Nieuws
Prijzenoorlog supers: nieuwe ronde op komst
De vijfhonderd artikelen zullen volgens een woordvoerder gemiddeld drie tot tien procent goedkoper worden. Het is de tweede keer dit jaar dat Albert Heijn doorgaat met de prijzenoorlog. Sinds het begin van de prijzenslag zijn al meer dan 1.800 artikelen blijvend in prijs verlaagd.
Uit onderzoek blijkt dat de klanten de prijsverlagingen waarderen. "Zij komen vaker bij ons langs en kopen meer producten", zo zegt directievoorzitter D. Boer. "Dit is een signaal aan onze klanten dat wij onze belofte waarmaken dat we blijvend de prijzen verlagen; ook in 2004." Concurrent C1000 heeft al aangegeven de nieuwe prijsverlagingen te zullen gaan volgen. Dit, omdat ze prijsafstand willen bewaren.
_
De prijzenoorlog tot nu toe:
ronde 1: AH verlaagt de prijzen van ruim duizend producten. Anderen volgen.
ronde 2: AH verlaagt de prijzen van 300 artikelen, anderen volgen weer.
ronde 3: Super de Boer en Konmar verlagen de prijzen van 250 producten
ronde 4: Edah zet de vierde ronde in, door opnieuw vele artikelen te verlagen in prijs.
ronde 5: AH verlaagt de prijs van 300 producten.
ronde 6: Discounters slaan terug
ronde 7: Albert Heijn komt met een goedkoop zuivelassortiment op de markt.
quote:
Ik ben er niet blij mee! Ik werk al vier jaar bij appie, maar die prijzenslag gaat wel degelijk ten koste van het personeel. Ouderen worden gewoon weggetreiterd en contracten van twintigers worden niet verlengd. Beetje jammer dat het van 1 kant moet komen! Van mij mogen de prijzen wel weer omhoog, misschien dat ze dan weer eens normaal met het personeel om kunnen gaan
Tja, als ze niet meegaan met deze prijzenoorlogen dan maken ze helemaal minder omzet en dan zijn er nog zoveel meer mensen die hun baan kwijtraken..
We Waren Goedkoper, We Zijn Goedkoper, En We Zullen Altijd Goedkoper Blijven. Sorry Appie foto
Concurrent C1000 heeft al aangegeven de nieuwe prijsverlagingen te zullen gaan volgen. Dit, omdat ze prijsafstand willen bewaren.
lekker nep is dat, dat ze er hier ff bijzetten dat c1000 van hetzelfde moederbedrijf is.......
quote:
Tijd dat het bier in de aanbieding gaat!!!
Helemaal mee eens!!! Het moet goedkoper!!
quote:
Tijd dat het bier in de aanbieding gaat!!!
fotofoto
je was me net voor foto
When you'd scream I'd fight away all of your fears
I held your hand through all of these years
But you still have, All of me
[ Dit bericht is gewijzigd door SithWarrior ]
quote:
de AH doet wel ut meeste volgens mij
De A&H veel meer erafhalen omdat hun prijzen zo belachelijk hoog waren. Ze zijn nu nog steeds de duurste..
ik werk bij een C1000 en ik ga het steeds meer merken.
quote:
Tijd dat het bier in de aanbieding gaat!!!
jij komt nooit bij de C1000 zeker??
De Grolsch is al een week in de aanbieding foto
[ Dit bericht is gewijzigd door JPM01 ]
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
Prijzen van supermarkten zijn desondanks de prijzen oorlog TOCH 1% gestegen vorig jaar! alles veel goed koper ? jaja.
Je betaalt nog steeds 1 euro voor een komkommer bij AH, kan me nog herinderen dat dat 1 gulden was.
1 paprika bij AH kost nog 2.25 euro, das 5 gulden foto
Een en ander wekt bij mij de indruk dat de gemiddelde winkelende mens in Nederland niks meer om kwaliteit geeft, maar slechts naar prijzen kijkt.
Of zit ik fout?
quote:
1 paprika bij AH kost nog 2.25 euro, das 5 gulden
Dat is altijd zo in deze tijd van het jaar, een paar jaar terug heb ik ook wel eens paprika voor f 5,29 gezien.
Lagere prijzen = minder omzet = minder tijd voor hetzelfde werk foto
quote:
lekker nep is dat, dat ze er hier ff bijzetten dat c1000 van hetzelfde moederbedrijf is.......
uhm schuitema, de levereancier, is voor 70% in handen van AH. Bij C1000 krijgt de eigenaar van het filiaal een merendeel van de winst. Bij de Edah is het moederbedrijf eigenaar en is de filiaal baas van de Edah gewoon in loon dienst. volgens mij is dit ook het geval bij AH...... maar kweet nie zeker. Dus niet van het zelfde moederbedrijf. is ook onlogisch foto
kep bij de Edah en c1000 gewerkt dus..
ps: c1000 is beter foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Tjahzi ]
quote:
quote:
Ik ben er niet blij mee! Ik werk al vier jaar bij appie, maar die prijzenslag gaat wel degelijk ten koste van het personeel. Ouderen worden gewoon weggetreiterd en contracten van twintigers worden niet verlengd. Beetje jammer dat het van 1 kant moet komen! Van mij mogen de prijzen wel weer omhoog, misschien dat ze dan weer eens normaal met het personeel om kunnen gaan
Tja, als ze niet meegaan met deze prijzenoorlogen dan maken ze helemaal minder omzet en dan zijn er nog zoveel meer mensen die hun baan kwijtraken..
Zij beginnen er juist mee.. dus van meegaan is geen sprake foto
quote:
De Grolsch is al een week in de aanbieding
BAH Grolsch foto
Dan is alles straks weer net zo duur als voor de invoering van de euro foto
Het grappige blijft toch wel dat de verlaagde prijzen nu op het niveau liggen van wat alles kostte voor de invoering van de euro. Het is helemaal niet goedkoper geworden, we betalen nu voor veel producten de prijs die we hadden moeten betalen na invoering van de euro.
[quote]
De prijzen zijn nog steeds duurder als vorig jaar. Ten 2de heeft AH heel veel produckten uit het assortiment gehaald die goedkoop waren. Deze zijn weer vervangen door duurder producten.
Tijd dat de horeaca begint met een prijzenslag.
[ Dit bericht is gewijzigd door Shabby ]
quote:
1 paprika bij AH kost nog 2.25 euro, das 5 gulden
Dan heb je een hele zware paprika foto, tis 2,25 per 500 gram. Een parika weegt ca 150 gram foto
Verder speelt de groente vrijwel geen rol in de prijzenslag omdat dit heel erg onderhevig is aan beschikbaarheid/kwaliteit van dat moment.
quote:
Albert Heijn heeft nog zeker 20 van die zogenaamde prijzenoorlogrondes nodig voor ze op het niveau komen van het prijsniveau dat de goedkoopste A-merk supermarkten (bijv, Dirk van de broek) hanteren
Het doel van Albert Heijn is niet om op hetzelfde prijsniveau van dirk van de broek te zitten. Het doel is om het verschil tot een acceptabel niveau te brengen. Albert Heijn is een servicesupermarkt en geen discounter.
quote:
Dat is altijd zo in deze tijd van het jaar, een paar jaar terug heb ik ook wel eens paprika voor f 5,29 gezien.
da's een eeuwigheid geleden joh!
quote:
De A&H veel meer erafhalen omdat hun prijzen zo belachelijk hoog waren. Ze zijn nu nog steeds de duurste..
Dan heb jij het nieuws niet goed gevolgd, want AH is niet meer de duurste, maar Super De Boer geloof ik.
K*T winkel
quote:
ik vind the hamsterweken van AH en de daarop volgende matsweken van c1000 ook wel een ronde eigenlijk.
Matsweken was een actie van al een paar maanden geleden, volgens mij was dit er dus al eerder dan de hamsterweken. (sure, nu wordt ie weer herhaalt.. precies dezelfde weken).
quote:
Leuke aanbieding van c1000, kratje grolsch voor 7 euro. Ze hebben het al twee dagen niet meer en de aanbieding is tot vandaag .......
K*T winkel
Tip: ga naar de kassa of het kantoor en vraag om een Tegoedbon. Het is geen op=op aanbieding, dus je hebt hier recht op! Kan je op elk moment volgende week nog de grolsch voor die prijs kopen tegen inlevering van de bon foto.
(note: C1000 is hier vaak niet blij mee -> tegoedbonnen staan zowat gelijk aan verlies, aangezien je met negatieve marges werkt)
Inplaats van vakken vullen. foto
DAT is knap!
het bier ook??
[/dronkmode]
En we zullen dus weer volgen met de prijzen, ik ben benieuwd waar me nu op gaan bezuinigen want een beetje winst wordt er al een poos nauwelijks meer gemaakt. De omzet gaat alleen maar naar beneden en klanten komen bijna alleen maar voor de acties, tsjah dat kost geld. Maargoed, we zien het wel.
[ Dit bericht is gewijzigd door Coazter ]
Volgens mijn MNO-boek komt het bij een prijzenoorlog wel eens voor dat er iemand de keel wordt afgesneden (cut throat), met andere woorden: volgens mij proberen de supermarkten elkaar zowat kapot te concurreren (en Ahold is begonnen)
quote:
Ik snap soms niet dat supermarkten nog winst maken. Albert Heijn verkoopt geloof ik nu 4x 1,5 liter cola voor maar 3 euro, dat is maar 0,50 euro per liter! Dat kan toch nooit winstgevend zijn?
Tsja... bij de c1000 waar ik werk hebben we nu gemiddeld een euro per klant minder omzet.. dat is toch zo'n 17 tot 18000 euro per week..
Ik snap soms niet dat supermarkten nog winst maken. Albert Heijn verkoopt geloof ik nu 4x 1,5 liter cola voor maar 3 euro, dat is maar 0,50 euro per liter! Dat kan toch nooit winstgevend zijn?
In amerika betaal je 1 dollar voor een gallon...das (1 dollar/4 liter) .25 cent per liter. En dat is dat Coca-Cola. Voor andere merken is t goedkoper. Wedden dat ze in Nederland dus nog wel lager kunnen!
quote:
Ik snap soms niet dat supermarkten nog winst maken. Albert Heijn verkoopt geloof ik nu 4x 1,5 liter cola voor maar 3 euro, dat is maar 0,50 euro per liter! Dat kan toch nooit winstgevend zijn?
Is het ook niet. Maar voor aanbiedingen kun je een dealtje sluiten met de leverancier.
En mensen die roepen dat het wel mee zal vallen met het ontslaan van personeel, raad ik aan om zelf eens de kosten te gaan berekenen.
Ik werk zelf bij een Franchise AH, en mijn baas zei al dat we op dit moment nagenoeg niets verdienen, alleen de kosten terug. Dus we bezuinigen ook al op uren foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken