Nieuws
Laurus lijdt fors verlies door prijzenoorlog

In totaal kwam het verlies over 2004 neer op 128 miljoen euro, terwijl er in 2003 nog 9 miljoen euro winst werd geboekt. De omzet daalde met maarliefst 600 miljoen euro tot 3,5 miljard, maar daarbij moet wel aangemerkt worden dat een daling van 200 miljoen euro veroorzaakt werd door de verkoop van de Belgische activiteiten van het concern. De rest van de daling werd veroorzaakt door lagere prijzen en een kleiner marktaandeel.
Analisten hadden het verlies en de omzetdaling al verwacht. De supermarktketens van Laurus raakten namelijk een flink aantal klanten kwijt sinds Albert Heijn in 2003 met de prijzenoorlog begon. Het marktaandeel van Laurus daalde dan ook met 1,9 procent tot 16,4 procent.
Het concern gaat proberen de slechte resultaten te verbeteren door nieuwe supermarktformules in te voeren. Omdat het niet duidelijk is of die nieuwe formules zullen aanslaan en hoe lang de prijzenoorlog nog gaat duren, durft het concern nog geen winstvoorspelling voor volgend jaar te geven.
Econommen en beleggers zien dat als verlies helaas. Maar Meneer Laurus rijd echt niet in een mindere auto erdoor hoor.
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Voor de rest was dit verlies inderdaad wel te verwachten. Ik vraag me af hoe lang de prijzenoorlog nog zal duren, en hoe supermarktland er achteraf gaat uitzien...
“Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
In totaal kwam het verlies over 2004 neer op 128 miljoen euro, terwijl er vorig jaar nog 9 miljoen euro winst werd geboekt. Wél verlies dus.
hoewel ik het eerder een van de beste supermarkten vond..
En dan nog biefstuk laatst van de Super de Boer... je doet m in de pan... even later hele pan vol water... is het vlees met uitlekgewicht??? zet het er dan even bij aub? daarbij was het bij aankoop niet eens bevroren en thuis ook niet bevroren geweest... foto
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
Verkopen echt vaak dingen tot na de houdbaarheidsdatum (melk, vlees foto )
Super de Boer, Edah foto
Ex-crew.
Maar die Konmar superstores lopen lekker volgens mij.. Mijn zus woond in Den Haag vlak naast zo'n Konmar Superstore... En druk dat het daar is... niet normaal, terwijl er vlakbij een Albert Heijn zit en meer van dat soort grappen.
Maarja als dat hele Lauruszooi falliet gaat kan ik je al 1 ding zeggen...
- Jumbo koopt een deel van de winkels over.. misschien een stuk of 20
- Albert Heijn neeemt een groot deel over
- De rest wordt gewoon leeg gehaald en de zaal verhuurd of verkocht ...
O.T. Ik denk dat iedereen dit wel had kunnen zien aankomen.
edit door steenz: mjah, de tijd vliegt he foto
Mja, wat wel 1 keer gebeurd is, is dat een kastdeur niet goed sloot... Niks was ontdooit, het was nogsteeds -18.. Hele kast lag alleen vol met sneeuw foto
Daarbij realiseren ze zich niet dat het de consument geen zak uitmaakt of de supermarkt nou Konmar, Edah of Casino heet als het gewoon een ruim aanbod en kwaliteitsgoederen heeft tegen een concurrerende prijs. Die concurrerende prijs kunnen ze dus niet halen doordat de marges in de supermarktenbranche al niet bepaald groot zijn en alle omzet al verloren gaat aan het steeds veranderen van formules en aan het salaris van het management.
foto
stukken beter,goedkoper maar vooral vriendelijker .
3 in Uw rij ?? Dan openen we er gewoon een kassa bij.
fotofotofoto
Twee jaar daarvoor ging de plaatselijke Super de Boer ineens Konmar heten, en heet tegenwoordig weer Super de Boer .
Laurus is gewoon een beetje dom foto
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Hetzelfde geldt voor de zuivel. Laatst had mijn vriendin vla gekocht, was al een week over datum! Ik terug gegaan, krijg ik bedankt te horen en niet eens een gratis pak of iets dergelijks mee. Na aandringen kreeg ik mijn geld terug. Zak toch in de stront denk ik dan!
Ik kom er nooit meer, ik winkel nu alleen nog bij AH, Edah (we hebben hier een nieuwe die zijn zaken wel goed op orde heeft) en natuurlijk de Lidl.
Super de boer, wat een kut winkel (voorheen zat hier een konmar, dat was ook rot, maar niks vergeleken met super de boer).
Er komen trouwens steeds minder klanten bij super de boer hier, hoe zou dat nu komen?
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Gaan ze dan weer het konmar principe toepassen en later weer terugdraaien ? Succes sukkels
De consument is kortzichtig, toen bekend werd hoeveel Moberg verdiende als baas van Ahold kwam er een consumentenboycot. Daarop verlaagde AH zijn prijzen en de klanten kwamen weer braaf terug.
We moeten gewoon niet meewerken aan het groter worden van de macht en invloed van Ahold, voor ons eigen bestwil. foto
Ik houd het lekker bij de vertrouwde Makro
Ze hadden destijds iig de supermarkten in het noorden allemaal om moeten laten bouwen naar Super de Boer of Edah ipv Konmar en verder alles bij het oude moeten laten. Super de Boer was hier de supermarkt met de meeste naamsbekendheid. Men gooide vanuit het niets Konmar erbij als de 'exclusieve' (en dure) supermarkt die wel even met de Albert Heijn zou concurreren.
Maar ja, toen kwam de prijzenoorlog en daar hadden ze eigenlijk niet op gerekent. Veel Konmar filialen zijn kort daarop weer terug omgebouwt naar Super de Boers of Edahs, maar toen was het al te laat. Bij Ahold lachen ze zich iig kapot.
En organisatorisch moet er flink wat verandert worden, en dan niet alleen van bovenaf, maar ook in de winkel.
Stemt allen op Groove Garden!
Als Laurus zijn zaken op orde had en zich op de klant had gericht en de wensen van de klant had gerespecteerd... dan hadden ze nog geen winst gemaakt, het verlies van 2004 is slechts gedeeltelijk te wijten aan de supermarktoorlog.
AH word de hoofdboosdoener genoemd, maar bedrijven zoals Bas vd Heijden hebben een evengroot aandeel hierin.
Albert Heijn heeft het begrip marketing gewoon beter begrepen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken