Bij een ongeval tussen een personenauto en een bromfiets in het Noord-Brabantse Hoogerheide is zondagochtend een zestienjarige jongen uit Wouw omgekomen. De bestuurder van de auto, die het ongeluk veroorzaakte, is doorgereden.
De jongen zat achterop de bromfiets bij een achttienjarige Woensdrechtenaar. Die wilde rond 04.00 uur in Hoogerheide de Scheldeweg oversteken toen de auto achterop de bromfiets klapte. Daarbij kwam de passagier dusdanig ten val dat hij op slag dood was. De bestuurder van de bromfiets raakte niet gewond bij het ongeval.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Die wilde rond 04.00 uur in Hoogerheide de Scheldeweg oversteken toen de auto achterop de bromfiets klapte.
Staat niets in het bericht of ze wel licht hadden en op wat voor kruispunt dit was? Dus hoeft niet direct de schuld van de automobilist te zijn dat het ongeluk plaats vond. Wel ronduit zeer asociaal (zijn eigenlijk gewoon geen woorden voor) dat hij vervolgens gewoon door is gereden.
Op zondag 3 juli 2005 18:47 schreef MeScott het volgende:
[..]
Tja, triest weer. Snap ook niet hoe je zoiets kunt doen, jerijdt iemand aan, ben je zelf dan niet zo geschrokken dat je ff gaat kijken foto
Of zo bezopen zijn dat je het niet eens doorhebt foto
Maar je weet 't niet hè...
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
Op zondag 3 juli 2005 18:49 schreef internetinfo het volgende:
[..]
Staat niets in het bericht of ze wel licht hadden en op wat voor kruispunt dit was?
De Scheldeweg is een vrij grote doorgaande voorrangsweg, dat genoeg is verlicht, en waar vaak te hard gereden wordt.
quote:
Dus hoeft niet direct de schuld van de automobilist te zijn dat het ongeluk plaats vond.
Overal is het overzichtelijk genoeg om een bromfiets goed te kunnen zien, dus ik denk dat er meer aan de hand was. (hoge snelheid, of dronken) --edit-- Was op de kruising Scheldeweg-Nieuweweg.
Op zondag 3 juli 2005 19:56 schreef Nlx het volgende:
[..]
Dan is het de nacht van zaterdag op zondag, of zondagochtend, niet zondagavond volgens mij. Toch?
Klopt. Nacht van zaterdag op zondag is zaterdagnacht. Zondagnacht is straks.
Wat is een zwaarder misdrijf: doorrijden na een (dodelijk) ongeval, of iemand doodrijden terwijl je teveel hebt gezopen? Ik denk zelf het laatste, dus die automobilist is niet op zijn achterhoofd gevallen. Die meldt zich wel bij de politie zeer binnenkort.
Het maakt het allemaal niet minder triest. Sterkte aan de nabestaanden.
Op zondag 3 juli 2005 18:49 schreef internetinfo het volgende:
[..]
Staat niets in het bericht of ze wel licht hadden en op wat voor kruispunt dit was? Dus hoeft niet direct de schuld van de automobilist te zijn dat het ongeluk plaats vond. Wel ronduit zeer asociaal (zijn eigenlijk gewoon geen woorden voor) dat hij vervolgens gewoon door is gereden.
quote:
De bestuurder van de auto, die het ongeluk veroorzaakte, is doorgereden.
Bestuurder is dus schuldig... en ik denk zelfs dat ie dat weet want anders zou hij niet zijn doorgereden.
Natuurlijk heb ik geen idee hoe het gebeurt is, maar in bepaalde omstandigheden om 04:00 uur 's nachts.... het scootervolk, hun asociaal rijgedrag... als er een voor mijn auto komt en er valt er een af.... ik weet ook niet of ik zou stoppen... afhankelijk van de situatie...
Als men je niet opmerkt kun je net zo goed niet bestaan.
Op zondag 3 juli 2005 20:59 schreef NatasTriplesix het volgende: Natuurlijk heb ik geen idee hoe het gebeurt is, maar in bepaalde omstandigheden om 04:00 uur 's nachts.... het scootervolk, hun asociaal rijgedrag... als er een voor mijn auto komt en er valt er een af.... ik weet ook niet of ik zou stoppen... afhankelijk van de situatie...
Op zondag 3 juli 2005 20:59 schreef NatasTriplesix het volgende: Natuurlijk heb ik geen idee hoe het gebeurt is, maar in bepaalde omstandigheden om 04:00 uur 's nachts.... het scootervolk, hun asociaal rijgedrag... als er een voor mijn auto komt en er valt er een af.... ik weet ook niet of ik zou stoppen... afhankelijk van de situatie...
foto 1. je generaliseert 2. de automobilist was fout , want hij klapte achterop , redd vervolgens door! (100% alcahol) 3. Als jij later word opgepakt word je aangeklacht volgens mij dood door schuld! 4. alsof er geen asociaal autovolk is? 5. Ik als scooter rijder vind je opmerking een beetje triest en ongepast, zeker in dit bericht!) foto
Nou als het op een kruising is, de scooter rijd netjes 50 (natuurlijk) en de automobilist rijd 80 neem ik aan, (of is het een 50 weg?) En die scooter wil plots rechts af slaan zodra de auto wil gaan inhalen, en het is zeer goed mogelijk dat de scooter geen richting aangaf (heb nog nooit 16 jarige scooter rijders richting aan zien geven) en die 2 waren wss ook wel iets dronken (wat doe je anders in godsnaam om 4 uur sochtends op de weg). Dan rijd die scooter dus in het midden van de rechter rijbaan om af te gaan slaan, op het moment dat de auto voorbij wil gaan, waardoor hij ze raakt. De automobilist die in dit geval geen blaam treft, schrikt zo ontzettend, dat hij erg bang is en dus door rijd.
je weet nooit onder welke situatie zoiets is gebeurd en dan kan er snel een paniek reactie ontstaan van de bestuurder van de auto... het is natuurlijk niet juist maar je weet niet wat er op dat moment omgaat in het hoofd van de bestuurder...
Die bromfietser wou oversteken en vervolgens rijdt een auto hem aan. Vette kans dat die brommer gewoon ergens de weg overstak. Probeer dat als automobilist maar eens te zien! Doorrijden is natuurlijk belachelijk maar ik denk dat de schuld van het ongeluk bij de brommer rijder ligt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness." -Mark Steyn
Op zondag 3 juli 2005 22:20 schreef Patrijz het volgende: je weet nooit onder welke situatie zoiets is gebeurd en dan kan er snel een paniek reactie ontstaan van de bestuurder van de auto... het is natuurlijk niet juist maar je weet niet wat er op dat moment omgaat in het hoofd van de bestuurder...
Ja dat kan, maar dan zou die zich wel later kunnen melden bij de politie. Het is heel vroeg in de ochtend gebeurd dus iemand die het bewust (niet ladderzat) meemaakt dat ie iemand aanrijdt zal zich dan in de loop van de dag toch wel heel kut gaan voelen en naar de politie stappen en het uitleggen wat er is gebeurd. En als ie er niks van heeft gemerkt dan was ie dus hardstikke zat.
--- And when the leaves fall the land looks more human it's got me questioning the essence of my farm boy blues hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Op zondag 3 juli 2005 20:59 schreef NatasTriplesix het volgende: Natuurlijk heb ik geen idee hoe het gebeurt is, maar in bepaalde omstandigheden om 04:00 uur 's nachts.... het scootervolk, hun asociaal rijgedrag... als er een voor mijn auto komt en er valt er een af.... ik weet ook niet of ik zou stoppen... afhankelijk van de situatie...
Doorrijden na een aanrijding, hoe klein ook, is een MISDRIJF. Je bent verplicht op de plaats van het ongeval te blijven, of wanneer het niet anders kan, de andere partij de gelegenheid te geven je identiteit vast te stellen. Ook om 4.00uur 's nachts. En inderdaad, als je het niet vertrouwt bel je 112 dan is het zo geregeld. (Blijf je in de auto zitten of zo van mijn part...).
Op zondag 3 juli 2005 23:17 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar dan zou die zich wel later kunnen melden bij de politie. Het is heel vroeg in de ochtend gebeurd dus iemand die het bewust (niet ladderzat) meemaakt dat ie iemand aanrijdt zal zich dan in de loop van de dag toch wel heel kut gaan voelen en naar de politie stappen en het uitleggen wat er is gebeurd. En als ie er niks van heeft gemerkt dan was ie dus hardstikke zat.
jah dat klopt foto ik zou me dan ook zeker schuldig gaan voelen... hoor je er nix meer van... dan kun je je idd afvragen of de persoon in kwestie dronken was... maar om nou meteen te roepen ALCOHOL gaat me iets te ver want je weet helemaal niets van de situatie en of de bestuurder de ernst van het ongeval wel door had...
Het is natuurlijk treurig dat dit gebeurd is, maar het artikel bevat te weinig feiten om voor mij aan te geven wie de schuldige is. (bv stel dat het licht van de bromfiets stuk was)
Dat staat los na het doorrijden van een ongeluk.
Ik heb ook het gevoel dat de passagier geen helm heeft gedragen fotofoto , aangezien de bestuurder van de bromfiets niets heeff.
Ben het hier mee eens. Je kunt niet zomaar roepen dat de automobilist schuldig is. De automobilist is overigens wel sowieso schuldig aan doorrijden na een aanrijding. Dat is eigenlijk buiten het feit dat de 16 jarige jongen is overleden het enige feit dat uit het artikel te halen is.
Dit soort speculaties is precies waar de media op inspeelt tegenwoordig. Het lijkt wel een doorvertel scenario. Bij de eerste is het een gebroken been, bij de 10e is de persoon in kwestie dood.
Zo ook hier. Je kunt niet meteen iemand de schuld geven van iets waar je te weinig over weet. Kan zijn dat de persoon schuldig is, maar zeg dat ook pas als dat zeker is. Zo werkt onze wet ook trouwens.
Op maandag 4 juli 2005 08:35 schreef Acidfever het volgende: Ben het hier mee eens. Je kunt niet zomaar roepen dat de automobilist schuldig is. De automobilist is overigens wel sowieso schuldig aan doorrijden na een aanrijding. Dat is eigenlijk buiten het feit dat de 16 jarige jongen is overleden het enige feit dat uit het artikel te halen is.
Dit soort speculaties is precies waar de media op inspeelt tegenwoordig. Het lijkt wel een doorvertel scenario. Bij de eerste is het een gebroken been, bij de 10e is de persoon in kwestie dood.
Zo ook hier. Je kunt niet meteen iemand de schuld geven van iets waar je te weinig over weet. Kan zijn dat de persoon schuldig is, maar zeg dat ook pas als dat zeker is. Zo werkt onze wet ook trouwens.
Volgens mij ben je in Nederland toch behoorlijk schuldig als je achter op iemand knalt.
Vind het wel sneu voor de personen die erbij betrokken zijn en voor de nabestaanden.
Echter kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen doorrijden. Hoewel het niet gepast is, komt wel je no claim te vervallen, tevens ben je altijd schuldig als je iemand van achteren aanrijdt. Ook als het niet jouw fout is. Laatste tijd rijden er zoveel mensen door.
Misschien dat de regels eens een keer moeten worden aangepast, zodat mensen niet direct doorrijden. Misschien dat ze dan eerst de zaak moeten uitzoeken, en dan kijken wie de schuld heeft.
Kan ook zijn dat de bestuurder van de Scooter te veel had gedronken. De auto wilt passeren, maar de scooter schiet voor de auto die niet meer kan remmen.
Je weet nooit wat er is voorgevallen. Maar ach we horen het wel.
In de toekomst moet men sensors in de auto zetten die de auto langzaam doen afremmen (in 2min) als er een behoorlijke klap is geweest. De auto kan dan eenvoudig gevonden worden.
Dit is verder niet gevaarlijk. Mocht dat systeem namelijk zomaar afgaan, dan remt de auto alsnog langzaam af (alle tijd dus om je auto even aan de kant te zetten).
Kan helaas alleen bij nieuwe auto's worden ingevoerd, maar over weet ik veel hoeveel jaar heb je iig geen last meer van doorrijders na een ongeval.
Zo zouden ze ook iets moeten doen met lakschade. Als een auto lak aantreft die niet voldoet aan zijn eigen lak-kenmerken (hoeft maar klein beetje te zijn), dan blijft hij stilstaan. Kan nog wel eens leuk worden wanneer een of andere hond voor de zoveelste keer zijn deur knijterhard opengooit en weer een deuk veroorzaakt in iemands deur (zijn helaas voornamelijk vrouwen die niet inzien hoe zuinig sommige mensen met hun auto omgaan).
Ben je tenminste ook direct van die doorrijders af.... foto
Op zondag 3 juli 2005 21:31 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..] foto 5. Ik als scooter rijder vind je opmerking een beetje triest en ongepast, zeker in dit bericht!)
quote:
[4. alsof er geen asociaal autovolk is?
Wacht maar tot je zelf een auto hebt en je komt eens wat slingerende scooters/fietsers tegen zonder verlichting..... foto kneus.... Het is heel vervelend wat er is gebeurd, maar als je dit soort dingen wilt voorkomen moet je gewoon de hele dag lekker in je nest blijven liggen..... het heet niet voor niets een "ongeluk".
Succes voor nabestaande!!!
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Maar vreselijk voor die bestuurder van die brommer zeg.....
Wel ronduit zeer asociaal (zijn eigenlijk gewoon geen woorden voor) dat hij vervolgens gewoon door is gereden.
Maar je weet 't niet hè...
foto
passagier geen helm?
OT: Sterkte aan de familie en RIP
I do NOT shit where I eat
16 jaar pas.... RIP en sterkte aan de familie en vrienden foto
--edit-- Was op de kruising Scheldeweg-Nieuweweg.
Wat is een zwaarder misdrijf: doorrijden na een (dodelijk) ongeval, of iemand doodrijden terwijl je teveel hebt gezopen? Ik denk zelf het laatste, dus die automobilist is niet op zijn achterhoofd gevallen. Die meldt zich wel bij de politie zeer binnenkort.
Het maakt het allemaal niet minder triest. Sterkte aan de nabestaanden.
ik weet ook niet of ik zou stoppen... afhankelijk van de situatie...
1. je generaliseert 2. de automobilist was fout , want hij klapte achterop , redd vervolgens door! (100% alcahol) 3. Als jij later word opgepakt word je aangeklacht volgens mij dood door schuld! 4. alsof er geen asociaal autovolk is? 5. Ik als scooter rijder vind je opmerking een beetje triest en ongepast, zeker in dit bericht!) foto
En die scooter wil plots rechts af slaan zodra de auto wil gaan inhalen, en het is zeer goed mogelijk dat de scooter geen richting aangaf (heb nog nooit 16 jarige scooter rijders richting aan zien geven) en die 2 waren wss ook wel iets dronken (wat doe je anders in godsnaam om 4 uur sochtends op de weg).
Dan rijd die scooter dus in het midden van de rechter rijbaan om af te gaan slaan, op het moment dat de auto voorbij wil gaan, waardoor hij ze raakt.
De automobilist die in dit geval geen blaam treft, schrikt zo ontzettend, dat hij erg bang is en dus door rijd.
uh ja klinkt logisch toch.
in ieder geval sterkte aan de familie en vrienden. R.I.P.
-Mark Steyn
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Turtle Lives On..
Slouches towards Bethlehem to be born?
(bv stel dat het licht van de bromfiets stuk was)
Dat staat los na het doorrijden van een ongeluk.
Ik heb ook het gevoel dat de passagier geen helm heeft gedragen
fotofoto , aangezien de bestuurder van de bromfiets niets heeff.
Dit soort speculaties is precies waar de media op inspeelt tegenwoordig. Het lijkt wel een doorvertel scenario. Bij de eerste is het een gebroken been, bij de 10e is de persoon in kwestie dood.
Zo ook hier. Je kunt niet meteen iemand de schuld geven van iets waar je te weinig over weet. Kan zijn dat de persoon schuldig is, maar zeg dat ook pas als dat zeker is. Zo werkt onze wet ook trouwens.
Echter kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen doorrijden.
Hoewel het niet gepast is, komt wel je no claim te vervallen, tevens ben je altijd schuldig als je iemand van achteren aanrijdt. Ook als het niet jouw fout is. Laatste tijd rijden er zoveel mensen door.
Misschien dat de regels eens een keer moeten worden aangepast, zodat mensen niet direct doorrijden. Misschien dat ze dan eerst de zaak moeten uitzoeken, en dan kijken wie de schuld heeft.
Kan ook zijn dat de bestuurder van de Scooter te veel had gedronken.
De auto wilt passeren, maar de scooter schiet voor de auto die niet meer kan remmen.
Je weet nooit wat er is voorgevallen. Maar ach we horen het wel.
http://s1.bitefight.nl/c.php?uid=23506
Dit is verder niet gevaarlijk. Mocht dat systeem namelijk zomaar afgaan, dan remt de auto alsnog langzaam af (alle tijd dus om je auto even aan de kant te zetten).
Kan helaas alleen bij nieuwe auto's worden ingevoerd, maar over weet ik veel hoeveel jaar heb je iig geen last meer van doorrijders na een ongeval.
Diep triest dit! foto
Zo zouden ze ook iets moeten doen met lakschade. Als een auto lak aantreft die niet voldoet aan zijn eigen lak-kenmerken (hoeft maar klein beetje te zijn), dan blijft hij stilstaan. Kan nog wel eens leuk worden wanneer een of andere hond voor de zoveelste keer zijn deur knijterhard opengooit en weer een deuk veroorzaakt in iemands deur (zijn helaas voornamelijk vrouwen die niet inzien hoe zuinig sommige mensen met hun auto omgaan).
Ben je tenminste ook direct van die doorrijders af.... foto
Het is heel vervelend wat er is gebeurd, maar als je dit soort dingen wilt voorkomen moet je gewoon de hele dag lekker in je nest blijven liggen.....
het heet niet voor niets een "ongeluk".
Succes voor nabestaande!!!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken