Snelheid rijkswegen verplicht omlaag
Rijkswaterstaat heeft sinds maandagochtend half twaalf een zogenoemde snelheidsdeken over het rijkswegennet gelegd. De matrixborden boven de weg geven een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur aan. Dit is gedaan in verband met de verraderlijke gladheid. "De wegen lijken schoon, maar door de lage temperaturen zijn ze op veel plaatsen glad door bevriezing", liet een woordvoerder van Rijkswaterstaat weten.
Rijkswaterstaat heeft overal veel zout gestrooid, maar volgens de woordvoerder is tegen deze verraderlijke gladheid niet op te strooien. De verlaagde maximumsnelheid geldt onder meer voor de A2, A6, A8, A9, A20, A27 en A58. Het maximum op de matrixborden is geen advies maar een verplichte snelheid.
Snelheid rijkswegen verplicht omlaag (foto: ANP)
http://frontpage.fok.nl/nieuws/420944/1/1/50/klpd-schrapt-snelheidscontroles.html
Er waren wel 1 of 2 plekken waar er wat sneeuw nog lag, maar om nou 50 te rijden waar je makkelijk 100 kan... Zo maak je files ja.
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
En het nadeel is dat ze altijd een ander doodrijden en zelf ongeschonden blijven
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
Overal 50 aangegeven op de matrixborden, iedereen reed 100-110 km/u. Normaal heb je altijd wel een paar mensen die de verplichte snelheid volgen, maar nu tijdens mijn totale trip niemand tegengekomen die langzamer reed dan 90 km/u of iets in de richting.
En terecht. Totaal geen gladheid, minder druk dan normaal en dat op vijf banen. Juist extra gevaarlijk om dan met een snelheidsverschil van 40-60 km/u te rijden.
De Anton Pieck plaatjes alleen al die je ziet in de sneeuwlandschappen.
Prachtig gewoon.
Geniet er maar van, ergeren is zo slecht voor het hart.
Het is zo mooi, dat R.W. zorgt dat er niet te hard gereden wordt zodat je er ten volle van kunt genieten.
[ Bericht gewijzigd door suizebol op maandag 20 december 2010 @ 12:41 ]
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
Maar eigenlijk heb je wel een beetje gelijk
#9 - Romford Tornadoes
"We don't stop playing because we grow old, We grow old because we stop playing" - TSU-UK
Als er echt sneeuw en ijs op de hele weg ligt passen de meesten hun snelheid daar wel op aan maar je hebt altijd helden die met hun nieuwe winterbandjes en 4wd op de linkerbaan langs komen razen met een opstuivend sneeuwgordijn achter zich aan.
Vorig jaar heb ik er ook weer een aantal tegen een voorganger of de vangrail geprakt zien staan.
Nou, dat veroorzaakt pas files.
met dit weer hoor je gewoon langzamer te rijden
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
Als je dan zelfs nog niet harder durft te rijden dan 80 hoor je gewoon niet op de weg thuis.
Groningen FTW!!! We rulez!!!
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
Ehmm.. hoe kun je anderen in vredesnaam ophouden als die ook niet harder mogen?
Files krijg je pas bij snelheidsverschillen en het start/stop gedrag van veel mensen*. Als iedereen gewoon 50 in colonne rijdt, is er niks aan de hand.
* http://trafficwaves.org/ aanrader.
Maar nee we gaan allemaal als een stel angsthazen 50 rijden terwijl het totaal niet nodig is.. en wel allemaal knipperen als je er met veilige snelheid langs gaat om vervolgens met 120 verder te rijden..
Dit zal vast tegen het zere been zijn van de wat voorzichtigere chauffeurs onder ons, die door rijdende mensen "mongolen" noemen.. Natuurlijk hevige sneeuwval en mist spreekt voor zich.. Maar we gaan wel net wat te vroeg op de rem staan met z'n allen, en dan niet van 120 naar 100/110 maar meteen naar 70/80..
Sneeuw of platgereden ijs zien de meeste wel, dat dunne onzichtbare ijslaagje echter niet.
Ook een gepekelde weg kan beneden de -6 graden alsnog bevriezen.
Als je dan ziet dat de gemiddelde tempratuur ergens rond -7 a 9 hangt met uitschieters naar -12
MCB radio 747KHz Middengolf
#9 - Romford Tornadoes
"We don't stop playing because we grow old, We grow old because we stop playing" - TSU-UK
er waren geen rijsporen? gewoon een weg die nat was, meer niet.
Wacht maar, tot je op een schijnbaar schone snelweg met een behoorlijke snelheid in de slip raakt. Ik denk dat je dan wel anders praat. Ik heb het zelf ervaren, toen ik zelf net een paar jaar mijn rijbewijs had en nog net zo dacht als jij.
En dat voel je niet van te voren? Je kan makkelijk aanvoelen of een weg glad is of niet voordat je hard gaat rijden. Als er ook maar een hint is dat het glad is neem je toch gewoon gas terug.
Snelheidsbeperkingen is één, maar bij de gemiddelde op en afrit rijd je sowieso al geen 80+ en juist daar gebeuren de ongelukken. Mensen die met dit weer geen goede banden hebben (en zomerbanden zijn in deze omstandigheden dus geen goede banden, ook niet als ze gloednieuw zijn) zouden gewoon niet op de weg moeten zitten....
Zelfs in het stadsverkeer zie je levensgevaarlijke situaties ontstaan omdat auto's totaal geen grip hebben. Ook hier zijn banden essentieel en niet de snelheid.
Laten we gewoon net als in Duitsland winterbanden verplicht stellen. Ze zijn namelijk bewezen veiliger dan zomerbanden en zogenaamde 'all weather'-banden (die laatste zijn overigens gewoon zomerbanden met iets meer profiel... bied dus geen extra grip in sneeuw ofzo).
Ik snap niet waarom mensen zo'n moeite hebben met de maximumsnelheid, of dat nou 50 of 100 is. Het is voor IEDERS veiligheid maar helaas denken de meeste mensen alleen maar aan zichzelf.
Dus als je het voelt verongeluk je gelijk? Mensen moeten maar leren rijden op gladde wegen. Als je je auto een beetje goed kent en genoeg ruimte houdt tussen jezelf en eventuele medeweggebruikers zie ik er de problemen niet van in.
Ja mensen die met 160 in hun porsche / bmw / audi stationwagen voorbij komen scheuren over een baan met sneeuw kan ik begrijpen.
Moet inderdaad niet veel gekker worden...
Live like you'll die today...
JD
Maar dan wel een ANTIslipcurus.
http://powerliften.wordpress.com/2014/09/15/trainen-met-raymond/
http://youtu.be/ojIYS_RbJ0A
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken