Frisia wint Loden Leeuw 2003
Het televisieprogramma Radar van de Tros heeft gisteren de Loden Leeuw, een 'prijs' voor de meest irritante televisiereclame van 2003, uitgereikt aan Frisia Financiering. In totaal hebben zo'n 33.000 mensen hun stem uitgebracht op de reclame die hen het meest irriteerden, hiervan stemde bijna 35% op de reclame van Frisia Financiering.
De spot, waarin oud RTL4-nieuwslezer Edvard Niessing nieuws vertelt over goedkope leningen is door ongeveer 11.000 van de 33.000 stemmer gekozen. De oud-nieuwslezer is eerder al uitgeroepen tot de meest irritante tv-persoonlijkheid. Opvallend is dat in vijf van de tien reclames mensen worden aangezet om over te gaan op een lening.
Uit onderzoek onder 12.000 mensen bleek dat de lenen-spotjes te weinig wijzen op de risico's. Ook de hoge uitzendfrequentie wekt frustratie op. Vorig jaar won KPN de Loden Leeuw.
Nr. 1: | Frisia financieringen | 34,8% | |
Nr. 2: | www.lenen.nl | 15,5% | |
Nr. 3: | Remia Vloeibaar Vet | 13,5% | |
Nr. 4: | Specsavers | 10,3% | |
Nr. 5: | Postkrediet | 7,4 % |