Ueda geeft feedback aan makers Shadow of the Colossus-film
Computerspelletjes laten zich niet eenvoudig verfilmen en er zijn dan ook maar bar weinig successen geboekt als men het toch probeert. Toch is de immense populariteit van games niet te negeren door Hollywood en men blijft zich er aan wagen. Executive producer Kevin Ping Chang, mede verantwoordelijk voor de verfilming van Shadow of the Colossus, wil met zijn film deze negatieve trend doorbreken.
Dit op zichzelf is natuurlijk niet uitzonderlijk, maar Kevin Ping Changs ideeën om dit te bereiken doen vermoeden dat hij weet waar hij mee bezig is. Ten eerste wil hij zo dicht mogelijk bij het originele verhaal blijven: “For Colossus, beyond the cinematic quality of having Wander battling these sixteen colossi, we have to effectively translate that into a narrative that people are going to want to watch for two hours. Without getting into the specifics of the script, that’s a big challenge, especially for something so stark.”
Verder vertelt hij dat iedere colossus even belangrijk is en hij wil er alles aan doen om een ‘montage’ te vermijden. Om te zorgen dat de film uitstraalt wat Ueda met zijn verhaal bedoeld heeft willen ze zoveel mogelijk feedback van de beste man: “As for Team Ico, we like to keep Ueda-san as best up to date as necessary. When we feel like we’re comfortable with the product, we’ll approach him and ask ‘is this something that speaks to your vision and your inspiration?”
Klinkt goed, maar de ervaring heeft de mensen heel sceptisch gemaakt richting de verfilming van games. Soms ging het zover dat het leek dat de makers het spel nooit gespeeld hadden. Hoe zit dat bij Kevin Ping Chang? Is hij fan van Shadow of the Colossus:”Absolutely. I’ve played through it multiple times!”