Nieuws
Oorzaak ongeval A2 Maastricht bekend
De oorzaak van het ongeval dat gisteravond op de A2 bij Maastricht plaats had, is inmiddels duidelijk geworden. De bestuurder van een Tsjechische vrachtwagen merkte te laat op dat op de A2, ter hoogte van de Geusselt, een file stond. Hij reed daardoor in op een personenauto, waardoor deze onder een andere vrachtauto schoof. De personenauto raakte hierdoor aan de voorkant zwaar beschadigd en de twee inzittenden zwaar gewond.
Daarna ramde de Tsjech, die niet gewond raakte, twee stilstaande auto's op de andere rijbaan. Eén van die inzittenden raakte licht gewond. De Tsjechische chauffeur is aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Maastricht.
[ Dit bericht is gewijzigd door radiating ]
maar desalniettemin nog steeds vervelend.
Vervelend ongeluk, maar die zijn er honderden per dag.
http://www.bicweb.nl/A2/# <-- Zeer informatief!
reden vaak werken die signalerings borden niet en houden de schijn op dat er niks aan het handje is.
nu zijn het 'slechts' twee zwaargewonden en enkele lichtgewonden.
quote:
We gaan toch hopelijk niet elke oorzaak van een ongeluk uitlichten he?
Vervelend ongeluk, maar die zijn er honderden per dag.
Nou ik denk dat de verzekering echt wel wil weten wat er gebeurt is en dat ze niet zomaar uitbetalen foto
quote:
In Tsjechië zijn er zeker niet zulke drukke wegen als de A2.
In Tjechië hebben ze vast ook geen stoplichten op de autoweg foto
quote:
zeker een glaasje te veel op ofzo...
Vrachtwagenchauffeurs slapen vaak te weinig. Levensgevaarlijk; echt mazzel dat die twee inzittenden `slechts' zwaargewond zijn (hopelijk niet levensbedreigend).
quote:
Nou ik denk dat de verzekering echt wel wil weten wat er gebeurt is en dat ze niet zomaar uitbetalen
Duh, lijkt me helder, maar het heeft weinig nieuwswaarde voor NL om na elk ongeluk de oorzaken te publiceren. Tenzij het iets bijzonders is, wat dit niet is. Ongelukken door onoplettende weggebruikers zijn zelfs de meest gangbare oorzaak. Maar knap lullig dat die Tsjech niet uit zijn doppen kijkt, omdat een vrachtauto veel schade kan maken zo blijkt maar weer. Denkt dat vrachtauto's maar eens uitgerust moeten worden met die reeds bestaande technieken voor afstand-sensors die aangesloten zijn op de ABS of sensors die de bestuurder in de gaten houden/meten dat ie niet in slaap valt onder het rijden.
quote:
Denkt dat vrachtauto's maar eens uitgerust moeten worden met die reeds bestaande technieken voor afstand-sensors die aangesloten zijn op de ABS of sensors die de bestuurder in de gaten houden/meten dat ie niet in slaap valt onder het rijden.
Zoiets hebben ze toch ook in treinen, dat de machinist om de zoveel tijd een signaal moet geven? Is dat ook niet iets voor vrachtwagens?
quote:
Zoiets hebben ze toch ook in treinen, dat de machinist om de zoveel tijd een signaal moet geven? Is dat ook niet iets voor vrachtwagens?
Volgens mij is dat anders, iets met een pedaal ofzo die onder het rijden ingetrapt moet worden en als die machinist een beroerte zou krijgen zou ie dat ding vanzelf loslaat. Net zoals een jetskier een soort koord aan de jetski zelf heeft voor als ie eraf valt en dat ding niet meteen doorvaart maar zichzelf uitschakelt. Ook geen perfect systeem volgens mij, met die trein.
Met een vrachtwagen werkt dat niet helemaal denk ik, want een chauffeur kan blijkbaar makkelijk in slaapvallen met cruisecontrol aan enzo. Het zal echt met die oogsensors of hersen/hart ritme sensors moeten gebeuren, die bestaan al en daar zijn al proeven mee, ofwel met die afstandssensors in de bumpers die snelheid meten en zelf ingrijpen als dit te link wordt op het ABS remsysteem.
Oeps dat mag niet he??
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken