Genoeg Mario voor en door de fans
Volgens Charlie Scibetta, senior director of corporate communications bij Nintendo of America, geeft Nintendo het goede aanbod aan Mario-games uit op basis van de vraag van fans.
Scibetta zei dat de games ook gebaseerd zijn op de ontwikkelaars creatieve visies en zolang er wat innovatie is, is het is de juiste beslissing. "De sleutel is, zolang er innovatie plaatsvindt binnen de gameplay, zolang er nieuwe functies zijn, dan is het samenkomen van personages en de IP's waarvan mensen houden de juiste beslissing van ons standpunt", zei hij. "Je kunt alle games die we hier maken nieuwe IP noemen in de zin dat ze nieuwe gameplay-ervaringen zijn. Ze hebben toevallig ook de IP waarmee mensen zich associëren."
"Als je kijkt naar iets als Super Mario 3D World, de gameplay die ik daar echt cool vind zijn die transparant warppijpen. Normaal gebruikte je ze om erin te gaan en de andere kant eruit te komen, en dat was het einde van de gameplay-ervaring. Nu is er een hele dynamiek waar je kunt navigeren, proberen om vijanden te vermijden, proberen om een betere bonussen te krijgen. Je zou theoretisch een geheel nieuw spel met dat soort gameplay kunnen maken."
"Als we Mario er niet op zetten, dan zou het net een nieuw IP lijken. Want er is die nieuwe gameplay-dynamiek, we denken dat die innovatie mensen geïnteresseerd en het Mariomerk fris zullen houden."