Sony richt zich met PSP op jongeren
Sony wil zich met de draagbare PSP-spelcomputer richten op een jonger publiek van 12 tot 14 jaar. Dit zegt John Koller, topman van Sony Computer Entertainment, in een gesprek met Gamasutra. Bovendien denkt Koller het illegaal downloaden van spellen minder aantrekkelijk te maken door games tegen een laag tarief aan te bieden. "Je betaalt toch liever tien euro dan dat je iets steelt", meent Koller.
Sony heeft in de afgelopen weken twee initiatieven gelanceerd om de PSP weer onder de aandacht van de consument te brengen. Maandag maakte Sony bekend dat de PSPgo de komende maanden verkocht wordt samen met tien gratis te downloaden games. Bovendien maakte het bedrijf eind vorige maand bekend dat een serie bestaande games onder het 'PSP Favorites'-label uitgegeven zou worden. Deze klassieke PSP-games kosten 9,99 euro.
Koller ziet deze gereduceerde prijs als een stimulus voor het jonge publiek om iets te kopen wat voorheen buiten bereik was. Bovendien heeft de PSP al jaren last van piraterij. Koller noemt dit probleem 'significant', maar wijst erop dat Sony inventief moet denken en leiderschap moet tonen om het probleem te overkomen.
Sony richt zich met PSP op jongeren (Foto: Novum)