Alonso belooft te strijden
Fernando Alonso ontkent het seizoen op zeker uit te rijden. Hij zegt gewoon te blijven strijden voor de winst in races. |
Van de neutrale autosportfans krijgen Renault en Alonso kritiek dat ze niet meer echt voor de winst vechten, maar op zeker spelen. Vanwege de grote voorsprong van Alonso in het kampioenschap hoeft hij Kimi Räikkönen in de races niet meer te verslaan en de echte strijd om het kampioenschap wordt volgens sommigen meer op de rekenmachine gevoerd dan op het circuit.
Alonso pareert die kritiek nu. Hij zegt dat hij niets liever zou doen dan om de racewinst te strijden, maar dat de auto daar afgelopen weekend niet goed genoeg voor was. Op Spa-Francorchamps had hij veel last van onbalans in de snellere bochten.
Motorman Denis Chevrier van Renault kan die onbalans wel verklaren: "We hadden gekozen voor een set-up voor droge condities. We namen een strategisch besluit om te zorgen dat de auto snel was in de eerste sector, waar de meeste inhaalmogelijkheden op het circuit liggen. Andere mensen hadden een ander compromis gekozen, wat je kon zien aan de snelheden op het rechte stuk in de kwalificatie. Als het circuit 15 tot 20 minuten eerder was opgedroogd, had het nog wel eens erg interessant kunnen worden."
Overwinning voor Renault zit er niet meer in dit jaar denk ik.
B) wat wordt er bedoeld met 'niet meer echt voor de winst vechten'? Races uitrijden? foto
McLaren is gewoon duidelijk sneller dus ik vind het een beetje onzin om te gaan klagen over de 'strijdlust' van Renault. Ze zouden echt wel voor de eerste plek strijden als ze dat konden hoor.
ik snap nog steeds niet waarom Toyota Ralf heeft laten banden wisselen, hij was namelijk ruim even snel als Montoya en was dus bijna zeker van het podium...
ook Montoya was bijna zeker podium...
de uitleg van Renault is ook belachelijk, Fisico reed zeer sterk (tot z'n crash), moest Alonso er echt voor willen gaan zou hij het ook kunnen!
zeker met zo'n voorsprong, hij kan het zich zelf permiteren om eens te crashen!
Zeuren dat je niet meer kan winnen als je je niet bij de eerste 3 kwalificeert is gewoon zielig en het getuigt niet van een gezonde "drive" om te winnen.
Maar goed, iedereen kan zien dat ook al is McLaren sneller, Alonso rijdt veel minder aanvallend dan aan het begin van het jaar. En ook al kun je zeggen dat Kimi dan wel bijna geen kans meer heeft op de titel dus toch niks te verliezen heeft, het blijft een geweldige coureur die nu gewoon elke race wil winnen. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar Kimi ipv naar Alonso. Ik vind Kimi meer een echte racer.
FF offtopic reageren op diegene die het over Ralf had: ik vond het ook onvoorstelbaar. Ze gokten misschien dat hij de race had kunnen winnen door naar droogweerbanden te gaan, maar dit was zo zonde! Ralf had easy 2e geworden achter Kimi. Zonde en dan had hij Trulli ook gelijk ff de mond gesnoerd. Begrijp Trulli ook niet, er zit 6 punten tussen hem en Ralf. Als t nou was als tussen Button en Sato, vooruit, dat scheelt een punt of 29. Ook al is hij in de kwali sneller, ik vind Ralf meestal beter in de races. Helaas moet hij door zijn eigen falen in de kwali vaak wel van te ver komen...
En ik noem het op safe rijden, omdat hij aan het begin van het seizoen WEL sterk reed zelf. Er is dus een verschil, mijns inziens, in hoe Alonso races benadert. Daarom krijgt hij van mij nu het stempel "op safe uitrijden" inderdaad. Omdat hij aan het begin van het jaar duidelijk heeft laten zien wel vol aanvallend te kunnen rijden.
Maar zoals ik al zei, het maakt niet uit, hij wordt er WK mee en daar gaat het uiteindelijk toch allemaal om?
Ben ik trouwens ook de enige die denkt dat Michelin Mercedes gewoon brakke banden heeft gegeven om Renault zo het kampioenschap veilig te laten stellen ,het zijn tenslotte beide Franse bedrijven foto
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
- op Canada wordt montoya vanuit leidende positie gediskwalificeerd tijdens de safety car situatie
- Op de Nürburgring valt Raikonen uit (in de laatste ronde) door een vierkant wiel
- op Frankrijk valt montoya uit door een technisch probleem in het chassis.
- op engeland wisselt raikonen zijn motor.
- op duitsland valt raikonen uit door een probleem met de motor.
- op Hongarije valt Montoya uit met een motor defect.
- op Turkije wordt Montoya aangetikt door Monteiro waardoor Alonso de 2e plek kan pakken.
- op Italie wordt Raikonen 4e ipv 1e of 2e door een bandwissel.
- op belgië wordt Montoya door Pizzanio v.d. baan gereden waardoor Alonso wederom de 2e plek kan pakken.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
nee, sorry.. maar dan heb ik toch echt liever een wereldkampioen die er iedere race vol voor gaat, die een risico durft te nemen, soms keihard op z'n bek gaat, maar aan het eind van het seizoen trots kan zijn op wat hij bereikt heeft, ook al is 'ie 6 keer uitgevallen. Formule1 is racen en geen enduring-sport over 305 (ca.) km!!
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
en nee, ik ben geen Ferrari-hater, alleen Schumacher verdient 't om eens wat nederiger te worden. Remember Australië 1996 ( M.S. valt uit in de formationlap met z'n Ferrari die hij kampioen moest maken nadat ze Berger en Alesi eruit gegooid hadden)
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken