Nieuws
A4 tussen Delft en Schiedam wordt doorgetrokken
De A4 die nu stopt bij Delft kan worden doorgetrokken naar Schiedam. De gemeenteraden van Schiedam en Vlaardingen hebben het groene licht gegeven voor de aanleg van het ontbrekende deel van de snelweg. De plannen die er al sinds de jaren zeventig liggen waardoor de snelweg over een lengte van zeven kilometer tussen Delft en Schiedam kan worden doorgetrokken, kunnen nu worden uitgevoerd. De gemeentes en milieuorganisaties hebben de aanleg jarenlang tegen gehouden. De gemeenteraad van Delft was al akkoord met de aanleg.
Vanmiddag ondertekenen de gemeenten een convenant over het bouwproject, samen met een aantal milieu-organisaties, de provincie Zuid-Holland en minister Peijs. De aanleg zal in 2008 beginnen. In 2013 is de weg dan af.
De betrokken gemeenten staan niet te juichen over het nieuwe stuk A4, maar gaan akkoord zolang de minister ervoor zorgt dat de A4 zo weinig mogelijk overlast veroorzaakt. Dat gebeurt onder meer door een gedeeltelijke overkapping van de weg.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
scheelt file op de A13!
Gaan ze hem met 2 man aanleggen of zo ??
5km asfalt .. taluds liggen er al, en effe aansluiting maken op Beneluxplein, hoe moeilijk kan het zijn
Ongelofelijk ... ding had er al 30 jaar moeten liggen
p.s. moehaha... volgens mij gaat ie tussen schiedam en vlaardingen verdiept worden... dus dat hele zandlichaam moet afgegraven worden...
Denken ze nu werkelijk dat deze weg aangelegd kan worden, zonder over de budgetten heen te gaan en zonder dat de omgeving enige overlast zal krijgen door stank, smog en geluid?
Lang leve de inividualistische automobilist. foto
Dat je daar niet op de weg niet zit te wachten begrijp ik wel. Ook wordt er nergens gezegd dat je er geen last van krijgt, er wordt gezegd dat ze het proberen te beperken. Hier wordt het ook beperkt en daar is zeker goed mee te leven. Zoiets kan je verwachten als je in een straal van 30 km van de havens afwoont. Daar wordt met minder schone lucht gewerkt. Enige reden dat hier zoveel mensen wonen is omdat er gewerkt wordt, en daar is die weg dus ook heel belangrijk voor.
Het traject licht al jaren klaar.
foto
foto
Op deze luchtfoto is dat ook goed te zien.
moetenmogen hobbyclubjes tekenen voor overheidsbesluiten?Er staan vanuit Vlaardingen en Schiedam 2 grote wijken pal naast het talud. Dat is voor die mensen echt niet tof. foto En zoveel nut heeft het nou ook weer niet, binnendoor rijd je ook zo naar Delft. Volgens mij wordt het trouwens een tolweg. Nee, er is geen reden om te juigen. We mogen hopen dat Schiedam ons compenseert bij het verkopen van het huis, want dat zal waarschijnlijk niet meer zo veel opbrengen...
Het zal ook een keer tijd worden ook. Ik schaam me dat mijn gemeente het zo lang tegen heeft gehouden (schiedam foto )
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Bovendien vind ik het vrij raar om te klagen als je ernaast woont. Die plannen zijn er al 40 (!) jaar. de snelweg ligt er al praktisch, zandhopen ed liggen al die tijd al klaar om geasfalteerd te worden.
Maar volgens mij wordt er ook een groot deel onder gronds of overdekt zodat de omwonenden er niet zó veel last van hebben foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Op die A13 staat tijdens de spits altijd minimaal 10km file. Die afsluiting van sluiproute door De Zweth heeft die filevorming ook nog eens bevorderd.
Er is weleens een paar jaar geleden een uitzending op tv geweest over de het doortrekken van de A4. Het blijkt namelijk dat de 'omweg' die het vrachtverkeer nu moet maken, A4 -> A13 -> A20 een enorme kostenpost is en dan niet alleen financieel, ook het milieu leidt enorm onder die extra kilometers. Exacte bedragen weet ik niet meer, maar bedenk dat die A4 nu niet voor niets wordt doorgetrokken.
Ennieweej, ben blij dat wij geen koophuis hebben (zou ik sowieso nooit in deze regio willen!) want die huizen zullen idd beduidend minder waard worden, gok ik zo. foto
Murray Walker
Ik snap best dat je liever geen weg naast je deur wil hebben, maar je mag ook wel iets meer aan het algemene belang denken.
Jammer, heb vroeger veel gespeeld op de dijk en je ken er ook aardig crossen foto.
Gewoonik
Het moet niet gekker worden.
Het tegenhouden van veel overlast veroorzakende, levensgevaarlijke, gestresste automobilisten die door woongebieden scheuren, als een filebevordende maatregel beschouwen.
foto
Maar goed, ik hoor net uit zéér betrouwbare bron dat er een tunnel tussen Vlaardingen en Schiedam komt, en verdiept in het landelijk gebied tot aan Delft. En óp die tunnel komt dan een parkachtig gebied.
"Niets horen, niets zien, niets ruiken..." dat waren de voorwaarden van het gemeentelijk bestuur van Vlaardingen... Volgens de architect wordt t een waar kunsstuk, een doorbraak in de manier van wegenbouwen. Kosten: slechts 1000 euro per meter... maar dan héb je ook wat... schijnt...
Kortom: ik bén benieuwd!!!
En voor 2013 ben ik hier waarschijnlijk toch al weg foto
En al die individualistische automobilisten die daar dagelijks in de rij staan zijn in overgrote meerderheid wel de mensen die dit land draaiende houden. Zij betalen voor de sociale premies, de belastingen, houden onze economie draaiende. Iets meer respect mag ook wel!!
Veel minder file problemen als dat stuk weg klaar is!
Daarnaast denk ik dat wanneer er niet te veel afslagen worden aangelgd de filevorming ook behoorlijk kan meevallen. Dat zou mooi voor jullie zijn. 1000 euro per meter is niet eens zo duur, dat lijkt me hoger liggen namelijk.
[..] Inderdaad, een bedrag van 7 miljoen was in de jaren zeventig al niet realistisch. Helaas gaat het door al die vertragingen uiteindelijk een veelvoud kosten nog afgezien wat het de economie in de tussentijd heeft gekost door gederfde inkomsten.
Maar dat is ook wel weer een beetje negatief gedacht. Laten we blij zijn dat het er nu wel gaat komen foto
Als je iemand de luchtvervuiling door al die files kunt kwalijk nemen is het de groene lobby wel.
ja veel mensen zijn er voor, maar die wonen er niet naast
rechts lullen links vullen
en nee ik heb geen auto.
Dat is 7 kilometer in 5 jaar, wat dus neer komt op 1,4km per jaar.
Dat betekent dat ze ongeveer 120 meter per maand asfalteren.
Als je uitgaat van 20 werkbare dagen per maand, dan leggen ze dus maar 6 meter snelweg per dag aan...
Aangezien het traject er al ligt, de grond al ruim 35 jaar ligt in te klinken, en het grootste deel van de aanleg machinaal gaat, lijkt het me dat dat sneller zou moeten kunnen.
Blijven over de mensen die op hun werk moeten zijn of beroepsmatig op de weg zitten. Juist... precies de mensen die het geld verdienen waar dit land op draait.
fotofoto
En ik hou ook het land draaiende door een gewone werknemer te zijn die elke dag met tram, trein en bus op mijn werk kom. En ook dat OV kost mij geld.
Waar verlies ik respect? Voor die single-automobilist die zich te goed voor het OV voelt of te stoer voor een fiets is?
foto
Nog even en ze gaan heel Nederland asfalteren. foto
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
Je ouders wisten wat ze konden verwachten toen ze daar gingen wonen.de plannen bestaan al geruime tijd. Door er vanuit te gaan dat iedere werknemer die met de auto komt alleen aan zichzelf denkt en je verwijt mensen notabene dat ze niet met het OV komen. Alsof dat voor iedereen een oplossing zou zijn.
De treinen en bussen kampen nu al met forse capaciteitsproblemen. Als maar 10% van de filerijders het OV pakt ligt dat volledig onderuit. Daarbij zijn de reistijden vaak erg lang als het werk uberhaupt al bereikbaar is per OV.
Kijk maar eens via Google Maps naar Nederland. Dan zie je dat ons landje nauwelijks is bedolven door wegen, maar destemeer door boerenland.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken