Een man die op negentien mei een terroriserende buurtkat een natte vacht bezorgde, moet een boete van tweehonderd euro betalen. Tot die uitspraak kwam de Almelose rechter gisteren.
De 36-jarige Enschedeër L was er flauw van dat er de hele tijd dezelfde poes rond zijn vijver struinde. Nadat de man hierover had geklaagd bij de wijkagent maar daar werd weggehoond, besloot hij de kat een nat pak te bezorgen.
De eerstvolgende keer dat L het katje in zijn tuin betrapte, pakte hij het beestje op en smeet het in de vijver. Hierop liep de man weg. Anderen moesten eraan te pas komen om de kat uit het water te redden.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef GiantWorm het volgende: En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef GiantWorm het volgende: En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
Ik haat Bjorn Borg boxers die boven de broek uitsteken, telkens geef ik die gasten weer een wedgie, tot bloedens toe. Ik haat zulke boxers, dat zal die gasten leren. Ik vind dat ik dan nog mild ben.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:24 schreef Corne159 het volgende: wij pakten altijd de lucht buks en gingen er op schieten dan komen ze vanzelf niet meer foto
Katten zijn echt wel leuk, maar het zijn huisdieren, hou die beesten gewoon binnen of neem ze anders niet als je dat dan zo vervelend vindt. 200 euro voor een kat in het water flikkeren in je eigen tuin is echt waanzin. De rechtspraak in nederland is echt helemaal geschift geworden.
Ik spuit ze gewoon drijfnat met een plantenspuit als ze weer eens lopen te janken in m'n tuin of tussen de planten willen schijten. Kom op zeg, die katten eigenaar moet een 2x zo grote boete moet krijgen omdat hij zijn huisdier niet op eigen terein houdt en deze anderen lastigvalt. Honden moeten toch ook aan de riem.
Nou vind wel een beetje dat die man gelijk heeft, ik heb zelf ook katten en heb absoluut geen hekel aan ze, maar wil ook niet dat iemand last van ze heeft, ik vind het namelijk onbeschoft dat sommige kattenbezitters denken dat een kat altijd alles maar mag. Ze roven alles weg, en vernielen ook veel, en gebruiken de tuin van een ander als kattenbak, weet je wel hoe goor of dat is, zit je je bloembollen de grond in te stoppen kom je zo'n gore drol tegen van de kat van de buren. Wij wonen gelukkig buitenaf en niemand heeft last van onze katten, maar in een woonwijk is het erg vervelend, en anders hoe je de kat maar binnen of zet je je tuin katvriendelijk af, kunnen ze lekker de stront van hun geliefde kat opruimen. En dat katten de vijvers leeg vissen bij een ander, ik zou een draadje spannen en eens wat spanning opzetten, helpt heel erg goed en niemand heeft er verder last van.
Tja wat deze man deed valt onder dierenmishandeling dus ik snap de hoogte van de boete. Maar aan de anderen kant is het ook te begrijpen van deze man als je vissen houd in een vijver en zo'n beest vreet je vissen op. Ben zelf ook niet echt een katten lief hebber, ze schijten in je tuin en sommige katten lopen zo je huis in als de deur in de zomer open staat foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:22 schreef GiantWorm het volgende:
[..]
Als je koi's en steuren probeert te kweken kan zo'n kat echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen foto
Als je ze probeert te kweken, kweek ze dan net andere beroeps kwekers binnen in een afgesloten ruimte. Maar het zal wel om een amateur gaan. Vis moet je vangen en opeten. Ze in een bak met water stoppen is barbaars en niet meer van deze tijd. net als een leeuw in een veel te kleine kooi.
Maar ik hoor wel dat je een echte natuur liefhebber bent die veel over de natuur weet. Of zou iemand het kunnen uitleggen wat jagers en prooidieren eigenlijk zijn. foto Net als die sportvissers ogm wat een sukkels. Vreet dan op wat je vang of koop het bij de vishandel. Maar een beetje nutteloos naar een dobbertje kijken. Er zijn er zelf bij die zijn zo lui dat ze er een alarm op hebben gezet. foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef GiantWorm het volgende: En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
Misschien moet je eens met iemand gaan praten. Schrikdraad voor een kat??? foto
14 Een wijze ziet tenminste wat hij doet, terwijl een dwaas in het duister tast. Maar ik weet ook dit: beiden treft hetzelfde lot. 15 Wat de dwaas treft, treft ook mij, zei ik tegen mezelf, dus waarvoor ben ik eigenlijk zo uitermate wijs geweest? Ook
Ik had laatst een keer 220 op mijn vijver gezet, nou die kat die probeerde maar 1x zo'n visje te grijpen hahaha!! Met zijn haren overeind is die weggevlucht.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:40 schreef XeriuM het volgende: Ik had laatst een keer 220 op mijn vijver gezet, nou die kat die probeerde maar 1x zo'n visje te grijpen hahaha!! Met zijn haren overeind is die weggevlucht.
Volgens mij is een poes geen beschermde diersoort en ook geen groot wild of vee dus volgens mij mag je hem net als kippen en konijnen gewoon slachten als je hem in je eigen tuin vangt en er geen directe indicatie is dat ie aan iemand anders toebehoort. Moet je het wel diervriendelijk doen, verzuipen in de vijver mag natuurlijk niet.
Triest dat het zo moet. Een keer naar de buren gaan en zeggen dat je er last van hebt moet genoeg zijn. Die buren moeten zorgen dat anderen geen last hebben van zo'n zinloos stom stinkdier dat ze hebben.
Bedenk me ineens of er markt zou zitten in een herder-verhuur bedrijf. Ze kunnen toch geen boete geven als je hond in je eigen tuin een kat kapot bijt.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:33 schreef edje5555 het volgende: Tja wat deze man deed valt onder dierenmishandeling dus ik snap de hoogte van de boete. Maar aan de anderen kant is het ook te begrijpen van deze man als je vissen houd in een vijver en zo'n beest vreet je vissen op. Ben zelf ook niet echt een katten lief hebber, ze schijten in je tuin en sommige katten lopen zo je huis in als de deur in de zomer open staat foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:34 schreef Urukrama het volgende:
[..]
Als je ze probeert te kweken, kweek ze dan net andere beroeps kwekers binnen in een afgesloten ruimte. Maar het zal wel om een amateur gaan. Vis moet je vangen en opeten. Ze in een bak met water stoppen is barbaars en niet meer van deze tijd. net als een leeuw in een veel te kleine kooi.
Maar ik hoor wel dat je een echte natuur liefhebber bent die veel over de natuur weet. Of zou iemand het kunnen uitleggen wat jagers en prooidieren eigenlijk zijn. foto Net als die sportvissers ogm wat een sukkels. Vreet dan op wat je vang of koop het bij de vishandel. Maar een beetje nutteloos naar een dobbertje kijken. Er zijn er zelf bij die zijn zo lui dat ze er een alarm op hebben gezet. foto
Onzin, als jij je katten bij je houdt is er niks aan de hand, het zijn toch JOUW katten? Wat moet dat beest dan in MIJN tuin ?
Je mag best iets tegen zo'n kat doen, door bijvoorbeeld een emmer water over hem heen te gooien. Maar dit gaat te ver, want zo'n beestje gaat dood als ie niet wordt geholpen.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef GiantWorm het volgende: En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
je moet eens lang een psycholoog gaan, dat helpt misschien...
Onzin, als jij je katten bij je houdt is er niks aan de hand, het zijn toch JOUW katten? Wat moet dat beest dan in MIJN tuin ?
Exact; niets meer aan toe te voegen. Ik houd ook van (binnen)katten, maar die beesten die andermans tuin volschijten, vogeltjes, kikkers en vlinders doden voor de lol en meer van dat soort ongein mogen ze van mij ook een vloerkleedje van maken.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:58 schreef Yopy het volgende:
[..]
Onzin, als jij je katten bij je houdt is er niks aan de hand, het zijn toch JOUW katten? Wat moet dat beest dan in MIJN tuin ?
a. ik heb geen katten b. neem een hond!
Een kat kan je niet bij je houden het is geen pluche pop. Maar soms is het wel vervelend om met andermans dieren en hun rotzooi geconfronteerd te worden dat geef ik toe. Maar ik heb toch liever een kat die zijn hoopje het liefste onder de heg doet en begraaft dan een hond. Niet dat de hond er iets aan kan doen dat de eigenaar in kwestie het beest zo maar overal laat schijten. En er zijn plekken bij mij in de buurt daar wil ik in de zomer niet eens in de buurt komen, wat een stank. En dat is allemaal honden poep. En duiven breek me de bek niet open, schijten ook alles onder. En kinderen wat een klote dieren zijn dat zeg. Heel de dag gillen en janken als ze een keer vallen. Nee geef mij dan maar een natte poes uh..... laat maar. foto
Nou groot gelijk heeft die vent, hier loopt ook zo'n kut kat als die nog 1 keer bij de ren van mijn konijn gaat zitten zodat mijn konijn flipt.. en ik krijg die kat te pakken... serieus zet ik er de sproeier op!
Katten horen van nature niet binnen te zitten. Volgens de wet heeft de katteneigenaar dan ook de volste recht zijn of haar kat buiten te laten lopen.
Omwonenden zijn zelf verantwoordelijk voor het buiten hun tuin/huis houden van de katten. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om dit te doen. 200 euro boete voor het laten verzuipen van andermans dierbare kat vind ik nog te laag.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:06 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Exact; niets meer aan toe te voegen. Ik houd ook van (binnen)katten, maar die beesten die andermans tuin volschijten, vogeltjes, kikkers en vlinders doden voor de lol en meer van dat soort ongein mogen ze van mij ook een vloerkleedje van maken.
een kat doet wat het in de natuur ook doet en dat mag niet? ROFL foto
fotofoto ik snap dat soort simpele zielen echt niet...
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:24 schreef Corne159 het volgende: wij pakten altijd de lucht buks en gingen er op schieten dan komen ze vanzelf niet meer foto
mocht ik dat ooit zien gebeuren bij een van mijn katten heeft de schutter een ernstig probleem foto
ik geef die man groot gelijk dat hij die kat in de vijver gegooid heeft als het hier gebeurt was had die klote kat het niet overleeft en die bekeuring is belachelijk. je mag niets tegen die katten doen.. hier krijgen ze een straat klinker naar hun donder gegooid.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:04 schreef kortsluiting87 het volgende: Gat in de tuin graven, PVC buis erin, lekker stukje eten op de bodem, kat kruipt erin, buis uit de grond en zand erover.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef GiantWorm het volgende: En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
Ik ken jou jongen. De volgende keer zul je het bezuren.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:40 schreef XeriuM het volgende: Ik had laatst een keer 220 op mijn vijver gezet, nou die kat die probeerde maar 1x zo'n visje te grijpen hahaha!! Met zijn haren overeind is die weggevlucht.
Yeah....................right... Niet liegen, mag niet van mama. Open en bloot 220 neerleggen zorgt binnen de eerste nacht met een beetje vocht al voor sluiting.
Daarbij komt dat je stoppen eruit vliegen als je 220 in het water legt.
I do the cha-cha like a sissy girl. There\'s nothing wrong with that F1 car, except that it\'s on fire! Murray Walker| There\'s Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:17 schreef meisterfens het volgende:
[..]
Ik ken jou jongen. De volgende keer zul je het bezuren.
"ik ken jou" wordt al jaren gebruikt, terwijl het niet zo is. De volgende keer zul je het bezuren. Internet bedreigingen zijn uit de mode.
Geen woorden maar daden. Maar daar zal het niet van komen.
I do the cha-cha like a sissy girl. There\'s nothing wrong with that F1 car, except that it\'s on fire! Murray Walker| There\'s Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:14 schreef roadmanager1 het volgende: ik geef die man groot gelijk dat hij die kat in de vijver gegooid heeft als het hier gebeurt was had die klote kat het niet overleeft en die bekeuring is belachelijk. je mag niets tegen die katten doen.. hier krijgen ze een straat klinker naar hun donder gegooid.
uh even denken sukkel, nee looser nee toch maar sukkel. SUKKEL
ik kan me het voorstellen van de eigenaar dat hij de kat in de vijver heeft gegooid, maar aan de andere kant, als die kat er daarna niet uitkomt, kan het het einde van de kat betekenen, en dat is ook niet de bedoeling.
ik heb zelf een kat, en die komt ook buiten. in de tuin welteverstaan. ik wil niet eens dat mijn kat buiten de tuin komt, zeker niet met die asociale hondenbezitters hier in de buurt. voor je het weet zit er zo'n pitbull achter me kat aan.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
Bij ons is het ook openbaar toilet voor de katten wereld, ik zou ze er zo uit willen snipen, maar dat mag niet, helaas. Ik vindt het die 200 euro dubbel en dwars waard, *kami01, is een vijver aan het graven*
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef Saekerhett het volgende: En toch kan ik me er wel iets bij voorstellen...
Die klotekatten bij je vijver en je vissen, voor je het weet heb je geen vissen meer.
Als een kat je vissen uit je vijver kan roven heb je een erg lage vijver... Als je wel een diepe vijver heb zou ik maar eens op zoek gaan naar reigers enzo. Die jatten 10x zoveel vis als de kat van de buren. Mijn ouders hebben ook een vijver, ook hebben we 2 katten die allebij buiten komen. Geen van beiden ooit maar geprobeerd die vissen te berijken. Ze kijken wel eens maar beseffen redelijk snel dat het kansloos is.
Dat katten veel vis jatten is een myth. En een kat in een vijver pleuren met mogelijke dood als gevolg is al helemaal zeker de oplossing niet. Wat een bosmogool dat.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:41 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Ook direct maar de regering aanklagen, dat er mollen in jouw tuin zitten, vogels in jouw tuin en dat er zo nu en dan een veldmuisje jouw tuin doorkruist. foto
wat een lompe vergelijkings maak jij foto te dom om daar verder op te gaan ,maar tis een inkoppertje afijn tis dat geld dubbel en dwars waard ,tyfus beesten worden huisdieren genoemd .let hierbij om het woordje huis of vind je het fijn ,als de buurjongen ook in je tuin pist omdat die er doorheen loopt foto lomp figuur foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef GiantWorm het volgende: En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
Die man heeft correct gehandeld, Je mag in geen geval katten (of andere huidieren) bezeren, doe je dit wel dan verdien je imho een fikse celstraf (en stiekem hoop ik dan ook op een behandeling á la pistolen paultje door boze buurtbewoners als hij weer vrijkomt) Maar ff goed laten schrikken moet natuurlijk gewoon kunnen.
Ik heb ook wel eens de ongecastreerde buurkater met een supersoaker van het dak af gespoten(omdat mijn eigen dieren die overigens niet buiten komen er onrustig van werden), ook met waterballonnen smijten is een optie.
Maar ik denk dat die boete is voor het feit dat de kat er niet zelf uit kon komen en zonder ingrijpen door anderen visvoer was geworden. Maar gezien het eindresultaat: kat leeft nog, is onbeschadigd, maar wel de schrik goed te pakken is 200 euro een goede waarschuwing.
Off topic: ik probeer me vaak te verplaatsen in de gedachen van anderen maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe iemand katten kan haten..............ik heb bijna meer begrip voor zelfmoordterroristen dan voor kattenhaters. (maar ja katten zowel kleine als grote wilde zijn dan ook veruit mijn meest favoriete dieren)
Op vrijdag 28 september 2007 @ 17:18 schreef GiantWorm het volgende: En terecht! Kut katten ook altijd. Wij hebben elektrische draden bij de vijver. Dat zal die kut beesten leren. Ik haat katten! Ik vind dat de man nog mild geweest is.
Zwaar onterecht, pleurisvissen ook altijd. Wij hebben zoutzuur dat ik in een vijver kan mikken, dat zal die kutbeesten leren. Ik haat vissen!
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:07 schreef l3laster het volgende: Nou groot gelijk heeft die vent, hier loopt ook zo'n kut kat als die nog 1 keer bij de ren van mijn konijn gaat zitten zodat mijn konijn flipt.. en ik krijg die kat te pakken... serieus zet ik er de sproeier op!
Onze kat kwam vorige week nog met een konijn naar huis. foto Maar kan een kat zo'n kooi in? niet toch hoop ik. foto Ik hoop dat het een wild konijn was...... Je hebt gelijk als je de sproeier erop zet. foto De vijver in pleuren gaat me weer te ver foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:58 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Onze kat kwam vorige week nog met een konijn naar huis. foto Maar kan een kat zo'n kooi in? niet toch hoop ik. foto Ik hoop dat het een wild konijn was...... Je hebt gelijk als je de sproeier erop zet. foto De vijver in pleuren gaat me weer te ver foto
De van ons sprong spontaan de vijver in toen onze op d'r af kwam rennen. En de buren hebben al meerdere emmers water over d'r heengegooid (ze terroriseerde de buurpoezels enorm...) Mocht niet baten. Zelfs van de hooge druk spuit was ze niet onder de indruk... foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 18:10 schreef mschol het volgende:
[..]
een kat doet wat het in de natuur ook doet en dat mag niet? ROFL foto
fotofoto ik snap dat soort simpele zielen echt niet...
Nee dat klopt, maar ze proberen te overtuigen hoef je niet aan te beginnen. Die mensen missen een denk ik een bepaalde emotionele hersenfunctie. Ik heb door de jaren heen de welbekende katten+tuin discussie in vele bedrijfskantines de revue zien passeren. En wat me is opgevallen: kattenhaters heb je in alle sociale klassen maar toch voornamelijk in de lagere en luchtbuks,PVC buis, baksteen of andere bloeddorstige types zijn meestal de laagstgeschoolden.(vaak zijn ze er nog trots op ook)
Een kat is een i.t.t. een hond een moeilijk te bevatten dier en ik denk dat simpele breintjes daar niet mee overweg kunnen waardoor deze haat dus ontstaat. (dit staat los van mensen die allergisch zijn uiteraard)
Vrienden van ons (zonder katten) wonen naast een duivenmelker en die kutduiven schijten echt het hele huis en tuinmeubilair onder plus die kloteherrie die die krengen maken, wel 100x zo erg als een kattendrolletje. Maar zij schieten die duiven ook niet van het dak, ze presenteren die vent gewoon een rekening voor het laten reinigen van het huis.
Maar het ironische van het verhaal is wel dat die buurman wel loopt te zeiken over katten uit de buurt terwijl zijn duiven de grootste bron van irritatie zijn in die buurt. Hoe triest kun je dan zijn foto
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:07 schreef solar22 het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar ze proberen te overtuigen hoef je niet aan te beginnen. Die mensen missen een denk ik een bepaalde emotionele hersenfunctie. Ik heb door de jaren heen de welbekende katten+tuin discussie in vele bedrijfskantines de revue zien passeren. En wat me is opgevallen: kattenhaters heb je in alle sociale klassen maar toch voornamelijk in de lagere en luchtbuks,PVC buis, baksteen of andere bloeddorstige types zijn meestal de laagstgeschoolden.(vaak zijn ze er nog trots op ook)
Een kat is een i.t.t. een hond een moeilijk te bevatten dier en ik denk dat simpele breintjes daar niet mee overweg kunnen waardoor deze haat dus ontstaat. (dit staat los van mensen die allergisch zijn uiteraard)
Jij moet Jehova-getuige worden met je gepredik foto Verwacht je nou echt dat iedereen die beesten leuk moet vinden foto
Ik vind jou zwaar irritant, moet ik jou dan ook maar even begraven onder een paar honderd ton cement? Is prima hoor. Ik regel wel cement, wil ook nog wel je tuin meenemen.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:12 schreef psycelot het volgende:
[..]
Jij moet Jehova-getuige worden met je gepredik foto Verwacht je nou echt dat iedereen die beesten leuk moet vinden foto
Ja en ik irriteer me zwaar aan die brullende kutkikkers tot in het holst van de nacht en dat constante geloop van een waterval... foto Tolerantie is bij mensen in dit nieuwsbericht ver te zoeken. foto Evenals jou herseninhoud.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:07 schreef solar22 het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar ze proberen te overtuigen hoef je niet aan te beginnen. Die mensen missen een denk ik een bepaalde emotionele hersenfunctie. Ik heb door de jaren heen de welbekende katten+tuin discussie in vele bedrijfskantines de revue zien passeren. En wat me is opgevallen: kattenhaters heb je in alle sociale klassen maar toch voornamelijk in de lagere en luchtbuks,PVC buis, baksteen of andere bloeddorstige types zijn meestal de laagstgeschoolden.(vaak zijn ze er nog trots op ook)
Een kat is een i.t.t. een hond een moeilijk te bevatten dier en ik denk dat simpele breintjes daar niet mee overweg kunnen waardoor deze haat dus ontstaat. (dit staat los van mensen die allergisch zijn uiteraard)
En asociale mensen zoals jij zitten ook in alle lagen van de bevolking. Optyfen met je klote katten. Prima beesten maar niet in mijn tuin. Als ik zonodig een kat wil hebben die alles onderschijt dan koop ik er zelf wel één.
Mensen zoals jij die zeggen van ach tis maar een beest zijn gore aso's. foto Jij schijt zelf zeker ook in de tuin van je buren. foto Jij mist wel meer dan een emotionele hersenfuntie namelijk de hersenen zelf.
Op vrijdag 28 september 2007 @ 19:16 schreef Koekie2 het volgende:
[..]
En asociale mensen zoals jij zitten ook in alle lagen van de bevolking. Optyfen met je klote katten. Prima beesten maar niet in mijn tuin. Als ik zonodig een kat wil hebben die alles onderschijt dan koop ik er zelf wel één.
Mensen zoals jij die zeggen van ach tis maar een beest zijn gore aso's. foto Jij schijt zelf zeker ook in de tuin van je buren. foto Jij mist wel meer dan een emotionele hersenfuntie namelijk de hersenen zelf.
Ja inderdaad, deze reactie bevestigde mijn vermoeden al. foto Precies dezelfde reactie als van die tokkies in die bedrijfkantines vroeger. Toch wel grappig (gelukkig was het slechts vakantiewerk en hoef ik nu niet meer met zulke mensen om te gaan)
In Mekka
Dat is pas leuk
Die klotekatten bij je vijver en je vissen, voor je het weet heb je geen vissen meer.
OT: Belachelijke boete. Ik vind het wel een strakke actie.
In Mekka
Dat is pas leuk
Ik zeg: Boete voor dat volk die hun kat in het wild laten lopen. foto
http://www.nopeisdope.com/
Met deksel!
Echt super irritant, mensen die een huisdier nemen en daar de hele buurt van mee laten genieten.
Fijn hoor, de stront van andermans kat in de tuin.
Fijn hoor, je vissen beschadigd doordat andermans kat een jager is.
Katten horen binnen! foto
Ik spuit ze gewoon drijfnat met een plantenspuit als ze weer eens lopen te janken in m'n tuin of tussen de planten willen schijten. Kom op zeg, die katten eigenaar moet een 2x zo grote boete moet krijgen omdat hij zijn huisdier niet op eigen terein houdt en deze anderen lastigvalt. Honden moeten toch ook aan de riem.
Ze roven alles weg, en vernielen ook veel, en gebruiken de tuin van een ander als kattenbak, weet je wel hoe goor of dat is, zit je je bloembollen de grond in te stoppen kom je zo'n gore drol tegen van de kat van de buren.
Wij wonen gelukkig buitenaf en niemand heeft last van onze katten, maar in een woonwijk is het erg vervelend, en anders hoe je de kat maar binnen of zet je je tuin katvriendelijk af, kunnen ze lekker de stront van hun geliefde kat opruimen.
En dat katten de vijvers leeg vissen bij een ander, ik zou een draadje spannen en eens wat spanning opzetten, helpt heel erg goed en niemand heeft er verder last van.
zon lief nat poesje foto
Maar aan de anderen kant is het ook te begrijpen van deze man als je vissen houd in een vijver en zo'n beest vreet je vissen op.
Ben zelf ook niet echt een katten lief hebber, ze schijten in je tuin en sommige katten lopen zo je huis in als de deur in de zomer open staat foto
Vis moet je vangen en opeten. Ze in een bak met water stoppen is barbaars en niet meer van deze tijd. net als een leeuw in een veel te kleine kooi.
Maar ik hoor wel dat je een echte natuur liefhebber bent die veel over de natuur weet. Of zou iemand het kunnen uitleggen wat jagers en prooidieren eigenlijk zijn.
foto
Net als die sportvissers ogm wat een sukkels. Vreet dan op wat je vang of koop het bij de vishandel. Maar een beetje nutteloos naar een dobbertje kijken. Er zijn er zelf bij die zijn zo lui dat ze er een alarm op hebben gezet. foto
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
hahaha foto
Poesjes zijn lief foto
Bedenk me ineens of er markt zou zitten in een herder-verhuur bedrijf.
Ze kunnen toch geen boete geven als je hond in je eigen tuin een kat kapot bijt.
foto
b. neem een hond!
Een kat kan je niet bij je houden het is geen pluche pop.
Maar soms is het wel vervelend om met andermans dieren en hun rotzooi geconfronteerd te worden dat geef ik toe.
Maar ik heb toch liever een kat die zijn hoopje het liefste onder de heg doet en begraaft dan een hond. Niet dat de hond er iets aan kan doen dat de eigenaar in kwestie het beest zo maar overal laat schijten. En er zijn plekken bij mij in de buurt daar wil ik in de zomer niet eens in de buurt komen, wat een stank. En dat is allemaal honden poep. En duiven breek me de bek niet open, schijten ook alles onder. En kinderen wat een klote dieren zijn dat zeg. Heel de dag gillen en janken als ze een keer vallen. Nee geef mij dan maar een natte poes uh..... laat maar.
foto
Volgens de wet heeft de katteneigenaar dan ook de volste recht zijn of haar kat buiten te laten lopen.
Omwonenden zijn zelf verantwoordelijk voor het buiten hun tuin/huis houden van de katten. Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om dit te doen.
200 euro boete voor het laten verzuipen van andermans dierbare kat vind ik nog te laag.
ROFL foto
fotofoto ik snap dat soort simpele zielen echt niet...
TryAndResistClicking. Trollspray.
en die bekeuring is belachelijk.
je mag niets tegen die katten doen..
hier krijgen ze een straat klinker naar hun donder gegooid.
Daarbij komt dat je stoppen eruit vliegen als je 220 in het water legt.
Kortom: Lulverhaal. foto
Murray Walker| There\'s Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
De volgende keer zul je het bezuren. Internet bedreigingen zijn uit de mode.
Geen woorden maar daden. Maar daar zal het niet van komen.
Murray Walker| There\'s Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
SUKKEL
ik heb zelf een kat, en die komt ook buiten. in de tuin welteverstaan. ik wil niet eens dat mijn kat buiten de tuin komt, zeker niet met die asociale hondenbezitters hier in de buurt. voor je het weet zit er zo'n pitbull achter me kat aan.
Ik vindt het die 200 euro dubbel en dwars waard,
*kami01, is een vijver aan het graven*
Als je wel een diepe vijver heb zou ik maar eens op zoek gaan naar reigers enzo.
Die jatten 10x zoveel vis als de kat van de buren.
Mijn ouders hebben ook een vijver, ook hebben we 2 katten die allebij buiten komen. Geen van beiden ooit maar geprobeerd die vissen te berijken. Ze kijken wel eens maar beseffen redelijk snel dat het kansloos is.
Dat katten veel vis jatten is een myth.
En een kat in een vijver pleuren met mogelijke dood als gevolg is al helemaal zeker de oplossing niet.
Wat een bosmogool dat.
te dom om daar verder op te gaan ,maar tis een inkoppertje
afijn tis dat geld dubbel en dwars waard ,tyfus beesten worden huisdieren genoemd .let hierbij om het woordje huis
of vind je het fijn ,als de buurjongen ook in je tuin pist omdat die er doorheen loopt foto lomp figuur foto
Je mag in geen geval katten (of andere huidieren) bezeren, doe je dit wel dan verdien je imho een fikse celstraf (en stiekem hoop ik dan ook op een behandeling á la pistolen paultje door boze buurtbewoners als hij weer vrijkomt)
Maar ff goed laten schrikken moet natuurlijk gewoon kunnen.
Ik heb ook wel eens de ongecastreerde buurkater met een supersoaker van het dak af gespoten(omdat mijn eigen dieren die overigens niet buiten komen er onrustig van werden), ook met waterballonnen smijten is een optie.
Maar ik denk dat die boete is voor het feit dat de kat er niet zelf uit kon komen en zonder ingrijpen door anderen visvoer was geworden.
Maar gezien het eindresultaat: kat leeft nog, is onbeschadigd, maar wel de schrik goed te pakken is 200 euro een goede waarschuwing.
Off topic: ik probeer me vaak te verplaatsen in de gedachen van anderen maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe iemand katten kan haten..............ik heb bijna meer begrip voor zelfmoordterroristen dan voor kattenhaters. (maar ja katten zowel kleine als grote wilde zijn dan ook veruit mijn meest favoriete dieren)
Onze kat kwam vorige week nog met een konijn naar huis. foto
Maar kan een kat zo'n kooi in? niet toch hoop ik. foto
Ik hoop dat het een wild konijn was......
Je hebt gelijk als je de sproeier erop zet. foto
De vijver in pleuren gaat me weer te ver foto
Ik weet, we hebben een rare kat foto
Die mensen missen een denk ik een bepaalde emotionele hersenfunctie.
Ik heb door de jaren heen de welbekende katten+tuin discussie in vele bedrijfskantines de revue zien passeren.
En wat me is opgevallen: kattenhaters heb je in alle sociale klassen maar toch voornamelijk in de lagere en luchtbuks,PVC buis, baksteen of andere bloeddorstige types zijn meestal de laagstgeschoolden.(vaak zijn ze er nog trots op ook)
Een kat is een i.t.t. een hond een moeilijk te bevatten dier en ik denk dat simpele breintjes daar niet mee overweg kunnen waardoor deze haat dus ontstaat. (dit staat los van mensen die allergisch zijn uiteraard)
Vrienden van ons (zonder katten) wonen naast een duivenmelker en die kutduiven schijten echt het hele huis en tuinmeubilair onder plus die kloteherrie die die krengen maken, wel 100x zo erg als een kattendrolletje.
Maar zij schieten die duiven ook niet van het dak, ze presenteren die vent gewoon een rekening voor het laten reinigen van het huis.
Maar het ironische van het verhaal is wel dat die buurman wel loopt te zeiken over katten uit de buurt terwijl zijn duiven de grootste bron van irritatie zijn in die buurt.
Hoe triest kun je dan zijn foto
Opgeflikkerd met die beesten. Ik poep toch ook niet bij mijn buurman in de tuin ?
Verwacht je nou echt dat iedereen die beesten leuk moet vinden foto
Ik regel wel cement, wil ook nog wel je tuin meenemen.
Tolerantie is bij mensen in dit nieuwsbericht ver te zoeken. foto
Evenals jou herseninhoud.
Een beetje respect voor dieren kan wel op zijn plaats foto
Maar ik verwacht wel dat men die dieren niet mishandeld cq vermoord (flink laten schrikken is prima)
Mensen zoals jij die zeggen van ach tis maar een beest zijn gore aso's. foto Jij schijt zelf zeker ook in de tuin van je buren. foto Jij mist wel meer dan een emotionele hersenfuntie namelijk de hersenen zelf.
Precies dezelfde reactie als van die tokkies in die bedrijfkantines vroeger.
Toch wel grappig (gelukkig was het slechts vakantiewerk en hoef ik nu niet meer met zulke mensen om te gaan)
bij de weg: mijn katten komen nooit buiten
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken