'MH370 veranderde eerder van koers dan aangenomen'
Het gebied waar gezocht wordt naar sporen van vlucht MH370 van Malaysia Airlines wordt lichtelijk aangepast. De op 8 maart verdwenen Boeing 777 lijkt op basis van een nieuwe analyse van een mislukte satelliettelefoonverbinding 'iets eerder' naar het zuiden te zijn gekeerd dan tot nog toe werd aangenomen. Dat heeft de Australische vicepremier Warren Truss donderdag in Canberra gezegd.
Truss ondertekende donderdag met de Maleisische minister van verkeer Liow Tiong Lai een samenwerkingsovereenkomst voor de zoektocht naar het passagiersvliegtuig die nu een nieuwe fase ingaat. In de overeenkomst hebben de landen afspraken over de verdeling van de kosten gemaakt. Maleisië is als land waar het vliegtuig geregistreerd was verantwoordelijk voor het onderzoek naar het ongeluk, terwijl Australië verantwoordelijk is voor zoekoperaties in het gebied waar het vermoedelijk in zee is gestort.
Het toestel verdween met 239 mensen aan boord nadat het op een vlucht van Kuala Lumpur naar Beijing ver van zijn geplande koers was afgeweken. Waarom dit is gebeurd blijft een raadsel. Liow zei dat dit pas kan worden opgelost als de zwarte dozen met cockpitgesprekken en technische vluchtgegevens worden gevonden en uitgelezen.
Het vliegtuig is waarschijnlijk op zo'n 1800 kilometer ten westen van Australië in de Indische Oceaan verdwenen. Het Nederlandse bedrijf Fugro begint in september met het systematisch afspeuren van zestigduizend vierkante kilometer zeebodem. De zoekactie kan een jaar duren en zo'n 36 miljoen euro kosten.
De Chinese onderminister van transport He Jianzhong was eveneens op het overleg in Canberra. Hij zei dat de ministers hebben afgesproken dat de zoekactie niet wordt onderbroken of opgegeven. De meeste passagiers aan boord van het verdwenen toestel waren Chinezen, namelijk 153.
Ik vind het wel meevallen.
Mijn grote vraag blijft hoe het mogelijk is dat met alle satellieten en wanhopige pogingen van de grootmachten om alles en iedereen te bespioneren en vast te leggen, niemand blijkbaar de route van dit toestel heeft vastgelegd (of wil toegeven dat dat is gebeurd).
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Bij een ongeluk krijgen de nabestaanden maximaal iets van honderduizend euro schadevergoeding.
Als de piloot schuldig/nalatig is geweest kan dat oplopen tot miljoenen per passagier, en daar zullen de nabestaanden van uitgaan als het toestel niet gevonden wordt.
Niet dat dat een spectaculaire ontdekking was, maar het is wel publiekelijk gemaakt.
http://en.wikipedia.org/w(...)ies_on_disappearance
1. teveel vliegbewegingen* om allemaal te volgen
2. domweg niet al te interessant
3. satelietten zijn niet zo geschikt om snel bewegende objecten te tracken, moet teveel geschakeld
4. verdwijnen te weinig toestellen om dit rendabel te maken
* In 2011 waren er alleen al 30mln commerciele (=passagiers) vluchten, dat zijn zo'n 80,000 vluchten per dag.
Kwestie van prioriteiten en vooral heel erg veel domme mensen.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken