Nieuws
Japanse ramptrein reed 56 km/u te snel

De politie vermoedde al eerder dat de trein zo snel reed dat de wielen aan één kant loskwamen in een bocht. De trein ontspoorde daardoor, en ramde een appartementencomplex en een aantal geparkeerde auto's. De machinist reed mogelijk te snel om zijn achterstand van anderhalve minuut op de dienstregeling in te halen, die hij had opgelopen toen hij het voorgaande station per ongeluk voorbij schoot.
Na het ongeval kwam er in Japan kritiek uit verschillende hoeken over de druk die de spoorwegmaatschappij op de schouders van de machinisten legt om op tijd te rijden. Het zou, door het strakke schema, altijd moeilijk zijn om zonder vertraging te rijden. Als de trein wel vertraging had, zouden machinisten een uitbrander krijgen.
De Japanse spoorwegen staan bekend als zeer stipt en zeer veilig. Het ongeluk van april is het zwaarste in 42 jaar. In 1963 kwamen 161 mensen om bij een aanrijding tussen drie treinen. Het ergste recente ongeval vond plaats in 1991, toen 42 mensen omkwamen.

Bij het ongeluk kwamen 107 mensen om het leven
www.stacadak.nl - Stacaravan Renovatie & Dakwerkzaamheden (Onderdeel van GeBo C.V.)
www.gebocv.nl - Aannemingsbedrijfs GeBo C.V.
www.sgrnl.nl - Stichting Gehandicapten Recreatie Nederland (Nieuwe stichting!)
Vind ik 90 seconden in totaal nog knap; ik heb wel eens in een trein in Nederland gezeten die het station voorbijreed (de machinist riep nog om "We komen er net achter dat ze het station 300 meter verplaatst hebben").
Die moest toen eerst 5 min wachten voordat de trein achteruit mocht, en daarna nog 10 minuten om een sneltrein en een intercity voorbij te laten (op een station met 2 perrons en 4 sporen)...
“Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
Webicon max 100kB, geen 260kB
Waar is al die haast voor nodig ??
NS Dit is geen vrijstelling voor jullie want julie zijn gewoon niet normaal!!
En hij was bij dat station zo'n acht meter te ver doorgeschoten, dan ben je niet helder lijkt me als het doorgaans tot op de millimeter moet. De oplossing zoekt men in verdere automatisering. Japanners menen dat dat wel veilig is foto
edit: typo
Maar ze rijden er wel op tijd foto
Vaak hebben de reizigers dat alleen niet. Valt me echt op. Is er een keer eentje die iets origineels doet, zucht iedereen alleen maar. Pffff.
soort schandpaal idee...
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
Dus heb je er niks aan...
Overigens rijden machinisten in Nederland ook wel eens stevig door als ze vertraging hebben, maar niet sneller dan de toegestaande 140 km/uur op de vrije baan.
Maar in tegenstelling tot de NS probeert men daar in ieder geval WEL op tijd te rijden! foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken