Het gemeentehuis van Ajaccio op Corsica is gisteren een hele tijd bezet geweest door nationalistische demonstranten. Zij eisten dat Corsica onafhankelijk wordt van Frankrijk en riepen afgevaardigde Corsicaanse politici op om gehoor te geven aan deze oproep. Het gebouw werd gedeeltelijk in brand gestoken, maar niemand raakte daarbij gewond. De commissaris van Ajaccio kwam meteen ter plaatse.
De demonstranten werden door de politie en de CRS, een speciale politie-eenheid, uit elkaar gedreven en opgepakt om te voorkomen dat de situatie verder zou escaleren. De menigte verving de Franse vlag door een Corsicaanse vlag en scandeerde leuzen als ‘Liberta’ en ‘Résistenza’. De schade die door deze actie is veroorzaakt, zal worden verhaald op de demonstranten. Ook het opruien van de groep en het daardoor creëren van onveilige situaties zal worden bestraft.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Ik begrijp dus niet waarom ze dit nog doen. Een tijdje terug is er een referendum geweest om corsica mee autonoom te maken. Hier werd tegen gestemd. door het corsicaanse volk.
Waarom ga je dit nog doen als je in de minderheid bent op je eiland??
Op zondag 13 januari 2008 @ 10:16 schreef AtheistArmy het volgende: Corsica onafhankelijk Vlaanderen onafhankelijk Kosovo onafhankelijk Baskenland onafhankelijk
Leuk krijgen we straks een Europa dat bestaat uit 300 landen...
Op zondag 13 januari 2008 @ 10:16 schreef AtheistArmy het volgende: Corsica onafhankelijk Vlaanderen onafhankelijk Kosovo onafhankelijk Baskenland onafhankelijk
Leuk krijgen we straks een Europa dat bestaat uit 300 landen...
Mijn vader spaart postzegels en munten. Dus ik denk dat hij het wel leuk zal vinden foto
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
Protesteren ok, maar waarom gelijk weer in brand steken. Dat geeft alleen maar weer aan dat je tuig bent dat de moeite niet waard is normaal mee in een gesprek te gaan.
Op zondag 13 januari 2008 @ 10:16 schreef AtheistArmy het volgende: Corsica onafhankelijk Vlaanderen onafhankelijk Kosovo onafhankelijk Baskenland onafhankelijk
Leuk krijgen we straks een Europa dat bestaat uit 300 landen...
Grappig dat het daar wel lukt om bij bestorming en brandstiching van een overheidsgebouw mensen op te pakken en dat ze ook nog aansprakelijk gesteld worden voor de schade... kunnen we nog wat van leren hier.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
Op zondag 13 januari 2008 @ 10:16 schreef AtheistArmy het volgende: Corsica onafhankelijk Vlaanderen onafhankelijk Kosovo onafhankelijk Baskenland onafhankelijk
Leuk krijgen we straks een Europa dat bestaat uit 300 landen...
Corsica wordt niet onafhankelijk lijkt me. Er bestaat toch geen corsicaans ras of een corsicaanse taal? Bovendien is de kans groot de vlaanderen zou aansluiten bij nederland ooit, en kosovo bij albanie.
Op Sunday 13 January 2008 @ 10:47 schreef kanszwam het volgende:
[..]
Corsica wordt niet onafhankelijk lijkt me. Er bestaat toch geen corsicaans ras of een corsicaanse taal? Bovendien is de kans groot de vlaanderen zou aansluiten bij nederland ooit, en kosovo bij albanie.
ja hallo wordt eens wakker...oostenrijks,belgisch en zwitsers zijn ook geen talen maar wel soevereine staten...
Het wordt tijd dat Nederland weer onafhankelijk wordt van de EU.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
Op zondag 13 januari 2008 @ 10:47 schreef kanszwam het volgende:
[..]
Er bestaat toch geen corsicaans ras of een corsicaanse taal?
Jawel, http://nl.wikipedia.org/wiki/Corsicaansfoto Ergensweg lijkt het me best goed om allemaal kleinen landjes te hebben in Europa, houdt de cultuur in stand. Hoe wel er op andere gebieden veel meer eenheid zou moeten zijn (onderwijs, rechtspraak)
Op zondag 13 januari 2008 @ 10:52 schreef AtheistArmy het volgende:
[..]
ja hallo wordt eens wakker...oostenrijks,belgisch en zwitsers zijn ook geen talen maar wel soevereine staten...
Er waren toch echt heel veel verschillende germaanse dialecten, net zoals in Nederland vroeger, als je kijkt naar hoe nederlands tot stand is gekomen. Net zoals hoe bijvoorbeeld in schotland en ierland nu ook engels wordt gesproken terwijl dat heel vroeger niet zo was.
Op zondag 13 januari 2008 @ 11:50 schreef kanszwam het volgende:
[..]
Er waren toch echt heel veel verschillende germaanse dialecten, net zoals in Nederland vroeger, als je kijkt naar hoe nederlands tot stand is gekomen. Net zoals hoe bijvoorbeeld in schotland en ierland nu ook engels wordt gesproken terwijl dat heel vroeger niet zo was.
FOK! intellectualiseert. Een leuke ontwikkeling. Interessante info over het Corsicaans trouwens op wikipedia. Misschien maar eens een vakantie boeken naar dit vreemde eiland.
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:05 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
FOK! intellectualiseert. Een leuke ontwikkeling. Interessante info over het Corsicaans trouwens op wikipedia. Misschien maar eens een vakantie boeken naar dit vreemde eiland.
En wie zijn de corsicanen? Hebben die een eigen etniciteit? Niet echt. Corsicaans is eerder een Italiaans dialect, net zoals er heel veel dialecten zijn in Italie. Dat is net zoiets om elke gebied in italie met een iets wat andere taal onafhankelijkheid te geven.
Dit vind ik dus net wat anders dan de normale onafhankelijkheidsstrijd van volkeren.
Corsica is geen land het is onderdeel van Frankrijk net als Kosovo onderdeel van Servie is. Waarom worden mensen tegenwoordig gelijk zo bang als een groep zich probeert af te scheiden dit moet te kop ingedrukt worden. Als Kosovo onafhankelijk wordt kan je verwachten dat de Basken dit als voorbeeld zullen gaan gebruiken. En dan bestaat de EU uit 300 landjes wat niet te besturen is. En waarom steken die mensen dan gelijk hun ''eigen'' parlementsgebouw in de fik foto
Op Sunday 13 January 2008 @ 12:15 schreef Matr het volgende: Corsica is geen land het is onderdeel van Frankrijk net als Kosovo onderdeel van Servie is. Waarom worden mensen tegenwoordig gelijk zo bang als een groep zich probeert af te scheiden dit moet te kop ingedrukt worden. Als Kosovo onafhankelijk wordt kan je verwachten dat de Basken dit als voorbeeld zullen gaan gebruiken. En dan bestaat de EU uit 300 landjes wat niet te besturen is. En waarom steken die mensen dan gelijk hun ''eigen'' parlementsgebouw in de fik foto
Waarom zouden de Basken zichzelf niet kunnen besturen? Baskenland is 1 van de meest welvarende gebieden van Spanje. Kosovo wordt waarschijnlijk 1 met Albanie. Met andere woorden, Servie verliest een stukje land aan Albanie vanwege de balkan oorlogen. Niet iets unieks overigens, Duitsland verloor ook land na de 1e en 2e wereldoorlog.
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:26 schreef kanszwam het volgende:
[..]
Waarom zouden de Basken zichzelf niet kunnen besturen? Baskenland is 1 van de welvarendste gebieden van Spanje. Kosovo wordt waarschijnlijk 1 met Albanie. Met andere woorden, Servie verliest een stukje land aan Albanie vanwege de balkan oorlogen. Niet iets unieks overigens, Duitsland verloor ook land na de 1e en 2e wereldoorlog.
Landen moeten niet opgesplitst worden in de tijd van globalisering. Anders zouden de mensen uit Groningen kunnen zeggen hey wij hebben gas laten we onafhankelijk worden? In Drenthe wordt olie gevonden onfhankelijk nu! En Servie is al genoeg land kwijtgeraakt door Balkan oorlogen Kosovo hoort al heel lang bij Servie.
Op zondag 13 januari 2008 @ 10:47 schreef kanszwam het volgende:
[..]
Corsica wordt niet onafhankelijk lijkt me. Er bestaat toch geen corsicaans ras of een corsicaanse taal? Bovendien is de kans groot de vlaanderen zou aansluiten bij nederland ooit, en kosovo bij albanie.
Neem maar van mij aan , de kans dat Vlaanderen ooit aansluit bij Nederland is nog véél kleiner dan de kans dat ze bij de Walen blijven. Vlaanderen heeft hoegenaamd niks met Nederland. En Nederlanders worden er op veel plaatsen doodgewoon gehaat.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09 "Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07) "Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07) "Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:15 schreef kanszwam het volgende:
[..]
En wie zijn de corsicanen? Hebben die een eigen etniciteit? Niet echt. Corsicaans is eerder een Italiaans dialect, net zoals er heel veel dialecten zijn in Italie. Dat is net zoiets om elke gebied in italie met een iets wat andere taal onafhankelijkheid te geven.
Dit vind ik dus net wat anders dan de normale onafhankelijkheidsstrijd van volkeren.
Laat ze het maar niet horen. Corsica heeft een eigen geschiedenis en een eigen taal. Fransen hebben ze nooit gemoeten (wie wel?) en er zijn daar al jaren stemmen voor onafhankelijkheid.
