Virtuele Big Brother gestart
De 15 bewoners zijn geselecteerd uit 300 aanmeldingen, afkomstig uit 30 landen. Van de deelnemers wordt verwacht dat zij gedurende een maand minimaal 8 uur per etmaal online zijn in het huis. Elke week bepalen bezoekers van Second Life welke drie bewoners het huis moeten verlaten. Tijdens een live-finale op 4 januari 2007 wint de populairste bewoner een onbewoond tropisch eiland in Second Life. De winnaar hoeft daarnaast één jaar lang geen huur te betalen.
Het virtuele huis is gesitueerd op het Big Brother-eiland en is 24 uur per dag toegankelijk. Alles op het eiland is gebouwd door Endemol Nederland. Net als in het 'echte' Big Brother krijgen de bewoners voortdurend opdrachten. Zo moeten zij onder meer beroemde gebouwen nabouwen, die vervolgens geveild zullen worden. De opbrengst gaat naar een goed doel in de echte wereld, dat wordt bepaald door bezoekende avatars (inwoners van Second Life).
De virtuele wereld Second Life heeft 1,7 miljoen geregistreerde gebruikers, waaronder ongeveer 20.000 Nederlanders. In de afgelopen maanden groeide het aantal Nederlandse gebruikers maandelijks met zestig procent. Grote ondernemingen als Sony BMG, Adidas, Reuters, Philips en ABN AMRO openden onlangs vestigingen in Second Life. Verder meldde een Chinese onlangs, dat zij miljonair was geworden met dit 'spel'.
Een deel van het door Endemol ontworpen Big Brother-huis.
Met dank aan test55 voor de submit.