Nederlanders geven te veel geld uit
Het bedrijf onderzocht hoe en waar Nederlanders hun geld aan uitgeven. "Ondanks de economische recessie laat het financieel management van Nederlandse huishoudens te wensen over", zegt Raymond Schrama, directeur van DailyCom in een toelichting op het onderzoek van PanelWizard.
Volgens Schrama negeren de Nederlanders zelfs aanbiedingen en kortingsbonnen en internetten ze voor veels te veel geld. "Meer dan de helft van de consumenten bezuinigt niet op energie, brandstof, uitstapjes en telefoonkosten. Voor verzekeringen en internet ligt dit aandeel zelfs op 75 procent, zo blijkt uit een onderzoek naar het aankoopgedrag. Veel koopkracht gaat zo onnodig verloren."
Een modaal Nederlands gezin kan honderden euro's per jaar besparen door gewoon op te letten. "Vooral op boodschappen kan fors worden bezuinigd, bijvoorbeeld door gebruik te maken van aanbiedingen. Hierdoor kunnen deze uitgaven met gemak 250 tot 300 euro per jaar worden teruggebracht", aldus Schrama.