Wie woensdagochtend met de bus wil reizen in Noord-Nederland doet er goed aan de trip uit te stellen naar later in de ochtend. Dit in verband met een "werkoverleg" dat buschauffeurs van Arriva tussen 06.00 en 09.00 uur willen voeren. Met het overleg protesteren de chauffeurs tegen het uitblijven van een nieuw dienstrooster. De actie heeft alleen haar weerslag op het busvervoer, de treinen van Arriva rijden wel gewoon volgens de dienstregeling.
Het overleg is een gevolg van een uiterst moeizaam overleg tussen de ondernemingsraad en de directie van het bedrijf. Heet hangijzer is vooral het feit dat Arriva de tijd voor het op- en neerlopen naar de bussen, de tassen met kaartjes vullen en het afrekenen aan de kassa niet altijd als werktijd ziet en de chauffeurs hun pauze van vijftien minuten daardoor vaak in rook zien opgaan.
Behalve in de drie noordelijke provincies exploiteert Arriva ook het openbaar vervoer in de regio's Purmerend, Drechtsteden en de Betuwe. Ook daar zijn "werkvergaderingen" uitgeschreven. Overigens beschouwt Arriva deze als wilde stakingen en deelnemende chauffeurs lopen het risico te worden gekort op hun loon. Met dank aan Friebo voor de submit.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Heet hangijzer is vooral het feit dat Arriva de tijd voor het op- en neerlopen naar de bussen, de tassen met kaartjes vullen en het afrekenen aan de kassa niet altijd als werktijd ziet
Dat is tock onzin? Je loopt naar een andere bus om je wer voor te zetten, gewoon betalen die tijden! foto
I,m an asshole Sometimes I park in the handicapped spaces While handicapped people Make handicapped faces
Heet hangijzer is vooral het feit dat Arriva de tijd voor het op- en neerlopen naar de bussen, de tassen met kaartjes vullen en het afrekenen aan de kassa niet altijd als werktijd ziet en de chauffeurs hun pauze van vijftien minuten daardoor vaak in rook zien opgaan.
Als ze dit niet altijd als werktijd zien, hoe zien ze het dan? Hobby?
Als het geen werktijd is hoeven ze dat dus ook niet te doen, laat ze dan maar iemand appart aannemen voor kassa werk, en de bussen tot aan de deur van de chauffeur brengen.
Als software een handleiding is voor een machine (PC).....waarom moet ik er dan voor betalen? Ik heb nog nooit voor een handleiding betaald.........
Heet hangijzer is vooral het feit dat Arriva de tijd voor het op- en neerlopen naar de bussen, de tassen met kaartjes vullen en het afrekenen aan de kassa niet altijd als werktijd ziet
die onzin heeft de directie waarschijnlijk verzonnen in een fijn restaurant,met een goed glas wijn, op kosten van de zaak natuurlijk, en wie weet waar ze daarna nog naar toe zijn gegaan.
Heet hangijzer is vooral het feit dat Arriva de tijd voor het op- en neerlopen naar de bussen, de tassen met kaartjes vullen en het afrekenen aan de kassa niet altijd als werktijd ziet en de chauffeurs hun pauze van vijftien minuten daardoor vaak in rook zien opgaan.
Hoe krijg ik met zo min mogelijk moeite een heel bedrijf over de pis foto Wat een knuppels daar bij de directie zeg...
So this is how liberty dies... with thunderous applause. Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
Op dinsdag 26 september 2006 @ 21:25 schreef ChaoticPunk het volgende:
[..]
Als ze dit niet altijd als werktijd zien, hoe zien ze het dan? Hobby?
Als het geen werktijd is hoeven ze dat dus ook niet te doen, laat ze dan maar iemand appart aannemen voor kassa werk, en de bussen tot aan de deur van de chauffeur brengen.
Gewoon een tijdje stiptheidsacties uitvoeren. Kijken hoe snel ze op hun beslissing terugkomen foto
So this is how liberty dies... with thunderous applause. Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
Op dinsdag 26 september 2006 @ 21:32 schreef Zug-Chef het volgende: In Noord-Nederland rijden de bussen wel in het Noord-Friesland en Zuid-West Friesland (het vroegere NoordNed gebied).
NoordNed had ook treinen tussen Groningen en Leeuwarden, rijden die bussen wel?
Op dinsdag 26 september 2006 @ 21:43 schreef Pr0-n00b het volgende: Stelletje ******* fotofotofoto
En hoe moet ik morgen op school komen dan? Net als de andere helft van de studenten in Groningen die met de bus gaan.
Echt joh, ga in het weekend staken dan ofzo, probeer dat eerst maar es
Ik snap dat je er van baalt, maar zou er misschien een reden voor zijn dat ze het niet op een zondag doen? foto
So this is how liberty dies... with thunderous applause. Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
Op dinsdag 26 september 2006 @ 21:25 schreef Borjoyzee het volgende: Heet hangijzer is vooral het feit dat Arriva de tijd voor het op- en neerlopen naar de bussen, de tassen met kaartjes vullen en het afrekenen aan de kassa niet altijd als werktijd ziet
Dat is tock onzin? Je loopt naar een andere bus om je wer voor te zetten, gewoon betalen die tijden! foto
inderdaad, als je chauffeur bent krijg je toch ook betaald als je voor een stoplicht staat oid.
Hier plagen ze alleen maar "onschuldige" passagiers mee, wil je de directie plagen, laat dan de passagiers gratis reizen voor een weekje of twee, dan binden ze wel in. foto Ons hebben ze genoeg geplaagd met die dure trein- en buskaartjes.. foto
Wat betreft die chauffeurs in het openbaar vervoer, zijn zij de enigen in ons land die te weinig verdienen? Of zijn zij de enigen die tegenwoordig nog effectief acties kunnen ondernemen tegen hun werkgevers?
Is het dan toch tijd voor een loongolf? foto Tijd voor je werkgever om zijn plezierjachtambities te laten varen.. foto
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
Op dinsdag 26 september 2006 @ 21:58 schreef demonic het volgende: Prachtig toch dat openbaar vervoer. Mijn auto staat nooit stil omdat hij vandaag niet wil.
Op dinsdag 26 september 2006 @ 21:53 schreef HerrBlitzwing het volgende: Tja, het verkopen van de busbedrijven uit de VSN-2 groep was een van de grootste fouten op het gebied van OV. Dat hele Britse Arriva hadden ze hier nooit moeten toelaten (idem met Connex/Veolia). Ben blij dat die klojo's alsnog de concessies in Noord-Brabant niet krijgen. Ik kan het die chauffeurs iig niet kwalijk nemen.
Connex groep is anders toch zo'n beetje de enige vervoerder in brabant (BBA).
Op dinsdag 26 september 2006 @ 21:58 schreef demonic het volgende: Prachtig toch dat openbaar vervoer. Mijn auto staat nooit stil omdat hij vandaag niet wil.
Ach, de trein staat nooit stil omdat vrachtwagen chaufeurs, boeren, of woonwagenkampbewoners hun punt willen maken op de snelweg.
Tsja... Als ze nou eens zouden beginnen met OP TIJD plaats te nemen in hun bus, in plaats van precies OP de vertrektijd (waarNA iedereen dus nog moet instappen en inchecken) waardoor de bus structureel te laat vertrekt... foto
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Maar ik ben morgen toch al vrij, want ik ben een beetje ziekjes foto
Dat is tock onzin? Je loopt naar een andere bus om je wer voor te zetten, gewoon betalen die tijden! foto
Sometimes I park in the handicapped spaces
While handicapped people
Make handicapped faces
Als het geen werktijd is hoeven ze dat dus ook niet te doen, laat ze dan maar iemand appart aannemen voor kassa werk, en de bussen tot aan de deur van de chauffeur brengen.
Ik heb nog nooit voor een handleiding betaald.........
Wat een knuppels daar bij de directie zeg...
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
Gewoonik
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
Maar ik denk dat ze hier een beetje bang voor zijn, want wat dat betrefd zijn werkgevers die al zo denken de grootste schoften ..
Ik heb nog nooit voor een handleiding betaald.........
En hoe moet ik morgen op school komen dan? Net als de andere helft van de studenten in Groningen die met de bus gaan.
Echt joh, ga in het weekend staken dan ofzo, probeer dat eerst maar es
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
Wat betreft die chauffeurs in het openbaar vervoer, zijn zij de enigen in ons land die te weinig verdienen? Of zijn zij de enigen die tegenwoordig nog effectief acties kunnen ondernemen tegen hun werkgevers?
Is het dan toch tijd voor een loongolf? foto
Tijd voor je werkgever om zijn plezierjachtambities te laten varen.. foto
Mijn auto staat nooit stil omdat hij vandaag niet wil.
Ga fietsen.
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken