Lycos leegt per ongeluk duizenden mailboxen
Lycos Nederland telt 'vele honderdduizenden' gratis gebruikers. Die hebben toegang tot de maildienst, de Tripod-homepagedienst en de andere diensten. Vermoedelijk is van 'enkele duizenden' gratis accounts de mailbox verwijderd.
Ondertussen is Lycos bezig om de verwijderde gegevens terug te halen. De kans dat dat lukt acht John Van Vroenhoven van Lycos Nederland niet zo groot omdat alleen de gegevens van premium-gebruikers worden gebackupt.
Lycos heeft inmiddels verklaard dat mocht het terugzetten niet lukken, dat dan de gebruikers een 'passende compensatie' tegemoet kunnen zien. Deze zal bestaan uit het gratis versturen van honderd sms-berichten via de website of een jaar lang een gratis premium-account.
De betreffende Lycos-accounts waarbij de mailbox is gewist worden nog door het bedrijf van de compensatieregeling op de hoogte gesteld. "De persoon die de fout maakte, is inmiddels ontslagen", aldus Van Vroenhoven.