Een vliegtuig van de Turkse prijsvechter Onur Air is vandaag op de luchthaven van Istanbul van de landingsbaan gegleden. Geen van de 190 passagiers raakte gewond en het vliegtuig raakte niet beschadigd, aldus een woordvoerder van Onur Air. Gladheid door regen zou het ongeluk veroorzaakt hebben.
Het vliegtuig, een Airbus 320, kwam uit Brussel. In 2005 was het Onur Air een korte tijd niet toegestaan om op Nederlandse luchthavens te landen, omdat de maatschappij niet aan alle veiligheidsvoorschriften zou voldoen.
Dus? Gebeurd zo vaak en niet alleen met Onur Air toestellen. Maar alleen bij Onur Air wordt het vermeld zodat iedereen weer denkt dat dit een extreem slecht bedrijf is. Maar dat maakt de media er van.
Nederland had gewoon groot gelijk om Onur Air vorig jaar een tijd lang te verbannen van de vliegvelden.... een keer met ze gevlogen, nog nooit zo'n erbarmelijke reis gehad. Totaal onbetrouwbaar wat mij betreft en dus helemaal geen geschikte organisatie om mensenlevens aan toe te vertrouwen.
Gladheid door regen zou het ongeluk veroorzaakt hebben.
Dat lijkt mij iets te kort door de bocht. Een vliegtuig wat technisch 100% kan nog veilig op sneeuw landen als het moet. het lijkt mij eerder weer een probleem aan de technische condities van die rampbakken. Versleten banden, defect in de straalomkeerders, remvlappen of gewoon slechte piloten die maar wat aanrommelen foto
Op zondag 26 februari 2006 17:40 schreef broodmonkeh het volgende: en zo'n turk op m'n werk zou nu nog steeds beweren dat onur air volkomen veilig is. Zelfs al was er een vliegtuig neergestort van onur air zelfs.
Maarja diezelfde turk zegt dat we over een paar jaar allemaal turks spreken.
Op zondag 26 februari 2006 17:41 schreef demonic het volgende:
[..]
Dat lijkt mij iets te kort door de bocht. Een vliegtuig wat technisch 100% kan nog veilig op sneeuw landen als het moet. het lijkt mij eerder weer een probleem aan de technische condities van die rampbakken. Versleten banden, defect in de straalomkeerders, remvlappen of gewoon slechte piloten die maar wat aanrommelen foto
Dat is niet helemaal waar, een commerciëel straalvliegtuig zoals boeings en airbussen zijn niet in staat om op een landingsbaan te landen met allemaal sneeuw.
Op zondag 26 februari 2006 17:41 schreef TommyGun het volgende: Dus? Gebeurd zo vaak en niet alleen met Onur Air toestellen. Maar alleen bij Onur Air wordt het vermeld zodat iedereen weer denkt dat dit een extreem slecht bedrijf is. Maar dat maakt de media er van.
Inderdaad. Het hele Onur-Air gedoe is opgeblazen door de media.
Op zondag 26 februari 2006 17:40 schreef broodmonkeh het volgende: en zo'n turk op m'n werk zou nu nog steeds beweren dat onur air volkomen veilig is. Zelfs al was er een vliegtuig neergestort van onur air zelfs.
Maarja diezelfde turk zegt dat we over een paar jaar allemaal turks spreken.
Op zondag 26 februari 2006 17:41 schreef TommyGun het volgende: Dus? Gebeurd zo vaak en niet alleen met Onur Air toestellen. Maar alleen bij Onur Air wordt het vermeld zodat iedereen weer denkt dat dit een extreem slecht bedrijf is. Maar dat maakt de media er van.
Op zondag 26 februari 2006 17:41 schreef demonic het volgende:
[..]
Dat lijkt mij iets te kort door de bocht. Een vliegtuig wat technisch 100% kan nog veilig op sneeuw landen als het moet. het lijkt mij eerder weer een probleem aan de technische condities van die rampbakken. Versleten banden, defect in de straalomkeerders, remvlappen of gewoon slechte piloten die maar wat aanrommelen foto
Het is ook nog de vraag hoe ze er vanaf zijn gegleden natuurlijk. Als er extreem harde zijwind is dan kan je er gewoon van opzij afglijden, kan je echt weinig aan doen.
Aan de andere kant: als ze niet op tijd stopten lag het redelijk zeker aan hun. Een A320 is relatief klein en jumbojets kunnen ook op brussel landen. De jumbo's hebben veel meer ruimte nodig en die is er dus ook, waardoor je meer speling krijgt als kleinere jet.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:41 schreef demonic het volgende:
[..]
Dat lijkt mij iets te kort door de bocht. Een vliegtuig wat technisch 100% kan nog veilig op sneeuw landen als het moet. het lijkt mij eerder weer een probleem aan de technische condities van die rampbakken. Versleten banden, defect in de straalomkeerders, remvlappen of gewoon slechte piloten die maar wat aanrommelen foto
Nouja die defecten die jij opnoemt zouden juist niet tot een onveilige situatie mogen leiden als het vliegtuig goed ontworpen is (en dat is een A320). Echter kan niemand rekening houden met zoveel sneeuw, als daar op ontworpen zou worden werd het allemaal veels te duur.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog in die vliegende grafkisten de lucht in wil. De enige reden dat ze weer mogen vliegen is dat de Turkse regering alle regeringen van de landen die verstandige maatregelen namen keihard onder druk zetten.
Dat is de normale manier van diplomatiek bedrijven van de Turken. Als ze de zin niet krijgen in woede uitbarsten. Het is dan ook overduidelijk dat de EU zal stoppen te functioneren als de Turken erbij komen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
Op zondag 26 februari 2006 17:40 schreef broodmonkeh het volgende: en zo'n turk op m'n werk zou nu nog steeds beweren dat onur air volkomen veilig is. Zelfs al was er een vliegtuig neergestort van onur air zelfs.
Maarja diezelfde turk zegt dat we over een paar jaar allemaal turks spreken.
Goh, wel toevallig dat dit nu juist tot 2 keer toe het relatief kleine Onur Air gebeurt dan... Maar hiermee suggereer ik allerminst mismanagement en slecht onderhoud hoor... Ik wil natuurlijk niet als racist versleten worden of "vies" genoemd worden foto
Gaat niet zozeer om racisme, maar meer om het feit dat Onur air eigenlijk gebruikt word om de onvrede over Turkije en hun evt. toetreding tot de EU te uiten.
Ach gutt, Jaartje terug gleed een kist van North West van de baan en daar hoorde je amper iets van. Tis alleen dat de mensen Onur-Air kennen als * rampenkist * dat ze nu allemaal een mening hebben over deze vliegtuig maatschappij. Lekker makkelijk om dan een onzin tekstje te typen dat het bedrijf moet stoppen moet vliegen etc...
Een vlucht word van te voren helemaal ingepland met de weersomstandigheden. Denk daarbij aan vracht/passagiers en benzine. Als het dan plotseling glad is kan het lastig worden om dan alsnog goed te landen. Het is natuurlijk wel van belang om dan goed te remmen als je ziet dat je het niet gaat halen foto
Op zondag 26 februari 2006 18:01 schreef Drasss het volgende: Ach gutt, Jaartje terug gleed een kist van North West van de baan en daar hoorde je amper iets van.
Onur Air vliegt met 21 kisten. Northwest heeft er tegen de 500 in dienst. Daarnaast is de vloot van Northwest een van de oudste. Toch heeft Onur Air structureel meer problemen. Gek he? Toeval? Ik dacht het niet.
Op zondag 26 februari 2006 18:00 schreef MasterBling het volgende: Gaat niet zozeer om racisme, maar meer om het feit dat Onur air eigenlijk gebruikt word om de onvrede over Turkije en hun evt. toetreding tot de EU te uiten.
Het handelen van de Turken in de zaak Onur Air is wel het bewijs dat ze nooit tot de EU toegelaten moeten worden hoor.
Tenzij je natuurlijk hoopt dat door de toetreding de EU snel in elkaar zal klappen, dan kan je uit strategische overwegingen voor zijn. De VS willen de Turken heel graag in de EU omdat ze weten dat het ons ernstig zal verzwakken en ze zo op een simpele manier het machtigste kunnen blijven. Logisch, die Amerikanen zijn ook niet gek, zo'n kans om "divide and conquer" toe te passen zullen ze niet laten glippen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
Tja op een heleboel spottersites is het al jaren bekent dat Onur eerder crashed dan normaal land. En maar janken die gasten dat ze zo veilig zijn. Wekellijks zijn er kleine ongelukjes bij die maatschappij die het nieuws niet eens meer halen.
Op zondag 26 februari 2006 17:40 schreef broodmonkeh het volgende: en zo'n turk op m'n werk zou nu nog steeds beweren dat onur air volkomen veilig is. Zelfs al was er een vliegtuig neergestort van onur air zelfs.
Maarja diezelfde turk zegt dat we over een paar jaar allemaal turks spreken.
Ik heb zelf gevlogen met Onur Air en we heben echt doodsangsten uitgestaan. De airco lekte, alles rammelde en we hadden ook nog zware turbulentie. Zelfs de steward werd bleekjes en slaakte een zucht van verlichting toen we geland waren. Voor mij nooit meer Onur Air...
Wie zijn billen heeft verbrand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Op zondag 26 februari 2006 18:15 schreef Scheurtje het volgende:
[..]
Diezelfde turk is zeker moslim?
Ze roepen heel vaak dat ze de boel gaan overnemen.
Als je zoiets aanhaalt in een dicussie roepen de linkse lui dat je paranoid bent.
De Turken accepteren dan ook geen enkele kritiek op iets dat Turks is inclusief die rammelbakken van Onur Air. Logisch, ze zien zichzelf als superieur aan ons en zullen dus alle kritiek van onze kant als onacceptabel zien.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
Op zondag 26 februari 2006 18:20 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Ze roepen heel vaak dat ze de boel gaan overnemen.
Als je zoiets aanhaalt in een dicussie roepen de linkse lui dat je paranoid bent.
De Turken accepteren dan ook geen enkele kritiek op iets dat Turks is inclusief die rammelbakken van Onur Air. Logisch, ze zien zichzelf als superieur aan ons en zullen dus alle kritiek van onze kant als onacceptabel zien.
Natuurlijk accepteren ze kritiek, ze zullen wel moeten :S Maar ik weet echt wel voor 100% cker dat als zo iets was gebeurd bij een Amerikaans vliegtuig of Nederlands ofzo dat het niet eens nieuws geweest zou zijn!!!
Ehh dus een vliegtuig heeft een slippertje gemaakt zonder gevolgen in een ver land... Waarom denk ik nu dat het geen nieuws zou zijn geweest als het niet toevallig om Onur Air ging?
Wat een verschrikkelijke airliner is dit. Ik ben van de zomer met O-NO air naar Turkije (marmaris) gevlogen, zo'n beetje alles was fout aan deze prijsvechter
-Compleet kapotte stoelen (3 rijen waar mensen op het ijzer zaten) -Airco was kapot -Totaal geen vlucht informatie voorziening vanuit de cockpit - Een stewardess schopte mijn been van het gangpad (ik sliep) - Bij de landing werden de mobieltjes letterlijk afgepakt (ik moest stiekem als verscholen onder mijn stoel sms-en anders zag ze het)
nee.... voortaan weer gewoon een normale airliner, dit sloeg echt alles....
Op zondag 26 februari 2006 18:29 schreef dieptepunt het volgende: Ehh dus een vliegtuig heeft een slippertje gemaakt zonder gevolgen in een ver land... Waarom denk ik nu dat het geen nieuws zou zijn geweest als het niet toevallig om Onur Air ging?
Dit is het zoveelste slippertje en landen die kritiek op de luchtvaartmaatschappij hadden hebben deze onder Turkse druk moeten inslikken.
Als er dan meerdere keren iets gebeurd wat vraagtekens zet bij de gang vaan zaken rond die toko dan is dat nieuws. Mensen kunnen straks niet roepen als er een ramp gebeurd met een Onur Air toestel dat ze dat nooit hadden kunnen zien aankomen omdat dit soort voorvallen in het nieuws geweest zijn.
Het heeft dus zeker waarde om dit in het nieuws te brengen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
Op zondag 26 februari 2006 18:36 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dit is het zoveelste slippertje en landen die kritiek op de luchtvaartmaatschappij hadden hebben deze onder Turkse druk moeten inslikken.
Als er dan meerdere keren iets gebeurd wat vraagtekens zet bij de gang vaan zaken rond die toko dan is dat nieuws. Mensen kunnen straks niet roepen als er een ramp gebeurd met een Onur Air toestel dat ze dat nooit hadden kunnen zien aankomen omdat dit soort voorvallen in het nieuws geweest zijn.
Het heeft dus zeker waarde om dit in het nieuws te brengen.
Er staat toch duidelijk: Gladheid door regen zou het ongeluk veroorzaakt hebben.
Dit heeft dus geen meerwaarde om te denken dat Onur Air onveiliger is.
Op zondag 26 februari 2006 18:45 schreef Dutchdjho het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk: Gladheid door regen zou het ongeluk veroorzaakt hebben.
En dat geloof jij natuurlijk! Ze hebben er daar immers geen enkel belang bij om de zaken anders voor te stellen als ze zijn. En corruptie is daar ook al vrijwel geheel onbekend. foto
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
Op zondag 26 februari 2006 18:16 schreef PoppeDame het volgende: Ik heb zelf gevlogen met Onur Air en we heben echt doodsangsten uitgestaan. De airco lekte, alles rammelde en we hadden ook nog zware turbulentie. Zelfs de steward werd bleekjes en slaakte een zucht van verlichting toen we geland waren. Voor mij nooit meer Onur Air...
Op zondag 26 februari 2006 18:32 schreef partyman25 het volgende: Wat een verschrikkelijke airliner is dit. Ik ben van de zomer met O-NO air naar Turkije (marmaris) gevlogen, zo'n beetje alles was fout aan deze prijsvechter
-Compleet kapotte stoelen (3 rijen waar mensen op het ijzer zaten) -Airco was kapot -Totaal geen vlucht informatie voorziening vanuit de cockpit - Een stewardess schopte mijn been van het gangpad (ik sliep) - Bij de landing werden de mobieltjes letterlijk afgepakt (ik moest stiekem als verscholen onder mijn stoel sms-en anders zag ze het)
nee.... voortaan weer gewoon een normale airliner, dit sloeg echt alles....
Op zondag 26 februari 2006 18:32 schreef partyman25 het volgende: Wat een verschrikkelijke airliner is dit. Ik ben van de zomer met O-NO air naar Turkije (marmaris) gevlogen, zo'n beetje alles was fout aan deze prijsvechter
-Compleet kapotte stoelen (3 rijen waar mensen op het ijzer zaten) -Airco was kapot -Totaal geen vlucht informatie voorziening vanuit de cockpit - Een stewardess schopte mijn been van het gangpad (ik sliep) - Bij de landing werden de mobieltjes letterlijk afgepakt (ik moest stiekem als verscholen onder mijn stoel sms-en anders zag ze het)
nee.... voortaan weer gewoon een normale airliner, dit sloeg echt alles....
Vliegtuig maatschappijen verdienen al zo weinig. Door prijsconcurrentie moeten ze min mogelijk service aanbieden.. Jah als jij dan kiest voor een vliegmaatschappij die nog goedkoper kan dan de rest van de prijsvechters.. jah je raadt het al.. bezuiniging op veiligheid foto
Op zondag 26 februari 2006 18:36 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dit is het zoveelste slippertje en landen die kritiek op de luchtvaartmaatschappij hadden hebben deze onder Turkse druk moeten inslikken.
Als er dan meerdere keren iets gebeurd wat vraagtekens zet bij de gang vaan zaken rond die toko dan is dat nieuws. Mensen kunnen straks niet roepen als er een ramp gebeurd met een Onur Air toestel dat ze dat nooit hadden kunnen zien aankomen omdat dit soort voorvallen in het nieuws geweest zijn.
Het heeft dus zeker waarde om dit in het nieuws te brengen.
Ja joh, Turkije is zo'n machtig land dat ze Duitsland en Frankrijk onder druk kunnen zetten...
Yeah right....
Het bericht gaat over een al dan niet slecht onderhouden vliegtuig en niet over Turken of moslims... Ik bergijp jou ook wel, je ruikt je kans om mensen die anders zijn dan jij de grond in te boren in de hoop een paar medestanders te kweken.
Op zondag 26 februari 2006 17:41 schreef TommyGun het volgende: Dus? Gebeurd zo vaak en niet alleen met Onur Air toestellen. Maar alleen bij Onur Air wordt het vermeld zodat iedereen weer denkt dat dit een extreem slecht bedrijf is. Maar dat maakt de media er van.
Op zondag 26 februari 2006 18:45 schreef Dutchdjho het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk: Gladheid door regen zou het ongeluk veroorzaakt hebben.
Dit heeft dus geen meerwaarde om te denken dat Onur Air onveiliger is.
Oh stom van mij, het was de regen en gladheid foto
Een vliegveld waar dagelijks honderden vluchten afgewerkt worden en tijdens de 'gladheid' tientallen vluchten veilig konden landen behalve Onur Air, dat geeft je te denken, kennelijk konden tientallen vliegtuigen wel veilig landen ondank de gladheid.
Op zondag 26 februari 2006 19:41 schreef demonic het volgende:
[..]
Oh stom van mij, het was de regen en gladheid foto
Een vliegveld waar dagelijks honderden vluchten afgewerkt worden en tijdens de 'gladheid' tientallen vluchten veilig konden landen behalve Onur Air, dat geeft je te denken, kennelijk konden tientallen vliegtuigen wel veilig landen ondank de gladheid.
Heb je heel de dag op het vliegveld van Istanbul gestaan?
Op zondag 26 februari 2006 19:43 schreef Richard117 het volgende:
[..]
Heb je heel de dag op het vliegveld van Istanbul gestaan?
Ook stom van mij, het vliegveld van Istanbul is natuurlijk een klein regionaal vliegveldje foto Daar worden dagelijks maar een paar vluchten afgewerkt, echt stom van mij om te denken dat de airport van istanbul te vergelijken is met een grote luchthaven waar dagelijks honderden/duizenden vliegtuigen van vertrekken en landen en dan natuurlijk alleen als de condities goed zijn, bij regen of ander onheil wordt er natuurlijk niet gevlogen behalve onur Air, dat verklaard nogmaals mijn stomheid foto
Op zondag 26 februari 2006 18:45 schreef Dutchdjho het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk: Gladheid door regen zou het ongeluk veroorzaakt hebben.
Dit heeft dus geen meerwaarde om te denken dat Onur Air onveiliger is.
Het probleem bij gladheid is dat er aquaplanning kan ontstaan. Boven de 70km/h kan dat gebeuren. Wanneer je het vliegtuig dan erg 'zachtjes' aan de grond zet, spinnen de wielen niet op, maar glijden gewoon over het waterlaagje op de grond. Dan heeft het vliegtuig nog niet het idee dat het op de grond staat, en doen de systemen die voor het remmen moeten zorgen helemaal niets.
Oplossing: het vliegtuig lekker hard aan de grond zetten, waardoor je door dat waterlaagje 'heenbreekt'. Dan gaan de wielen opspinnen en kun je ook je remkleppen e.d. gebruiken.
Mijns inziens een gebrek aan kennis bij de piloten. (voor zover ik speculeer op zo'n klein nieuwberichtje)
Op zondag 26 februari 2006 19:50 schreef demonic het volgende:
[..]
Ook stom van mij, het vliegveld van Istanbul is natuurlijk een klein regionaal vliegveldje foto Daar worden dagelijks maar een paar vluchten afgewerkt, echt stom van mij om te denken dat de airport van istanbul te vergelijken is met een grote luchthaven waar dagelijks honderden/duizenden vliegtuigen van vertrekken en landen en dan natuurlijk alleen als de condities goed zijn, bij regen of ander onheil wordt er natuurlijk niet gevlogen behalve onur Air, dat verklaard nogmaals mijn stomheid foto
Als je er niet heel de dag bij geweest bent vind ik niet dat je direct mag aannemen dat Onur Air de enige is geweest. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Onur de enige is waar dit soort dingen gebeuren. Maar het is wel de enige waarvan het in het nieuws komt, en het is natuurlijk erg simpel om zo selectief met nieuws om te gaan.
Maarja diezelfde turk zegt dat we over een paar jaar allemaal turks spreken.
Boeiende informatie he?
foto
Een vliegtuig wat technisch 100% kan nog veilig op sneeuw landen als het moet.
het lijkt mij eerder weer een probleem aan de technische condities van die rampbakken.
Versleten banden, defect in de straalomkeerders, remvlappen of gewoon slechte piloten die maar wat aanrommelen foto
Aan de andere kant: als ze niet op tijd stopten lag het redelijk zeker aan hun. Een A320 is relatief klein en jumbojets kunnen ook op brussel landen. De jumbo's hebben veel meer ruimte nodig en die is er dus ook, waardoor je meer speling krijgt als kleinere jet. Nouja die defecten die jij opnoemt zouden juist niet tot een onveilige situatie mogen leiden als het vliegtuig goed ontworpen is (en dat is een A320). Echter kan niemand rekening houden met zoveel sneeuw, als daar op ontworpen zou worden werd het allemaal veels te duur.
De enige reden dat ze weer mogen vliegen is dat de Turkse regering alle regeringen van de landen die verstandige maatregelen namen keihard onder druk zetten.
Dat is de normale manier van diplomatiek bedrijven van de Turken. Als ze de zin niet krijgen in woede uitbarsten. Het is dan ook overduidelijk dat de EU zal stoppen te functioneren als de Turken erbij komen.
Je zei 'Turk'.
Een vlucht word van te voren helemaal ingepland met de weersomstandigheden. Denk daarbij aan vracht/passagiers en benzine. Als het dan plotseling glad is kan het lastig worden om dan alsnog goed te landen. Het is natuurlijk wel van belang om dan goed te remmen als je ziet dat je het niet gaat halen foto
Tenzij je natuurlijk hoopt dat door de toetreding de EU snel in elkaar zal klappen, dan kan je uit strategische overwegingen voor zijn. De VS willen de Turken heel graag in de EU omdat ze weten dat het ons ernstig zal verzwakken en ze zo op een simpele manier het machtigste kunnen blijven. Logisch, die Amerikanen zijn ook niet gek, zo'n kans om "divide and conquer" toe te passen zullen ze niet laten glippen.
één oplossing. aan de ketting die gasten
De airco lekte, alles rammelde en we hadden ook nog zware turbulentie.
Zelfs de steward werd bleekjes en slaakte een zucht van verlichting toen we geland waren.
Voor mij nooit meer Onur Air...
Als je zoiets aanhaalt in een dicussie roepen de linkse lui dat je paranoid bent.
De Turken accepteren dan ook geen enkele kritiek op iets dat Turks is inclusief die rammelbakken van Onur Air. Logisch, ze zien zichzelf als superieur aan ons en zullen dus alle kritiek van onze kant als onacceptabel zien.
-Compleet kapotte stoelen (3 rijen waar mensen op het ijzer zaten)
-Airco was kapot
-Totaal geen vlucht informatie voorziening vanuit de cockpit
- Een stewardess schopte mijn been van het gangpad (ik sliep)
- Bij de landing werden de mobieltjes letterlijk afgepakt (ik moest stiekem als verscholen onder mijn stoel sms-en anders zag ze het)
nee.... voortaan weer gewoon een normale airliner, dit sloeg echt alles....
Als er dan meerdere keren iets gebeurd wat vraagtekens zet bij de gang vaan zaken rond die toko dan is dat nieuws.
Mensen kunnen straks niet roepen als er een ramp gebeurd met een Onur Air toestel dat ze dat nooit hadden kunnen zien aankomen omdat dit soort voorvallen in het nieuws geweest zijn.
Het heeft dus zeker waarde om dit in het nieuws te brengen.
Gladheid door regen zou het ongeluk veroorzaakt hebben.
Dit heeft dus geen meerwaarde om te denken dat Onur Air onveiliger is.
Ze hebben er daar immers geen enkel belang bij om de zaken anders voor te stellen als ze zijn. En corruptie is daar ook al vrijwel geheel onbekend. foto
Yeah right....
Het bericht gaat over een al dan niet slecht onderhouden vliegtuig en niet over Turken of moslims... Ik bergijp jou ook wel, je ruikt je kans om mensen die anders zijn dan jij de grond in te boren in de hoop een paar medestanders te kweken.
*O* De Harvest Machine; hoe het allemaal begon *O*
Een vliegveld waar dagelijks honderden vluchten afgewerkt worden en tijdens de 'gladheid' tientallen vluchten veilig konden landen behalve Onur Air, dat geeft je te denken, kennelijk konden tientallen vliegtuigen wel veilig landen ondank de gladheid.
ps. ONUR AIR is niet goedkoop voor wat je krijgt.
Daar worden dagelijks maar een paar vluchten afgewerkt, echt stom van mij om te denken dat de airport van istanbul te vergelijken is met een grote luchthaven waar dagelijks honderden/duizenden vliegtuigen van vertrekken en landen en dan natuurlijk alleen als de condities goed zijn, bij regen of ander onheil wordt er natuurlijk niet gevlogen behalve onur Air, dat verklaard nogmaals mijn stomheid foto
Boven de 70km/h kan dat gebeuren. Wanneer je het vliegtuig dan erg 'zachtjes' aan de grond zet, spinnen de wielen niet op, maar glijden gewoon over het waterlaagje op de grond.
Dan heeft het vliegtuig nog niet het idee dat het op de grond staat, en doen de systemen die voor het remmen moeten zorgen helemaal niets.
Oplossing: het vliegtuig lekker hard aan de grond zetten, waardoor je door dat waterlaagje 'heenbreekt'. Dan gaan de wielen opspinnen en kun je ook je remkleppen e.d. gebruiken.
Mijns inziens een gebrek aan kennis bij de piloten.
(voor zover ik speculeer op zo'n klein nieuwberichtje)
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken