Heineken adviseert ouders over alcoholgebruik jeugd
Heineken waarschuwt ouders van kinderen onder de 16 jaar om hun kinderen bijvoorbeeld tijdens de feestdagen geen alcohol te laten nuttigen. Dat doet de bierbrouwer vandaag in een paginagrote advertentie in diverse ochtendkranten.
In de advertentie meldt Heineken dat bij het voorkomen van overmatig alcoholgebruik onder jongeren de horeca, supermarkten, alcoholproducenten en de overheid hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Voor opvoeders thuis is volgens het biermerk echter ook een belangrijke rol weggelegd.
In de advertentie waarschuwt de bierbrouwer dat overmatig alcoholgebruik onder jongeren hun hersenontwikkeling negatief kan beïnvloeden, het leervermogen aantast en dat de kans op angsten en depressies er door toeneemt. Ook binge-drinken, een hoge alcoholconsumptie in korte tijd, wordt veroordeeld. Het kan leiden tot herseninfarcten, hartaandoeningen en nierfalen. De slogan die de alcoholbranche tegenwoordig hanteert luidt: alcohol onder 16, natuurlijk niet!