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:38 schreef Matr het volgende:
[..]
Landen moeten niet opgesplitst worden in de tijd van globalisering. Anders zouden de mensen uit Groningen kunnen zeggen hey wij hebben gas laten we onafhankelijk worden? In Drenthe wordt olie gevonden onfhankelijk nu! En Servie is al genoeg land kwijtgeraakt door Balkan oorlogen Kosovo hoort al heel lang bij Servie.
Precies. Landen moeten niet opsplitsen. Europa is al zo belachelijk klein vergeleken de rest van de wereld, en dan zijn er groepen debielen die het allemaal nóg kleiner willen maken?!?!
Eén groot sterk Europa als 1 land zal nooit gebeuren, maar we kunnen wel proberen de huidige landen in stand te houden zodat we tenminste nog wat gedaan kunnen krijgen in de EU. De EU moet een sterke eenheid vormen tegenover de rest van de wereld want geloof me, elk individueel Europees land stelt geen reet voor vergeleken met China, de VS, Rusland, India, Iran en ga zo maar door.
Zeker aangezien Europa afhankelijk is van andere landen voor haar energievoorziening is het domste wel dat we een minder stabiele EU maken (meer landen in de Unie betekent meer onstabiliteit).
De tijden dat Nederland, Frankrijk of Duitsland iets helemaal alleen kon oplossen zijn al lang voorbij. Accepteer dat nou maar eens, gekke anti-EU'ers. foto
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:15 schreef Matr het volgende: Corsica is geen land het is onderdeel van Frankrijk net als Kosovo onderdeel van Servie is. Waarom worden mensen tegenwoordig gelijk zo bang als een groep zich probeert af te scheiden dit moet te kop ingedrukt worden. Als Kosovo onafhankelijk wordt kan je verwachten dat de Basken dit als voorbeeld zullen gaan gebruiken. En dan bestaat de EU uit 300 landjes wat niet te besturen is. En waarom steken die mensen dan gelijk hun ''eigen'' parlementsgebouw in de fik foto
Onzin, het aantal landen en grote van een land staat er compleet los van of het wel of niet te besturen is.
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:51 schreef syf het volgende:
[..]
Onzin, het aantal landen en grote van een land staat er compleet los van of het wel of niet te besturen is.
Hahah de bureaucratie die komt kijken bij 300 landen ben je niet wijs? Verdragen die door 300 ipv 10 landen goedgekeurd moet worden. Dat noem ik niet te besturen omdat een verdag dan 100 jaar duurt om te ondertekenen.
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan , de kans dat Vlaanderen ooit aansluit bij Nederland is nog véél kleiner dan de kans dat ze bij de Walen blijven. Vlaanderen heeft hoegenaamd niks met Nederland. En Nederlanders worden er op veel plaatsen doodgewoon gehaat.
Omdat arrogante mannen van 't Stad een hekel hebben aan Rotterdamse dronkenlappen, betekent dat nog niet dat mensen uit Hasselt, Maasmechelen het niet goed met de Nederlandse Limburgers kunnen vinden. Uit Hamont en elders gaan veel jongens bijvoorbeeld op café in Eindhoven (NL).
En de Oost-Vlamingen zijn gelijk aan de Zeeuwen.
En West-Vlamingen verdienen veel aan Hollanders en ook andere Noord-Nederlanders die er aan de kust komen.
Mensen uit Courtrai hebben ook een afkeer van Antwerpenaars. foto
Op zondag 13 januari 2008 @ 10:16 schreef AtheistArmy het volgende: Corsica onafhankelijk Vlaanderen onafhankelijk Kosovo onafhankelijk Baskenland onafhankelijk
Leuk krijgen we straks een Europa dat bestaat uit 300 landen...
Op Sunday 13 January 2008 @ 12:45 schreef waht het volgende:
[..]
Precies. Landen moeten niet opsplitsen. Europa is al zo belachelijk klein vergeleken de rest van de wereld, en dan zijn er groepen debielen die het allemaal nóg kleiner willen maken?!?!
Eén groot sterk Europa als 1 land zal nooit gebeuren, maar we kunnen wel proberen de huidige landen in stand te houden zodat we tenminste nog wat gedaan kunnen krijgen in de EU. De EU moet een sterke eenheid vormen tegenover de rest van de wereld want geloof me, elk individueel Europees land stelt geen reet voor vergeleken met China, de VS, Rusland, India, Iran en ga zo maar door.
Zeker aangezien Europa afhankelijk is van andere landen voor haar energievoorziening is het domste wel dat we een minder stabiele EU maken (meer landen in de Unie betekent meer onstabiliteit).
De tijden dat Nederland, Frankrijk of Duitsland iets helemaal alleen kon oplossen zijn al lang voorbij. Accepteer dat nou maar eens, gekke anti-EU'ers. foto
Europa klein? Waar heb je het over. Je noemt Rusland wat zelf deel is van Europa (70% van de russen wonen in europa). Geen 1 land stelt iets voor vergeleken met Iran? Wat dacht je van Duitsland? Evengrote populatie. Geheel europa heeft meer dan 2x zoveel mensen als de VS.
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:26 schreef kanszwam het volgende:
[..]
Waarom zouden de Basken zichzelf niet kunnen besturen? Baskenland is 1 van de meest welvarende gebieden van Spanje. Kosovo wordt waarschijnlijk 1 met Albanie. Met andere woorden, Servie verliest een stukje land aan Albanie vanwege de balkan oorlogen. Niet iets unieks overigens, Duitsland verloor ook land na de 1e en 2e wereldoorlog.
Kosovo is pas in de 19e eeuw zo sterk Albanees geworden. Kosovo (delen ervan) is de bakermat van de Servische identiteit, van het Servisch bewustzijn (slag op het Merelveld). Bovendien is het percentage Serviërs alleen gedaald door Albanees (seculier en -islamitisch) extremisme. En het westen (met name de NAVO) doet maar eenvoudig mee met de demonisering van het Servische volk. Dat is onrechtvaardig. Ook al hebben de Serviërs wellicht veel fouten gemaakt en zonden op zich geladen, o.a. door de laffe moord op Aartshertog Frans-Ferdinand van Oostenrijk-Hongarije in 1914, en door Servisch imperialisme in het vooroorlogse Koninkrijk Joegoslavië, toch mogen we de Serviërs niet op deze manier Kosov afhandig maken. En zeker niet nu in Kosov een terroristenleider als 'president' verkozen is. Met steun van de VS. Met hun verdeel-en-heerspolitiek.
En vergeet niet dat na de Eerste Wereldoorlog de gebiedsroof ten koste van het vernederde Duitse Rijk, de opmaat waren voor bijv. Tsjechoslowaaks geweld (m.n. Tsjechisch) tegen de Sudetenduitsers, dat voor WO II in Polen m.n. Poolse nationalisten en Poolse communisten de etnisch-Duitse minderheid in West-Pruisen en elders gewelddadig hebben aangepakt en velen hebben vermoord, en dat bijv. nog altijd Duitstaligen eigenlijk tegen hun zin in de overwinnaarsstaat België moeten wonen.
Na WO II was de situatie nog dramatischer: Duitsland verloor 1/3 van haar legitieme vooroorlogse gebied, 15 miljoen Duitsers werden verdreven, 3 miljoen Oost-Duitsers (uit Oost-Pruisen en andere gebiedsdelen) uitgeroeid door de communistische nationale milities in Polen, Litouwen en Koningsbergen (Kaliningrad), allemaal na mei 1945. En nog altijd zijn er problemen met o.a. Polen, Rusland en Tsjechië die de van Duitsland gestolen gebieden ontvangen hebben. Nog altijd moeten deze Duitsers toezien dat zij niet eens vreedzaam (ook in de EU niet) het eens van hun ouders of henzelf geroofde boeren- en burgergoed, hun geboortehuizen, mogen terugkopen (wat van hen geroofd werd), omdat men nog altijd eenzijdig uitgaat van enkel Duitse schuld. Wat veel te simplistisch is.
Gebiedsverschuiving en verliezen waarbij meerderheden gezuiverd worden zijn onterecht.
Corsica is een Mediterraans-Latijns eiland, met Franse en Italiaanse invloeden. Met autonomie moet alles te regelen zijn. De meeste burgers op het eiland willen autonomie, geen afscheiding van Frankrijk.
Datzelfde geldt voor het Baskenland.
We mogen voor terroristische separatisten geen respect of begrip opbrengen.
In Vlaanderen heeft de Vlaamse Beweging vrijwel altijd vreedzaam en op een politieke, democratische wijze getracht onafhankelijkheid tot stand te brengen. En hoe langer, hoe meer, lijken zij het pleit te winnen. Nu, 150 jaar na Hendrik Conscience en 90 jaar na de Frontbeweging.
Vlaanderen is dan ook in een eenheidsstaat zonder nationale meerderheid (ja, Vlamingen dan). Tegen haar wil gecreëerd door Brusselse bourgeois (Franstaligen) in 1834 en jarenlang onder Frans-Waals-Coburgse elitaire verachting. Terwijl Vlaanderen wél het leeuwendeel van de Middeleeuwse en latere cultuur, welstand, literatuur, wellevendheid bezat en bezit.
Historisch gezien is het upberhaupt vreemd dat het eiland bij Corsica hoort, een heel apart volk met zeker wel een eigen taal... in het binneland (Corte bijvoorbeeld) wordt een taal gesproken die echt bijna niet met Italiaans of Frans te vergelijken is, sterker nog, veel mensen verstaan er niet eens Frans.
In andere woorden: een vakantie in Corsica is echt aan te raden, en als je dat doet, blijf niet hangen in Calvi of Ajaccio maar ga ook het binnenland in.... foto
Op Sunday 13 January 2008 @ 13:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Kosovo is pas in de 19e eeuw zo sterk Albanees geworden. Kosovo (delen ervan) is de bakermat van de Servische identiteit, van het Servisch bewustzijn (slag op het Merelveld). Bovendien is het percentage Serviërs alleen gedaald door Albanees (seculier en -islamitisch) extremisme. En het westen (met name de NAVO) doet maar eenvoudig mee met de demonisering van het Servische volk. Dat is onrechtvaardig. Ook al hebben de Serviërs wellicht veel fouten gemaakt en zonden op zich geladen, o.a. door de laffe moord op Aartshertog Frans-Ferdinand van Oostenrijk-Hongarije in 1914, en door Servisch imperialisme in het vooroorlogse Koninkrijk Joegoslavië, toch mogen we de Serviërs niet op deze manier Kosov afhandig maken. En zeker niet nu in Kosov een terroristenleider als 'president' verkozen is. Met steun van de VS. Met hun verdeel-en-heerspolitiek.
En vergeet niet dat na de Eerste Wereldoorlog de gebiedsroof ten koste van het vernederde Duitse Rijk, de opmaat waren voor bijv. Tsjechoslowaaks geweld (m.n. Tsjechisch) tegen de Sudetenduitsers, dat voor WO II in Polen m.n. Poolse nationalisten en Poolse communisten de etnisch-Duitse minderheid in West-Pruisen en elders gewelddadig hebben aangepakt en velen hebben vermoord, en dat bijv. nog altijd Duitstaligen eigenlijk tegen hun zin in de overwinnaarsstaat België moeten wonen.
Na WO II was de situatie nog dramatischer: Duitsland verloor 1/3 van haar legitieme vooroorlogse gebied, 15 miljoen Duitsers werden verdreven, 3 miljoen Oost-Duitsers (uit Oost-Pruisen en andere gebiedsdelen) uitgeroeid door de communistische nationale milities in Polen, Litouwen en Koningsbergen (Kaliningrad), allemaal na mei 1945. En nog altijd zijn er problemen met o.a. Polen, Rusland en Tsjechië die de van Duitsland gestolen gebieden ontvangen hebben. Nog altijd moeten deze Duitsers toezien dat zij niet eens vreedzaam (ook in de EU niet) het eens van hun ouders of henzelf geroofde boeren- en burgergoed, hun geboortehuizen, mogen terugkopen (wat van hen geroofd werd), omdat men nog altijd eenzijdig uitgaat van enkel Duitse schuld. Wat veel te simplistisch is.
Gebiedsverschuiving en verliezen waarbij meerderheden gezuiverd worden zijn onterecht.
Corsica is een Mediterraans-Latijns eiland, met Franse en Italiaanse invloeden. Met autonomie moet alles te regelen zijn. De meeste burgers op het eiland willen autonomie, geen afscheiding van Frankrijk.
Datzelfde geldt voor het Baskenland.
We mogen voor terroristische separatisten geen respect of begrip opbrengen.
In Vlaanderen heeft de Vlaamse Beweging vrijwel altijd vreedzaam en op een politieke, democratische wijze getracht onafhankelijkheid tot stand te brengen. En hoe langer, hoe meer, lijken zij het pleit te winnen. Nu, 150 jaar na Hendrik Conscience en 90 jaar na de Frontbeweging.
Vlaanderen is dan ook in een eenheidsstaat zonder nationale meerderheid (ja, Vlamingen dan). Tegen haar wil gecreëerd door Brusselse bourgeois (Franstaligen) in 1834 en jarenlang onder Frans-Waals-Coburgse elitaire verachting. Terwijl Vlaanderen wél het leeuwendeel van de Middeleeuwse en latere cultuur, welstand, literatuur, wellevendheid bezat en bezit.
Wacht even, ik print dit uit en lees het op de WC.
Op zondag 13 januari 2008 @ 12:55 schreef Matr het volgende:
[..]
Hahah de bureaucratie die komt kijken bij 300 landen ben je niet wijs? Verdragen die door 300 ipv 10 landen goedgekeurd moet worden. Dat noem ik niet te besturen omdat een verdag dan 100 jaar duurt om te ondertekenen.
En dat is dus wat er fout is aan de EU, onafhankelijkheid en eigen identiteit is veel belangrijker dan met zijn allen verdragen ondertekenen.
Al die mensen van Corsica zijn Italianen fotofoto .Ook Napoleon was een Italiaan(Bonaparte is echt Italiaans) Dat die Fransen het ooit veroverd hebben wilt nog niet zeggen dat het Fransen zijn.
Op zondag 13 januari 2008 @ 13:10 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Kosovo is pas in de 19e eeuw zo sterk Albanees geworden. Kosovo (delen ervan) is de bakermat van de Servische identiteit, van het Servisch bewustzijn (slag op het Merelveld). Bovendien is het percentage Serviërs alleen gedaald door Albanees (seculier en -islamitisch) extremisme. En het westen (met name de NAVO) doet maar eenvoudig mee met de demonisering van het Servische volk. Dat is onrechtvaardig. Ook al hebben de Serviërs wellicht veel fouten gemaakt en zonden op zich geladen, o.a. door de laffe moord op Aartshertog Frans-Ferdinand van Oostenrijk-Hongarije in 1914, en door Servisch imperialisme in het vooroorlogse Koninkrijk Joegoslavië, toch mogen we de Serviërs niet op deze manier Kosov afhandig maken. En zeker niet nu in Kosov een terroristenleider als 'president' verkozen is. Met steun van de VS. Met hun verdeel-en-heerspolitiek.
En vergeet niet dat na de Eerste Wereldoorlog de gebiedsroof ten koste van het vernederde Duitse Rijk, de opmaat waren voor bijv. Tsjechoslowaaks geweld (m.n. Tsjechisch) tegen de Sudetenduitsers, dat voor WO II in Polen m.n. Poolse nationalisten en Poolse communisten de etnisch-Duitse minderheid in West-Pruisen en elders gewelddadig hebben aangepakt en velen hebben vermoord, en dat bijv. nog altijd Duitstaligen eigenlijk tegen hun zin in de overwinnaarsstaat België moeten wonen.
Na WO II was de situatie nog dramatischer: Duitsland verloor 1/3 van haar legitieme vooroorlogse gebied, 15 miljoen Duitsers werden verdreven, 3 miljoen Oost-Duitsers (uit Oost-Pruisen en andere gebiedsdelen) uitgeroeid door de communistische nationale milities in Polen, Litouwen en Koningsbergen (Kaliningrad), allemaal na mei 1945. En nog altijd zijn er problemen met o.a. Polen, Rusland en Tsjechië die de van Duitsland gestolen gebieden ontvangen hebben. Nog altijd moeten deze Duitsers toezien dat zij niet eens vreedzaam (ook in de EU niet) het eens van hun ouders of henzelf geroofde boeren- en burgergoed, hun geboortehuizen, mogen terugkopen (wat van hen geroofd werd), omdat men nog altijd eenzijdig uitgaat van enkel Duitse schuld. Wat veel te simplistisch is.
Gebiedsverschuiving en verliezen waarbij meerderheden gezuiverd worden zijn onterecht.
Corsica is een Mediterraans-Latijns eiland, met Franse en Italiaanse invloeden. Met autonomie moet alles te regelen zijn. De meeste burgers op het eiland willen autonomie, geen afscheiding van Frankrijk.
Datzelfde geldt voor het Baskenland.
We mogen voor terroristische separatisten geen respect of begrip opbrengen.
In Vlaanderen heeft de Vlaamse Beweging vrijwel altijd vreedzaam en op een politieke, democratische wijze getracht onafhankelijkheid tot stand te brengen. En hoe langer, hoe meer, lijken zij het pleit te winnen. Nu, 150 jaar na Hendrik Conscience en 90 jaar na de Frontbeweging.
Vlaanderen is dan ook in een eenheidsstaat zonder nationale meerderheid (ja, Vlamingen dan). Tegen haar wil gecreëerd door Brusselse bourgeois (Franstaligen) in 1834 en jarenlang onder Frans-Waals-Coburgse elitaire verachting. Terwijl Vlaanderen wél het leeuwendeel van de Middeleeuwse en latere cultuur, welstand, literatuur, wellevendheid bezat en bezit.
Klopt de UN en vooral Amerika heeft geen idee wat zich allemaal in Kosovo precies heeft afgespeeld (wat er aan vooraf ging) de albanezen worden als lievertjes gezien maar ook die hadden islamitische doodseskaders die alle serven vermoorden. Ik hoop daarom ook dat als die terrorische president onanfhankjelijk uitroept dat Servie dit terugeist (mede gestreund door Rusland) volgens mij hebben de Amerikanen geen idee dat de Serven nu massaal bewapent worden door Rusland. En Amerika maar weer lekker in de Europese tuin de clash of gigants spelen.
Op zondag 13 januari 2008 @ 13:45 schreef maxson het volgende: Al die mensen van Corsica zijn Italianen fotofoto .Ook Napoleon was een Italiaan(Bonaparte is echt Italiaans) Dat die Fransen het ooit veroverd hebben wilt nog niet zeggen dat het Fransen zijn.
Pff stel je voor dat iedereen zo dacht. In de 18e eeuw werd er een stuk van Nederland veroverd dat betekend dat die mensen geen Belgen zijn. Laten we het terugeisen.
Op zondag 13 januari 2008 @ 13:50 schreef Matr het volgende:
[..]
Klopt de UN en vooral Amerika heeft geen idee wat zich allemaal in Kosovo precies heeft afgespeeld (wat er aan vooraf ging) de albanezen worden als lievertjes gezien maar ook die hadden islamitische doodseskaders die alle serven vermoorden. Ik hoop daarom ook dat als die terrorische president onanfhankjelijk uitroept dat Servie dit terugeist (mede gestreund door Rusland) volgens mij hebben de Amerikanen geen idee dat de Serven nu massaal bewapent worden door Rusland. En Amerika maar weer lekker in de Europese tuin de clash of gigants spelen.
De Albanezen doen inderdaad nu ook heel foute dingen in Kosovo. Overvallen op Servische dorpjes en kloosters. Hoewel niet alle Albanezen zo zijn, hoor. En de Albanezen hebben natuurlijk ook recht om in een Kosovo met verregaande autonomie te wonen (ik ben wel voor Albanees zelfbestuur, maar niet losgemaakt van de Servische staat).
Ik hoop niet dat (in combinatie met Iran) Kosovo het nieuwe lont in het kruidvat van de Balkan (en bijgevolg Europa) wordt.
Rusland steunt zonder twijfel Servië, eens een socialistische bondgenoot (hoewel tussen Tito en Stalin veel problemen waren), en vooral een pan-Slavische partner. En Rusland steunt Iran, en Rusland voelt zich thans door de NAVO en raketschildplannen bedreigt, en Rusland heeft veel olie en gas (=macht), en Rusland slaat onder de nieuwe ex-KGB-elite van Poetin een nieuwe koers in van nieuwe nationaliseringen (eigenlijk vrij sovjettisch qua economische politiek) en nationale trots.
Dan kunnen wij als West-Europeanen geen problemen of hoogoplopend conflict in Servië en Kosovo riskeren.
Op zondag 13 januari 2008 @ 13:55 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
Rusland steunt zonder twijfel Servië, eens een socialistische bondgenoot (hoewel tussen Tito en Stalin veel problemen waren), en vooral een pan-Slavische partner. En Rusland steunt Iran, en Rusland voelt zich thans door de NAVO en raketschildplannen bedreigt, en Rusland heeft veel olie en gas (=macht), en Rusland slaat onder de nieuwe ex-KGB-elite van Poetin een nieuwe koers in van nieuwe nationaliseringen (eigenlijk vrij sovjettisch qua economische politiek) en nationale trots.
En Rusland voert al 300 jaar oorlog tegen volkeren in de caucasus die onafhankelijk willen zijn.
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
ps: zijn Corsicanen net zo arrogant als Fransen?
Een tijdje terug is er een referendum geweest om corsica mee autonoom te maken. Hier werd tegen gestemd. door het corsicaanse volk.
Waarom ga je dit nog doen als je in de minderheid bent op je eiland??
Vlaanderen onafhankelijk
Kosovo onafhankelijk
Baskenland onafhankelijk
Leuk krijgen we straks een Europa dat bestaat uit 300 landen...
=Plaatje achter link gezet ivm layout foto =
fotofotofotofotofotofoto
Bovendien is de kans groot de vlaanderen zou aansluiten bij nederland ooit, en kosovo bij albanie.
*zucht*
Waarom mensen zo moeilijk doen....en met stenen naar elkaar gooien..net een stel kleine kinderen!
fotofoto
fotofotofoto
Misschien Brabant ook een eigen staat ?
Ergensweg lijkt het me best goed om allemaal kleinen landjes te hebben in Europa, houdt de cultuur in stand. Hoe wel er op andere gebieden veel meer eenheid zou moeten zijn (onderwijs, rechtspraak)
(of worden die mensen als opstandelingen/raddraaiers gezien?)
Verklein je avatar met color reduction!
Maak je eigen animated gif Online!
Dit vind ik dus net wat anders dan de normale onafhankelijkheidsstrijd van volkeren.
En Servie is al genoeg land kwijtgeraakt door Balkan oorlogen Kosovo hoort al heel lang bij Servie.
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
edit: typo
Eén groot sterk Europa als 1 land zal nooit gebeuren, maar we kunnen wel proberen de huidige landen in stand te houden zodat we tenminste nog wat gedaan kunnen krijgen in de EU. De EU moet een sterke eenheid vormen tegenover de rest van de wereld want geloof me, elk individueel Europees land stelt geen reet voor vergeleken met China, de VS, Rusland, India, Iran en ga zo maar door.
Zeker aangezien Europa afhankelijk is van andere landen voor haar energievoorziening is het domste wel dat we een minder stabiele EU maken (meer landen in de Unie betekent meer onstabiliteit).
De tijden dat Nederland, Frankrijk of Duitsland iets helemaal alleen kon oplossen zijn al lang voorbij. Accepteer dat nou maar eens, gekke anti-EU'ers. foto
Verdragen die door 300 ipv 10 landen goedgekeurd moet worden.
Dat noem ik niet te besturen omdat een verdag dan 100 jaar duurt om te ondertekenen.
En de Oost-Vlamingen zijn gelijk aan de Zeeuwen.
En West-Vlamingen verdienen veel aan Hollanders en ook andere Noord-Nederlanders die er aan de kust komen.
Mensen uit Courtrai hebben ook een afkeer van Antwerpenaars. foto
Je vergeet Friesland
Geheel europa heeft meer dan 2x zoveel mensen als de VS.
En vergeet niet dat na de Eerste Wereldoorlog de gebiedsroof ten koste van het vernederde Duitse Rijk, de opmaat waren voor bijv. Tsjechoslowaaks geweld (m.n. Tsjechisch) tegen de Sudetenduitsers, dat voor WO II in Polen m.n. Poolse nationalisten en Poolse communisten de etnisch-Duitse minderheid in West-Pruisen en elders gewelddadig hebben aangepakt en velen hebben vermoord, en dat bijv. nog altijd Duitstaligen eigenlijk tegen hun zin in de overwinnaarsstaat België moeten wonen.
Na WO II was de situatie nog dramatischer: Duitsland verloor 1/3 van haar legitieme vooroorlogse gebied, 15 miljoen Duitsers werden verdreven, 3 miljoen Oost-Duitsers (uit Oost-Pruisen en andere gebiedsdelen) uitgeroeid door de communistische nationale milities in Polen, Litouwen en Koningsbergen (Kaliningrad), allemaal na mei 1945. En nog altijd zijn er problemen met o.a. Polen, Rusland en Tsjechië die de van Duitsland gestolen gebieden
ontvangen hebben. Nog altijd moeten deze Duitsers toezien dat zij niet eens vreedzaam (ook in de EU niet) het eens van hun ouders of henzelf geroofde boeren- en burgergoed, hun geboortehuizen, mogen terugkopen (wat van hen geroofd werd), omdat men nog altijd eenzijdig uitgaat van enkel Duitse schuld. Wat veel te simplistisch is.
Gebiedsverschuiving en verliezen waarbij meerderheden gezuiverd worden zijn onterecht.
Corsica is een Mediterraans-Latijns eiland, met Franse en Italiaanse invloeden. Met autonomie moet alles te regelen zijn. De meeste burgers op het eiland willen autonomie, geen afscheiding van Frankrijk.
Datzelfde geldt voor het Baskenland.
We mogen voor terroristische separatisten geen respect of begrip opbrengen.
In Vlaanderen heeft de Vlaamse Beweging vrijwel altijd vreedzaam en op een politieke, democratische wijze getracht onafhankelijkheid tot stand te brengen. En hoe langer, hoe meer, lijken zij het pleit te winnen. Nu, 150 jaar na Hendrik Conscience en 90 jaar na de Frontbeweging.
Vlaanderen is dan ook in een eenheidsstaat zonder nationale meerderheid (ja, Vlamingen dan). Tegen haar wil gecreëerd door Brusselse bourgeois (Franstaligen) in 1834 en jarenlang onder Frans-Waals-Coburgse elitaire verachting. Terwijl Vlaanderen wél het leeuwendeel van de Middeleeuwse en latere cultuur, welstand, literatuur, wellevendheid bezat en bezit.
In andere woorden: een vakantie in Corsica is echt aan te raden, en als je dat doet, blijf niet hangen in Calvi of Ajaccio maar ga ook het binnenland in.... foto
Ik hoop niet dat (in combinatie met Iran) Kosovo het nieuwe lont in het kruidvat van de Balkan (en bijgevolg Europa) wordt.
Rusland steunt zonder twijfel Servië, eens een socialistische bondgenoot (hoewel tussen Tito en Stalin veel problemen waren), en vooral een pan-Slavische partner. En Rusland steunt Iran, en Rusland voelt zich thans door de NAVO en raketschildplannen bedreigt, en Rusland heeft veel olie en gas (=macht), en Rusland slaat onder de nieuwe ex-KGB-elite van Poetin een nieuwe koers in van nieuwe nationaliseringen (eigenlijk vrij sovjettisch qua economische politiek) en nationale trots.
Dan kunnen wij als West-Europeanen geen problemen of hoogoplopend conflict in Servië en Kosovo riskeren.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken