Prijzenoorlog supers: nieuwe ronde op komst
De vijfhonderd artikelen zullen volgens een woordvoerder gemiddeld drie tot tien procent goedkoper worden. Het is de tweede keer dit jaar dat Albert Heijn doorgaat met de prijzenoorlog. Sinds het begin van de prijzenslag zijn al meer dan 1.800 artikelen blijvend in prijs verlaagd.
Uit onderzoek blijkt dat de klanten de prijsverlagingen waarderen. "Zij komen vaker bij ons langs en kopen meer producten", zo zegt directievoorzitter D. Boer. "Dit is een signaal aan onze klanten dat wij onze belofte waarmaken dat we blijvend de prijzen verlagen; ook in 2004." Concurrent C1000 heeft al aangegeven de nieuwe prijsverlagingen te zullen gaan volgen. Dit, omdat ze prijsafstand willen bewaren.
_
De prijzenoorlog tot nu toe:
ronde 1: AH verlaagt de prijzen van ruim duizend producten. Anderen volgen.
ronde 2: AH verlaagt de prijzen van 300 artikelen, anderen volgen weer.
ronde 3: Super de Boer en Konmar verlagen de prijzen van 250 producten
ronde 4: Edah zet de vierde ronde in, door opnieuw vele artikelen te verlagen in prijs.
ronde 5: AH verlaagt de prijs van 300 producten.
ronde 6: Discounters slaan terug
ronde 7: Albert Heijn komt met een goedkoop zuivelassortiment op de markt.