TROS: 'ONM is afgelikte boterham'
De precieze kostenverdeling is niet bekend gemaakt, maar volgens Van Doodewaerd zijn zowel de TROS als de AVRO, die beiden niet wilden meebetalen aan de soap, ieder voor twee miljoen euro benadeeld. "Als we op Nederland 2 al besluiten om zo veel geld uit te geven aan een nieuw project, laten we dan in hemelsnaam zélf iets bedenken", aldus de TROS-voorman. "Dit is zo armoedig. Ik snap niet waar BNN mee bezig is. Eerst reanimeren ze Sterrenslag, dan komen ze met Dallas en nu kopen ze weer een derdehands soap. Lekker origineel allemaal.".
ONM, toen nog Onderweg naar Morgen geheten, begon in 1994 als samenwerkingsproject tussen de TROS en de toen nog publieke omroep Veronica. Daarna ging het naar het commerciële Veronica, vervolgens zond het Yorin het uit. Gemiddeld trok ONM 500.000 kijkers per aflevering volgens Yorin. BNN wil in het nieuwe seizoen de soap een nieuwe impuls geven door 'verweving van maatschappelijke thema's'.