Nieuws
Definitief geen tunnel langs Naardermeer

Het kabinet zal nu de verbreding en overkapping van de Amsterdamse Gaasperdammerweg uitstellen om het fileleed vlakbij Almere aan te pakken. De Tweede Kamer drong aan op een snelle aanpak van de hardnekkige files in deze regio. Vooral de gemeente Almere wilde dat er snel een besluit genomen werd over de kwestie.
Het kabinet wilde in april besluiten tot het aanleggen van een tunnel omdat deze snel het fileleed op zou kunnen lossen. De ministers hebben echter geconstateerd dat er voor een tunnelverbinding nauwelijks politiek en maatschappelijk draagvlak bestaat. Het Naardermeer is een van de oudste natuurgebieden van Nederland.

Deze weg en tunnel komen er niet
the soap keeps on going.
Al is het natuurlijk wel lastig dat er op deze manier niks aan de files wordt gedaan, dan gaan mensen maar wat meer met de trein en de fiets foto
Ik vind het toch typisch dat een lobby in een landelijk gebied als Gooi- en Vechtstreek het wel voor elkaar krijgt om een project als dit van tafel te krijgen. Zal eerder liggen aan de patsers die daar hun 'stulpje' hebben dan aan het Naardermeer als natuurgebied, me dunkt.
Die weg moet er gewoon komen... en goed ingepast worden voor zo min mogelijk schade...
foto
Die tunnel had er gewoon moeten komen, economie kost meer dan die paar bomen die weg moeten foto
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
Gemiste kans enkel omdat het verkiezingstijd is. Het is toch weer triest gesteld.
de beste oplossing tegen het fileprobleem is overbevolking tegen te gaan, men had nooit de grenzen open moeten doen want de meeste als niet alle niet-Westerse buitenlanders die allemaal een auto willen gaan in de grote steden wonen met als gevolg grote files daarom heen.
Waarom ik op deze kolder inga snap ik zelf niet eens.
Investeren in het OV is overigens altijd goed. En hard nodig. Ik heb nu al bijna 3 weken geen ochtend zonder vertraging naar m'n werk kunnen gaan...
http://www.natuurenmilieu.nl/page.php?pageID=88&itemID=1787
Als een tunnel misntens zo duur is dan is verbreding/overkapping van bestaande snelweg nou ook weer niet zo'n probleem.
Onertussen verdwijnen de zgn. 'natuurwaarden' in het gebied toch wel stukje bij beetje. Evenzo met andere cultuurlandschappen (natuur is het niet echt) die soms duizend jaar oud zijn.
Doodzonde.
De meren en vochtige gebieden zijn er om de grondwaterstand op peil te houden, zodat het gebied niet verdroogt. Als dat niet gebeurt, en er moet water worden ingelaten in de polders, dan trekt het daarbij gebruikte aanvoerwater van de grote rivieren zoals de Rijn in de ondergrond. Dit water is erg voedselrijk en deastreus voor de ontwikkeling van bijzondere ecosystemen. Dat soort 'finetuning' is erg gunstig voor het gebied, als je het landschappelijk aantrekkelijk wilt maken.
Voor vogelliefhebbers ligt het weer wat anders, maar naar mijn idee niet terecht, omdat vogels niet de meest kwetsbare elementen zijn in een ecosysteem, omdat die zich makkelijk kunnen verplaatsen (naar bv. de Oostvaardersplassen en omgeving). Dat is daarentegen wel de vegetatie, en wat dat betreft heeft een weg door het gebied niet zoveel invloed, afgezien van het lawaai en de diffuse verontreiniging door uitlaatgassen (die erg negatief is, maar niet in geval van een tunnel dus).
El Coño
ウイスキー
ik vind de natuur belangrijker dan een stel buitenlanders.
El Coño
ウイスキー
Een parallelroute lost dat op en maakt de wegen betrouwbaarder.
Die zullen blij zijn met de NIMBY-zeikerds uit weesp en omgeving.
Wat koste de tunnel onder het naardermeer eigenlijk? Dde huidige variant schijnt 4 miljard te kosten vanwege de moeilijke inpassing...
Ironisch genoeg ligt de A1 ook veel dichter langs het naardemeer dan die tunnel die er niet komt foto iedereen verliest.
Dankzij alle protesten van de milieumaffia is nu gekozen voor de allerslechtste optie voor het Naardermeer.
De A1 die nu verbreed gaat worden ligt al bijna tegen het natuurgebied aan, en de spoorlijn die er dwars doorheen ligt zal nu veel zwaarder belast moeten worden.
Goed gedaan hoor jongens! foto
Alleen jammer dat dit de 1 na slechtste oplossing voor de mobiliteit is. De enige slechtere optie was niks doen foto
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
Men verwaarloost de natuur, maar vergeet bij zichzelf dat hij puur natuur zelf is.
Hoef je ook niks te verbreden..
Maarja iedereen lui iedereen gemak foto
Het probleem is zowiezo niet dat er te weinig snelweg is, maar dat er teveel verkeer is. Als de tunnel er was gekomen, was er niks veranderd behalve dat je dan had kunnen kíézen in welke file je zou gaan staan. Nounou, wát een vooruitgang.
Ik begrijp dat men er van baalt om elke ochtend weer in die klote-file te staan, maar zolang iedereen die almere woont persé (tegen beter weten in) met de auto naar z'n werk in amsterdam wil wordt het probleem alleen maar erger en blijft het dweilen met de kraan open (er willen nog steeds mensen in almere wonen, blijkbaar foto). Laat ze de treinen tussen amsterdam en almere maar eens verbeteren. (het eerder genoemde argument dat het treinverkeer dwars door het naardermeer zou toenemen is regelrechte bullshit, daar loopt de verbinding almere <=> amsterdam helemaal niet. Dat is de achtergestelde spoorlijn naar bussum/hilversum... foto )
Wij hopen dat jullie er blij mee zijn, want het is voor jullie dat wij ons best doen FOK! niet alleen zo leuk, maar ook zo SNEL mogelijk te houden.
Dit heeft dus ook betrekking op die spoorlijn Hilversum-Amsterdam die op korte termijn verdubbeld moet worden om de reizigersstroom aan te kunnen.
En nog een opmerking; het gaat dus niet alleen om het verkeer dat naar Amsterdam wil, maar ook om het verkeer dat langs Amsterdam moet. Dat verkeer zou met een A6/A9 verbinding dus een alternatief hebben richting de A2 of de A4, waarbij ze niet meer over de ring Amsterdam hoeven.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
What's next? De dampkring oprekken omdat het vliegverkeer niet meer past? We moeten eens ophouden met de natuur steeds maar naar onze hand te zetten.
Wij hopen dat jullie er blij mee zijn, want het is voor jullie dat wij ons best doen FOK! niet alleen zo leuk, maar ook zo SNEL mogelijk te houden.
ik woon zelf in Almere, en sta bijna dagelijks in de file.
die verbreding zal ook alleen maar in de nacht werken als er geen flikker op de weg rijd.
en ik durf te wedden dat over 20jaar het opeens wel mag.
maya dan vliegen we toch al in spaceshuttles over de a6 en a1 richting a-dam-deck
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Wij hopen dat jullie er blij mee zijn, want het is voor jullie dat wij ons best doen FOK! niet alleen zo leuk, maar ook zo SNEL mogelijk te houden.
Lees het rapport van TNO er eens op na:
http://files.gamma.oberon(...)ater_naardermeer.pdf
Tunnelbouw gaat tegenwoordig niet meer in een bouwput, maar met een soort boormachine en het afzinken van tunnelsegmenten. Wel een beetje bijblijven hé.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken