CD: Hitzone 31

Hitzone is zo'n CD die je overal kunt kopen. Logisch, want een produkt als Hitzone verkoopt makkelijk. De allerpopulairste nummers staan erop, dus je vindt het geweldig of ruk, koopt de CD wel of niet. Als je de nummers afzonderlijk al niet gedownload hebt natuurlijk, iets waar de verkoopcijfers van deze compilatie van hit-singles onder te lijden hebben. Dat is dan ook de reden dat je voortaan ook een DVD in het doosje vindt; om tijdens het zappen tussen TMF, The Box en MTV, gratis te kiezen naar welke clip je loert.

Op de CD staan 21 nummers, waarvan er 20 ook terug te vinden zijn op de DVD. Alleen JLO, of J.LO, of hoe je Jennifer Lopez tegenwoordig ook moet noemen, staat er niet op. Een groot gemis (ook al vraag je het mij niet), want dat zijn nou net de artiesten waar de meesten graag naar zullen kijken. Hoe dan ook, van de 21 nummers op de CD staan er op dit moment nog 4 nummers in de Top 40. Niet zo heel verrassend, de CD is inmiddels al bijna 2 maanden uit.

Het automatische gevolg is dat je op Hitzone een paar nummers terughoort die door een gimmick populair werden en je op een gegeven moment dus niet meer aan kunt horen. De 'Leipe Mocro Flavour' van Ali B. bijvoorbeeld, of het liedje waarvan ik kon zweren dat het bedoeld was als ringtone, 'Automatic' van Elize. Ook Snooooooooooooooooooops 'Drop It Like It's Hot' heeft z'n beste tijd wel gehad en het nieuwe kindje van Raffish, 'Thursday's Child', kreeg zelfs de kans niet om stukgedraaid te worden.

Natuurlijk blijven er leuke nummers over! Guus Meeuwis scoorde eindelijk weer eens een hit met 'Geef Mij Je Angst', en de nummers van Anouk, U2, Natasha Bedingfield, Within Temptation en Moby zijn sowieso wat tijdlozer en geven de CD daarom nog een beetje draagkracht. De bonustrack (waarom bonus eigenlijk?) in de vorm van 'Komt Tie Dan Hè!' doet het in de discotheken nog steeds aardig en mag er om die reden nog wel op.

Al met al een magere CD. Vier nummers zijn nog enigszins actueel en de reeks irritante nummers zijn zelfs voor de paar degelijke te veel van het goede. Het grapje met de 's' voor de titel is een beetje flauw, maar dit is in ieder geval een CD waar je mij niet mee zult betrappen aan de kassa.

Tracks
Guus Meeuwis - Geef Mij Je Angst / Mario - Let Me Love You / Anouk - Lost / Jennifer Lopez - Get Right / Chipz - 1, 2, 3 / Ali B. - Leipe Mocro Flavour / Will Smith - Switch / Elize - Shake / U2 - Sometimes You Can Make It On Your Own / Natasha Bedingfield - Unwritten / Di-rect - Hungry For Love / Usher - Caught Up / Britney Spears - Do Somethin' / Anastacia - Heavy On My Heart / Snoop Dogg - Drop It Like It's Hot / Zucchero featuring Ilse DeLange - Blue / Raffish - Thursday's Child / Within Temptation - Memories / Lange Frans & Baas B. - Supervisie / Moby - Lift Me Up / DJ Norman vs Darkraver - Komt Tie Dan Hè

Label: BMG Releasedatum: 15 april 2005 Waardering: