Air France houdt A380 in de lucht
Air France, de Franse tak van Air France-KLM, houdt zijn Airbus A380-vliegtuigen in de lucht, nadat het Australische Qantas Airways ltd haar A380-vloot donderdag aan de grond zette na een incident met een motorbrand op een vlucht van Singapore naar Sydney.
Door een brand in de motor moest het Qantas-vliegtuig terugkeren naar Singapore en heeft de Australische luchtvaartmaatschappij uit voorzorg de hele A380-vloot aan de grond gezet, totdat onderzoek de oorzaak van de motorbrand heeft uitgewezen.
De A380's van Qantas zijn uitgerust met motoren van Rolls-Royce Group plc (RR.LN), terwijl de A380-vloot van Air France is uitgerust met motoren van Engine Alliance, een joint venture tussen General Electric co (GE) en United Technologies corp (UTX) onderdeel Pratt & Whitney.
Ook andere A380-gebruikers houden hun A380-vliegtuigen in de lucht.
Verder stond de motor niet in brand, maar is de cover door (waarschijnlijk) overdruk weggeblazen.
El Coño
ウイスキー
oOoO - Radio On Tour: KINK voor No Guts No Glory - OoOo
El Coño
ウイスキー
Ik zeg die disk is geklapt en daarmee de hele motor eigenlijk.
Doet iets meer recht aan de waarheid.
En daarmee is het idd een RR probleem, hebben dit probleem op meerdere modellen gehad en/of nog steeds in onderzoek.
Edit: AVHerald ligt plat, dus ik kan eea niet checken (vaak de betrouwbaarste bron die er is).
El Coño
ウイスキー
Daar is ook het gat zichtbaar waar de disk eruit is gevlogen. (letterlijk dan)
Moet je denken zoiets: (sorry voor formaat, maart staat on-line)
foto
Thanks voor de duidelijke foto, die was ik nog niet tegengekomen.
Ik las nu ook net op AVHerals (in cache mode) dat er ook een deel van die disk op de grond was weergevonden.
I stand corrected!
El Coño
ウイスキー
Zelfde motor.
foto
foto
foto
foto
De motor van de 380 zal er ook zo ongeveer uitzien.
Daar was het toerental nog iets hoger.
Tevens is een deel van de besturing van de motor ernaast ook defect geraakt, net als diverse hydraulische systemen.
Motor hebben ze uit moet doen dmv schuim en water. Bleef gas geven en men kon hem niet meer uit krijgen.
Dit had heel anders kunnen aflopen.
OT: Wel heftig
Staat redelijk duidelijk hoe of wat.
Anders heb ik wel een mooi boekwerkje, echter is die 20 mb in PDF.
Rolls Royce, dat dan weer wel.
Anders stuur je maar een PM. Fix ik ergens even wat.
My thoughts.
Maar weet dat niet zeker.
Elke motor is goed, als hij doet wat hij moet doen.
Echter heeft Rolls Royce wel erg veel bang's de laatste tijd.
Kan altijd maar idd was die 747 van qantas ook al aan de beurt.
Dat men alle trent 380's aan de grond houden, is ook niet zomaar.
Denk dat er 1 is daar die het dun door de broek loopt.
Beter worden ze er zeker niet van, en over de publieke mening nog te zwijgen. En die zien al zo graag vliegtuigen de laatste tijd.
Ga weer wat feestjes krijgen met vragen, vrees ik.
Lijkt me geweldig om een keer mee te vliegen, coach dat dan weer wel
En wat doen ze wanneer de brandstof op is ?
Is het dat niet, moet je er niet om gaan rouwen, dan zijn daar redenen voor. Inmiddels is de eerste kist van Singapore al weer in de lucht na de check.
Qantas heeft wel als enige de zware uitvoering van deze motor.
Misschien dat het er iets mee te maken heeft.
Beter veilig heen en weer dan halverwege in de shit komen.
Veiligheid boven alles, zoals deze gebeurtenis aantoonde.
Fijne vlucht gewenst, laat je niet afschrikken.
Mocht je nog ruimte hebben, dan zou Lufthansa het wel waarderen als je in je binnenzak nog een trent 900 mee neemt.
Just in case he ;-)
Daar wil ik niets aan toevoegen.
Enjoy your flight, en hou je camera bij de hand.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken