Edah wordt 'Lekker & Laag'
Met de nieuwe formule van Edah, 'Edah, Lekker & Laag', werd in de proefwinkels een flinke omzetstijging gehaald. "De zes pilotwinkels van de nieuwe formule laten omzetstijgingen van gemiddeld enkele tientallen procenten zien. Dit terwijl zij bewust zijn gesitueerd in marktgebieden met zware concurrentie. Het klantenaantal en de gemiddelde besteding zijn evenredig toegenomen", zo zegt voorzitter Harry Bruijniks van de Hoofddirectie van Laurus. "Het aantal Edah-vestigingen dat onder de Edah Lekker & Laag formule draait wordt in de tweede helft van 2004 daarom fors uitgebreid. In het najaar vindt de verdere besluitvorming rond de plannen voor Edah in 2005 plaats."
De nieuwe formule van Edah leverde een flinke omzetstijging op
Het is niet de eerste keer dat Laurus winkels wil ombouwen. Het bedrijf wilde al haar winkels tot 'Konmar' maken. Deze actie werd echter in augustus 2001 stopgezet omdat Laurus flink in de rode cijfers dook door de operatie. De topmannen werden zelfs op straat gezet. Met de nieuwe ombouwoperatie hoopt het bedrijf uit Den Bosch eind 2007 weer helemaal financieel gezond te zijn.