Als het aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid ligt, wordt roken binnenkort nog duurder. Bovendien moet de minimumleeftijd voor het kopen van sigaretten verhoogd worden van 16 naar 18 jaar. Dat schrijft de minister in het Nationaal Tabaksprogramma dat hij vandaag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Als het even kan, wil Hoogervorst de veranderingen nog deze kabinetsperiode doorvoeren.
Naast de verhoging van de prijs en de minimale verkoopleeftijd, heeft de minister nog meer in gedachten. Zo denkt hij er over om de verkoop van tabak bij evenementen zoals popfestivals in te perken. Bovendien wil hij rokers op een indringendere manier waarschuwen voor de gevaren. Om dit te bereiken, zullen er vanaf komend jaar schokkende foto's van de gevolgen op pakjes sigaretten verschijnen.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Op donderdag 9 maart 2006 12:32 schreef PIM4EVER het volgende:
[..]
Zoals ik het om me heen zie, hebben de verhogingen van de prijs voornamelijk het effect dat mensen minder merksigaretten kopen of meer shag gaan roken, of van die zelf te fabriceren filtersigaretten, of dat ze hun sigaretten via een goedkope omweg kopen, bijvoorbeeld via vrienden bij een legerbasis of d.m.v. import.
klopt, gebeurt ook meer..maar mijn verhaal komt erop neer dat ze dus veel geld mislopen doordat ze het juist zo duur maken..iedereen haalt het (illegaal) uit het buitenland..waardoor ze nog es fijn weer wat accijns er bovenop gooien om alles te compenseren en zo is het cirkeltje weer rond..
Alle niet-rokers met overgewicht moeten voortaan ook gewichtstax gaan betalen. Ik erger me rot aan de papzakken en ze nemen te veel plaats in.
Oh laat we er ook stressaccijns bij doen. Stress is zeer ongezond, en dat kunnen we dus ook niet gebruiken. Oh en Light productbelasting. Aspartaam schijnt aardig kankerverwekkend te zijn. Dus dat gaat ons ook geld kosten.
Op donderdag 9 maart 2006 11:47 schreef Eye_of_god het volgende: Ik ben een niet-roker. Maar ik word schijtziek van al die betuttelende overheidsdienaren.
Laat ons verdorie zelf uitmaken wat we doen, waar we het doen en vanaf welke leeftijd we het doen.
Hier nog één, en ik ben het helemaal met je eens.
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:02 schreef DaanA het volgende: Ik vind het prima. De roker moet de paria van de maatschappij worden.
Ja goed plan, laten we ze gelijk allemaal een gele ster opplakken!
Zo ongeveer zoals de melaatsen tweeduizend jaar geleden waren. (De vergelijking gaat redelijk op: melaatsen konden mensen besmetten en werden dus uit de stad geweerd. Rokers blazen hun rook ook overal uit, waardoor mensen ziek kunnen worden.)
Wat een onzin, er overlijden jaarlijks veel meer mensen door luchtvervuiling en nog véél meer aan de Public Enemy No 1 van de volksgezondheid: vetzucht.
Dus laat je auto eens wat vaker staan (daar worden n.l. veel meer mensen ziek van), en ga lekker lopen of fietsen! Doe je tenminste gelijk wat aan dat overgewicht. foto
Om dit te bereiken, zullen er vanaf komend jaar schokkende foto's van de gevolgen op pakjes sigaretten verschijnen.
Dat wordt weer fijn doosjes sparen en uitwisselen..
Sigaretten duurder maken? Dat helpt niet echt.. Hier in Dublin betalen we €6.65 voor 20 sigaretten en ze zijn net tot de conclusie gekomen dat dit niet de verkoopt terug gedrongen heeft.. Een half jaar in Oslo gewoon waar een pakje 86 Kr= meer dan €10-, kost met dezelfde conclusie..
wat een onzin, stelletje anti-rook fundamentalisten.. de ergste anti-rokers zijn diegenen die het zelf hebben gedaan.. Wanneer wordt er eens op een volwassen manier gedacht, dat mensen als volwassen zelf kunnen bepalen wat ze doen en wanneer ze dat willen doen?
Onze overheid wil niet dat er minder gerookt wordt.. integendeel.. als iedereen zou stoppen met roken, waarmee vullen ze het gat in de begroting, als er dus niks meer via die accijnzen binnenkomt? De reden dat dit weer verhoogd gaat worden is omdat onze overheid graag met geld smijt voor nutteloze campagnes en ondoordachte acties.. en omdat brandstof de laatste tijd al wat vaker is gebruikt als melkkoe, en het op gaat vallen wanneer ze alleen dat verhogen., is de rooksector weer aan de beurt.. Let wel dat wij rokers zorgen voor inkomsten, terwijl er alleen wordt gesproken over opgeblazen zogenoemde kosten die wij schijnen te veroorzaken..
Op donderdag 9 maart 2006 12:36 schreef DirtyDude het volgende: Maak een pakje sigaretten 20euro en die kinderen stoppen zowieso allemaal wel met roken hoor foto
doe dan meteen alcohol 25 euro per glas! weg met alle zonde! gezond leven!! lekker allemaal +100 jaar worden en alles aan deze wereld slopen.. en met overbevolking rond gaan lopen.. das slim!
ik, als roker, ben hier echt op tegen.. een pakje vanelle zwaar kost me al 5 euro... is al duur zat... laat die hogervorst de drank die die zelf drinkt maar is verhogen !!!
vrijheid hebben we allang niet meer.. nederland... puh..
Op donderdag 9 maart 2006 12:22 schreef Lafayette het volgende:
Niet-rokers denken dus echt dat ze minder snel dood en ziek worden dan rokers. Dan moet je voor de rest wel heel gezond leven. Geen autorijden. Niet in de stad wonen. Geen koffie en thee. Geen suiker. Geen vet. Geen alcohol. Het is veel te makkelijk te claimen, IK ben gezond, en JIJ kost de samenleving geld (wat overigens niet waar is).
dat zijn stoere woorden. helaas zijn er in elke stad ziekenzalen vol stervende longkankerpatienten die het niet met je eens zijn.
soit, als ik niet rook, maar wel zuip, snuif spuit en rotzooi vreet, leef ik waarschijnlijk net zo slecht als iemand die rookt. maar laten we eerlijk zijn. wanneer alle andere variabele gelijk zijn, is de roker een stuk ongezonder. of wil je dat soms ook ontkennen?
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
eerdaags ga je krijgen dat mensen geld gaan stelen om sigaretten te kunnen kopen foto dan worden de sigaretten junks maatschappij vijand nummer uno, en kan de gemiddelde niet rokende Fok!'er daar weer over zeiken fotofoto
Op donderdag 9 maart 2006 12:45 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dat zijn stoere woorden. helaas zijn er in elke stad ziekenzalen vol stervende longkankerpatienten die het niet met je eens zijn.
soit, als ik niet rook, maar wel zuip, snuif spuit en rotzooi vreet, leef ik waarschijnlijk net zo slecht als iemand die rookt. maar laten we eerlijk zijn. wanneer alle andere variabele gelijk zijn, is de roker een stuk ongezonder. of wil je dat soms ook ontkennen?
dus jij wil beweren dat roken slechter is als snuifen spuiten en pillen slikken? hihi grappig foto laat maar zien die bewijzen foto
Alcoholmisbruik onder de jeugd is vele malen schadelijker dan een peukje. Zalig om te lezen al die hypocrieten hier, we hebben een van de vervuilste luchten ter wereld die veroorzaakt is door alle luxe die wij graag willen. Hoeveel % van die vervuiling van je dagelijke portie zuurstof zou veroorzaakt zijn door sigaretten? Weinig. heel weinig. foto
Op donderdag 9 maart 2006 12:40 schreef Beukertje het volgende:
[..]
zullen we mensen die te vet eten dan ook maar weigeren als dokter zijnde? wat een onzin, rokers betalen net zoveel zorg premie als niet rokers, dus hebben net zoveel recht op zorg. of dit nu een geblakerde long is, of een andere aandoening.
Nee, nee, nee...pertinent niet waar Wat heeft het voor zin, als je bijvoorbeeld een longaandoening heb, maar toch constant bij de dokter zit... Die man gaat je in eerste instantie helpen door te zeggen dat het wel es verstandig is om te stoppen met roken maar als je dan diezelfde maand terug komt omdat je nog steeds last van je longen heb, en enorm benauwd ben....dan zegt de dokter\ En...ben je al gestopt met roken dan?? Nee...natuurlijk niet, maar fix jij me longen nou maar..... Das eigenlijk van de zotte toch De dokter wil dan zowiezo bepaalde dingen "uitsluiten" ..... voordat jij echt geholpen ben...
Op donderdag 9 maart 2006 12:45 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dat zijn stoere woorden. helaas zijn er in elke stad ziekenzalen vol stervende longkankerpatienten die het niet met je eens zijn.
soit, als ik niet rook, maar wel zuip, snuif spuit en rotzooi vreet, leef ik waarschijnlijk net zo slecht als iemand die rookt. maar laten we eerlijk zijn. wanneer alle andere variabele gelijk zijn, is de roker een stuk ongezonder. of wil je dat soms ook ontkennen?
Heb vooral de illusie dat je zonder roken niet op die zaal komt. Longkanker komt niet alleen bij rokers voor. Hart- en vaatziekten ook niet.
Soit foto Roken is niet gezond, dat weet elke roker. Niet-roken betekent echter niet dat je langer zal leven.
edit: mijn opa werd 94 met elke dag Zware Van Nelle. Ik denk niet dat hij er van baalde dat ie geen 98 is geworden. Ik heb familie leden die wel aan kanker zijn bezweken zonder ook maar een peuk gerookt te hebben. Roken is maar relatief schadelijk. Iemand met zwakke longen kan het beter niet doen.
Op donderdag 9 maart 2006 12:48 schreef wolfmannetje het volgende:
[..]
Nee, nee, nee...pertinent niet waar Wat heeft het voor zin, als je bijvoorbeeld een longaandoening heb, maar toch constant bij de dokter zit... Die man gaat je in eerste instantie helpen door te zeggen dat het wel es verstandig is om te stoppen met roken maar als je dan diezelfde maand terug komt omdat je nog steeds last van je longen heb, en enorm benauwd ben....dan zegt de dokter En...ben je al gestopt met roken dan?? Nee...natuurlijk niet, maar fix jij me longen nou maar..... Das eigenlijk van de zotte toch De dokter wil dan zowiezo bepaalde dingen "uitsluiten" ..... voordat jij echt geholpen ben...
daar heb jij gelijk in maar dan zou die bij dikke mensen eerst het eetpatroon vast moeten gaan stellen of ze niet te veel vet eten, of ze genoeg fruit hebben, genoeg beweging krijgen niet voor elke uitje brommer/auto pakken maar ook fiets of wandelschoenen
Op donderdag 9 maart 2006 12:45 schreef punchdrunk het volgende: wanneer alle andere variabele gelijk zijn, is de roker een stuk ongezonder. of wil je dat soms ook ontkennen?
vervang hierboven 'de roker' is in 1 van het volgende:
gebruiker van:
Alcohol Cannabis Cafeine Theeine etc. etc.
kortom, als alle variabelen gelijk zijn (op 1 na), kan ALLES ervoor zorgen dat je minder lang leeft.
Op donderdag 9 maart 2006 12:44 schreef Pyrate het volgende: wat een onzin, stelletje anti-rook fundamentalisten.. de ergste anti-rokers zijn diegenen die het zelf hebben gedaan..
klopt. die weten pas ECHT wat die rotzooi met je doet. ik heb 10 jaar gerookt, en hoewel ik er toen ik nog rookte nooit zo bij stilstond, kan ik nu af en toe wel janken van blijdschap dat ik niet meer verslaafd ben aan die troep.
quote:
Wanneer wordt er eens op een volwassen manier gedacht, dat mensen als volwassen zelf kunnen bepalen wat ze doen en wanneer ze dat willen doen?
bullshit. mensen beginnen met roken rond hun 15e, 16e. tegen de tijd dat ze ten volle beseffen waar ze aan begonnen zijn, zijn ze al lang en breed verslaafd, en als daar niets aan gebeurd mogen ze 20 jaar lang de nieuwe speedboot van phillip morris sponsoren, en vervolgens op veel te jonge leeftijd door een of andere smerige kanker weggeteerd worden.
quote:
Onze overheid wil niet dat er minder gerookt wordt.. integendeel.. als iedereen zou stoppen met roken, waarmee vullen ze het gat in de begroting, als er dus niks meer via die accijnzen binnenkomt? De reden dat dit weer verhoogd gaat worden is omdat onze overheid graag met geld smijt voor nutteloze campagnes en ondoordachte acties.. en omdat brandstof de laatste tijd al wat vaker is gebruikt als melkkoe, en het op gaat vallen wanneer ze alleen dat verhogen., is de rooksector weer aan de beurt.. Let wel dat wij rokers zorgen voor inkomsten, terwijl er alleen wordt gesproken over opgeblazen zogenoemde kosten die wij schijnen te veroorzaken..
veel gelul, weinig feiten. een dag in een ziekenhuis bed kost rond de €800,- als er 2 euro accijns op een pakje zit, kun je met 400 pakjes 1 dagje ziekenhuis betalen.
als jij dus met je longemfyseem een maandje ligt te creperen, kunnen wij niet rokers daar gewoon voor dokken hoor.
jongens, kap daar nou gewoon mee. geloof me, je voelt je een stuk beter daarna. en de acceptatie van rokers in openbare gelegenheden neemt alleen maar af hoor...
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
Op donderdag 9 maart 2006 12:48 schreef wolfmannetje het volgende:
[..]
Nee, nee, nee...pertinent niet waar Wat heeft het voor zin, als je bijvoorbeeld een longaandoening heb, maar toch constant bij de dokter zit... Die man gaat je in eerste instantie helpen door te zeggen dat het wel es verstandig is om te stoppen met roken maar als je dan diezelfde maand terug komt omdat je nog steeds last van je longen heb, en enorm benauwd ben....dan zegt de dokter En...ben je al gestopt met roken dan?? Nee...natuurlijk niet, maar fix jij me longen nou maar..... Das eigenlijk van de zotte toch De dokter wil dan zowiezo bepaalde dingen "uitsluiten" ..... voordat jij echt geholpen ben...
ik geef je groot gelijk dat de roker er niet van uit kan gaan dat de dokter hem kan 'genezen' als hij door gaat met roken, maar hem daarom zorg weigeren is echt pure onzin
Op donderdag 9 maart 2006 11:47 schreef SolidArt het volgende: vuile schooiers daar in den haag, aan de strop ermee!
Als mensen willen roken of zuipen, dan moeten ze dat zelf weten. We betalen immers MEER dan genoeg aan de zorg. Overigens word ik er schijtziek van hier in dit kut land, om te werken om te betalen foto
Niet rokers worden zieker dan en door rokers zelf. Dus het wordt tijd om rokers eens flink de kosten te presenteren. Gewoon onbetaalbaar maken. En pakketten uit andere landen ook flinke accijnzen opheffen zodat het onaantrekkelijk wordt. Is toch een vorm van import.
Op donderdag 9 maart 2006 12:55 schreef LieveheersBeest het volgende:
[..]
Niet rokers worden zieker dan en door rokers zelf. Dus het wordt tijd om rokers eens flink de kosten te presenteren. Gewoon onbetaalbaar maken. En pakketten uit andere landen ook flinke accijnzen opheffen zodat het onaantrekkelijk wordt. Is toch een vorm van import.
lekker hypocriet door niet naar andere vervuilingen te kijken
Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef Beukertje het volgende:
[..]
vervang hierboven 'de roker' is in 1 van het volgende:
gebruiker van:
Alcohol Cannabis Cafeine Theeine etc. etc.
kortom, als alle variabelen gelijk zijn (op 1 na), kan ALLES ervoor zorgen dat je minder lang leeft.
en jij staat hier nu te beweren dat een kop koffie drinken net zo slecht is als roken?
wie probeer je nu te overtuigen joh? als je je gelijk wil, mag je het hebben van mij. ik pas ervoor om over 5 jaar bij de dokter te zitten en te horen te krijgen dat ik mijn kinderen niet zal zien opgroeien. ik heb mijn conclusies getrokken. natuurlijk zijn er duizenden andere manieren om voortijdige het hoekje om te gaan, maar ik wil niet dood door zoiets zieligs als een verslaving.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
Op donderdag 9 maart 2006 12:58 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
en jij staat hier nu te beweren dat een kop koffie drinken net zo slecht is als roken?
bij overmatig gebruik (net als bij sigaretten) is het wel degelijk slecht voor je ja... of het net zo slecht is kan ik niet zeggen, omdat ik dat simpelweg niet weet
Hallo ik ben Jeroen, houd van Xbox spellen en speel ook veel Xbox live op mijn oude type Xbox. De 360 lijkt me ook wel mooi vooral met de prijsvraag op fok games,zou mooi wezen als ik hem zou winnen!
Op donderdag 9 maart 2006 12:58 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
en jij staat hier nu te beweren dat een kop koffie drinken net zo slecht is als roken?
wie probeer je nu te overtuigen joh? als je je gelijk wil, mag je het hebben van mij. ik pas ervoor om over 5 jaar bij de dokter te zitten en te horen te krijgen dat ik mijn kinderen niet zal zien opgroeien. ik heb mijn conclusies getrokken. natuurlijk zijn er duizenden andere manieren om voortijdige het hoekje om te gaan, maar ik wil niet dood door zoiets zieligs als een verslaving.
ben je ook gestopt met alcohol, te lang douchen, auto rijden, te vet eten... etc. etc. ?
Op donderdag 9 maart 2006 12:59 schreef Beukertje het volgende:
[..]
bij overmatig gebruik (net als bij sigaretten) is het wel degelijk slecht voor je ja... of het net zo slecht is kan ik niet zeggen, omdat ik dat simpelweg niet weet
bij overmatig gebruik is water ook slecht voor je. het lullige is nu eenmaal dat overmatig gebruik van sigaretten begint bij 1 per leven.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
Op donderdag 9 maart 2006 13:01 schreef tuumke het volgende:
[..]
ben je ook gestopt met alcohol, te lang douchen, auto rijden, te vet eten... etc. etc. ?
nee hoor. daar ga ik namelijk niet dood aan. niet in de mate waarin ik het doe althans. kun jij hetzelfde over jouw rookgedrag zeggen?
tuurlijk joh. hou jezelf maar voor de gek. en als er weer eens een medisch programma over longkanker op tv is, hoef je je echt niet te schamen als je weer wegflitst hoor.. dat is heel normaal. alle verslaafden doen het.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
Op donderdag 9 maart 2006 12:55 schreef LieveheersBeest het volgende:
[..]
Niet rokers worden zieker dan en door rokers zelf. Dus het wordt tijd om rokers eens flink de kosten te presenteren. Gewoon onbetaalbaar maken. En pakketten uit andere landen ook flinke accijnzen opheffen zodat het onaantrekkelijk wordt. Is toch een vorm van import.
Hihi, wat dacht je van uitlaatgassen en de uitstoot van de chemische industrie waar al onze luxe wordt geproduceerd? Daar worden we niet ziek van? foto
Op donderdag 9 maart 2006 13:01 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
bij overmatig gebruik is water ook slecht voor je. het lullige is nu eenmaal dat overmatig gebruik van sigaretten begint bij 1 per leven.
dat ben ik met je eens, en ik zal ook echt niet beweren dat sigaretten op welke manier dan ook goed voor je zijn (misschien mentaal), het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat het niet het enige is wat een eerder overlijden tot gevolg heeft, en ook niet het enige is wat andere mensen schade toebrengt. ik wordt alleen schijtziek van die hypocriete reacties van mensen die zelf niet doorhebben dat ze zelf de boel ook lopen te vervuilen, en andere mensen ook schade toebrengen. en buiten dat is het ieder zijn eigen keuze, en ik vindt dat ieder die keuze behoort te respecteren.
ALCOHOL is stukke schadelijker voor je lichaam dan roken! Ik als persoon die mensen kent in de hulpverlening weet wel beter. Roken is inderdaad ook schadelijk maar vergis je niet in feiten.
Op donderdag 9 maart 2006 13:04 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
nee hoor. daar ga ik namelijk niet dood aan. niet in de mate waarin ik het doe althans. kun jij hetzelfde over jouw rookgedrag zeggen?
tuurlijk joh. hou jezelf maar voor de gek. en als er weer eens een medisch programma over longkanker op tv is, hoef je je echt niet te schamen als je weer wegflitst hoor.. dat is heel normaal. alle verslaafden doen het.
Op donderdag 9 maart 2006 13:04 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
nee hoor. daar ga ik namelijk niet dood aan. niet in de mate waarin ik het doe althans. kun jij hetzelfde over jouw rookgedrag zeggen?
tuurlijk joh. hou jezelf maar voor de gek. en als er weer eens een medisch programma over longkanker op tv is, hoef je je echt niet te schamen als je weer wegflitst hoor.. dat is heel normaal. alle verslaafden doen het.
in de mate waar ik in rook leef ik waarschijnlijk net zo lang als jouw... misschien dat ik iets minder oud wordt maar dat zou misschien 3 of 4 jaar zijn... ik rook wel maar niet veel.. krijg ik de kans niet voor vanwege werk
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:05 schreef ArfArf het volgende: Goedzo !!!
Aanpakken die hap..
In de praktijk heb ik meer last van rokers dan van drinkers.. foto
Hoogervorst moet eens ophouden met die idiote ideeën van hem. Eerst al dat fraaie zorgstelsel dat nu toch weer duurder lijkt uit te vallen dan begroot. En nu dat geld ergens vandaan halen dus dan het roken maar duurder maken. Als hij nu eerst eens fatsoenlijk beleid neerlegt dan kunnen we daarna wel eens zien of we roken duurder maken ja of nee. En waarom wordt drank niet duurder? Er zijn meer drankverslaafden dan nicotineverslaafden dus per saldo levert dat veel meer op.
Ach ja, politici... De ene knuppel is nog niet vertrokken of de andere knuppel dient zich alweer aan. Stelletje neurotische eikels! foto
Op donderdag 9 maart 2006 13:05 schreef Beukertje het volgende:
[..] en buiten dat is het ieder zijn eigen keuze, en ik vindt dat ieder die keuze behoort te respecteren.
maar is het een keuze?
m.a.w.: als jij nu niet verslaafd zou zijn aan roken, zou je dan naar de winkel lopen een pakje halen en alsnog verslaafd worden?
de eerste 10 sigaretten zijn een keuze, de volgende 100.000 een verslaving. helaas vindt die keuze voor veel mensen plaats in een fase van hun leven waarin image en stoerheid belangrijker voor je zijn dan je gezondheid.
eerlijk: het maakt me echt kwaad als ik een meisje van 14 stoer aan een peuk zie trekken. omdat wij met z'n allen er niet tegen optreden, ligt dat meisje over 15 jaar mischien dood te gaan in een ziekenhuisbed.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
Op donderdag 9 maart 2006 13:07 schreef tuumke het volgende:
[..]
zinloos geweld? mensen die dronken zijn of genoeg op hebben en je zomaar de hersens komen inslaan?
Zinloos geweld hoeft per definitie niet geassocieerd te worden met alcohol, dus dit slaat werkelijk nergens op. De rokers roken zich maar een eind weg, ik ben zelf niet roker. Ze hebben mijn respect als de roker sociaal genoeg is om te vragen of ie mag roken in de auto of in mijn appartement. Maar je hebt aso's erbij die zich nergens van aantrekken, ledigen de asbakken op openbare parkeerplaatsen, terwijl 2 meter verderop een emmer staat, of ze roken doodleuk in een lift terwijl er een grote sticker plakt dat het verboden is. Voor dit soort gasten mag een pakje 10 euro kosten.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women. FART FAQ: http://www.heptune.com/farts.html
Op donderdag 9 maart 2006 12:54 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
klopt. die weten pas ECHT wat die rotzooi met je doet. ik heb 10 jaar gerookt, en hoewel ik er toen ik nog rookte nooit zo bij stilstond, kan ik nu af en toe wel janken van blijdschap dat ik niet meer verslaafd ben aan die troep.
dat is helemaal geweldig voor jou, en alle anderen die precies hetzelfde hebben, maar dat wil het anti-rook fascimse nog steeds niet goedpraten..
quote:
[..]
bullshit. mensen beginnen met roken rond hun 15e, 16e. tegen de tijd dat ze ten volle beseffen waar ze aan begonnen zijn, zijn ze al lang en breed verslaafd, en als daar niets aan gebeurd mogen ze 20 jaar lang de nieuwe speedboot van phillip morris sponsoren, en vervolgens op veel te jonge leeftijd door een of andere smerige kanker weggeteerd worden.
niet iedereen kan rond die leeftijd als een volwassene denken, maar het over 1 kam scheren is natuurlijk nooit goed. ik ben er dan ook niet op tegen om de leeftijd te verhogen, maar die prijsverhogingen zijn er niet om mensen van het roken te helpen, maar om de kas weer eens te spekken...
quote:
[..]
veel gelul, weinig feiten. een dag in een ziekenhuis bed kost rond de ¤800,- als er 2 euro accijns op een pakje zit, kun je met 400 pakjes 1 dagje ziekenhuis betalen.
ja, en echt alle, maar dan ook alle rokers zullen in het ziekenhuis eindigen als gevolg van hun 'gewoonte'... doe eens normaal...
quote:
als jij dus met je longemfyseem een maandje ligt te creperen, kunnen wij niet rokers daar gewoon voor dokken hoor..
ja, net zoals ik moet dokken voor andere bepaalde mensen die naar mijn mening hun aandoening aan henzelf te danken hebben.. autoongelukken, fietsers die aangereden worden, dikke mensen die ten gevolge van hun overgewicht intensieve behandelingen moeten ondergaan om eventueel toch nog in leven gehouden te kunnen worden...
veel gelul kan dus ook voor jou gelden...
quote:
jongens, kap daar nou gewoon mee. geeloof me, je voelt je een stuk beter daarna. en de acceptatie van rokers in openbare gelegenheden neemt alleen maar af hoor...
wat anderen accepteren is hun zaak.. als mensen mij om dit soort futiele redenen niet zouden accepteren dan gaan ze hun gang maar.. door zo kortzichtig door het leven te gaan hebben ze er alleen zichzelf mee.. ik ben al eens gestopt, en idd, het voelt heel vrij en opluchtend en gezond.. toch miste ik het, want het is natuurlijk een soort van hobby, dus ben ik weer begonnen.. als ik er weer flauw van ben dan stop ik er weer (tijdelijk) mee
Op donderdag 9 maart 2006 13:10 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
maar is het een keuze?
m.a.w.: als jij nu niet verslaafd zou zijn aan roken, zou je dan naar de winkel lopen een pakje halen en alsnog verslaafd worden?
de eerste 10 sigaretten zijn een keuze, de volgende 100.000 een verslaving. helaas vindt die keuze voor veel mensen plaats in een fase van hun leven waarin image en stoerheid belangrijker voor je zijn dan je gezondheid.
eerlijk: het maakt me echt kwaad als ik een meisje van 14 stoer aan een peuk zie trekken. omdat wij met z'n allen er niet tegen optreden, ligt dat meisje over 15 jaar mischien dood te gaan in een ziekenhuisbed.
om heel eerlijk te zijn ja, ik ben al een hele tijd gestopt met roken, en toch rook ik eens in de 2/3 weken een sigaret, en dat is echt niet omdat ik verslaafd ben. en het is een bewuste keuze die ik maak, omdat ik roken in sommige gevallen 'gezellig' vindt.
Op donderdag 9 maart 2006 13:22 schreef k3vil het volgende: Zal leuk voor de verslaafde minima zijn dan, die worden geforceerd armer, typisch VVD voorstel.
sja als je arm bent moet je leren omgaan met geld. en je geld niet uitgeven aan kansloze producten
Nou, gezien meer dan de helft van de prijs van een pakje op dit moment al naar de staat gaat, en mocht het nog duurder worden, er alleen maar NOG meer naar de staatskas gaat, zou ik toch bijna gaan denken dat het ze meer om de extra inkomsten gaat dan de gezondheidsredenen.
Ik rook zelf ook, en ik vond al dat gezeik over roken en "OMG NEEJ" gedoe toch al zo triest ruim voordat ik rookte. foto
Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
Op donderdag 9 maart 2006 13:00 schreef jeroen1860 het volgende: Link van een paar foto's van mogelijke afbeeldingen die op de pakjes sigaretten komen.
Nou, dat wordt weer net zo leuk kwartetten als toen de teksten op de pakjes kwamen: "Wil jij jouw dodelijke longkanker ruilen voor mijn mindere vruchtbaarheid?" "Nee, maar dat pakje dat zegt dat ik jonger sterf heb ik nog niet, daar ruil ik wel voor".
Twee pakjes sigaretten, een anderhalve liter cola en een grote zak zoute chips per dag en ik garandeer jullie een hartinfarct na enkele jaartjes!! Moeten de chips en de cola nu ook duurder worden??? Overdaad schaadt foto
Op donderdag 9 maart 2006 13:24 schreef FUFR het volgende:
[..]
en toch is dat nou net zo raar. Asbest mag niet, krijg je kanker van, sigaretten mogen wel, want die brengen geld op... fotofoto
Asbest is bewezen, onveilig omgaan ermee levert 100% doodsoorzaak. Er zijn zoveel mensen die roken maar een klein deel krijgt er longkanker van en dan valt het nog niet eens te bewijzen dat het roken echt de boosdoener is, men gaat er van uit.
Mensen...jank toch niet zo allemaal...!! Laat de mensen toch een beetje doen waar ze zin in hebben zonder meteen die irritante betuttelende vingertjes in de lucht te steken!! Zit is allemaal niet zo te zeiken, en leef eens een beetje!! foto
hmz, maar ik betwijfel of het me helpt te stoppen met roken, ja misschien krijg ik een hartaanval als ik de nieuwe prijs zie bij het afrekenen: "dat is dan 7 euro" ... glup, kerm, sterf....
"Bovendien moet de minimumleeftijd voor het kopen van sigaretten verhoogd worden van 16 naar 18 jaar"
Gister net 18 geworden foto , en helpt anders toch niet want ze kome er toch wel aan hetzelfde als aan wiet. Ben ik lekker blij dat me vader 2 sloffe malborro gekocht heeft in tjechië, Rook zelf niet alleen draai er blowtjes uit, jaja worde blowtje ook duurder van anders, maar ik flash de staat terug door in t buiteland peuke te kope 8)
Op donderdag 9 maart 2006 11:56 schreef ABCXYZ het volgende: Kinderachtige politieke dictatortjes die ons leven proberen te bepalen, maar er echt iets aan doen ho maar. $$$$$$$$$$$$$$$$$$$ Omhoog, JAAAAAAAAAAAA, dat helpt!! Ze mogen blij zijn dat zoveel mensen roken en als het echt zo gevaarlijk is als zij beweren hebben ze al helemaal niet te zeuren als het dan ook meteen iets zou doen aan de overbevolking. Het wordt tijd dat de burger is een keer voor zichzelf opkomt en mocht dit erdoorheen gevoerd worden dat we er iets aan doen en zoiets achterlijks niet pikken. Net zo achterlijk en hypocriet als dat alcohol de harddrugs wel legaal is en softdrugs illegaal. foto Wordt tijd de de burgers voor zichzelf gaat zorgen ipv dat zij dit laten doen door een stel randdebielen die een beetje machtsgeil zijn. Zoals bijvoorbeel dat "zorg"stelsel. Gaat alleen maar om de $$$$$$$$ en het heeft niets meer met zorg te maken. En wij? Wij kunnen daar makkelijk zelfs iets voor oprichten, een soort van niet-winstgevende vereniging, maar mensen zijn gewoom tam, lam en te apathisch om er ook maar ene klote aan te doen. De burger laat zich naaien. Dat is nog het ergste van alles.
ben het met je eens dit is echt grootste onzin alleen maar om hun luxe leventje te kunnen sponseren. ik zit tijdelijk in belgie en wat ik in nederland aan maandelijkse zorgpremie betaal is bijna netzo veel als men hier in 1 jaar betalen!!! alles wordt maar duurder en duurder hoe helpen we nederland naar de klote!!!! we moeten hier echt eens wat aan doen... het is de schuld van de overheid dat we in een economische recessie zitten dus laten ze ons daar ook maar eens heel snel uithalen!!! stelletje apen daar in de politiek beetje even van onze zuur verdiende centjes. wordt tijd dat de hele politiek op de schop gaat en ze daar ook eens een paar jaar van het minimum rond moeten komen kijken of ze dan hun eigen plannen nog zo goed vinden!!!!! foto kotsmisselijk wordt ik van die lui in de politiek!!!!
fotofoto Lijkt me een zeer goed plan. Kan de zorgtoeslag omhoog zodat je niet het dubbelen hoefd te betalen voor hetzelfde als afgelopen jaren... fotofoto
Op donderdag 9 maart 2006 12:25 schreef wolfmannetje het volgende:
[..]
............. Als er minder gevallen waren met een rokersprobleem, wat erg veel is......dan zou je denk ik, ook aanzienlijk minder premies betalen ........
Als iemand met longlanker heeft gerookt, wordt het een rokersprobleem genoemd. Ook als hij/zij het op een andere manier heeft opgelopen. Denk aan de kwaliteit van de Nederlandse lucht. Die wordt niet vervuild door roken.
De premies zullen niet lager worden tenzij dit achterlijke zorgstelsel volgend jaar ongedaan wordt gemaakt.
Die leeftijdsgrens moet gewoon jaarlijks een jaartje omhoog. Roken heeft geen enkel nut, laat de huidige verslaafden fijn verder roken, en verbiedt jongeren er tot hun dood aan te beginnen. Klaar.
ik ken nog wel mensen die regelmatig wat uit het buitenland mee neemt en das ff stuk goedkoper foto Hoogervorst je bent zielig foto
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid Put our differences behind us. While we shine like the sun See what we've all become. Together we are one
naja te veel kansloze mensen hier.. de meest belachelijke dingen erbij halen. En maar vooral heel hard blijven roepen dat iedereen niet zo moet zeiken over roken en dat de prijzen te hoog zijn en dat ze het zelf toch "lekker" moeten weten. En dat politici eikels zijn. Gelukkig is een meerderheid van de Nederlands niet zo kansloos als de helft van de menser hier op FOK. "t zal wel iets met de leeftijd en de doelgroep te maken hebben fotofoto Concluderend, roken wordt nog duurder en meer omstreden, dat is onvermijdelijk. De mensen die "belachelijk" vinden zijn ronduit associaal. En moeten niet zeiken dat ze de rekening gepresenteerd krijgen van hun eigen stompzinnige leefgewoontes. foto
Zo is dat is ff lekker ongenuanceerd zoals het de meeste fokkers betaamd.
Enige wat ie hier mee bereikt is dat het me echt niet meer kan boeien of iemand er last van heeft betaal ik indirect ondertussen ook ruim voor , dus screw that
Oh ja en verbieden ? tuurlijk gebeurt dat nooit , weet je wel hoeveel sigaretten winkels er zijn. Dan kost het ze waarschijnlijk miljarden
Mijn moeder van 73 rookt nog lekker elke dag een paar sigaartjes , dood de bactiereen zegt ze altijd en als ik niet meer rook dan ga ik veel eten en dat is ook weer niet goed voor je lichaam. Ze geeft toe dat ze verslaafd is maar ze begrijpt niet waarom drugsverslaafden gratis heroïne krijgen en rokers geen gratis sigaretten.
Dan gaan we voortaan naar Duitsland. Tanken en peuken halen. Kan dan zeker wel uit
Heel veel groetjes, Catch22 En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa.. Met GHB nooit meer nee Storneren een optie?
Dat iedereen onder exact dezelfde "gezonde" condities leeft en handelt? Stel dat het zo zou zijn. Dan wordt toch niet iedereen even oud en blijft niet iedereen even gezond.
De oplossing voor zo'n samenleving... genetische manipulatie. Maak iedereen hetzelfde en zorg dat iedereen op een voorafvastgesteld moment dood gaat.
Op donderdag 9 maart 2006 14:36 schreef TheStonedOne het volgende: Enige wat ie hier mee bereikt is dat het me echt niet meer kan boeien of iemand er last van heeft betaal ik indirect ondertussen ook ruim voor , dus screw that
Nou ik geloof dat jij een mooie illustratie bent van wat ik net beschreef. -> "Associaal"
Wat ik niet begrijp is dat bij (sommige? alle? in ieder geval 1) jeugdinternaten etc. wordt toegestaan dat kids onder de 16 gewoon mogen roken. Het verweer van de begeleiders is: "het mag van de ouders". Dit terwijl die kids niet in staat zouden moeten zijn om rookwaren aan te schaffen. Er ligt hier wat werk voor Hoogervorst lijkt me.
Op donderdag 9 maart 2006 12:15 schreef Yogy het volgende:
[..]
Alleen vrienden noemen hem Hans. Maar geeneen noemt hem zo.
Lekker belangrijk?
Ik ben een niet-roker maar ze moeten eens ophouden met het uitbuiten van de rokers. Moet je eens zien wat er allemaal aan inkomsten wordt misgelopen wanneer alle rokers zouden stoppen.
Ze doen maar, haal mijn shag toch al altijd in België, dat is nu al 1 € per pakje goedkoper. Heerlijk, in het smalste stukje van Nederland wonen, tanken en sterke drank kopen in Duitsland, sigaretten in België. Scheelt een hoop geld.
strak plan! hoe duurder hoe beter. Elke keer als ik weer naar nederland kom, dan merk ik weer hoeveel mensen er wel niet roken in nederland. Je kan nergens eens wat gaan drinken of eten en dan thuis te komen zonder naar de sigarettenrook te stinken.
Als Hoogervorst nu zegt door mijn beleid zijn er minder mensen gaan roken alleen heeft dit een keerzijde dat er minder geld binnen komt dit moeten de mensen die nu nog roken aanvullen doordat ik een pakje sigaretten ga verhogen om zo het gat te dichten.
Het enige wat deze hetze echt in stand houdt is het intolerante karakter wat men steeds meer ontwikkeld. Het is enkel "Ik rook niet, dus.." of "Ik rook, dus.." (uitzonderingen daargelaten). Kan me niet herinneren dat men tien jaar terug ook zo liep te zeiken..
Hoe dan ook, mijn vriendenkring bestaat uit zowel rokers als niet-rokers, uit gezonde niet-rokers tot astmapatiënten en gezonde rokers tot rokers met een rokershoestje..We spreken regelmatig bij elkaar af en gaan regelmatig met elkaar uit. Nooit hebben we problemen wat roken betreft, bij de één wordt op het balkon gerookt, bij de ander binnen en bij de derde niet en bij weer een ander in de keuken onder de afzuigkap. Ook tijdens het stappen heeft niemand van ons problemen, als iemand al last mocht hebben gaan we naar buiten en lopen we naar een andere tent.. Geen gezeik of gemiep onderling, we lossen het met elkaar op. En echt, dat scheelt een hele hoop frustratie!!
Misschien een tip om de hetze te doen sussen?! foto
Op donderdag 9 maart 2006 13:14 schreef Votz het volgende:
[..]
Zinloos geweld hoeft per definitie niet geassocieerd te worden met alcohol, dus dit slaat werkelijk nergens op.
Ben ik op zich gedeeltelijk met je eens, maar die slogan "drank maakt meer kapot dan je lief is" is niet lukraak gekozen. Ken (helaas) verschillende voorbeelden van figuren die met teveel drank in hun mik, hun vriendin/vrouw voor boksbal aanzien. En ik gok dat je ook genoeg figuren zelf hebt meegemaakt die nogal wat aggressiever reageren met drank op. Dus zo onzinnig als je beweert was de poster's opmerking niet.
quote:
De rokers roken zich maar een eind weg, ik ben zelf niet roker. Ze hebben mijn respect als de roker sociaal genoeg is om te vragen of ie mag roken in de auto of in mijn appartement. Maar je hebt aso's erbij die zich nergens van aantrekken, ledigen de asbakken op openbare parkeerplaatsen, terwijl 2 meter verderop een emmer staat, of ze roken doodleuk in een lift terwijl er een grote sticker plakt dat het verboden is. Voor dit soort gasten mag een pakje 10 euro kosten.
Ben zelf idd roker, maar ik rook niet in bijzijn van kids, niet bij een niet-roker thuis, niet bij mezelf thuis als bezoek er bezwaar tegen heeft etc., niet in restaurant of kroeg. Het probleem van asociaal gedrag is een algemeen manco waar het gros van de Nederlandse bevolking aan leidt. De individualisering van de afgelopen 10-20 jaar heeft grotendeels tot gevolg dat er een hoop figuren zich nog niet of nauwelijks bekommert om een ander (zie bijv. de discussie over vrijheid van meningsuiting). De voorbeelden die je aanhaalt (muv roken in liften natuurlijk) beperken zich echt niet tot alleen rokers.
En of je er vroeger dood aan gaat? Waarschijnlijk wel, maar alle doembeelden van alle rokers gaan een jarenlange lijdensweg van longkanker en/of hart- en vaatzieken in, is ook geen wetmatig iets. Iemand uit m'n omgeving rookte dagelijkse een flinke hoeveelheid zware shag en zoop als een tempelier. Hij kreeg op late leeftijd een zeer agressieve vorm van darmkanker. Probleem was alleen dat z'n hart en longen het verdomden op te geven waardoor het behoorlijk lang heeft geduurd voordat hij uiteindelijk stierf. En zo kent iedereen wel voorbeelden van rokers die wel oud worden en niet-rokers die dat niet redden....
Op donderdag 9 maart 2006 13:22 schreef k3vil het volgende: Zal leuk voor de verslaafde minima zijn dan, die worden geforceerd armer, typisch VVD voorstel.
Roken is een keuze.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
Op donderdag 9 maart 2006 12:45 schreef ElectricEye het volgende: Ik probeer hier iets negatiefs hierin te zien! Het lijkt mij namelijk een ideale ontwikkeling, maar de poster duidelijk niet.
Ik zie gewoon dat roken in 20/30 jaar tijd van gemeengoed naar bijna uitzonderlijk gedrag is gegaan. "Vroegah" (zo vertelden mijn ouders) had je als er visite kwam sigaretten op tafel staan. Kan ik me nu echt niets bij voorstellen. Zo is mijn opmerking dan ook bedoeld. Beschrijvend, niet als waarde-oordeel.
Op donderdag 9 maart 2006 14:41 schreef Master_Egg het volgende:
[..]
Nou ik geloof dat jij een mooie illustratie bent van wat ik net beschreef. -> "Associaal"
aSociaal gedrag van de anti-rook nazi's idd, dan krijg je zulke instellingen...
offtopic: wanneer komt er een wetsvoorstel voor belasting naar gewicht? dikke mensen hebben meer kans op aandoeningen, belasten de wegen, paden en funderingen meer, nemen meer plaats in, zijn inefficienter, en zo kan ik er nog wel een lijst aan toevoegen.. hoe dikker je bent, hoe meer je moet betalen.. kijken of er dan nog steeds een groei is in overgewicht......
Op donderdag 9 maart 2006 15:50 schreef Pyrate het volgende:
[..]
aSociaal gedrag van de anti-rook nazi's idd, dan krijg je zulke instellingen...
offtopic: wanneer komt er een wetsvoorstel voor belasting naar gewicht? dikke mensen hebben meer kans op aandoeningen, belasten de wegen, paden en funderingen meer, nemen meer plaats in, zijn inefficienter, en zo kan ik er nog wel een lijst aan toevoegen.. hoe dikker je bent, hoe meer je moet betalen.. kijken of er dan nog steeds een groei is in overgewicht......
hoe kom jij er bij dat ik een anti-rook nazi ben :S .... van mij mogen mensen best roken als ze dat willen. Alleen mogen ze daar dan zelf de kosten voor dragen en wordt er niet gerookt op plekken waar andere mensen er last van hebben. Dat rokers het geen probleem vinden dat ze volgens de statistieken een veel grotere kans hebben op vroegtijdig overlijden en allerlei vreselijke ziektes, wil nog niet zeggen dat andere mensen die ongewild mee roken daar geen problemen mee hebben.
Ik kan me er alleen mateloos aan irriteren dat er ontzettend veel mensen zijn die overal schijt aan hebben en het ontzettend leuk vinden om andere mensen lastig te vallen met hun stank en roet centrales... En vervolgens nog is een keer in hun botte hoofd halen te klagen als de rekening geprensteerd krijgen of iemand hier zijn ongenoegen over uit. Naar mijn idee is dat associaal gedrag.
Op donderdag 9 maart 2006 15:50 schreef Pyrate het volgende:
[..]
aSociaal gedrag van de anti-rook nazi's idd, dan krijg je zulke instellingen...
offtopic: wanneer komt er een wetsvoorstel voor belasting naar gewicht? dikke mensen hebben meer kans op aandoeningen, belasten de wegen, paden en funderingen meer, nemen meer plaats in, zijn inefficienter, en zo kan ik er nog wel een lijst aan toevoegen.. hoe dikker je bent, hoe meer je moet betalen.. kijken of er dan nog steeds een groei is in overgewicht......
Hehe foto eens per jaar naar de huisarts en je laten onderzoeken. Risicoklasse per persoon eraan en op die manier belasten voor de zorg. Dus een persoon met een verhoogde kans op hoge ziektekosten moet meer betalen en een gezond iemand zoals ik (rook niet meer, ik sport minimaal 1 keer in de week, meestal vaker en ik zit net onder het ideale gewicht) zou dus bijna niks moeten betalen foto Wat een grap, dat is toch niet realistisch
Op donderdag 9 maart 2006 15:50 schreef Pyrate het volgende: offtopic: wanneer komt er een wetsvoorstel voor belasting naar gewicht? dikke mensen hebben meer kans op aandoeningen, belasten de wegen, paden en funderingen meer, nemen meer plaats in, zijn inefficienter, en zo kan ik er nog wel een lijst aan toevoegen.. hoe dikker je bent, hoe meer je moet betalen.. kijken of er dan nog steeds een groei is in overgewicht......
waarom de gevolgen aanpakken als je de oorzaak ook kan aanpakken?
Daarnaast, stel dat iemand gestopt is met roken. Deze persoon heeft dan nog heel lang verontreinigde longen. Hoe ga je dan bepalen of iemand wel of niet gerookt heeft dat jaar ? Daarnaast wanneer valt longkanker toe te schrijven aan roken of een ongezonde leefstijl ? En wanneer en hoe ga je dat dan in de ziekte kosten premie berekenen ? Nog maar te zwijgen of de extra inspanning die geleverd worden om mensen jaarlijks te testen, en het geld wat dit gaat kosten. Kortom in heel Europe de sigaretten prijzen gelijk en lekker opschoeven die prijs totdat het de niet rokende mensen geen geld meer kost.
[off-topic] de verkeerde gequote ATD... sorry foto [/off-topic]
Op donderdag 9 maart 2006 15:59 schreef ATD het volgende:
[..]
Hehe foto eens per jaar naar de huisarts en je laten onderzoeken. Risicoklasse per persoon eraan en op die manier belasten voor de zorg. Dus een persoon met een verhoogde kans op hoge ziektekosten moet meer betalen en een gezond iemand zoals ik (rook niet meer, ik sport minimaal 1 keer in de week, meestal vaker en ik zit net onder het ideale gewicht) zou dus bijna niks moeten betalen foto Wat een grap, dat is toch niet realistisch
even kijken in je instellingen of je sarcasmefilter niet toevallig aan staat...
maar net zo realistisch als de meeste campagnes en acties van onze 'bezorgde' overheid....
Ik ben zelf ook een roker, maar als ik ergens ben en er mag niet gerookt worden dan doe ik dat niet.
Maar dat rokers maar meer moeten betalen voor gezondheidszorg is discriminatie !
Autorijdend Nederland hoeft toch ook niet meer te betalen. Zwaarlijvige Nederlanders hoeven toch ook niet meer te betalen. Nederlandse alcholisten hoeven toch ook niet meer te betalen. Nederlanders met een openhaard hoeven toch ook niet meer te betalen.
En nog iets de mensen die vinden dat rokend Nederland meer moet betalen voor de gezondheidszorg. Lopen toch niet met zuurstof maskers over straat ?? foto Want de grootste vervuilers van de lucht zijn
Auto's (fijn stof, co2 en nog veel meer is ook kanker verwekkend) de petro-chemische industrie ( je wilt niet weten wat die allemaal uit stoten)
Sorry maar er zijn een paar fundamentalitische anti-rokers die aan het discrimineren zijn. En in de grondwet staat dat je wel een vrijheid van menings uiting heb maar deze mag niet discrimineren. Dus daarom kan een roker, autorijder, alcholist ect. nooit meer betalen dan iemand die dat allemaal niet doet.
Op donderdag 9 maart 2006 11:46 schreef Knip het volgende: Goed idee. Laat er ook een deel van de tabaksaccijns direct besteed worden aan de behandeling van rokersgerelateerde zieken.
Haha, ja dat zou een goeie zijn. Jammer dat het ziekenfonds geprivatiseerd is. =) Nee dit gaat gewoon de bodemloze put van het ministerie in hoor.
Op donderdag 9 maart 2006 16:23 schreef Haraldvdl het volgende: Ik ben zelf ook een roker, maar als ik ergens ben en er mag niet gerookt worden dan doe ik dat niet. ......
Allereerst is een aanpassing mbt. ziektekoste verzekering voor rokers niet realistisch... dit zal er ook nooit komen.
Het is wel ronduit zwak om naar allerlei andere dingen te gaan wijzen die ook schadelijk zijn en dat als argument gebruiken om de kosten voor roken dan ook maar te vergoeilijken.
Wees gewoon een vent geef gewoon toe dat je verslaafd bent aan roken en dat je er niet af komt. En neem de kosten die het met zich mee brengen voor je eigen rekening. Dan is er niemand die er klaagt of verwijtens maakt.
Op donderdag 9 maart 2006 16:32 schreef Master_Egg het volgende:
[..]
Allereerst is een aanpassing mbt. ziektekoste verzekering voor rokers niet realistisch... dit zal er ook nooit komen.
Het is wel ronduit zwak om naar allerlei andere dingen te gaan wijzen die ook schadelijk zijn en dat als argument gebruiken om de kostem voor roken dan ook maar te vergoeilijken.
Wees gewoon een vent geef gewoon toe dat je verslaafd bent aan roken en dat je er niet af komt. En neem de kosten die het met zich mee brengen voor je eigen rekening. Dan is er niemand die er klaagt of verwijtens maakt.
Het gaat erom dat mensen graag de gezondheidszorg kosten voor rokers het liefs hoger zien liggen. maar ze denken er niet aan dat auto rijden nog veel schadelijker is voor de mens en de natuur.
En de kosten die roken met zich draagt ? Als jij een auto hebt moet je ook een vent zijn en voor de niet rijdende Nederlanders gaan betalen. Die ziek worden van uitlaat gassen. volgens mij is dit de zelfde vergelijking.
Mom, can I go out and kill today ? | Canon 50D & BG-E2N | FanCier WT6300s Tripod | | Canon 17-85 IS USM | Pentacon 135mm 2.8 |
Op donderdag 9 maart 2006 11:47 schreef Eye_of_god het volgende: Ik ben een niet-roker. Maar ik word schijtziek van al die betuttelende overheidsdienaren.
Laat ons verdorie zelf uitmaken wat we doen, waar we het doen en vanaf welke leeftijd we het doen.
Ik als wel-roker wordt schijtziek van die dubbele houding van de overheid. Verbied roken dan gewoon, dan is het probleem opgelost!
Op donderdag 9 maart 2006 16:34 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen graag de gezondheidszorg kosten voor rokers het liefs hoeger zien liggen. maar ze denken er niet aan dat auto rijden nog veel schadelijker is voor de mens en de natuur.
Dat uitlaat gassen schadelijk zijn zal niemand ontkennen. Al is het wel zo dat mensen die roken vervuildere longen hebben dan mensen die niet roken en meer kans hebben op longkanker en dergelijke. Daarnaast zijn auto motoren helaas een noodzakelijk kwaad om onze westerse samenleving te laten bestaan en sigaretten niet. Neemt natuurlijk niet weg dat er wel geinvesteerd moet worden in schonere energie en aandrijvingen. Ook dit kost geld.... en helaas zijn mensen ook hiervoor tot op heden niet echt bereid om hiervoor geld uit te trekken. Er wordt alleen maar op korte termijn door de portemonnee gedacht, zonder na te denken over de consequenties op de lange termijn.
Wat betreft het 1e dat mensen de gezondheid kosten voor bepaalde groepen zouden willen aanpassen dat is gewoon dom van deze mensen. Dat is namelijk niet te realiseren. Het hele idee van verzekeren is namelijk de risico's spreiden.... als je mensen vanwege hogere risico's extra gaat aanslaan... kunnen we net zo goed ziektekosten verzekeringen afschaffen. Een serieuze politicus zal dit dan ook niet als plan aandragen.
Alle niet-rokers met overgewicht moeten voortaan ook gewichtstax gaan betalen. Ik erger me rot aan de papzakken en ze nemen te veel plaats in.
Oh laat we er ook stressaccijns bij doen. Stress is zeer ongezond, en dat kunnen we dus ook niet gebruiken.
Oh en Light productbelasting. Aspartaam schijnt aardig kankerverwekkend te zijn. Dus dat gaat ons ook geld kosten.
Bah, je lijkt wel een fascist. foto Wat een onzin, er overlijden jaarlijks veel meer mensen door luchtvervuiling en nog véél meer aan de Public Enemy No 1 van de volksgezondheid: vetzucht.
Dus laat je auto eens wat vaker staan (daar worden n.l. veel meer mensen ziek van), en ga lekker lopen of fietsen! Doe je tenminste gelijk wat aan dat overgewicht. foto
Sigaretten duurder maken? Dat helpt niet echt.. Hier in Dublin betalen we €6.65 voor 20 sigaretten en ze zijn net tot de conclusie gekomen dat dit niet de verkoopt terug gedrongen heeft.. Een half jaar in Oslo gewoon waar een pakje 86 Kr= meer dan €10-, kost met dezelfde conclusie..
Wanneer wordt er eens op een volwassen manier gedacht, dat mensen als volwassen zelf kunnen bepalen wat ze doen en wanneer ze dat willen doen?
Onze overheid wil niet dat er minder gerookt wordt.. integendeel.. als iedereen zou stoppen met roken, waarmee vullen ze het gat in de begroting, als er dus niks meer via die accijnzen binnenkomt? De reden dat dit weer verhoogd gaat worden is omdat onze overheid graag met geld smijt voor nutteloze campagnes en ondoordachte acties.. en omdat brandstof de laatste tijd al wat vaker is gebruikt als melkkoe, en het op gaat vallen wanneer ze alleen dat verhogen., is de rooksector weer aan de beurt.. Let wel dat wij rokers zorgen voor inkomsten, terwijl er alleen wordt gesproken over opgeblazen zogenoemde kosten die wij schijnen te veroorzaken..
weg met alle zonde!
gezond leven!! lekker allemaal +100 jaar worden en alles aan deze wereld slopen..
en met overbevolking rond gaan lopen.. das slim!
ik, als roker, ben hier echt op tegen.. een pakje vanelle zwaar kost me al 5 euro...
is al duur zat...
laat die hogervorst de drank die die zelf drinkt maar is verhogen !!!
vrijheid hebben we allang niet meer.. nederland... puh..
soit, als ik niet rook, maar wel zuip, snuif spuit en rotzooi vreet, leef ik waarschijnlijk net zo slecht als iemand die rookt. maar laten we eerlijk zijn. wanneer alle andere variabele gelijk zijn, is de roker een stuk ongezonder. of wil je dat soms ook ontkennen?
dan worden de sigaretten junks maatschappij vijand nummer uno, en kan de gemiddelde niet rokende Fok!'er daar weer over zeiken fotofoto
hihi grappig foto
laat maar zien die bewijzen foto
Zalig om te lezen al die hypocrieten hier, we hebben een van de vervuilste luchten ter wereld die veroorzaakt is door alle luxe die wij graag willen. Hoeveel % van die vervuiling van je dagelijke portie zuurstof zou veroorzaakt zijn door sigaretten? Weinig. heel weinig. foto
Wat heeft het voor zin, als je bijvoorbeeld een longaandoening heb, maar toch constant bij de dokter zit...
Die man gaat je in eerste instantie helpen door te zeggen dat het wel es verstandig is om te stoppen met roken
maar als je dan diezelfde maand terug komt omdat je nog steeds last van je longen heb, en enorm benauwd ben....dan zegt de dokter\
En...ben je al gestopt met roken dan??
Nee...natuurlijk niet, maar fix jij me longen nou maar.....
Das eigenlijk van de zotte toch
De dokter wil dan zowiezo bepaalde dingen "uitsluiten" .....
voordat jij echt geholpen ben...
(Fabio Capello)
Soit foto Roken is niet gezond, dat weet elke roker. Niet-roken betekent echter niet dat je langer zal leven.
edit: mijn opa werd 94 met elke dag Zware Van Nelle. Ik denk niet dat hij er van baalde dat ie geen 98 is geworden. Ik heb familie leden die wel aan kanker zijn bezweken zonder ook maar een peuk gerookt te hebben. Roken is maar relatief schadelijk. Iemand met zwakke longen kan het beter niet doen.
maar dan zou die bij dikke mensen eerst het eetpatroon vast moeten gaan stellen
of ze niet te veel vet eten, of ze genoeg fruit hebben, genoeg beweging krijgen
niet voor elke uitje brommer/auto pakken maar ook fiets of wandelschoenen
gebruiker van:
Alcohol
Cannabis
Cafeine
Theeine
etc.
etc.
kortom, als alle variabelen gelijk zijn (op 1 na), kan ALLES ervoor zorgen dat je minder lang leeft.
als er 2 euro accijns op een pakje zit, kun je met 400 pakjes 1 dagje ziekenhuis betalen.
als jij dus met je longemfyseem een maandje ligt te creperen, kunnen wij niet rokers daar gewoon voor dokken hoor.
jongens, kap daar nou gewoon mee. geloof me, je voelt je een stuk beter daarna. en de acceptatie van rokers in openbare gelegenheden neemt alleen maar af hoor...
Dus het wordt tijd om rokers eens flink de kosten te presenteren.
Gewoon onbetaalbaar maken.
En pakketten uit andere landen ook flinke accijnzen opheffen zodat het onaantrekkelijk wordt.
Is toch een vorm van import.
wie probeer je nu te overtuigen joh? als je je gelijk wil, mag je het hebben van mij. ik pas ervoor om over 5 jaar bij de dokter te zitten en te horen te krijgen dat ik mijn kinderen niet zal zien opgroeien. ik heb mijn conclusies getrokken. natuurlijk zijn er duizenden andere manieren om voortijdige het hoekje om te gaan, maar ik wil niet dood door zoiets zieligs als een verslaving.
of het net zo slecht is kan ik niet zeggen, omdat ik dat simpelweg niet weet
http://www.telegraaf.nl/b(...)_antirookfoto_s.html
De 360 lijkt me ook wel mooi vooral met de prijsvraag op fok games,zou mooi wezen als ik hem zou winnen!
?
en koffie:
koffie en gezondheid
tuurlijk joh. hou jezelf maar voor de gek. en als er weer eens een medisch programma over longkanker op tv is, hoef je je echt niet te schamen als je weer wegflitst hoor.. dat is heel normaal. alle verslaafden doen het.
ik wordt alleen schijtziek van die hypocriete reacties van mensen die zelf niet doorhebben dat ze zelf de boel ook lopen te vervuilen, en andere mensen ook schade toebrengen.
en buiten dat is het ieder zijn eigen keuze, en ik vindt dat ieder die keuze behoort te respecteren.
Aanpakken die hap..
In de praktijk heb ik meer last van rokers dan van drinkers.. foto
(passief meedrinken.. foto )
ALCOHOL is stukke schadelijker voor je lichaam dan roken! Ik als persoon die mensen kent in de hulpverlening weet wel beter. Roken is inderdaad ook schadelijk maar vergis je niet in feiten.
misschien dat ik iets minder oud wordt maar dat zou misschien 3 of 4 jaar zijn...
ik rook wel maar niet veel.. krijg ik de kans niet voor vanwege werk zinloos geweld?
mensen die dronken zijn of genoeg op hebben en je zomaar
de hersens komen inslaan?
Ach ja, politici... De ene knuppel is nog niet vertrokken of de andere knuppel dient zich alweer aan. Stelletje neurotische eikels! foto
m.a.w.: als jij nu niet verslaafd zou zijn aan roken, zou je dan naar de winkel lopen een pakje halen en alsnog verslaafd worden?
de eerste 10 sigaretten zijn een keuze, de volgende 100.000 een verslaving. helaas vindt die keuze voor veel mensen plaats in een fase van hun leven waarin image en stoerheid belangrijker voor je zijn dan je gezondheid.
eerlijk: het maakt me echt kwaad als ik een meisje van 14 stoer aan een peuk zie trekken. omdat wij met z'n allen er niet tegen optreden, ligt dat meisje over 15 jaar mischien dood te gaan in een ziekenhuisbed.
De rokers roken zich maar een eind weg, ik ben zelf niet roker. Ze hebben mijn respect als de roker sociaal genoeg is om te vragen of ie mag roken in de auto of in mijn appartement. Maar je hebt aso's erbij die zich nergens van aantrekken, ledigen de asbakken op openbare parkeerplaatsen, terwijl 2 meter verderop een emmer staat, of ze roken doodleuk in een lift terwijl er een grote sticker plakt dat het verboden is. Voor dit soort gasten mag een pakje 10 euro kosten.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
niet iedereen kan rond die leeftijd als een volwassene denken, maar het over 1 kam scheren is natuurlijk nooit goed. ik ben er dan ook niet op tegen om de leeftijd te verhogen, maar die prijsverhogingen zijn er niet om mensen van het roken te helpen, maar om de kas weer eens te spekken... ja, en echt alle, maar dan ook alle rokers zullen in het ziekenhuis eindigen als gevolg van hun 'gewoonte'... doe eens normaal... ja, net zoals ik moet dokken voor andere bepaalde mensen die naar mijn mening hun aandoening aan henzelf te danken hebben.. autoongelukken, fietsers die aangereden worden, dikke mensen die ten gevolge van hun overgewicht intensieve behandelingen moeten ondergaan om eventueel toch nog in leven gehouden te kunnen worden...
veel gelul kan dus ook voor jou gelden... wat anderen accepteren is hun zaak.. als mensen mij om dit soort futiele redenen niet zouden accepteren dan gaan ze hun gang maar.. door zo kortzichtig door het leven te gaan hebben ze er alleen zichzelf mee..
ik ben al eens gestopt, en idd, het voelt heel vrij en opluchtend en gezond..
toch miste ik het, want het is natuurlijk een soort van hobby, dus ben ik weer begonnen.. als ik er weer flauw van ben dan stop ik er weer (tijdelijk) mee
foto
roken is slecht voor je... dat begrijpt iederen wel
er is al genoeg gedaan om de niet-rokers te 'beschermen'
al dat gepraat over roken.. kreeg zin in een sjekkie foto
foto
fotofoto
echt zo smerig als zon kansloos figuut naast je gaat zitten in de trein of bus. Stinkt echt TE erg.
Asbest mag niet, krijg je kanker van, sigaretten mogen wel, want die brengen geld op... fotofoto
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
Nou, gezien meer dan de helft van de prijs van een pakje op dit moment al naar de staat gaat, en mocht het nog duurder worden, er alleen maar NOG meer naar de staatskas gaat, zou ik toch bijna gaan denken dat het ze meer om de extra inkomsten gaat dan de gezondheidsredenen.
Ik rook zelf ook, en ik vond al dat gezeik over roken en "OMG NEEJ" gedoe toch al zo triest ruim voordat ik rookte. foto
Bovendien, denk je dat dit wel helpt dan?
('Tekst op sigaretten werkt juist averechts')
Moeten de chips en de cola nu ook duurder worden???
Overdaad schaadt foto
Er zijn zoveel mensen die roken maar een klein deel krijgt er longkanker van en dan valt het nog niet eens te bewijzen dat het roken echt de boosdoener is, men gaat er van uit.
ja misschien krijg ik een hartaanval als ik de nieuwe prijs zie bij het afrekenen:
"dat is dan 7 euro"
... glup, kerm, sterf....
Maar roken..nee, DAT moeten we gevaarlijk vinden. foto
Legale diefstal zet zich voort. foto
waarschuwen voor de gevaren )
ugh ugh en komen er nog stickers op auto's
"ik rij met een roetfilter die niet werkt "
Wiegel met een sigaar in zijn mond..
Gister net 18 geworden foto , en helpt anders toch niet want ze kome er toch wel aan hetzelfde als aan wiet.
Ben ik lekker blij dat me vader 2 sloffe malborro gekocht heeft in tjechië,
Rook zelf niet alleen draai er blowtjes uit, jaja worde blowtje ook duurder van anders, maar ik flash de staat terug door in t buiteland peuke te kope 8)
Denk aan de kwaliteit van de Nederlandse lucht.
Die wordt niet vervuild door roken.
De premies zullen niet lager worden tenzij dit achterlijke zorgstelsel volgend jaar ongedaan wordt gemaakt.
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Gelukkig is een meerderheid van de Nederlands niet zo kansloos als de helft van de menser hier op FOK. "t zal wel iets met de leeftijd en de doelgroep te maken hebben fotofoto
Concluderend, roken wordt nog duurder en meer omstreden, dat is onvermijdelijk. De mensen die "belachelijk" vinden zijn ronduit associaal. En moeten niet zeiken dat ze de rekening gepresenteerd krijgen van hun eigen stompzinnige leefgewoontes. foto
Zo is dat is ff lekker ongenuanceerd zoals het de meeste fokkers betaamd.
Oh ja en verbieden ? tuurlijk gebeurt dat nooit , weet je wel hoeveel sigaretten winkels er zijn.
Dan kost het ze waarschijnlijk miljarden
dood de bactiereen zegt ze altijd en als ik niet meer rook dan
ga ik veel eten en dat is ook weer niet goed voor je lichaam.
Ze geeft toe dat ze verslaafd is maar ze begrijpt niet
waarom drugsverslaafden gratis heroïne krijgen en rokers
geen gratis sigaretten.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Kortom, waar wille we naar toe?
Dat iedereen onder exact dezelfde "gezonde" condities leeft en handelt?
Stel dat het zo zou zijn. Dan wordt toch niet iedereen even oud en blijft niet iedereen even gezond.
De oplossing voor zo'n samenleving... genetische manipulatie. Maak iedereen hetzelfde en zorg dat iedereen op een voorafvastgesteld moment dood gaat.
Ik ben een niet-roker maar ze moeten eens ophouden met het uitbuiten van de rokers. Moet je eens zien wat er allemaal aan inkomsten wordt misgelopen wanneer alle rokers zouden stoppen.
Elke keer als ik weer naar nederland kom, dan merk ik weer hoeveel mensen er wel niet roken in nederland. Je kan nergens eens wat gaan drinken of eten en dan thuis te komen zonder naar de sigarettenrook te stinken.
gaan roken alleen heeft dit een keerzijde dat er minder geld binnen
komt dit moeten de mensen die nu nog roken aanvullen doordat ik een
pakje sigaretten ga verhogen om zo het gat te dichten.
Marlboro per slof 7 euro inkoop.
Dus doe maar. fotofotofoto
Hoe dan ook, mijn vriendenkring bestaat uit zowel rokers als niet-rokers, uit gezonde niet-rokers tot astmapatiënten en gezonde rokers tot rokers met een rokershoestje..We spreken regelmatig bij elkaar af en gaan regelmatig met elkaar uit. Nooit hebben we problemen wat roken betreft, bij de één wordt op het balkon gerookt, bij de ander binnen en bij de derde niet en bij weer een ander in de keuken onder de afzuigkap. Ook tijdens het stappen heeft niemand van ons problemen, als iemand al last mocht hebben gaan we naar buiten en lopen we naar een andere tent.. Geen gezeik of gemiep onderling, we lossen het met elkaar op. En echt, dat scheelt een hele hoop frustratie!!
Misschien een tip om de hetze te doen sussen?! foto
Het probleem van asociaal gedrag is een algemeen manco waar het gros van de Nederlandse bevolking aan leidt. De individualisering van de afgelopen 10-20 jaar heeft grotendeels tot gevolg dat er een hoop figuren zich nog niet of nauwelijks bekommert om een ander (zie bijv. de discussie over vrijheid van meningsuiting). De voorbeelden die je aanhaalt (muv roken in liften natuurlijk) beperken zich echt niet tot alleen rokers.
En of je er vroeger dood aan gaat? Waarschijnlijk wel, maar alle doembeelden van alle rokers gaan een jarenlange lijdensweg van longkanker en/of hart- en vaatzieken in, is ook geen wetmatig iets.
Iemand uit m'n omgeving rookte dagelijkse een flinke hoeveelheid zware shag en zoop als een tempelier. Hij kreeg op late leeftijd een zeer agressieve vorm van darmkanker. Probleem was alleen dat z'n hart en longen het verdomden op te geven waardoor het behoorlijk lang heeft geduurd voordat hij uiteindelijk stierf. En zo kent iedereen wel voorbeelden van rokers die wel oud worden en niet-rokers die dat niet redden....
Op zich grappig dat je dat er wel in las foto
offtopic: wanneer komt er een wetsvoorstel voor belasting naar gewicht? dikke mensen hebben meer kans op aandoeningen, belasten de wegen, paden en funderingen meer, nemen meer plaats in, zijn inefficienter, en zo kan ik er nog wel een lijst aan toevoegen.. hoe dikker je bent, hoe meer je moet betalen.. kijken of er dan nog steeds een groei is in overgewicht......
Ik kan me er alleen mateloos aan irriteren dat er ontzettend veel mensen zijn die overal schijt aan hebben en het ontzettend leuk vinden om andere mensen lastig te vallen met hun stank en roet centrales... En vervolgens nog is een keer in hun botte hoofd halen te klagen als de rekening geprensteerd krijgen of iemand hier zijn ongenoegen over uit. Naar mijn idee is dat associaal gedrag.
Daarnaast, stel dat iemand gestopt is met roken. Deze persoon heeft dan nog heel lang verontreinigde longen. Hoe ga je dan bepalen of iemand wel of niet gerookt heeft dat jaar ? Daarnaast wanneer valt longkanker toe te schrijven aan roken of een ongezonde leefstijl ? En wanneer en hoe ga je dat dan in de ziekte kosten premie berekenen ?
Nog maar te zwijgen of de extra inspanning die geleverd worden om mensen jaarlijks te testen, en het geld wat dit gaat kosten.
Kortom in heel Europe de sigaretten prijzen gelijk en lekker opschoeven die prijs totdat het de niet rokende mensen geen geld meer kost.
[off-topic]
de verkeerde gequote ATD... sorry foto
[/off-topic]
maar net zo realistisch als de meeste campagnes en acties van onze 'bezorgde' overheid....
Maar dat rokers maar meer moeten betalen voor gezondheidszorg is discriminatie !
Autorijdend Nederland hoeft toch ook niet meer te betalen.
Zwaarlijvige Nederlanders hoeven toch ook niet meer te betalen.
Nederlandse alcholisten hoeven toch ook niet meer te betalen.
Nederlanders met een openhaard hoeven toch ook niet meer te betalen.
En nog iets de mensen die vinden dat rokend Nederland meer moet betalen voor de gezondheidszorg. Lopen toch niet met zuurstof maskers over straat ?? foto
Want de grootste vervuilers van de lucht zijn
Auto's (fijn stof, co2 en nog veel meer is ook kanker verwekkend)
de petro-chemische industrie ( je wilt niet weten wat die allemaal uit stoten)
Sorry maar er zijn een paar fundamentalitische anti-rokers die aan het discrimineren zijn. En in de grondwet staat dat je wel een vrijheid van menings uiting heb maar deze mag niet discrimineren.
Dus daarom kan een roker, autorijder, alcholist ect. nooit meer betalen dan iemand die dat allemaal niet doet.
[offtopic]
En over dat roken slechter is dan alcohol. Daar ben ik het ook niet meer eens.
http://www.bierengezondheid.be/index_nl.jsp?Page=Dos52&Doc=kanker
http://www.bierengezondheid.be/index_nl.jsp?Page=Dos54&Doc=kanker
http://www.bierengezondheid.be/index_nl.jsp?Page=Dos51&Doc=kanker
| Canon 50D & BG-E2N | FanCier WT6300s Tripod |
| Canon 17-85 IS USM | Pentacon 135mm 2.8 |
Nee dit gaat gewoon de bodemloze put van het ministerie in hoor.
Het is wel ronduit zwak om naar allerlei andere dingen te gaan wijzen die ook schadelijk zijn en dat als argument gebruiken om de kosten voor roken dan ook maar te vergoeilijken.
Wees gewoon een vent geef gewoon toe dat je verslaafd bent aan roken en dat je er niet af komt. En neem de kosten die het met zich mee brengen voor je eigen rekening. Dan is er niemand die er klaagt of verwijtens maakt.
En de kosten die roken met zich draagt ?
Als jij een auto hebt moet je ook een vent zijn en voor de niet rijdende Nederlanders gaan betalen. Die ziek worden van uitlaat gassen. volgens mij is dit de zelfde vergelijking.
| Canon 50D & BG-E2N | FanCier WT6300s Tripod |
| Canon 17-85 IS USM | Pentacon 135mm 2.8 |
Ook korting op mijn pensioenpremie dan he want we moeten wel consequent blijven.
Die K** Hoogervorst heeft me al genoeg geld gekost met z'n 'fantastische" zorgstelsel foto (die dief heeft mijn werkgeversbijdrage gejat)
Wat betreft het 1e dat mensen de gezondheid kosten voor bepaalde groepen zouden willen aanpassen dat is gewoon dom van deze mensen. Dat is namelijk niet te realiseren. Het hele idee van verzekeren is namelijk de risico's spreiden.... als je mensen vanwege hogere risico's extra gaat aanslaan... kunnen we net zo goed ziektekosten verzekeringen afschaffen. Een serieuze politicus zal dit dan ook niet als plan aandragen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken