Nieuws
Kwalificatieregels in F1 in 2010 aangepast
De FIA heeft vandaag de nieuwe sportieve en technische reglementen voor het Formule 1-seizoen 2010 bekendgemaakt. De opvallendste wijzigingen zijn, naast het verbod op bijtanken, de regels in de kwalificatie. |
De sessie die een uur gaat duren zal net als nu in drie delen gesplitst worden. Na de eerste twintig minuten zullen acht rijders af gaan vallen. In Q2 zullen wederom acht coureurs af moeten gaan vallen. De grootste verandering zal in Q3 plaats gaan vinden. Tien coureurs zullen met weinig brandstof om de poleposition gaan strijden. Nu moeten ze dat nog doen met de brandstof waar ze de race mee gaan beginnen.
Lees op deze pagina de volledige nieuwe reglementen na.
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
Bv iemand die in het begin snel gaat en veel brandstof verbruikt, moet aan het einde rustiger aan doen. Of andersom.
Kortom meer inhaalacties doordat inhalen in pits onmogelijk is. Meer inhaalacties door verschillen in racestrategie.
bovendien is bijtanken lange tijd verboden geweest en dat was volgens velen toch de gouden tijd van F1. Mansell, Piquet, Prost, Senna.
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Tankverbod tijdens de race is belachelijk, maar wel leuk dat in ieder geval de snelste rijder weer op pole staat.
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Als ik wil kijken naar mensen die met weinig brandstof een race winnen, dan kies ik wel voor de World Solar Challenge in Australië.
Eigenlijk is er dus niets veranderd.
Vanaf volgend jaar wordt dat anders doordat de ene wagen beter rijdt met een volle tank en een andere wagen beter met een bijna lege tank.
\[b\]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."\[/b\] - Joe Saward
Dat zal straks grotendeels over zijn (hoewel er natuurlijk nog steeds een bandenwissel is). Wat dat betreft sta ik er wel positief tegenover, de pitstops zelf zullen ook wat spannender gaan worden.
Een fout van de mannen die de wielen verwisselen had nu vaak totaal geen invloed op de uiteindelijke tijd die een pitstop duurt omdat ze met een seconde of 3 de wielen kunnen wisselen en het tanken toch 2x zo lang duurt. Vanaf volgend seizoen wordt een klein foutje bij een wiel meteen afgestraft omdat de pitstop dan langer duurt dan nodig is.
En niet meer tanken kan ook een leuke strategie zijn, hoeveel "extra" brandstof neem je mee. Neem je de gok dat je met de laatste druppel binnenkomt, of gooi je er een paar liter extra in.
De eerste helft van de race kunnen weer andere mensen sneller zijn als de laatste helft. Hoe stel je je auto hierop af op dit extra gewicht...
Nu gaat het nog meer om de snelheid, betrouwbaarheid en de coureur..
Het belangrijkste is nu wat het verschil in brandstof verbruik tussen de auto's zal zijn.
Ietsie zuiniger scheelt zomaar een paar litertjes. Dus lichter dus sneller.
OT
Ik zie het nu er niet van in om niet meer te mogen bijtanken. Zal het om veiligheidsredenen zijn????
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Fuck the EBU.
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken