Nieuws
Betuweroute nog steeds niet gebruikt

Railion, de grootste goederenvervoerder op het spoor in Nederland, is absoluut niet te spreken over de nieuwe tegenslag: "Tot nog toe hebben er maar 20 tot 25 goederentreinen gereden en dat is natuurlijk veel te weinig", zegt de woordvoerder. "Het belangrijkste probleem is de communicatie tussen de locomotieven en de baan. Die verloopt niet optimaal."
De lijn zou nog niet helemaal klaar zijn en aan het traject in Duitsland wordt nog gewerkt. Ook heeft de grootste vervoerder Railion nog geen geschikte locomotieven. Railion moet bovendien nog wachten op een veiligheidsrapportage. Deze rapportage komt vermoedelijk in september. Tot dan is het vervoer van gevaarlijke stoffen niet toegestaan op het traject.
De Betuweroute is overigens niet voor het eerst in het nieuws door problemen. De opening werd meerdere keren uitgesteld en aanpassingen van de plannen kostten veel geld.

Voorlopig blijft het hier dus rustig.
Met dank aan bennootje voor de submit.
Vette zeekoe.
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
Only in the Netherlands foto
Ze heeft dikke billen, maar ze zit er niet mee.
Beroepskeuzeadvies: Word bokser, meer kans op slagen.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
Da's gewoon te gek voor woorden.
Anders kijk zelf effe. Google maar op "betuwelijn" en "kosten"... allemaal onder haar verantwoording gebeurd.
RandstadRail foto
Tramtunnel foto
Kutregering, alleen maar geld verspillen .. maar daar zullen ze niet mee zitten .. zelf hebben ze 30% loonsverhoging willen doorvoeren GVD foto
Maar enfin, de voorbereiding is in de jaren 80 al begonnen, onder staatssecretaris Kroes. En hoe is het ontstaan? Waarschijnlijk destijds bedacht als alternatief voor wegtransport of binnevaart naar Duitsland.
Wat niet wegneemt dat er wel erg veel fouten gemaakt worden. En dan is het ook bekend dat die in overheidsgevallen bekend worden, daar zit de media meestal wel dichtgenoeg bovenop... En ja, elke fout van de overheid wordt gefinancierd door de belangrijkste inkomstenbron, namelijk belastingen. Dus terecht dat iedereen verontwaardigd is bij overheidsfouten. Maar ik vrees dat het een utopie is dat deze uitgeroeid kunnen worden. Het zijn en blijven mensen.
Wat het probleem is met infrastructuur in Nederland is dat er klaarblijkelijk niemand een goed zicht heeft op wat er gebeuren gaat. RandStadRail, Haagse Tramtunnel, ook van die projecten waarbij het idee wel goed is, maar de bouw niet geheel volgens planning loopt... Mijn frustratie: Waarom lijkt het zo alsof we er niets van leren???
Het is gvd met ELK project in Nederland zo, de kosten zijn altijd minimaal 2 x zo hoog als gepland, altijd gaat het fout en vaak worden die klussen aan bedrijven van famile/vrienden uitbesteedt, corruptie ten top als je het mij vraagt.
Hetzelfde met "Station Overvecht" in Utrecht, dat station is 10 jaar geleden compleet verbouwd met mooie tegeltjes die steeds losraken. 10 jaar later hebben ze denk ik al 10 keer exact hetzelfde soor tegels weer terug geplaatst die er net zo hard weer afvallen, STEEDS weer dezelfde tegeltjes....
Waarom bestaat het programma "over de balk" niet meer???? foto
Laat je de burgers toch voor opdragen !
"Probleem" opgelost !
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
foto
Maar dit is wel weer kneus fotofoto
Dat tuig zit nog steeds op goede posities... soms zelfs betere posities. foto
Er zou eens een nieuwe wet moeten komen die ministers en ambtenaren ter verantwoording kan trekken.
Dan komt dit soort verspilling van belastinggeld wat minder voor.
Je kan natuurlijk niet gaan toegeven dat miljarden van de belasting-betaler, en grote stukken onvervangbare natuur en woon-omgeving in de bodemloze put gestort zijn voor een spoorlijn waar de transport-wereld gewoonweg niet op zit te wachten. De echte belanghebbende zijn de politici die daarnaast een of meerdere commissariaten bij bouw- en spoorbedrijven bekleden.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Dan ga ik toch denken: Waarom niet?..?
In de ambtenarij zitten zoveel lijken in de kast. Wat mij betreft moeten ambtenaren dan ook gestraft en (uiteraard) ook beloond worden op hun specifieke acties. Nu is dat niet het geval en kan en ambtenaar lekker doorpruttelen.
http://www.parool.nl/nieuws/2007/APR/10/ams4.html
http://masc.fotopic.net/c290960.html
http://reneeteunissen.nl/weblog/uploads/DSC02633rc.jpg
VVD foto
De inschatting is dat Betuweroute maximaal zijn exploitatiekosten eruit zou kunnen krijgen. De investeringen terugverdienen zit er al niet meer in. Dit was overigens al voor de bouw bekend.
De premiers, de ministers en de ex-ministers
Neelie Kroes, VVD
Hanja Maij-Weggen, CDA
Annemarie Jorritsma-Lebbink, VVD
Tineke Netelenbos, PvdA
Ruud Lubbers, CDA
Wim Kok, PvdA
Niet zo selectief wijzen dus.
Dat was trouwens een cool progamma niet?
Over de balk, effe laten zien hoe geld verkwistend de staat is... fotofoto
fotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofoto eikels
.: Sometimes tears say al there is to say :.
Volgens mij word er over gestemd...
en daarna komen er nog meer mannen aan pas, BV minister van Financieen.. foto
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
De Betuwe-ROUTE (niet betuwe-lijn; die ligt er al enkele decennia, is enkelsporig en enkel voor personenvervoer) is niet per definitie een slecht plan geweest, alleen de aanpassingen die aan de orginele plannen zijn gedaan (mede dankzij die onderhandelingen en inspraakrondes), in combinatie met de absurde tarieven die de vervoerders moeten betalen om er gebruik van te maken (om van de toeslag om het rijden met diesel locs te ontmoedigen maar te zwijgen), afgetopt met de te vroege invoering van technologie die niet tot nauwelijks gebruikt wordt (ERTMS bijvoorbeeld) en de incompatibiliteit met de rest van ons spoornet (25kVolt bovenleiding) zorgen ervoor dat diegene die het spoorweggebeuren in NL al wat langer volgen 3 jaar geleden al zeiden dat het na de opening wel eens aardig stil kon blijven op deze "racebaan" door de Betuwe.
Duidelijk voorbeeld van een goed idee, maar de uitvoering.... foto
Zoals ik al zei, die plannen zijn goedgekeurd en oooo door hoofdzakelijk mannen.. foto
Regeren zou vooruitzien moeten zijn. In de praktijk is 4 jaar tot de volgende verkiezingen al teveel voor de meeste politici
Ik zeg niet dat vrouwen meer overheidsbrokken maken dan mannen. Alleen valt het op dat van alle ministers op Verkeer de 4 vrouwen het ruimschoots het slechtst deden. En nee, dat kun je niet afschuiven op anderen: ze zijn als minister veruit de belangrijkste persoon op dat vlak.
Of het toeval is dat vrouwen het op die post zo slecht deden? Weet ik niet. Het zou me niet verbazen als mannen het inderdaad beter deden op bepaalde minstersposten en vrouwen op andere.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken