weblog
Lamborghini gesloopt in Rotterdam
Heb je een Lamborghini Murcielago LP640-2 DMC, blijk je niet in staat te sturen. Het resultaat zie je hieronder.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
en ik ben niet goed snik bla bla, dus verwacht je dan dat ik jou nog langer serieus ga nemen?
laptop aansluiten
uitlezen
kapot sensortje er af halen
nieuw sensortje er op zetten
weer uitlezen/resetten
testen/klaar
Klant: "Wat doet zo'n sensor dan meneer de monteur?
Monteur" "euh weet ik veel, zorgen dat hij goed loopt?"
(monteur die laptop aansluit en aan de klant vraagt) "is het een benzine of diesel?"
Je sluit niet eens een laptop aan. Dat doen ze nooit. Een diagnose apparaat misschien. Iets heel anders als een laptop.
Diagnose stellen is veel en veel lastiger als uitlezen en sensortje vervangen.
Heel ver boven jou niveau, daarom ben jij ook een beunhaas.
Je hebt het gewoon nog nooit meegemaakt, en alleen aan oude gare bakken gesleuteld, en gereden. Je hebt gewoon geen idee hoe het allemaal werkt met moderne auto's.
Ga jij nou maar weer beunen, en wanneer je er niet uit komt, zie ik je wel in de garage.
[ Bericht gewijzigd door OpgeFOKt1991 op zondag 29 januari 2017 @ 22:23 ]
Maar ja, ze moeten dan ook allemaal van die marmeren glaspaleizen en een leger verkopers in dure
maatpakken hebben, en dat kost veel geld allemaal, dus dat moet iemand toch betalen, jij dus.
Zoek daarom gewoon naar een garage zonder marmer en coffee corners, want dat scheelt als de helft
in het uur tarief en een berg geld aan onderdelen, want die haalt hij net zo lief bij een
automaterialenzaak waar ze gewoon prima imitatiespul hebben tegen betaalbare prijzen.
Ik een keer een discussie gehad met een magazijnmedewerker die beweerde dat originele
remblokken dan wel anderhalf keer zo duur zijn dan imitatie, maar dan ook 2 tot 3 x zo lang mee gaan.
Nou mooi niet dus, want ik heb dan 1x originele gebruikt en die gingen net zolang mee als imitatie,
en dat geld voor zo'n beetje alles wat je aan imitatie onderdelen kunt kopen.
Sterker nog, ik koop mijn onderdelen bij een car parts bedrijf die alleen maar mijn merk levert,
en dat zijn gewoon dezelfde onderdelen als die de dealer krijgt, alleen met een wit doosje
zonder merk er op, en dat scheelt daar al bakken met geld tov een merkdealer.
Daarom kom ik nooit bij een dealer, tenzij de automaterialenzaken het niet kunnen leveren,
maar dan ook alleen voor onderdelen, maar zeker niet om mijn auto daar te laten maken.
En je zegt het zelf mooi. Je komt nooit bij de dealer.
Hoe weet je dan zo goed hoe het zogenaamd allemaal werkt?
van een computertje van een auto te plukken. Tja, je moet wat om dat uurtarief van rond de 80 euro
per uur uit te leggen aan de klanten nietwaar? Hebben jullie nog een koffieautomaat in een hoekje
of een een coffee lounge waar men een cafe latte of nespresso kan nuttigen?
En verder heb ik geen garage nodig want waar ik aan sleutel heeft geen computers, en zou jij
jij zonder je deftige diagnostic tool ( die je op marktplaats in alle soorten, maten en prijsklassen
kunt kopen) je dan ook geen raad zou weten waar je naar moest kijken. Jou reactie zou dan ook zijn;
"oh is dat nou zo'n motorblok die de auto aandrijft?" Bij moderne auto's zie je die niet
met al die curver plastics en sensors onder de motorkap"
Jij gelooft ook in alle complottheorieen zeker?
Letterlijk 99% van wat je zegt slaat helemaal nergens op, en ben er nu wel echt klaar mee.
Je bent gewoon een mongool.
