Betere controls voor Killzone 3
Eerder dit jaar werd Killzone 3 aangekondigd. Op de E3 konden we al zien dat we met jetpacks mogen gaan stoeien en dat de game volledig in 3D te spelen is. Toch zullen er nog een hoop andere verbeteringen zijn. Mathijs de Jonge van Guerrilla heeft nu meer details hierover losgelaten.
Eén van de grootste punten van kritiek op het vorige deel waren de vreemde controls. Volgens veel gamers waren deze onprecies waardoor het niet lekker speelde. Dit zal in Killzone 3 veranderen. Volgens Mathijs De Jonge hebben ze goed geluisterd naar feedback van gamers die het tweede deel veel hebben gespeeld.
“Our first priority when we started working on the controls for Killzone 3 was to listen closely to Killzone 2’s players – what they liked, what they disliked, and how they felt things could be improved,”
“Accuracy and responsiveness consistently came up as the top issues. At the same time, a lot of players were saying they loved the weighty feel."
Voor de controls zijn ze weer terug naar de tekentafel gegaan en hebben alle aspecten van de controls bekeken en verbeterd. De nauwkeurigheid en de reactiviteit zijn verbeterd maar de controls zullen je nog steeds het gevoel geven dat je met een zware gun aan het schieten bent.
Killzone 3 zal in februari 2011 verschijnen voor de Playstation 3.