Nieuws
Minder zwartrijders door boetebeleid NS
De resultaten overtreffen de verwachtingen van de NS, die rekenden op eenvijfde minder zwartrijders. "Blijkbaar kopen calculerende zwartrijders nu wèl vooraf een kaartje", aldus de NS.
Reizigers kunnen sinds 1 oktober geen kaartje meer in de trein kopen. Wie zonder geldig vervoersbewijs in de trein zit, riskeert een boete van 35 euro.
Goede zaak dat de NS dit beleid nu eindelijk heeft overgenomen imo
Misschien zijn al die zwartrijders inmiddels ook doodziek van al die vrtragingen, en hebben ze een auto gekocht van het geld dat ze de afgelopen jaren hebben uitgespaard?
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Met cijfers kun je lopen kloten. Wie zegt dat het aantal zwartrijders gedaald is, zal moeten begrijpen dat het AANTAL zwartrijders dat GEPAKT (c.q. beboet) werd, gedaald is.
Mogelijk wordt er gewoon stelselmatig een stuk mínder gecontrolleerd in de trein, uit angst voor confrontatie; te meer door beleid opgelegd van hogeraf, waar de conducteur misschien ook niet helemaal achter staat...
Dat iets minder geregistreerd wordt, zegt niet altijd wat over de situatie van het te registeren gebeuren, maar misschien ook iets over diegenen die zouden registreren.
Zoals Harrie Jekkers al eens zei: "Weet je wat het met dat hele cijfergekloot is? 1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen..."
En ik moet eerlijk zeggen dat ik me een partijtje zat op te vreten, maargoed Nederland politiek correct en tolerant!
Reizigers zijn gewoon veel slimmer bezig. actie geeft reactie, mensen passen zich meteen aan foto
Vorige jaar was het zo dat ze na/voor deventer niet meer controleerde. Mischien zijn alle conducteurs verhuist naar Twente. foto
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Ik maak echt dageljks gebruik maak van de trein in de hele Randstad en half Brabant, ik vertoef ongeveer 3 uur per dag in de trein en ik kom sowieso bijna nooit een conducteur tegen. Als er niet gecontroleerd wordt, worden er ook geen zwartrijders gepakt nee.
Als ik heb betaald voor mijn kaartje, maak ik (voor zover mogelijk) gebruik van het recht op een comfortabele zitplaats, en dan ga ik niet in een gangpad op bij een tochtende deur zitten... fotoDat doe je alleen als je haast hebt om weg te komen....
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Dit voorkomt misschien wel veel ja.
Toch zou ik zeker zeggen dat er een verschil is tussen een bewuste zwartrijder en iemand die zijn kaartje of abo kaart of wat dan ook is vergeten, en daarom misschien wel een oogje dicht mag knijpen.
Zo ook met oude mensen die het soms gewoon niet helemaal snappen.
Verder blijf ik een grafhekel aan het openbaar vervoer houden. Is helemaal niet de schuld van de NS, ik heb vrijwel nooi tproblemen met hen.
Ik hem meer problemen met mijn medereizigers die drie plaatsen bezet houden en dan mij nijdig aankijken omdat ik ook bij het raampje wil.
Ook iets wat zo lekker werkt: de stiltecoupés die de NS geintroduceerd heeft. Laten ze daar ajb een tv-reclame omheen ontwikkelen zodat mensen er op geattendeerd worden.
Ik heb het ook wel is gedaan voor langere trajecten, maar dan idd voornamelijk als ik een koffer bij me had ofzo foto
Ik word vrijwel elke keer gecontroleerd dat ik met de trein reis, ik denk dat k van de laatste 50 keer toch zeker 48 keer gecontroleerd ben.
Ook 3 keer meegemaakt dat er toch gelijk een boete werd uitgeschreven.
Toen ik dat zag dacht ik meteen al, ohw, nieuw boetebeleid, die willen natuurlijk in de krant zetten dat het nieuwe beleid werkt.
Als je dan geen kaartje bij hebt mag je er namelijk niet langs, en moet je terug, maar je krijgt geen boete.
Stel ik wil met mijn fiets van leiden naar den haag, dan kost dat gewone kaartje 1,50 ofzo...en mij fiets 6 euro.
1. Er wordt minder gecontroleerd.
2. Als er al gecontroleerd word en men constateert een zwart rijder dan is deze met een goed excuus zo op zijn plaatst van bestemming. Zoals bij mij al voorgekomen is, was me beurs vergeten, dit gezegd tegen conducteur en hij gaf aan van ga maar zitten kom zo bij je, maar heb hem niet meer gezien die rit)
3. Daarnaast zijn conducteurs ook gewoonte mensen en aangezien bijv. bij maastricht heerlen pas vlak voor heerlen gecontroleerd wordt kopen de meesten gewoon een kaartje van de laatste halte voor heerlen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Ze zouden eigenlijk weer een fietswagon er bij moeten hangen, wel zo milieuvriendelijk! In combinatie met afstandtarief voor de fiets..
Zalm: Mag ik 1 brood? Bakker: Dat wordt dan 23 euro alstublieft.
Zalm: ... Bakker: Eigen schuld.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken