Het is minister Hoogervorst (Volksgezondheid) niet gelukt om op korte termijn een algeheel rookverbod in horecagelegenheden in te stellen. Met Koninklijk Horeca Nederland (KHN) is afgesproken dat tot 2009 het roken zal worden ontmoedigd. Anti-rookstichting Clean Air Nederland (CAN) maakt bezwaar tegen het afgesproken vierjarenplan. Hoogervorst komt de eerder gedane belofte dat hij alleen akkoord zou gaan met een plan dat leidt tot volledige rookvrije horeca niet na.
In het vierjarenplan is vastgelegd dat eind 2008 75 procent van alle cafés en discotheken een rookvrije zone moet hebben. De verplichting tot een rookvrije zone geldt op dat moment voor alle restaurants. Hotels moeten tegen het einde van 2008 rookvrije kamers en een mogelijkheid tot rookvrij ontbijten aanbieden. Alle ijssalons moeten geheel rookvrij zijn; in de fastfoodsector geldt dit voor tachtig procent van de ondernemingen. Ook wordt de verkoop van tabak in horecabedrijven aan banden gelegd. Uitsluitend bij cafetaria's en snackbars mag vanwege hun 'avondwinkelfunctie' nog rookwaar worden verkocht.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Wat een mietje is minister Hoogervorst van Volksgezondheid toch! Wat is het verschil tussen een rookvrije werkplek buiten de horeca en een werkplek in de horeca? Juist, op die horeca-werkplek komen ook de klanten en die willen lekker roken. Nog steeds word je als niet-roker geboren - en zouden rokers zich dus moeten aanpassen; ze worden immers niet gedwongen om te beginnen met roken - maar diezelfde niet-roker moet zich maar overal aanpassen. Als niet-roker moet je maar afwachten of er een rookvrije zone is, maar daartoe zijn horecagelegenheden de komende jaren niet verplicht. En wat een onzin dat een bepaald percentage van de gelegenheden rookvrije zones moet hebben. Waarom niet allemaal?
En waarom niet eens kijken naar een land als Ierland waar het bijna algehele rookverbod zonder noemenswaardige problemen werd ingevoerd? Ierland is nota bene een land waar roken veel méér is ingeburgerd dan hier in Nederland.
Hoogervorst moet zich eens niet zo laten betuttelen door de horeca-lobby. Ik weet zeker dat er op dit moment ook mensen niet naar een horecagelegenheid gaan, omdat daar gerookt wordt. Dat is ook gemiste omzet. Als iemand zo nodig moet roken, gaat ie maar naar buiten. En niet andersom - dat ik als niet-roker maar in een speciale niet-roken-ruimte moet gaan staan. IK heb die afwijking om te roken niet (en overigens ook nooit de behoefte aan gehad).
En ik vind dat je in een vrij land zo vrij mag zijn zélf te bepalen waar en wanneer ik rook. De horeca wordt hopelijk geboycot als het rookverbod geldt
Belachelijk dat ze roken in cafe's willen verbieden, ik rook niet, maar ik wil niet eens weten hoe het in een kroeg ruikt als er geen sigarettenlucht hangt.
Perfect gedaan. Eerste de horeaca zelf een kans geven, wat dus gegarandeerd niet gaat lukken. Dus over een jaar of 5 krijgen we wel wettelijke maatregels en zeg dan maar fotofoto tegen de rokers in de horeca. Ik zou het heerlijk vinden.
Gun het tijd.. zie maar hoever we al gekomen zijn.
Ik vind het allemaal maar een beetje onzin, de eigenaren van de horecagelegenheden zouden dat gewoon zelf moeten mogen beslissen of er wel of niet gerookt mag worden.
Waarom vinden zelfs sommige niet rokers het toch zo goed dat dit beleid er niet komt?
Roken is godverdomme hardstikke goor, en die lucht is voor mij als niet roker echt niet om te harden...dus tot 2009 zie je mij iig niet in cafe's en andere horeca gelegenheden als het niet strikt noodzakelijk is (wat het nooit is eik).
What's next roken in de koffieshop verbieden. Kom op wees eens realistisch. Roken in restaurants verbieden tot daar aan toe maar in de kroeg is echt kansloos. Wat blijft er dan nog van de kroeg over...
wat een slapjanus is het toch, werkelijk, hoeveel jaar zijn ze dat beleid al niet aan het uitproberen dat mensen zelf wel het oplossen? dat lukt gewoon van geen kanten, nouja, dan blijf ik voorlopig maar m'n eten thuis laten bezorgen, en cafebezoek heb ik al lang geleden afgeschaft, alleen nog terrasjes.
Op donderdag 2 september 2004 20:20 schreef slindenau het volgende: Waarom vinden zelfs sommige niet rokers het toch zo goed dat dit beleid er niet komt?
Roken is godverdomme hardstikke goor, en die lucht is voor mij als niet roker echt niet om te harden...dus tot 2009 zie je mij iig niet in cafe's en andere horeca gelegenheden als het niet strikt noodzakelijk is (wat het nooit is eik).
Dat is jou mening/keuze ik heb ook 1,5 jaar niet gerookt en had er totaal geen last van. Als jij niet in die "stank" wil zitten dan ga je lekker niet naar een cafe, en ga niet zo lopen zeuren, je stelt je in mij ogen een beetje aan maargoed
Op donderdag 2 september 2004 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende: Wat een mietje is minister Hoogervorst van Volksgezondheid toch! Wat is het verschil tussen een rookvrije werkplek buiten de horeca en een werkplek in de horeca? Juist, op die horeca-werkplek komen ook de klanten en die willen lekker roken. Nog steeds word je als niet-roker geboren - en zouden rokers zich dus moeten aanpassen; ze worden immers niet gedwongen om te beginnen met roken - maar diezelfde niet-roker moet zich maar overal aanpassen. Als niet-roker moet je maar afwachten of er een rookvrije zone is, maar daartoe zijn horecagelegenheden de komende jaren niet verplicht. En wat een onzin dat een bepaald percentage van de gelegenheden rookvrije zones moet hebben. Waarom niet allemaal?
En waarom niet eens kijken naar een land als Ierland waar het bijna algehele rookverbod zonder noemenswaardige problemen werd ingevoerd? Ierland is nota bene een land waar roken veel méér is ingeburgerd dan hier in Nederland.
Hoogervorst moet zich eens niet zo laten betuttelen door de horeca-lobby. Ik weet zeker dat er op dit moment ook mensen niet naar een horecagelegenheid gaan, omdat daar gerookt wordt. Dat is ook gemiste omzet. Als iemand zo nodig moet roken, gaat ie maar naar buiten. En niet andersom - dat ik als niet-roker maar in een speciale niet-roken-ruimte moet gaan staan. IK heb die afwijking om te roken niet (en overigens ook nooit de behoefte aan gehad).
Mooi verteld Roel_Jewel maar je word ook niet geboren als chauffeur, en aangezien ik meer last heb van diesel/benzineuitlaatgassen dan van rokers(nee, ik rook zelf NIET! ben astmatisch) gaan we toch ook het autorijden e.d. verbieden! Ik vind het werkelijk belachelijk dat roken in kroegen verboden zou moeten worden. In restaurants vind ik het terecht, dan wacht je maar een half uurtje.
Op donderdag 2 september 2004 20:20 schreef slindenau het volgende: Waarom vinden zelfs sommige niet rokers het toch zo goed dat dit beleid er niet komt?
Roken is godverdomme hardstikke goor, en die lucht is voor mij als niet roker echt niet om te harden...dus tot 2009 zie je mij iig niet in cafe's en andere horeca gelegenheden als het niet strikt noodzakelijk is (wat het nooit is eik).
mee eens, van mij mogen ze die dingen gewoon voor altijd begraven en nooit meer tevoorschijn halen. ze zouden alle mensen moeten brainwashen zodat niemand meer van het bestaan van die kankerstokjes afweet... maarja dat is nogal utopisch gedacht he.
--- And when the leaves fall the land looks more human it's got me questioning the essence of my farm boy blues hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Roken in de horeca verbieden.. mmm laat ik eens eventjes in 2010 gaan duiken.
Het is 20:30 uur en je gaat gezellig met een vriendengroepje eten bij een lokaal restaurantje. Je bent vrolijk bezig met je hoofddiner en het gesprek gaat over het algehele rookverbod in de horeca dat sinds januari is ingevoerd. Je weet dat het merendeel in je vriendenkring rookt, vandaar ook het onderwerp. Na het eten dreig je nog een sigaretje op te steken, maar je wordt gestopt door een groot bord boven de bar van het restaurant 'dit is een rookvrij restaurant!'.. hmm..
Na het eten ga je nog gezellig naar de kroeg met je vrienden. Gewoon een biertje drinken. Hier mag je ook al geen sigaret opsteken, waardoor je helemaal uit je ritme bent. Je gaat veel minder roken, omdat je het nergens mag. Dat is heel logisch.
Wat ook een logisch vervolg is is dat er minder sigaretten verkocht worden. Veel mensen zullen stoppen met roken, omdat het toch nergens meer mag. De verkoopcijfers van sigaretten dalen dus gigantisch waardoor de overheid veel minder inkomsten heeft van de accijnzen op sigaretten.
Grote tekorten in de staatskas zorgen ervoor dat er toch wat geld binnen moet komen en die 12 miljard euro per jaar die ze via de tabakaccijnzen binnenkregen zijn nu grotendeels verdwenen. En dit heeft een zeer logische reactie: De accijnzen op alcohol gaan omhoog!! Het geld moet ergens vandaan komen. Rekeningen moeten betaald worden.
Dus wanneer je eindelijk met je vrienden in de kroeg staat betaal je bijna 5 euro voor een biertje, enkel en alleen omdat er een paar idioten zijn geweest om het door te drukken dat er een algeheel rookverbod is gekomen in de horeca.
[ overigens gebeurd dit ook al in Ierland op dit moment, waar ze ernstige tekorten hebben vanwege het horeca-rookverbod. van de geschatte 45% mindering zitten ze nu al op 65% mindering op de inkomsten van de tabakaccijnzen ]
willen we naar zo'n wereld? sorry hoor, maar laat ons lekker een sigaretje roken en het leven goedkoop houden voor de mensen die niet roken. foto
Op donderdag 2 september 2004 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende: Nog steeds word je als niet-roker geboren - en zouden rokers zich dus moeten aanpassen; ze worden immers niet gedwongen om te beginnen met roken - maar diezelfde niet-roker moet zich maar overal aanpassen.
Mensen worden ook naakt geboren dus als het aan jou ligt moeten we zeker allemaal in onze bloot kont rondlopen!
quote:
Als iemand zo nodig moet roken, gaat ie maar naar buiten.
Ja dat staat echt leuk als voor elke kroeg een groep mensen voor de deur staat te paffen. Als ze dan ook hun eigen drinken meenemen hoeven ze niet eens naar binnen.
quote:
IK heb die afwijking om te roken niet (en overigens ook nooit de behoefte aan gehad).
Oh vandaar, dus zolang jij geen autorijdt moeten we allemaal met de fiets en omdat jij vegetarisch bent moet de rest van de wereld dat ook zijn.
Ik vind het logisch dat rokers rekening moeten houden met niet roken, maar het lijkt me verkeerd als de HORECA verplicht wordt om roken te verbieden. Dat betekent gewoon dat een grote groep kroeggangers niet meer zal gaan, want die gaan samen wat drinken en roken wat alleen maar omzet kost.
Op donderdag 2 september 2004 20:23 schreef Oetrik het volgende:
[..]
Dat is jou mening/keuze ik heb ook 1,5 jaar niet gerookt en had er totaal geen last van. Als jij niet in die "stank" wil zitten dan ga je lekker niet naar een cafe, en ga niet zo lopen zeuren, je stelt je in mij ogen een beetje aan maargoed
Of als roker ga je thuis roken, als je niet eens een avondje niet zonder binnen roken kan.. dan stel je je aan.
Ik ben zelf duidelijk voorstander van het verbieden van roken in de horeca, gore stanklucht. Daarnaast raken veel jongeren in discotheken en kroegen voor het eerst in aanraking met roken.
Op donderdag 2 september 2004 20:31 schreef SnoRt het volgende: Roken in de horeca verbieden.. mmm laat ik eens eventjes in 2010 gaan duiken.
Het is 20:30 uur en je gaat gezellig met een vriendengroepje eten bij een lokaal restaurantje. Je bent vrolijk bezig met je hoofddiner en het gesprek gaat over het algehele rookverbod in de horeca dat sinds januari is ingevoerd. Je weet dat het merendeel in je vriendenkring rookt, vandaar ook het onderwerp. Na het eten dreig je nog een sigaretje op te steken, maar je wordt gestopt door een groot bord boven de bar van het restaurant 'dit is een rookvrij restaurant!'.. hmm..
Na het eten ga je nog gezellig naar de kroeg met je vrienden. Gewoon een biertje drinken. Hier mag je ook al geen sigaret opsteken, waardoor je helemaal uit je ritme bent. Je gaat veel minder roken, omdat je het nergens mag. Dat is heel logisch.
Wat ook een logisch vervolg is is dat er minder sigaretten verkocht worden. Veel mensen zullen stoppen met roken, omdat het toch nergens meer mag. De verkoopcijfers van sigaretten dalen dus gigantisch waardoor de overheid veel minder inkomsten heeft van de accijnzen op sigaretten.
Grote tekorten in de staatskas zorgen ervoor dat er toch wat geld binnen moet komen en die 12 miljard euro per jaar die ze via de tabakaccijnzen binnenkregen zijn nu grotendeels verdwenen. En dit heeft een zeer logische reactie: De accijnzen op alcohol gaan omhoog!! Het geld moet ergens vandaan komen. Rekeningen moeten betaald worden.
Dus wanneer je eindelijk met je vrienden in de kroeg staat betaal je bijna 5 euro voor een biertje, enkel en alleen omdat er een paar idioten zijn geweest om het door te drukken dat er een algeheel rookverbod is gekomen in de horeca.
[ overigens gebeurd dit ook al in Ierland op dit moment, waar ze ernstige tekorten hebben vanwege het horeca-rookverbod. van de geschatte 45% mindering zitten ze nu al op 65% mindering op de inkomsten van de tabakaccijnzen ]
willen we naar zo'n wereld? sorry hoor, maar laat ons lekker een sigaretje roken en het leven goedkoop houden voor de mensen die niet roken. foto
scheelt mooi miljoenen euro's aan al die lui in het ziekenhuis belanden doordat ze zo nodig moeten roken foto
Op donderdag 2 september 2004 20:34 schreef Fabio_Aldo het volgende:
[..]
scheelt mooi miljoenen euro's aan al die lui in het ziekenhuis belanden doordat ze zo nodig moeten roken foto
mmm ik denk niet echt dat de inkomsten en de kosten van de mensen in de ziekenhuizen door roken ook maar gelijk zijn aan elkaar.. de opbrengsten zijn volgens mij 100000x meer.. maar dat zou ik op moeten zoeken.. weet ik niet zeker
Op donderdag 2 september 2004 20:15 schreef JaZekerZ het volgende: En ik vind dat je in een vrij land zo vrij mag zijn zélf te bepalen waar en wanneer ik rook. De horeca wordt hopelijk geboycot als het rookverbod geldt
Niet als je er anderen mee tot last bent.
Ik pleit voor een totaal verbod op alcohol drugs en tabak binnen de gehele EU. Met zeer strenge import/export controles. Dat dat komt staat vast, is het nu niet dan is het wel over 50 jaar.
Cafes zijn inmiddels al synoniem aan een ruimtes met veel lawaai en blauw staand van de kankerdamp, dus om dat ineens af te schaffen is idd ook weer wat. Mensen die er niet van houden komen er toch al niet (meer). Ik ook niet dus, en ik vind het wel best zo. Afschaffen vind ik daar dan ook niet erg nuttig; je mist er toch niks aan als je dr uberhaupt al niet meer komt.
Restaurants vind ik een compleet ander verhaal.. als ik ergens ga eten heb ik geen zin om halverwege de maaltijd kankerdamp te moeten inhaleren. Vanwege gezondheidsredenen vind ik t al uberhaupt belachelijk trouwens zelfs al zou het niet zo meuren. Rokers vinden t altijd nog vrij normaal om vrolijk door te kankeren in restaurants. Voortaan maar checken of je normaal kan eten voor je ergens uit gaat eten dus...
De NS is zowaar al een deel de goede kant op met het rookverbod, al zie je nog genoeg kankerlijers buiten de kankerzones.
Krijg allemaal maar de tering... groetjes en kusjes,
Op donderdag 2 september 2004 20:38 schreef succubus het volgende:
[..]
Niet als je er anderen mee tot last bent.
Ik pleit voor een totaal verbod op alcohol drugs en tabak binnen de gehele EU. Met zeer strenge import/export controles. Dat dat komt staat vast, is het nu niet dan is het wel over 50 jaar.
ik vraag me echt serieus af hoe jouw sociale leven eruit ziet fotofoto
Ik heb wel eens iemand horen zeiken dan als ze een rookvrij café zou opzetten dat het goed zou lopen.
Tuurlijk wilde ze daar subsitdie voor. Ja tuurlijk, dat hoeft toch niet als het goed gaat.
Verder, er staat in het las vegas van branbant(Zeeland) nog een cafe vrij. dus laat ze het maar proberen, als mensen een rookvrij cafe willen hebben dan komen ze daar wel naartoe als je er een begint.
Op donderdag 2 september 2004 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende: Wat een mietje is minister Hoogervorst van Volksgezondheid toch! Wat is het verschil tussen een rookvrije werkplek buiten de horeca en een werkplek in de horeca? Juist, op die horeca-werkplek komen ook de klanten en die willen lekker roken. Nog steeds word je als niet-roker geboren - en zouden rokers zich dus moeten aanpassen; ze worden immers niet gedwongen om te beginnen met roken - maar diezelfde niet-roker moet zich maar overal aanpassen. Als niet-roker moet je maar afwachten of er een rookvrije zone is, maar daartoe zijn horecagelegenheden de komende jaren niet verplicht. En wat een onzin dat een bepaald percentage van de gelegenheden rookvrije zones moet hebben. Waarom niet allemaal?
En waarom niet eens kijken naar een land als Ierland waar het bijna algehele rookverbod zonder noemenswaardige problemen werd ingevoerd? Ierland is nota bene een land waar roken veel méér is ingeburgerd dan hier in Nederland.
Hoogervorst moet zich eens niet zo laten betuttelen door de horeca-lobby. Ik weet zeker dat er op dit moment ook mensen niet naar een horecagelegenheid gaan, omdat daar gerookt wordt. Dat is ook gemiste omzet. Als iemand zo nodig moet roken, gaat ie maar naar buiten. En niet andersom - dat ik als niet-roker maar in een speciale niet-roken-ruimte moet gaan staan. IK heb die afwijking om te roken niet (en overigens ook nooit de behoefte aan gehad).
Dan ga je toch met je niet rokende vriendjes horeca´s starten welke rookvrij zijn? Dan is het probleem opgelost, dan hebben de rokers hun zin en de niet rokers ook.
Ik vind dat iedere kroeg dat gewoon zelf moet bepalen. Ik rook zelf niet, en heb er ook geen moeite mee als er gerookt wordt, zolang het maar niet constant in mijn gezicht geblazen wordt.
Zijn er hier ook mensen die er zo'n hekel aan hebben als mensen uit hun bek stinken naar drank? Ik vind dat drank per direct uit de horeca verbannen moet worden. Hetzelfde geld voor shoarma en giros. Blah, weg met die luchtvervuilers!
Op donderdag 2 september 2004 20:32 schreef AllesIsZinloos het volgende: Oh vandaar, dus zolang jij geen autorijdt moeten we allemaal met de fiets en omdat jij vegetarisch bent moet de rest van de wereld dat ook zijn.
Heb jij last van mensen die vegetarisch zijn? Heb jij last van mensen die op de fiets gaan ipv met de auto? Dacht het niet, je moet het verschil tussen die voorbeelden en de teerdamp van rokers eens leren te zien.
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:03 schreef SnoRt het volgende:
[..]
ik vraag me echt serieus af hoe jouw sociale leven eruit ziet fotofoto
Juist, dat is tegenwoordig de enige reden om te roken...om "sociaal" over te komen...that makes me sick foto
Op donderdag 2 september 2004 20:23 schreef Stauffenberg het volgende: Maar als je ziet wat je tegenwoordig voor een pakje sigaretten moet betalen, dan spuit het bier wel uit je oren. foto
Op donderdag 2 september 2004 20:21 schreef NoXxa het volgende: What's next roken in de koffieshop verbieden. Kom op wees eens realistisch. Roken in restaurants verbieden tot daar aan toe maar in de kroeg is echt kansloos. Wat blijft er dan nog van de kroeg over...
als jij je af vraagt wat er van een kroeg overblijft als er niet gerookt mag worden vind ik jou kanslozer dan dat verbod.
Op donderdag 2 september 2004 20:15 schreef JaZekerZ het volgende: En ik vind dat je in een vrij land zo vrij mag zijn zélf te bepalen waar en wanneer ik rook. De horeca wordt hopelijk geboycot als het rookverbod geldt
Op donderdag 2 september 2004 21:13 schreef slindenau het volgende:
[..]
Heb jij last van mensen die vegetarisch zijn? Heb jij last van mensen die op de fiets gaan ipv met de auto? Dacht het niet, je moet het verschil tussen die voorbeelden en de teerdamp van rokers eens leren te zien.
Van fietsers wel (al zullen die wel weer lasthebben van de uitlaatgassen van mn auto) maar je draait het om foto het gaat erom dat het niet bepaald redelijk is om te stellen dat niemand mag roken omdat ik het toevallig niet doe.
Altijd dat gezeik over roken, mensen moeten zich met hun eigen zaken bemoeien. Ik kots van dat gezeur echt waar. foto
In de trein zitten mensen shoarma's, gyrosbroodjes, suacijzenbroodjes en big whoppers al smakkend te vreten terwijl de hele wagon groen staat van de stank van dat gore dode vlees. Mij hoor je daar ook niet over zeuren. Ook niet over stinkende niet deodorant gebruikers en allerlei andere kleine irritaties die ik heb.
Laat mensen gewoon gaan. Als je roken vindt stinken dan ga je gewoon uit de weg of start je je eigen café.
Het maakt trouwens toch niet uit want binnen de kortste keren worden alle clubs gewoon privé verenigingen waar je lidmaatschap moet hebben. Dan heeft de overheid geen fuck in te brengen. Dan hebben die zeikende nietrokers het vast naar hun zin als ze in lege disco's en cafe's zitten, want er zijn genoeg nietrokers die geen probleem hebben met een rokerig café, waaronder IKZELF.
Ik rook ook al jaren, maar probeer zoveel mogelijk rekening te houden met anderen, die niet roken. Niet roken in een cafe....ik wil het eerste cafe wel eens meemaken, waar zoiezo helemaal niet gerookt wordt. Daar komen niet veel mensen, denk ik. Buiten roken...dan moeten er overdekte gelegenheden zijn met van die straalkacheltjes, voor in de winter. Gedoe om niks eigenlijk. foto Mensen blijven toch wel roken. Ook nu een pakje shag bijna een euro duurder is geworden. foto
Ik vind het jammer dat ik in zekere gedwongen word om in iemand anders zijn kankerverwekkende dampen te staan. Niemand dwingt mij natuurlijk daarheen te gaan. Maar jah een sociaal isolement zit ik ook niet op te wachten.
En een verbod op autorijden zoals iemand hier boven opperde is niet reeel ze moeten maar lekker waterstof technologie invoeren dat is stuk milieuvriendelijk.
Er is idd echter 1 probleem een hoop minder inkomsten.
Ze moeten maar beter hun best doen daar in Den Haag en met een goede oplossing komen daar worden ze voor betaald.
Ik ben overigens best bereid wat extra belasting te betalen om niet meer in de dampen te hoeven staan.
Het lijkt me nogal logisch dat er een rookverbod komt. Roken is A) slecht voor de Roker zelf, lijkt me nogal logisch en daar kiezen desbetreffende personen ook voor, maar B) en dat vind ik nog veel erger is dat slecht voor de Niet-Roker. EN DAT IS HET HELE PUNT
Alleen omdat een groot deel van de bevolking het doet moeten we dat allemaal maar normaal vinden? Wat zouden jullie er van vinden als ik allemaal radioactieve stoffen in de lucht zou dumpen omdat ik het lekker vind ruiken?
Het is toch te zot voor woorden dat ik niet eens naar een café kan zonder bedolven te worden onder een rooklucht? Bierlucht ruikt misschien niet in alle gevallen lekker, helemaal niet als je anti alcohol bent, maar het is teminste niet schadelijk voor de gezondheid!
Ja fijn is dat, tegen de tijd dat de horeca rookvrij is ben ik al te oud om uit te gaan. En een rookvrije plek in de disco?!?! Dat spoort echt niet! Kun je ergens in een hoekje gaan dansen!
Die ouwe oma hiervoor had nog meer kloten dan Hoogervorst!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Hierbij een dank aan allen die Roel_Jewel er van langs hebben gegeven op zijn first post! Applaus.
Roel_Jewel, ik heb veel van je gelezen jongen, en ik ben het vaak met je eens, maar soms kom je toch een beetje te arrogant over. En dit is er eentje. En ja, ik ben soms roker en soms niet-roker. 't Is maar waar ik zin in heb. Ciao.
Op donderdag 2 september 2004 20:16 schreef Scheepschroef het volgende: Belachelijk dat ze roken in cafe's willen verbieden, ik rook niet, maar ik wil niet eens weten hoe het in een kroeg ruikt als er geen sigarettenlucht hangt.
Precies de rook verhult de lucht van verschaald bier nog enigzins. foto
Op donderdag 2 september 2004 20:15 schreef JaZekerZ het volgende: En ik vind dat je in een vrij land zo vrij mag zijn zélf te bepalen waar en wanneer ik rook. De horeca wordt hopelijk geboycot als het rookverbod geldt
ja en het liefst zodat anderen er ook last van hebben. dan wordt de nicotine beter opgenomen zeker.
cyberpope, helemaal eensch.
en het is nog steeds een minderheid die rookt. en die anderen vaak dwingen om mee te roken.
Ik stoor mij overigens totaal niet aan rook (of bierluchten) in de horeca. Ook niet aan hoofddoekjes overigens (zo knap zijn die vrouwen 9 van de 10 keer toch niet foto)
Op donderdag 2 september 2004 20:34 schreef Fabio_Aldo het volgende:
[..]
scheelt mooi miljoenen euro's aan al die lui in het ziekenhuis belanden doordat ze zo nodig moeten roken foto
De gemiddelde roker gaat vijf jaar eerder dood dan de gemiddelde niet roker en ik weet wel zeker dat een paar chemo kuurtjes stukken goedkoper zijn dan vijf jaar aow en verzorgingstehuis.
Bovendien heeft die arme roker die chemokuur zelf op moeten hoesten.
Op donderdag 2 september 2004 22:04 schreef doemaardrie het volgende: De gemiddelde roker gaat vijf jaar eerder dood dan de gemiddelde niet roker en ik weet wel zeker dat een paar chemo kuurtjes stukken goedkoper zijn dan vijf jaar aow en verzorgingstehuis.
Bovendien heeft die arme roker die chemokuur zelf op moeten hoesten.
Roken kost de staat vele miljarden, daar is al genoeg over gepubliceerd. En de chemokuur zelf betalen? Daar heb je twee hypotheken voor nodig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Wat zijn we toch weer lekker hypocriet bezig in Den Haag.
Aan de ene kant stoppen ze met regelingen zonder dat ze er ook maar met iemand overleggen, maar over het roken moet eerst half Nederland worden geraadpleegt....
Gewoon verbieden, de rokers zijn in de minderheid, dus klanten van de horeca lopen echt niet weg.
Op donderdag 2 september 2004 20:21 schreef NoXxa het volgende: What's next roken in de koffieshop verbieden. Kom op wees eens realistisch. Roken in restaurants verbieden tot daar aan toe maar in de kroeg is echt kansloos. Wat blijft er dan nog van de kroeg over...
Weet je wat humor is. Koffieshops vallen niet onder horeaca en moeten eigenlijk al rookvrij zijn foto Maar ja iedereen zit in dat dat niet werkt.
Op donderdag 2 september 2004 20:34 schreef Fabio_Aldo het volgende:
[..]
scheelt mooi miljoenen euro's aan al die lui in het ziekenhuis belanden doordat ze zo nodig moeten roken foto
Jij bent een mooie. Als we NU zouden stoppen met roken, zou het hooguit zijn uitwerking hebben over 40 jaar, omdat de oudjes anders wel thuis gaan roken i.p.v. in de kroeg. En onze overheid is niet zo goed in verder dan een kabinetsperiode vooruit kijken. M.a.w. tekort door accijnsverlies, dus dat wordt 40 jaar lang ergens anders op gegooit. en na die 40 jaar zijn ze gewend aan die hoge accijnsen op (idd. bijvoorbeeld alcohol of benzine) en zullen ze het er echt niet meer af halen, ondanks dat het aantal longkankerpatienten gedaald is met 90% de burger wordtr er dus gewoon weer de lul door.
Ford Capri MK2 3.0 V6 Ghia Ford Capri MK3 2.9I Cosworth \o/ Triumph SpeedTriple 900
Zodra ik weer op mezelluf woon gaat ik tabak verbouwen! En verkopen ook, voor belachelijk lage prijzen! En m'n huiskamer gaat ik een smokerslounge van maken, waar rokers lid kunnen worden en bier drinken en roken. foto En daar gaat ik zelf bedienen, zonder werknemers, en als er iemand mekkert over het roken in mijn establisement krijgt hij klapjes foto
Op donderdag 2 september 2004 23:01 schreef Mauzer het volgende:
[..]
Jij bent een mooie. Als we NU zouden stoppen met roken, zou het hooguit zijn uitwerking hebben over 40 jaar, omdat de oudjes anders wel thuis gaan roken i.p.v. in de kroeg. En onze overheid is niet zo goed in verder dan een kabinetsperiode vooruit kijken. M.a.w. tekort door accijnsverlies, dus dat wordt 40 jaar lang ergens anders op gegooit. en na die 40 jaar zijn ze gewend aan die hoge accijnsen op (idd. bijvoorbeeld alcohol of benzine) en zullen ze het er echt niet meer af halen, ondanks dat het aantal longkankerpatienten gedaald is met 90% de burger wordtr er dus gewoon weer de lul door.
Op donderdag 2 september 2004 20:20 schreef slindenau het volgende: Waarom vinden zelfs sommige niet rokers het toch zo goed dat dit beleid er niet komt?
Roken is godverdomme hardstikke goor, en die lucht is voor mij als niet roker echt niet om te harden...dus tot 2009 zie je mij iig niet in cafe's en andere horeca gelegenheden als het niet strikt noodzakelijk is (wat het nooit is eik).
Ook mij zullen ze daar niet zien. daarna komt dat je buiten plaatsen moet mijden omdat in winkelcentra en over markten loopt waar de stank van rook nu al niet te harden is oh ja vergeet ik nog bij ingangen van openbare ruimten op de stoep ook daar niet vergeten neus dicht en snel door die barriere naar binnen
dat gezeik altijd over dat roken! 20 jaar geleden rookte zowat iedereen, en degenen die nu gestopt zijn met roken(trust me, de grootste zeikerds zijn zij) gaan nu alles eraan doen om de rokers t zo moeilijk mogelijk te maken. Als je rookt tegenwoordig, zal je ook ongezellig zitten ook. (bijvoorbeeld in de trein)
Op donderdag 2 september 2004 20:32 schreef AllesIsZinloos het volgende: Mensen worden ook naakt geboren dus als het aan jou ligt moeten we zeker allemaal in onze bloot kont rondlopen! [..]
Ja dat staat echt leuk als voor elke kroeg een groep mensen voor de deur staat te paffen. Als ze dan ook hun eigen drinken meenemen hoeven ze niet eens naar binnen. [..]
Oh vandaar, dus zolang jij geen autorijdt moeten we allemaal met de fiets en omdat jij vegetarisch bent moet de rest van de wereld dat ook zijn.
Ik vind het logisch dat rokers rekening moeten houden met niet roken, maar het lijkt me verkeerd als de HORECA verplicht wordt om roken te verbieden. Dat betekent gewoon dat een grote groep kroeggangers niet meer zal gaan, want die gaan samen wat drinken en roken wat alleen maar omzet kost.
Goede post. Wilde al iets soortgelijks gaan typen foto
quote:
Op donderdag 2 september 2004 20:34 schreef Fabio_Aldo het volgende: scheelt mooi miljoenen euro's aan al die lui in het ziekenhuis belanden doordat ze zo nodig moeten roken foto
Onzin, de grootste bedreiging van en voor de gezondheid is nog altijd vetzucht.
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:27 schreef BloodRayne het volgende: Altijd dat gezeik over roken, mensen moeten zich met hun eigen zaken bemoeien. Ik kots van dat gezeur echt waar. foto
In de trein zitten mensen shoarma's, gyrosbroodjes, suacijzenbroodjes en big whoppers al smakkend te vreten terwijl de hele wagon groen staat van de stank van dat gore dode vlees. Mij hoor je daar ook niet over zeuren. Ook niet over stinkende niet deodorant gebruikers en allerlei andere kleine irritaties die ik heb.
Laat mensen gewoon gaan. Als je roken vindt stinken dan ga je gewoon uit de weg of start je je eigen café.
Het maakt trouwens toch niet uit want binnen de kortste keren worden alle clubs gewoon privé verenigingen waar je lidmaatschap moet hebben. Dan heeft de overheid geen fuck in te brengen. Dan hebben die zeikende nietrokers het vast naar hun zin als ze in lege disco's en cafe's zitten, want er zijn genoeg nietrokers die geen probleem hebben met een rokerig café, waaronder IKZELF.
Op donderdag 2 september 2004 20:31 schreef SnoRt het volgende: Roken in de horeca verbieden.. mmm laat ik eens eventjes in 2010 gaan duiken.
Het is 20:30 uur en je gaat gezellig met een vriendengroepje eten bij een lokaal restaurantje. Je bent vrolijk bezig met je hoofddiner en het gesprek gaat over het algehele rookverbod in de horeca dat sinds januari is ingevoerd. Je weet dat het merendeel in je vriendenkring rookt, vandaar ook het onderwerp. Na het eten dreig je nog een sigaretje op te steken, maar je wordt gestopt door een groot bord boven de bar van het restaurant 'dit is een rookvrij restaurant!'.. hmm..
Na het eten ga je nog gezellig naar de kroeg met je vrienden. Gewoon een biertje drinken. Hier mag je ook al geen sigaret opsteken, waardoor je helemaal uit je ritme bent. Je gaat veel minder roken, omdat je het nergens mag. Dat is heel logisch.
Wat ook een logisch vervolg is is dat er minder sigaretten verkocht worden. Veel mensen zullen stoppen met roken, omdat het toch nergens meer mag. De verkoopcijfers van sigaretten dalen dus gigantisch waardoor de overheid veel minder inkomsten heeft van de accijnzen op sigaretten.
Grote tekorten in de staatskas zorgen ervoor dat er toch wat geld binnen moet komen en die 12 miljard euro per jaar die ze via de tabakaccijnzen binnenkregen zijn nu grotendeels verdwenen. En dit heeft een zeer logische reactie: De accijnzen op alcohol gaan omhoog!! Het geld moet ergens vandaan komen. Rekeningen moeten betaald worden.
Dus wanneer je eindelijk met je vrienden in de kroeg staat betaal je bijna 5 euro voor een biertje, enkel en alleen omdat er een paar idioten zijn geweest om het door te drukken dat er een algeheel rookverbod is gekomen in de horeca.
[ overigens gebeurd dit ook al in Ierland op dit moment, waar ze ernstige tekorten hebben vanwege het horeca-rookverbod. van de geschatte 45% mindering zitten ze nu al op 65% mindering op de inkomsten van de tabakaccijnzen ]
willen we naar zo'n wereld? sorry hoor, maar laat ons lekker een sigaretje roken en het leven goedkoop houden voor de mensen die niet roken. foto
Het is 7 januari 2005, 20:30 uur. Je vrienden en jij zitten in de automatiek op het Centraal Station en bestellen met de bijelkaar gebedelde euro's een familie zak patat en voor iedereen een kop koffie. Je weet dat je hier geen shot mag nemen. Maar de patat wordt vers gebakken. Dat wil dus zeggen dat het zeker vijf hele minuten duurt voordat het klaar is. En je moet je nu heroïne , want dat is zooooooo lekker als je op patat staat te wachten.
Willen we naar zo\n wereld? Sorry hoor, je moet toch voor jezelf kunnen kiezen! Hef voortaan accijns op heroïne en maak het leven van de niet-verslaafde minder duur en laat ons kapot gaan aan onze extase.
Nicotine is dus écht een hard drug. Voor menig roker is een avond geen nicotine een zodanige aanslag op hun humeur dat ze liever niet meer uitgaan. Precies om die reden ben ik ooit gestopt. Ik wil van niets afhankelijk zijn, wel van iemand.
met een beetje tolerantie, ben je altijd op vakantie!
Op donderdag 2 september 2004 23:28 schreef dragonkiss het volgende: dat gezeik altijd over dat roken! 20 jaar geleden rookte zowat iedereen, ......
hmmmm 1984. Een kwart van NL liep met roze en blauwe beenwarmers. Een kwart van NL droeg altijd een zwart-wit geblokte new-wave arrafat sjaal En de helft van NL probeerde alles te verbieden wat ze in de jaren zestig zelf deden.
Goed voorbeeld.
met een beetje tolerantie, ben je altijd op vakantie!
Op vrijdag 3 september 2004 00:22 schreef clownfish het volgende: Voor menig roker is een avond geen nicotine een zodanige aanslag op hun humeur dat ze liever niet meer uitgaan. Precies om die reden ben ik ooit gestopt. Ik wil van niets afhankelijk zijn, wel van iemand.
Jah, je hebt heeeeeelemaal gelijk, als je geen sigaret krijgt gaat je humeur er aan. Het afgunstige gezeik van met name de ex-rokers is wel een heel duidelijk voorbeeld hiervan. Roken: niet aan beginnen, maar als je er aan begint: nooit stoppen, want daar krijg je een kut-humeur van!
Op vrijdag 3 september 2004 00:22 schreef clownfish het volgende:
[..]
Nicotine is dus écht een hard drug. Voor menig roker is een avond geen nicotine een zodanige aanslag op hun humeur dat ze liever niet meer uitgaan. Precies om die reden ben ik ooit gestopt. Ik wil van niets afhankelijk zijn, wel van iemand.
als je een sigaret al onder harddrug verstaat, over koffie dan nog maar te zwijgen, niet? hoeveel mensen niet zonder een kop koffie kunnen 's ochtends.. pff maak even overal een probleem van.. laat mensen lekker spuiten, roken, zuipen, blowen en weet ik veel wat.. respecteer elkander..
dat gezeik over dat roken continu..
waar het op neer komt is hetvolgende (indien roken verboden wordt op die plekken):
- roken wordt verboden - mensen gaan minder roken (of stoppen zelfs) - omzet in tabakswaren daalt gigantisch - inkomsten voor de staat dalen gigantisch - prijzen andere accijns-bevattende producten stijgen
het is maar net waar je voor kiest, maar we wonen hier in een vrij land. en we hebben allemaal recht op meningsuiting en dergelijke.. maar wet 1 van onze grondwet is dat men niet mag discrimineren en dat doet men nu wel. Rokers en Niet-Rokers.. jezus.. Koffie drinkers en niet-koffie drinkers.. witte en zwarte mensen.. grote neuzen en kleine neuzen.. waar gaan we naartoe? kap met dat onderscheid maken tussen rokers en niet-rokers.. we zijn allemaal mensen.. en mensen kunnen goed met elkaar communiceren. heb je last van rook, vraag dan iemand netjes of ze alsjeblieft (beleeft blijven foto) ergens anders kunnen roken.. en ga niet zo hypocriet zitten kuchen.. dat werkt alleen averechts.. en trouwens.. een café zonder sigaretten.. het zal best gezellig zijn, daar niet van.. maar het hoort er gewoon bij.
}:O }:O }:O Als iemand die dus absoluut tegen rook kan (dus niet dat ik er een beetje hekel aan heb maar dat mn lichaam het gewoonweg niet aan kan), kan ik niet wachten tot het ingaat. Mensen die willen roken kunnen dat lekker thuis doen of op straat, waar ze mij dr niet mee hebben.
De hetze tegen rokers wordt om de een of andere reden bijna altijd gevoerd door ex-rokers. Schijnheilige, hypocriete slapjanussen.
Ik rook, omdat ik het lekker vind. Ik rook, en zal dat blijven doen. En als ik inene niet meer in 't cafe mag roken, dan ga ik op een avond wel een keertje naar buiten om een peuk op te steken. Ik pas me prima aan aan wat anderen vinden of wat de regering besluit, maar zolang ik wil roken, rook ik.
Ik kan dus ook niet begrijpen dat mensen constant maar blijven blaten over dat rokers voor zichzelf beschermd moeten worden, omdat roken A) slecht is voor de roker, en B) roken slecht is voor de niet-roker. Rokers maken elke keer dat ze een pakje kopen de keuze om, howel het pakje het duidelijk zegt, plezier boven ratio te laten gaan. Laat ze toch.
Als je er last van hebt, en je bent niet in een situatie waar overal gerookt word, neem dan gewoon 2 stappen naar links of rechts - heb je er geen last van.
Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
Op vrijdag 3 september 2004 00:12 schreef Techno het volgende:
Die anti-rook nazi's* zijn gewoon veel te ver doorgeslagen.
* Ja, een stelletje ordinaire facisten zijn het zo onderhand geworden!!!
Omdat ík niet tegen rook kan vanwege medische redenen buiten mijn schuld om, en omdat jij de keuze hebt gemaakt te gaan roken, en omdat jij dat zonodig in openbare horecagelegenheden moeten doen, en omdat jij het mij daardoor onmogelijk maakt daar binnen te komen, zodat ík dat liever niet heb....
ben ík de facist?
ik hoop dat die sigaretten bij jou versneld hun werk doen.
Op vrijdag 3 september 2004 00:53 schreef voh het volgende: Als je er last van hebt, en je bent niet in een situatie waar overal gerookt word, neem dan gewoon 2 stappen naar links of rechts - heb je er geen last van.
Op vrijdag 3 september 2004 00:45 schreef MyOwnSavior het volgende: }:O }:O }:O Als iemand die dus absoluut tegen rook kan (dus niet dat ik er een beetje hekel aan heb maar dat mn lichaam het gewoonweg niet aan kan), kan ik niet wachten tot het ingaat. Mensen die willen roken kunnen dat lekker thuis doen of op straat, waar ze mij dr niet mee hebben.
Vrijwel alle rokers die ik ken, wat lompe boeren uitgezonderd, zullen zonder meer niet roken als je jouw situatie vertelt. Ben zelf astmatisch, maar van rook/rokers heb ik gelukkig niet veel last. Wel heb ik erg veel last van al die uitlaatgassen*. Ken zelf trouwens behoorlijk wat cara- en astmapatienten die wel gewoon roken!
* Maar ja, om nu te verwachten dat iedereen zijn auto laat staan....
Op vrijdag 3 september 2004 00:55 schreef MyOwnSavior het volgende:
[..]
Omdat ík niet tegen rook kan vanwege medische redenen buiten mijn schuld om, en omdat jij de keuze hebt gemaakt te gaan roken, en omdat jij dat zonodig in openbare horecagelegenheden moeten doen, en omdat jij het mij daardoor onmogelijk maakt daar binnen te komen, zodat ík dat liever niet heb....
ben ík de facist?
ik hoop dat die sigaretten bij jou versneld hun werk doen.
Stel je niet zo aan en ga slapen.. zo kun je alles wel omdraaien he .. Overigens laat die laatste zin van je al genoeg over jou zien. Geloof me, mensen als jij willen we niet eens in de kroeg fotofoto
Op vrijdag 3 september 2004 00:55 schreef MyOwnSavior het volgende: Omdat ík niet tegen rook kan vanwege medische redenen buiten mijn schuld om, en omdat jij de keuze hebt gemaakt te gaan roken, en omdat jij dat zonodig in openbare horecagelegenheden moeten doen, en omdat jij het mij daardoor onmogelijk maakt daar binnen te komen, zodat ík dat liever niet heb....
ben ík de facist?
ik hoop dat die sigaretten bij jou versneld hun werk doen.
Sorry hoor, maar zoals je in die posting ook had kunnen lezen rook ik niet! Lees de bewuste posting nog maar eens dunnetjes over... BloodRayne schreef:
quote:
Op donderdag 2 september 2004 21:27 schreef BloodRayne het volgende: ...want er zijn genoeg nietrokers die geen probleem hebben met een rokerig café, waaronder IKZELF.
Waarop ik reageerde met:
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 00:12 schreef Techno het volgende: Hier nog één! foto
Die anti-rook nazi's* zijn gewoon veel te ver doorgeslagen.
* Ja, een stelletje ordinaire fascisten zijn het zo onderhand geworden!!!
Ja, de anti-rook hetze IS gewoon veel te ver doorgeslagen. Het zijn zo onderhand gewoon een stelletje anti-rook nazi's geworden.
Op vrijdag 3 september 2004 00:57 schreef Techno het volgende:
[..]
Vrijwel alle rokers die ik ken, wat lompe boeren uitgezonderd, zullen zonder meer niet roken als je jouw situatie vertelt. Ben zelf astmatisch, maar van rook/rokers heb ik gelukkig niet veel last. Wel heb ik erg veel last van al die uitlaatgassen*. Ken zelf trouwens behoorlijk wat cara- en astmapatienten die wel gewoon roken!
* Maar ja, om nu te verwachten dat iedereen zijn auto laat staan....
probeer jij eens een stampvolle tent te vertellen dat ze niet moeten roken. dat gaat alleen als het wettelijk verplicht is. De regels zijn er niet om mensen te pesten, maar om mensen te helpen. Ik heb btw geen cara of astma oid, het is een of andere allergische reactie tegen sigarettenrook. Wat precies kan men niet helemaal achter komen foto
Maar denk voortaan na voordat je iemand voor facist uitscheld, ja. Rokers zijn de asocialen die een keus hebben, niet-rokers zitten ermee opgescheept.
Op vrijdag 3 september 2004 01:03 schreef MyOwnSavior het volgende: Maar denk voortaan na voordat je iemand voor facist uitscheld, ja. Rokers zijn de asocialen die een keus hebben, niet-rokers zitten ermee opgescheept.
Dat doe ik ook. En ik blijf dan ook bij mijn stelling. Zoek de betekenis maar eens op van het woord fascisme.
Buiten dat, astmapatienten als ik zitten ook met die *** uitlaatgassen opgescheept! Ik heb en rijdt dan ook uit principe geen auto! Maar ik moet wel elke dag op de fiets door de drukke stad door al die ranzige uitlaatgassen heen. Jij hebt tenminste nog de KEUS om bij een kroeg of disco naar binnen te gaan. Ik heb die keus helaas NIET, ik zal wel over straat MOETEN om naar mijn werk e.d. te gaan.
(van dale uit de lucht, dus ff en) 2 : a tendency toward or actual exercise of strong autocratic or dictatorial control <early instances of army fascism and brutality -- J. W. Aldridge>
ok kan ik inkomen, maar nazi?
1 : a member of a German fascist party controlling Germany from 1933 to 1945 under Adolf Hitler 2 often not capitalized : one who resembles a German Nazi - nazi adjective, often capitalized
Trouwens, dat van die uitlaatgassen ben ik met je eens. dr zijn schonere alternatieven, alleen kweet niet of je daar ook last van hebt.
Op donderdag 2 september 2004 20:21 schreef NoXxa het volgende: What's next roken in de koffieshop verbieden. Kom op wees eens realistisch. Roken in restaurants verbieden tot daar aan toe maar in de kroeg is echt kansloos. Wat blijft er dan nog van de kroeg over...
welke steen kom jij onder vandaan officieel, maar dan wel heel officeel is dat al 9 maand zo maar met deze nieuwsberichten fotofotofoto
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Op vrijdag 3 september 2004 01:11 schreef MyOwnSavior het volgende: Trouwens, dat van die uitlaatgassen ben ik met je eens. dr zijn schonere alternatieven, alleen kweet niet of je daar ook last van hebt.
Oké, verander mijn stelling maar in anti-rook fascisten dan. En hiermee doel ik uiteraard op het beleid van de overheid, dus niet jou persoonlijk.
Over die alternatieve uitlaatgassen, geen idee, zolang die niet op grote schaal geimplementeerd worden kan ik daar helaas weinig zinnigs over zeggen. Hoewel waterstofmotoren absoluut schoon schijnen te zijn... die laten alleen maar water als restproduct achter.
Op vrijdag 3 september 2004 00:55 schreef MyOwnSavior het volgende:
[..]
Omdat ík niet tegen rook kan vanwege medische redenen buiten mijn schuld om, en omdat jij de keuze hebt gemaakt te gaan roken, en omdat jij dat zonodig in openbare horecagelegenheden moeten doen, en omdat jij het mij daardoor onmogelijk maakt daar binnen te komen, zodat ík dat liever niet heb....
ben ík de facist?
ik hoop dat die sigaretten bij jou versneld hun werk doen.
effe iets tussendoor: waarom zet je de streepjes van de accenten verkeerd om? Zoals jij ze zet klink je als Joe Carrioca uit de Donald Duck: ík spreek je namelijk uit als iek. (streepje méé dus lange i --> ie ) ìk spreek je uit als ik.
Op vrijdag 3 september 2004 01:23 schreef TeRRoRiTe het volgende:
[..]
effe iets tussendoor: waarom zet je de streepjes van de accenten verkeerd om? Zoals jij ze zet klink je als Joe Carrioca uit de Donald Duck: ík spreek je namelijk uit als iek. (streepje méé dus lange i --> ie ) ìk spreek je uit als ik.
Op vrijdag 3 september 2004 01:22 schreef Techno het volgende:
[..]
Oké, verander mijn stelling maar in anti-rook fascisten dan. En hiermee doel ik uiteraard op het beleid van de overheid, dus niet jou persoonlijk.
Over die alternatieve uitlaatgassen, geen idee, zolang die niet op grote schaal geimplementeerd worden kan ik daar helaas weinig zinnigs over zeggen. Hoewel waterstofmotoren absoluut schoon schijnen te zijn... die laten alleen maar water als restproduct achter.
Jup maar ik denk dat we het aan shell e.d. te danken hebben dat ze nog niet mainstream zijn. die willen eerst zoveel mogelijk geld verdienen, tot aan het laatste druppeltje olie wat er te vinden is.
Back on topic: Roken hoeft van mij niet totaal verboden te worden, maar wel graag in openbare gelegenheden. Verder moet iedereen het zelf weten, maar ja tis nog steeds niet echt slim om te roken natuurlijk.
Op vrijdag 3 september 2004 01:31 schreef MyOwnSavior het volgende: Jup maar ik denk dat we het aan shell e.d. te danken hebben dat ze nog niet mainstream zijn. die willen eerst zoveel mogelijk geld verdienen, tot aan het laatste druppeltje olie wat er te vinden is.
Dat ben ik helemaal met je eens. Sterker nog, Shell heeft zelf al de benodigde patenten klaarliggen w.b.t. de waterstofmotor. Maar uiteraard melken ze eerst nog graag even alle centen, die er maar te halen zijn, uit de olie-business.
Tsja, want geld gaat immers voor en boven alles foto
Rokers stoten maar een fractie van uit van wat fabrieken doen. Pak die eerst maar eens aan. Bovendien is het huichelachtig van de overheid, want ze verdient miljarden aan de rokers.
Fok 'm allemaal. Bleut gezeik, krijgen we van die Amerikaanse toestanden waar een dame mij op straat begon uit te schelden dat ik een sigaret rook terwijl de Dodge RAM's, Chevy's (jeweetwel, V8 motoren, veel gebrul, veel uitlaatgassen) voorbij kneuren...."Young man, you are polluting my air!". Dom, dom, dom............
Maak rokers en nietrokerscafés (naar eigen beslissing van de uitbaters). Klaar, nix wettelijk regelen...Restaurants mogen van mij rookvrij zijn. Ik wacht wel totdat ik buiten ben, no problemo. Overheid moet stoppen met regels op te leggen, ze breken alle voorzieningen structureel af en gaan ook nog eens vertellen wat je wel en niet mag. Fok off............ foto
roken is gewoon asociaal. Nu vind ik het persoonlijk niet erg om in een rokerig café te staan, heb er weinig last van. Maar er zijn zat mensen die er wel last van hebben. Daarnaast moeten je haren zeker 2 keer gewassen worden na het uitgaan en je kleren moet je ook direct wassen. Van mij mag iedereen roken wat hij/zij wil, zolang ze er geen andere mensen mee lastig vallen.
Iedereen krijgt de hele dag door schadelijke stoffen binnen zoals uitlaatgassen, en daardoor wordt de levensverwachting met X jaar omlaaggeschroeft. Kies je er daarnaast voor om vet te eten, weinig beweging te krijgen, alcoholist te worden, dan gaat je levensverwachting nog eens met Y jaar omlaag. Maar goed dat is nou eenmaal je eigen keuze. Net als roken je eigen keuze is.... meeroken is echter niet je eigen keuze en de kans op longkanker voor iemand die meerookt wordt met 20% verhoogd, en de kans op hart- en vaatziekten met 20-30%..
Alleen maar omdat een minderheid aan mensen zo stom zijn geweest om te beginnen met roken sterven er jaarlijks duizenden mensen aan de gevolgen van meeroken. Roken is dus asociaal.
Ik kan niet wachten op een rookverbod in de horeca, eindelijk niet zo goor ruiken als je thuiskomt, geen pijn aan de ogen, geen ongezond gevoel een geen extra geasfalteerde longen. En die vrienden van me die niet uit kunnen gaan omdat ze niet tegen de rook kunnen, kunnen eindelijk weer uitgaan. En mensen blijven echt niet massaal weg bij de horeca omdat de 30% van nederland die rookte niet meer rookt, getuige het horecabezoek in ierland en new york.
En rookvrije café's en rookvrije zones werken gewoon niet. Er zijn er altijd wel een paar uit de vriendengroep die roken, dus die gaan iig niet naar zo'n rookvrij café, en omdat het leuker is om met z'n allen uit te gaan gaat dus iedereen in een rookcafé zitten.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
Op donderdag 2 september 2004 20:38 schreef succubus het volgende:
[..]
Niet als je er anderen mee tot last bent.
Ik pleit voor een totaal verbod op alcohol drugs en tabak binnen de gehele EU. Met zeer strenge import/export controles. Dat dat komt staat vast, is het nu niet dan is het wel over 50 jaar.
Ik geloof je meteen... Die dingen zijn namelijk allemaal verboden volgens de sharia....
Mooi, ik wacht nog wel 5 jaar met naar de horeca gaan... En daarna heb ik er ook geen behoefte aan; veel te hoge prijzen om een beetje in de stank te zitten!
Op donderdag 2 september 2004 20:38 schreef succubus het volgende: Niet als je er anderen mee tot last bent.
Ik pleit voor een totaal verbod op alcohol drugs en tabak binnen de gehele EU. Met zeer strenge import/export controles. Dat dat komt staat vast, is het nu niet dan is het wel over 50 jaar.
dat betekend het einde van het mensenlijke ras in de eu, je weet dat er drugs vrijkomt bij sexen ? , vergeet sws de koffie niet , en volgens mij komt er met autorijden bij sommige ook een stoot adrenaline vrij
begin eens met die auto's 600 peuken in een liter benzine je weet hoeveel autos er zijn in nederland ?
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Op donderdag 2 september 2004 20:33 schreef Fatality het volgende:
[..]
Of als roker ga je thuis roken, als je niet eens een avondje niet zonder binnen roken kan.. dan stel je je aan.
Ik ben zelf duidelijk voorstander van het verbieden van roken in de horeca, gore stanklucht. Daarnaast raken veel jongeren in discotheken en kroegen voor het eerst in aanraking met roken.
helemaal mee eens, ik kom ook bijna niet in cafe's omdat ik geen zin heb om in die stank te zitten en stinkend naar buiten te komen... gatverdamme....
ik begrijp rokers ook wel, je wordt overal letterlijk in een hokje geplaatst... Maar, jij hebt ooit zelf de keuze gemaakt om te roken, heel stoer allemaal, want niemand begon omdat ie het lekker vond, wees dan nu ook zo stoer om dat verbod gewoon te accepteren. Als roker heb jij geen last van een Niet-roker, maar andersom wel.
"To avoid a law suit, we'll just call her Sue (or "that girl who likes to sniff lots of glue"). The reason I know that this is the case is when she blow her nose, the Kleenex sticks to her nose
Ik snap niet waarom elke niet-roker zich zo druk maakt over het roken in café's. Ga dan naar een café (oid) waar niet gerookt wordt! Oh sorry die zijn er bijna niet... kun je nagaan dat er dus wel behoefte is om te roken in een café. Misschien wat cru om het zo te stellen, maar waarom moeten de rokers zich aanpassen en overal geweerd worden? Ik weet ook wel dat het ongezond is, maar er zijn wel meer dingen ongezond... En wat als er een rookvrij gedeelte is, ga je dan met je vrienden in de rook-zone zitten of in de nietrook-zone? De rokers willen roken en de niet-rokers willen dat niet...
Volgens mij zijn de rokers/niet-rokers al in zo'n oorlog beland dat het nooit meer goed komt. En de overheid weet zelf ook niet helemaal wat ie wil... make up your fucking mind! Maar misschien zijn ze toch wel wat huiverig om het in één klap te doen... er zit natuurlijk nogal wat BTW op de verkochte drankjes...
quote:
Op donderdag 2 september 2004 20:38 schreef succubus het volgende: Niet als je er anderen mee tot last bent.
Dat is ook zo'n relatief begrip... ik heb ook van vanalles last, bijvoorbeeld van die rook/niet-rook discussies... van uitlaat gassen en van balkenende... en ik ben niet de enige, moeten we dat ook verbieden? Oh ja, en die dingen zijn ook slecht voor mijn gezondheid, resp. hogebloeddruk, ook troep in mijn longen en die persoon is een aaneenschakeling van allerlei gezonheidsrisico's!
Op donderdag 2 september 2004 20:21 schreef NoXxa het volgende: What's next roken in de koffieshop verbieden. Kom op wees eens realistisch. Roken in restaurants verbieden tot daar aan toe maar in de kroeg is echt kansloos. Wat blijft er dan nog van de kroeg over...
Verschrikkelijk wat een trieste reactie. Ik vind het echt ernstig dat roken zo ver is ingeburgerd dat men zulke uitspraken doet. Ik kan roken missen als kiespijn anders. Vreemd dat je zegt dat er zonder roken geen kroeg meer over blijft, dus roken is één met de kroeg. foto
Als dat verbod er eenmaal is dan went iedereen er heel gauw weer aan en 20 jaar later is het juist heeel vreemd als iemand wil roken in een café; zo werkt het met alles. Verbieden met die hap de rokers moeten zich maar aanpassen, en niet de niet-rokers.
En waarom niet eens kijken naar een land als Ierland waar het bijna algehele rookverbod zonder noemenswaardige problemen werd ingevoerd? Ierland is nota bene een land waar roken veel méér is ingeburgerd dan hier in Nederland.
Hoogervorst moet zich eens niet zo laten betuttelen door de horeca-lobby. Ik weet zeker dat er op dit moment ook mensen niet naar een horecagelegenheid gaan, omdat daar gerookt wordt. Dat is ook gemiste omzet. Als iemand zo nodig moet roken, gaat ie maar naar buiten. En niet andersom - dat ik als niet-roker maar in een speciale niet-roken-ruimte moet gaan staan. IK heb die afwijking om te roken niet (en overigens ook nooit de behoefte aan gehad).
Gun het tijd.. zie maar hoever we al gekomen zijn.
Ik ben zelf tegenwoordig ook niet-roker, dus van mij mogen ze die rokers gewoon keihard aanpakken.
Roken is godverdomme hardstikke goor, en die lucht is voor mij als niet roker echt niet om te harden...dus tot 2009 zie je mij iig niet in cafe's en andere horeca gelegenheden als het niet strikt noodzakelijk is (wat het nooit is eik).
Roken in restaurants verbieden tot daar aan toe maar in de kroeg is echt kansloos.
Wat blijft er dan nog van de kroeg over...
foto
Als jij niet in die "stank" wil zitten dan ga je lekker niet naar een cafe, en ga niet zo lopen zeuren, je stelt je in mij ogen een beetje aan maargoed
Ik vind het werkelijk belachelijk dat roken in kroegen verboden zou moeten worden.
In restaurants vind ik het terecht, dan wacht je maar een half uurtje.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Het is 20:30 uur en je gaat gezellig met een vriendengroepje eten bij een lokaal restaurantje. Je bent vrolijk bezig met je hoofddiner en het gesprek gaat over het algehele rookverbod in de horeca dat sinds januari is ingevoerd. Je weet dat het merendeel in je vriendenkring rookt, vandaar ook het onderwerp. Na het eten dreig je nog een sigaretje op te steken, maar je wordt gestopt door een groot bord boven de bar van het restaurant 'dit is een rookvrij restaurant!'.. hmm..
Na het eten ga je nog gezellig naar de kroeg met je vrienden. Gewoon een biertje drinken. Hier mag je ook al geen sigaret opsteken, waardoor je helemaal uit je ritme bent. Je gaat veel minder roken, omdat je het nergens mag. Dat is heel logisch.
Wat ook een logisch vervolg is is dat er minder sigaretten verkocht worden. Veel mensen zullen stoppen met roken, omdat het toch nergens meer mag. De verkoopcijfers van sigaretten dalen dus gigantisch waardoor de overheid veel minder inkomsten heeft van de accijnzen op sigaretten.
Grote tekorten in de staatskas zorgen ervoor dat er toch wat geld binnen moet komen en die 12 miljard euro per jaar die ze via de tabakaccijnzen binnenkregen zijn nu grotendeels verdwenen. En dit heeft een zeer logische reactie: De accijnzen op alcohol gaan omhoog!! Het geld moet ergens vandaan komen. Rekeningen moeten betaald worden.
Dus wanneer je eindelijk met je vrienden in de kroeg staat betaal je bijna 5 euro voor een biertje, enkel en alleen omdat er een paar idioten zijn geweest om het door te drukken dat er een algeheel rookverbod is gekomen in de horeca.
[ overigens gebeurd dit ook al in Ierland op dit moment, waar ze ernstige tekorten hebben vanwege het horeca-rookverbod. van de geschatte 45% mindering zitten ze nu al op 65% mindering op de inkomsten van de tabakaccijnzen ]
willen we naar zo'n wereld? sorry hoor, maar laat ons lekker een sigaretje roken en het leven goedkoop houden voor de mensen die niet roken. foto
Ik vind het logisch dat rokers rekening moeten houden met niet roken, maar het lijkt me verkeerd als de HORECA verplicht wordt om roken te verbieden. Dat betekent gewoon dat een grote groep kroeggangers niet meer zal gaan, want die gaan samen wat drinken en roken wat alleen maar omzet kost.
Ik ben zelf duidelijk voorstander van het verbieden van roken in de horeca, gore stanklucht. Daarnaast raken veel jongeren in discotheken en kroegen voor het eerst in aanraking met roken.
Ik pleit voor een totaal verbod op alcohol drugs en tabak binnen de gehele EU.
Met zeer strenge import/export controles.
Dat dat komt staat vast, is het nu niet dan is het wel over 50 jaar.
Restaurants vind ik een compleet ander verhaal.. als ik ergens ga eten heb ik geen zin om halverwege de maaltijd kankerdamp te moeten inhaleren. Vanwege gezondheidsredenen vind ik t al uberhaupt belachelijk trouwens zelfs al zou het niet zo meuren. Rokers vinden t altijd nog vrij normaal om vrolijk door te kankeren in restaurants. Voortaan maar checken of je normaal kan eten voor je ergens uit gaat eten dus...
De NS is zowaar al een deel de goede kant op met het rookverbod, al zie je nog genoeg kankerlijers buiten de kankerzones.
groetjes en kusjes,
Tuurlijk wilde ze daar subsitdie voor. Ja tuurlijk, dat hoeft toch niet als het goed gaat.
Verder, er staat in het las vegas van branbant(Zeeland) nog een cafe vrij. dus laat ze het maar proberen, als mensen een rookvrij cafe willen hebben dan komen ze daar wel naartoe als je er een begint.
Dan is het probleem opgelost, dan hebben de rokers hun zin en de niet rokers ook.
Ik vind dat drank per direct uit de horeca verbannen moet worden.
Hetzelfde geld voor shoarma en giros.
Blah, weg met die luchtvervuilers!
* is niet-roker
Van fietsers wel (al zullen die wel weer lasthebben van de uitlaatgassen van mn auto) maar je draait het om foto het gaat erom dat het niet bepaald redelijk is om te stellen dat niemand mag roken omdat ik het toevallig niet doe.
In de trein zitten mensen shoarma's, gyrosbroodjes, suacijzenbroodjes en big whoppers al smakkend te vreten terwijl de hele wagon groen staat van de stank van dat gore dode vlees. Mij hoor je daar ook niet over zeuren. Ook niet over stinkende niet deodorant gebruikers en allerlei andere kleine irritaties die ik heb.
Laat mensen gewoon gaan. Als je roken vindt stinken dan ga je gewoon uit de weg of start je je eigen café.
Het maakt trouwens toch niet uit want binnen de kortste keren worden alle clubs gewoon privé verenigingen waar je lidmaatschap moet hebben. Dan heeft de overheid geen fuck in te brengen. Dan hebben die zeikende nietrokers het vast naar hun zin als ze in lege disco's en cafe's zitten, want er zijn genoeg nietrokers die geen probleem hebben met een rokerig café, waaronder IKZELF.
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
En een verbod op autorijden zoals iemand hier boven opperde is niet reeel ze moeten maar lekker waterstof technologie invoeren dat is stuk milieuvriendelijk.
Er is idd echter 1 probleem een hoop minder inkomsten.
Ze moeten maar beter hun best doen daar in Den Haag en met een goede oplossing komen daar worden ze voor betaald.
Ik ben overigens best bereid wat extra belasting te betalen om niet meer in de dampen te hoeven staan.
Alleen omdat een groot deel van de bevolking het doet moeten we dat allemaal maar normaal vinden? Wat zouden jullie er van vinden als ik allemaal radioactieve stoffen in de lucht zou dumpen omdat ik het lekker vind ruiken?
Het is toch te zot voor woorden dat ik niet eens naar een café kan zonder bedolven te worden onder een rooklucht? Bierlucht ruikt misschien niet in alle gevallen lekker, helemaal niet als je anti alcohol bent, maar het is teminste niet schadelijk voor de gezondheid!
Die ouwe oma hiervoor had nog meer kloten dan Hoogervorst!
Roel_Jewel, ik heb veel van je gelezen jongen, en ik ben het vaak met je eens, maar soms kom je toch een beetje te arrogant over. En dit is er eentje. En ja, ik ben soms roker en soms niet-roker. 't Is maar waar ik zin in heb. Ciao.
foto
cyberpope, helemaal eensch.
en het is nog steeds een minderheid die rookt. en die anderen vaak dwingen om mee te roken.
ik ken niemand die zo spot met kanker als de roker.
Bovendien heeft die arme roker die chemokuur zelf op moeten hoesten.
Aan de ene kant stoppen ze met regelingen zonder dat ze er ook maar met iemand overleggen, maar over het roken moet eerst half Nederland worden geraadpleegt....
Gewoon verbieden, de rokers zijn in de minderheid, dus klanten van de horeca lopen echt niet weg.
Ford Capri MK3 2.9I Cosworth \o/
Triumph SpeedTriple 900
En verkopen ook, voor belachelijk lage prijzen!
En m'n huiskamer gaat ik een smokerslounge van maken, waar rokers lid kunnen worden en bier drinken en roken. foto
En daar gaat ik zelf bedienen, zonder werknemers, en als er iemand mekkert over het roken in mijn establisement krijgt hij klapjes foto
daarna komt dat je buiten plaatsen moet mijden omdat in winkelcentra en over markten loopt waar de stank van rook nu al niet te harden is
oh ja vergeet ik nog bij ingangen van openbare ruimten op de stoep
ook daar niet vergeten neus dicht en snel door die barriere naar binnen
Als je rookt tegenwoordig, zal je ook ongezellig zitten ook. (bijvoorbeeld in de trein)
fotofoto
BEGIN DAN VERDOMME JE EIGEN NIET-ROKERS CAFE!!!!!!!!!
dat wordt genieten mensen! tot 2009 nog wel.
ff serieus: weet je hoe giftig discorook is?(dichtbij het spuitdeel) als je dat wist ging je liever naast iemand met een peuk staan...
Zie http://www.forces-nl.org/artikelen/NEI.html
Die anti-rook nazi's* zijn gewoon veel te ver doorgeslagen.
* Ja, een stelletje ordinaire facisten zijn het zo onderhand geworden!!!
Je vrienden en jij zitten in de automatiek op het Centraal Station en bestellen met de bijelkaar gebedelde euro's een familie zak patat en voor iedereen een kop koffie. Je weet dat je hier geen shot mag nemen. Maar de patat wordt vers gebakken. Dat wil dus zeggen dat het zeker vijf hele minuten duurt voordat het klaar is. En je moet je nu heroïne , want dat is zooooooo lekker als je op patat staat te wachten.
Willen we naar zo\n wereld? Sorry hoor, je moet toch voor jezelf kunnen kiezen! Hef voortaan accijns op heroïne en maak het leven van de niet-verslaafde minder duur en laat ons kapot gaan aan onze extase.
Nicotine is dus écht een hard drug. Voor menig roker is een avond geen nicotine een zodanige aanslag op hun humeur dat ze liever niet meer uitgaan. Precies om die reden ben ik ooit gestopt. Ik wil van niets afhankelijk zijn, wel van iemand.
Een kwart van NL liep met roze en blauwe beenwarmers.
Een kwart van NL droeg altijd een zwart-wit geblokte new-wave arrafat sjaal
En de helft van NL probeerde alles te verbieden wat ze in de jaren zestig zelf deden.
Goed voorbeeld.
Roken: niet aan beginnen, maar als je er aan begint: nooit stoppen, want daar krijg je een kut-humeur van!
dat gezeik over dat roken continu..
waar het op neer komt is hetvolgende (indien roken verboden wordt op die plekken):
- roken wordt verboden
- mensen gaan minder roken (of stoppen zelfs)
- omzet in tabakswaren daalt gigantisch
- inkomsten voor de staat dalen gigantisch
- prijzen andere accijns-bevattende producten stijgen
het is maar net waar je voor kiest, maar we wonen hier in een vrij land. en we hebben allemaal recht op meningsuiting en dergelijke.. maar wet 1 van onze grondwet is dat men niet mag discrimineren en dat doet men nu wel. Rokers en Niet-Rokers.. jezus.. Koffie drinkers en niet-koffie drinkers.. witte en zwarte mensen.. grote neuzen en kleine neuzen..
waar gaan we naartoe? kap met dat onderscheid maken tussen rokers en niet-rokers.. we zijn allemaal mensen.. en mensen kunnen goed met elkaar communiceren. heb je last van rook, vraag dan iemand netjes of ze alsjeblieft (beleeft blijven foto) ergens anders kunnen roken.. en ga niet zo hypocriet zitten kuchen.. dat werkt alleen averechts..
en trouwens.. een café zonder sigaretten.. het zal best gezellig zijn, daar niet van.. maar het hoort er gewoon bij.
Als iemand die dus absoluut tegen rook kan (dus niet dat ik er een beetje hekel aan heb maar dat mn lichaam het gewoonweg niet aan kan), kan ik niet wachten tot het ingaat. Mensen die willen roken kunnen dat lekker thuis doen of op straat, waar ze mij dr niet mee hebben.
Ik rook, omdat ik het lekker vind. Ik rook, en zal dat blijven doen. En als ik inene niet meer in 't cafe mag roken, dan ga ik op een avond wel een keertje naar buiten om een peuk op te steken. Ik pas me prima aan aan wat anderen vinden of wat de regering besluit, maar zolang ik wil roken, rook ik.
Ik kan dus ook niet begrijpen dat mensen constant maar blijven blaten over dat rokers voor zichzelf beschermd moeten worden, omdat roken A) slecht is voor de roker, en B) roken slecht is voor de niet-roker. Rokers maken elke keer dat ze een pakje kopen de keuze om, howel het pakje het duidelijk zegt, plezier boven ratio te laten gaan. Laat ze toch.
Als je er last van hebt, en je bent niet in een situatie waar overal gerookt word, neem dan gewoon 2 stappen naar links of rechts - heb je er geen last van.
ben ík de facist?
ik hoop dat die sigaretten bij jou versneld hun werk doen.
* Maar ja, om nu te verwachten dat iedereen zijn auto laat staan....
Overigens laat die laatste zin van je al genoeg over jou zien. Geloof me, mensen als jij willen we niet eens in de kroeg fotofoto
Lees de bewuste posting nog maar eens dunnetjes over... BloodRayne schreef: Waarop ik reageerde met: Ja, de anti-rook hetze IS gewoon veel te ver doorgeslagen.
Het zijn zo onderhand gewoon een stelletje anti-rook nazi's geworden.
Maar denk voortaan na voordat je iemand voor facist uitscheld, ja. Rokers zijn de asocialen die een keus hebben, niet-rokers zitten ermee opgescheept.
Zoek de betekenis maar eens op van het woord fascisme.
Buiten dat, astmapatienten als ik zitten ook met die *** uitlaatgassen opgescheept! Ik heb en rijdt dan ook uit principe geen auto! Maar ik moet wel elke dag op de fiets door de drukke stad door al die ranzige uitlaatgassen heen. Jij hebt tenminste nog de KEUS om bij een kroeg of disco naar binnen te gaan. Ik heb die keus helaas NIET, ik zal wel over straat MOETEN om naar mijn werk e.d. te gaan.
Maar ja, daar hoor je helemaal NIEMAND over foto
2 : a tendency toward or actual exercise of strong autocratic or dictatorial control <early instances of army fascism and brutality -- J. W. Aldridge>
ok kan ik inkomen, maar nazi?
1 : a member of a German fascist party controlling Germany from 1933 to 1945 under Adolf Hitler
2 often not capitalized : one who resembles a German Nazi
- nazi adjective, often capitalized
Trouwens, dat van die uitlaatgassen ben ik met je eens. dr zijn schonere alternatieven, alleen kweet niet of je daar ook last van hebt.
officieel, maar dan wel heel officeel is dat al 9 maand zo
maar met deze nieuwsberichten fotofotofoto
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Over die alternatieve uitlaatgassen, geen idee, zolang die niet op grote schaal geimplementeerd worden kan ik daar helaas weinig zinnigs over zeggen. Hoewel waterstofmotoren absoluut schoon schijnen te zijn... die laten alleen maar water als restproduct achter.
ík spreek je namelijk uit als iek. (streepje méé dus lange i --> ie )
ìk spreek je uit als ik.
Back on topic: Roken hoeft van mij niet totaal verboden te worden, maar wel graag in openbare gelegenheden. Verder moet iedereen het zelf weten, maar ja tis nog steeds niet echt slim om te roken natuurlijk.
Tsja, want geld gaat immers voor en boven alles foto
[off topic]
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Maak rokers en nietrokerscafés (naar eigen beslissing van de uitbaters). Klaar, nix wettelijk regelen...Restaurants mogen van mij rookvrij zijn. Ik wacht wel totdat ik buiten ben, no problemo. Overheid moet stoppen met regels op te leggen, ze breken alle voorzieningen structureel af en gaan ook nog eens vertellen wat je wel en niet mag. Fok off............ foto
Iedereen krijgt de hele dag door schadelijke stoffen binnen zoals uitlaatgassen, en daardoor wordt de levensverwachting met X jaar omlaaggeschroeft. Kies je er daarnaast voor om vet te eten, weinig beweging te krijgen, alcoholist te worden, dan gaat je levensverwachting nog eens met Y jaar omlaag. Maar goed dat is nou eenmaal je eigen keuze. Net als roken je eigen keuze is.... meeroken is echter niet je eigen keuze en de kans op longkanker voor iemand die meerookt wordt met 20% verhoogd, en de kans op hart- en vaatziekten met 20-30%..
Alleen maar omdat een minderheid aan mensen zo stom zijn geweest om te beginnen met roken sterven er jaarlijks duizenden mensen aan de gevolgen van meeroken. Roken is dus asociaal.
Ik kan niet wachten op een rookverbod in de horeca, eindelijk niet zo goor ruiken als je thuiskomt, geen pijn aan de ogen, geen ongezond gevoel een geen extra geasfalteerde longen. En die vrienden van me die niet uit kunnen gaan omdat ze niet tegen de rook kunnen, kunnen eindelijk weer uitgaan. En mensen blijven echt niet massaal weg bij de horeca omdat de 30% van nederland die rookte niet meer rookt, getuige het horecabezoek in ierland en new york.
En rookvrije café's en rookvrije zones werken gewoon niet. Er zijn er altijd wel een paar uit de vriendengroep die roken, dus die gaan iig niet naar zo'n rookvrij café, en omdat het leuker is om met z'n allen uit te gaan gaat dus iedereen in een rookcafé zitten.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
foto dat betekend het einde van het mensenlijke ras in de eu, je weet dat er drugs vrijkomt bij sexen ? , vergeet sws de koffie niet , en volgens mij komt er met autorijden bij sommige ook een stoot adrenaline vrij
begin eens met die auto's
600 peuken in een liter benzine
je weet hoeveel autos er zijn in nederland ?
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Geen vieze stinkpeuken meer.
ik begrijp rokers ook wel, je wordt overal letterlijk in een hokje geplaatst... Maar, jij hebt ooit zelf de keuze gemaakt om te roken, heel stoer allemaal, want niemand begon omdat ie het lekker vond, wees dan nu ook zo stoer om dat verbod gewoon te accepteren. Als roker heb jij geen last van een Niet-roker, maar andersom wel.
The reason I know that this is the case is when she blow her nose, the Kleenex sticks to her nose
Misschien wat cru om het zo te stellen, maar waarom moeten de rokers zich aanpassen en overal geweerd worden? Ik weet ook wel dat het ongezond is, maar er zijn wel meer dingen ongezond...
En wat als er een rookvrij gedeelte is, ga je dan met je vrienden in de rook-zone zitten of in de nietrook-zone? De rokers willen roken en de niet-rokers willen dat niet...
Volgens mij zijn de rokers/niet-rokers al in zo'n oorlog beland dat het nooit meer goed komt. En de overheid weet zelf ook niet helemaal wat ie wil... make up your fucking mind! Maar misschien zijn ze toch wel wat huiverig om het in één klap te doen... er zit natuurlijk nogal wat BTW op de verkochte drankjes... Dat is ook zo'n relatief begrip... ik heb ook van vanalles last, bijvoorbeeld van die rook/niet-rook discussies... van uitlaat gassen en van balkenende... en ik ben niet de enige, moeten we dat ook verbieden? Oh ja, en die dingen zijn ook slecht voor mijn gezondheid, resp. hogebloeddruk, ook troep in mijn longen en die persoon is een aaneenschakeling van allerlei gezonheidsrisico's!
Als dat verbod er eenmaal is dan went iedereen er heel gauw weer aan en 20 jaar later is het juist heeel vreemd als iemand wil roken in een café; zo werkt het met alles. Verbieden met die hap de rokers moeten zich maar aanpassen, en niet de niet-rokers.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken