Nieuws
Vliegtuig keert terug wegens mankement
Zondagochtend rond 7.00 uur is een vliegtuig van Transavia, dat van Rotterdam Airport vertrokken was richting Malaga, teruggekeerd wegens een technisch mankement. De piloot van het toestel, een Boeing 737, kreeg een melding dat er iets mis was, en vond het verstandiger om terug te keren.
Volgens een woordvoerder van Transavia was er iets mis met het hydraulisch systeem. Dit wordt gebruikt bij de bediening van allerlei onderdelen van het vliegtuig. Een woordvoerder van het vliegveld geeft aan dat de passagiers geen moment in gevaar zijn geweest. De pechvogels zijn later op de dag met een andere vlucht alsnog naar hun vakantiebestemming onderweg gegaan.
Gelukkig heeft een 737 2 hydraulische systemen voor het geval er een probleem met 1 systeem is.
Wat echter mist aan dit nieuwsbericht was het feit dat er motorproblemen waren.
Als ze in dit nieuwsbericht een hydraulisch probleem vermelden dan lijkt mij dat het probleem zich in de EDP, Engine Driven Pump, bevond.
Een Flightsimulator Speler die er alles van af weet!
Jullie gaan er natuurlijk vanuit dat elke fokker niets heeft dan een pc met internet.
toevallig zit ik professioneel in de luchtvaart maar dat zal jullie wel te boven gaan.
Hierdoor kan de EDP (istie weer) vastlopen.
Dat is duur, heel vervelend en kan brand veroorzaken.
een 737 kan inderdaad zonder hydraulische druk gevlogen worden omdat deze nog volledig met kabels werkt.
Echter de groundspoilers, trust reversers, remmen en de neuswielsturing zijn wel hydraulisch.
verder zoals je zelf al zei, zo'n 737 heeft 2 hydrosystemen, dus zal die ook wel 2 "EDP"'s hebben.... uitzetten moet voldoende zijn om brand te voorkomen.
en ik vind dat je wijs doet
En luchtvaart dat je te boven gaat... is nooit grappig
Kerel... Wees eens niet zo simpel, aub.
[ Bericht gewijzigd door Lightning_NL op zondag 4 maart 2012 @ 23:26 ]
je hebt op elke post een vijandige reactie als het niet in jou straatje past.
Jij stelt zelf een vraag over een 737 wat betekend dat je het zelf niet eens weet.
Hier staat de hele typerating op de plank en dan weet je het alsnog beter.
Ik kan hier de hele systeemkennis over tafel gooien maar dat heeft geen zin en waarschijnlijk ben je het daar alsnog niet mee eens.
Dat geeft niks, maar kraak niet alles en iedereen gelijk af.
Je kent me niet, waarom zo'n reactie?
Met je 'typerating op de plank hebben staan'. Kom eens op ey. Als je er verstand van had, zou je niet zo hebben zitten brabbelen over je 'Engine Driven Pump'. Ik mag dan wel niet de specifieke kennis over de 737 hebben, ik heb wel de algemene kennis waarmee ik jouw zogenaamd 'wijze' posts als onzinnig en kortzichtig af kan doen.
Care to explain? Volgens mij wordt er namelijk nérgens over motorproblemen gerept. Waar haal je dit vandaan?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken