Valentijnsdag minder populair dan Halloween in Pokémon GO
Van 7 tot 15 februari was er in Pokémon GO een evenement rondom Valentijnsdag. Roze Pokémon verschenen meer, Pokémon Lures duurden zes uur en het was makkelijker om candy voor evoluties te verzamelen. Helaas voor Niantic was het effect van dit evenement lang niet zo groot als het Halloween-evenement.
Bij Halloween was er een soortgelijk evenement, maar toen verschenen Geest Pokémon meer. Dit evenement duurde korter, maar wist wel meer geld binnen te harken. Er werd toen 13.35 miljoen dollar uitgegeven aan de app, wat 47% meer was dan de week ervoor. Het evenement rondom Valentijnsdag wist 'slechts' 5.75 miljoen dollar binnen te harken, een stijging van 16% ten opzichte van de periode ervoor.
Nu kan dit een aantal redenen hebben, zoals het koudere weer en de dalende populariteit van de app. Een interessant detail is dat op Valentijnsdag zelf de opbrengsten het laagst waren van het evenement. Deze week heeft Niantic de tweede generatie Pokémon toegevoegd, nieuwe items en de UI geüpdatet, dus wellicht kan dit zorgen voor een grotere boost.