Verbeterde singleplayer voor Black Ops 2
Mark Lamia van Treyarch heeft vandaag in een interview toegegeven dat de singleplayer van voorgaande Call of Duty-games wat aan de korte kant waren. Dat is natuurlijk niet echt een verrassing; Lamia heeft daarentegen aangegeven dit te veranderen voor Black Ops 2 die dit jaar moet uitkomen.
Eén van de key-elementen voor de nieuwste telg in de Call of Duty-reeks zal replayability gaan worden. Door het toevoegen van vertakkingen in het verhaal en meerdere paden per level, moet het voor een gamer interessanter worden om de singleplayer meerdere malen te spelen.
“Look at the branching storylines: all these things, I believe, will drive people who enjoy the campaign experience to go back and play it again, because you’re going to have some new paths that you didn’t experience, or even in the case of Strikeforce levels, levels that you didn’t even play: it’s possible that you might not play all the Strikeforce levels on your first play-through. And then there are the story-endings. I think the goal at the highest level from a design perspective was accessibility plus depth of gameplay plus replayability. To me, for a campaign, that’s the Holy Trinity.”