Blind echtpaar kan hulp Albert Heijn vergeten

Icoon BinnenlandsHet blinde echtpaar Inge Tacke en Ruud van Zomeren moet voortaan elders de dagelijkse boodschappen doen. De Soestenaren kunnen niet langer meer terecht bij de plaatselijke Albert Heijn waar ze de afgelopen achttien jaar twee keer per week hun boodschappen deden. De manager van het bewuste filiaal, E. Steendam, vindt de door zijn personeel aangeboden hulp te omslachtig, tijdrovend en te duur.

Al sinds 1988 stond het personeel het echtpaar bij bij het inpakken van de boodschappen. "Daar kwam enige tijd geleden verandering in met het dringende verzoek of we vooraf het boodschappenlijstje wilden faxen", aldus het echtpaar. "En nu mogen we het bestellijstje ook niet meer sturen. We moeten voortaan maar via de website van de AH-bezorgservice Albert onze boodschappen regelen. Dat zien we niet zitten. De kosten wegen niet op tegen een kwartiertje hulp. En we halen nota bene met onze blindengeleide honden zelf de boodschappen op!"

Steendam houdt zich doof voor de argumenten van het echtpaar. "Straks komen mensen met gebroken benen of ouderen ons ook vragen om boodschappen in te pakken. We willen geen precedent scheppen en hebben voor die service de landelijke bezorgdienst." Als het echtpaar de boodschappen wil laten inpakken dan moeten ze er maar extra voor betalen als het aan de filiaalhouder ligt.

Niet meer welkom bij de Albert Heijn
Voortaan dokken voor hulp bij Albert Heijn

Met dank aan mstx voor de submit.