Dead to Rights II: Hell to Pay

Alternatieve moves
Mocht je door je kogels heenraken, dan kun je je vijanden nog op andere manieren uitschakelen. Zo kun je een persoon beetpakken en als menselijk schild gebruiken. Dit blijkt een uiterst effectieve manier te zijn om zelf je leven en schild te sparen en ook kom je hiermee in bezit van het wapen van het slachtoffer. Tevens kun je een persoon enkel ontwapenen en daarna door middel van de linker analog stick de crimineel op verschillende manieren executeren. Hoewel het in het begin wel geinig is om alle verschillende bewegingen te gebruiken, gaat daar na verloop van tijd de lol wel enigszins vanaf. Mochten de vuurwapens niet genoeg blijken, dan zijn er her en der ook wapens als molotov-cocktails en granaten te vinden. Verder kom je regelmatig armor en health-packs tegen, waarmee je je krachten weer kunt herstellen.



<\/center>

De special move
Er is ook nog een special move beschikbaar, maar die is weinig vernieuwend. Als ik Max Payne zeg, zullen de meeste gamers het al wel weten. Deze techniek wordt tegenwoordig veel gebruikt en het komt erop neer dat je de tijd voor een korte periode kunt vertragen. Tijdens deze slow-motion zijn tegenstanders beduidend trager dan jezelf dus kun je er gewoon een flink aantal neerknallen voordat ze ook maar de kans krijgen om te reageren. De energiebalk hiervoor laadt zichzelf automatisch weer op en hoe langer de balk hoe langer de duur van de slow-motion.



<\/center>

Vuurwapens?
Tijdens de game kom je ook plekken tegen waar geen vuurwapens te gebruiken zijn, maar waar je enkel met je vuisten criminelen te lijf kunt gaan. Wel kun je daar knuppels, flessen, messen en dergelijke vinden waarmee je de bad guys te lijf kunt gaan. De omschakeling tussen de plaatsen waar wel of geen vuurwapens te gebruiken zijn is nogal vreemd. Het ene moment loop je bijvoorbeeld met een shotgun naar buiten en vlak daarna sta je zonder wapen tegenover een groep vechtersbazen, die eveneens geen vuurwapens bij zich hebben. Eerlijk is het misschien wel, maar er zullen weinig criminelen zo fair zijn. De beschikbare moves zijn uiterst beperkt en vergen weinig timing of oefening. Gewoon button-bashing is meestal voldoende om er eenvoudig doorheen te lopen.