[ Bericht gewijzigd door OpgeFOKt1991 op zondag 29 januari 2017 @ 23:40 ]
dan kom ik wel eens bij een dealer uit noodzaak, maar anders? En verder lees ik heel veel
verhalen op veel autoforums dus daarvoor hoef ik niet bij een dealer te gaan kijken om te zien
hoe het er aan toegaat bij menig dealer en dat is vaak te schandalig voor woorden te noemen.
Verder heb je muil wel vol over dat je geen laptop gebruikt maar een diagnostic tool,
maar in mij stad zit een gast die alleen maar auto's doet uitlezen en elektronische onderdelen
repareert, en wel omdat zijn klanten gillend bij de dealers zijn weggelopen omdat die
er maar niet in slagen om computerproblemen en andere storingen te verhelpen, maar
wel uren blijven schrijven voor hun eigen onkunde.
allemaal zeg! Ik zou als ik jou was eens bij een specialist langs gaan. Wellicht hij
aan de hand van een diagnose je probleem vast kan stellen en verhelpen.
dat er geen laptop aan te pas komt.
Ik heb eeb lage pet op van de merkdealer. Torenhoge uurtarieven (bij BMW 100 euro oid) maar een simpele storing verhelpen bij een 18 jaar oude auto...oei oei moeilijk, die kennen we niet meer, tsja tsja...
[ Bericht gewijzigd door hoatzin op maandag 30 januari 2017 @ 09:11 ]
Schattig, ik kan er niets anders van maken
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
met je leipe gescheld, ziekelijk gefrustreerd pubertje dat je bent!
EERST langs een automaterialenzaak en als die het niet kunnen leveren, kun je eigen nog altijd
door een dealer laten tillen. En ouwe auto's zonder computers kunnen die monteurtjes van tegenwoordig
niet meer maken, want zonder een diagnose tool ( ziekenhuisterm om het wat duurder te laten klinken)
weten ze niet eens waar ze moeten kijken of luisteren, en als er dan bv een tik in de motor zit,
ze zich dan ook geen raad meer weten. En als je dan op sites als problemcar leest wat voor oplichters
dealers vaak zijn, dan ben je echt genezen van dat tuig en diens monteurtjes die denken dat ze
het wiel opnieuw hebben uitgevonden zoals deze arrogante nitwit in dit topic die maar niet van ophouden
weet om zichzelf voor lul te blijven zetten met z'n ziekelijke gedram.
is ook zo'n hersenziekte die door kuddegedrag word aangewakkerd. "oh iedereen roept hoe
geweldig die auto is, nou dan doe ik maar met de wind mee waaien, want dan word ik vast
en zeker ook populair." Een zooitje meelopers zonder eigen mening en of smaak, dat zijn het.
Ik heb wel eens in een porsche 944 turbo gereden en was heel niet onder de indruk,
en heb ik eens in een 911 gereden en was blij dat ik weer uit mocht stappen,
want wat een kutauto zeg! Niks dan herrie en met het comfort van een skelter.
En duur dat de onderdelen zijn, want in 1992 moest ik een spatbordje vervangen voor
een 3ehands spatbordje dat ook al schade had gehad en waar plamuur op zat
en dan wel even 600 gulden voor dat spatbordje neer moest tellen.
Een maat van mij had een 944 turbo en waar een paar nieuwe deurklinken op moesten.
Ik vertelde hem dat hij die van een golf er op moest zetten, want dat waren dezelfde
en die kocht je voor 25 gulden per stuk. Nee daar had hij geen vertrouwen in
dus 3e hands porsche deurklinken gekocht á 250 gulden per stuk, want ja, die zitten
wel op een porsche he? En zodoende heb ik gewoon een gezonde afkeer gekregen
van dure sportauto's want technisch zit het net zo goed of slecht in elkaar als elke
andere auto, alleen betaal je gewoon het tienvoudige voor de naam.
Nou, mij niet gezien! Ik heb me dan ook helemaal krom gelachen toen ze biij top gear
alle drie een italiaanse sportauto onder de 10.000 pond moesten kopen
en dan een bepaalde route moesten afleggen, en alle drie schroothopen haalden
de eindbesteming niet eens. En Clarkson had zelfs een brik met een "gereviseerde"
motor, en waar de onderdelen na een kort ritje door de motor naar buiten geramd
werden. Hahaha! Dat krijg je ervan als je een veredelde jaren 70 fiat koopt,
want dat zijn het. Als je zo'n hok koopt, dan is de beste investering een full member
lidmaatschap van de anwb, want die mannen ga je vaak zien met dergelijke meuk.
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
Dus onderdelen van een oudere Mercedes zijn hierdoor soms verassend voordelig. Bij de meeste merken is het anders.
Maargoed, supercars zijn nu eenmaal duur. Hier denkt iedereen dat dat erg is.... Maar voor de eigenaren(muv een paar wannabee's die boven hun stand willen rijden) is het juist de bedoeling dat het duur is.
Juist de hoge kosten zorgen voor behoud van de exclusiviteit. Natuurlijk moet je er niet wekelijks mee stil staan maar wat dure garagebeurten etc daar houden deze kopers juist van.
Zodra Jan met de Pet een Ferrari op de weg kan houden is de charme eraf voor de rijke kopers.
Deze Lambo zal binnenkort wel bij Jet cars staan:)
geproduceerde auto's is en die langer mee gaan dan elk ander merk, en vandaar je dan
ook het meest mercedessen ziet onder de oldtimers, en de aftermarket dan ook gigantisch is,
want al is je benz 30 jaar oud, binnen 1 werkdag heb je alle onderdelen die je nodig hebt.
Voor mij dan ook geen andere auto dan een oldtimer benz, want lekker goedkoop in aanschaf
en onderhoud en mega betrouwbaar.
En al helemaal andere software. Jij denkt dat diagnose tools op windows lopen?
Een normale laptop heeft volgens jou obd stekkers?
[ Bericht gewijzigd door OpgeFOKt1991 op maandag 30 januari 2017 @ 12:22 ]
En nog iets: die uitleessoftware is voor veel merken hetzelfde...
foto
foto
Waar bemoei je je eigenlijk mee? Dit is niet "jou" discussie, zoals je zelf eerder zei.
Waarom reageer ik eigenlijk nog op jou?
[ Bericht gewijzigd door OpgeFOKt1991 op maandag 30 januari 2017 @ 13:42 ]
Die verloopstukken moeten op een seriele poort, en laptops met een seriele poort zijn heel erg zeldzaam tegenwoordig, en draaien op windows 98.
De laptops die gebruikt worden zijn geen "normale" laptops. Die worden aangepast.
laptop, dom jongetje, en anders bel je even met richie in tilburg, dan kan die jou ook even
uitlachen en vertellen hoe het zit.
Kijk eens wat er onder de 2e foto op deze site staat, dom figuur!
http://www.tuning-gids.nl/obd2_obd1_diagnose.htm
Ik zou zeggen, ga je lesgeld eens terug vragen, want dat was weggegooid geld en
ga voortaan asbakken kleien of zo, want van auto's maken heb je geen kaas gegeten.
Met een diagnose apparaat kan je veel meer als alleen uitlezen. De oplossingen die jullie geven, kunnen meestal alleen uitlezen.
Ja, er zijn bedrijven die wel een laptop aansluiten. Maar die laptop is niet zomaar een laptop, en draait absoluut niet op windows.
[ Bericht gewijzigd door OpgeFOKt1991 op maandag 30 januari 2017 @ 13:54 ]
Zodat ik wel in een dikke auto kan rijden, en jij in je oude mercedes.
Simpele vent.
Dat er één en ander geemuleerd wordt doet niets aan de zaak af. De software van mij draait op XP.
en ging het er niet om wat je wel en niet kunt met een laptop, maar gewoon dat
je een laptop OOK kunt gebruiken om auto's mee uit te lezen en resetten.
Ik heb voor mijn mercedes bijna een keer een setje willen kopen, maar toen las ik dat
het chinese namaak was, dus heb ik er vanaf gezien, en betaal wel 2 tientjes aan richie
in tilburg als het een keer nodig is.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken