Nieuws
Driekwart wil boycot dure benzine
Volgens onderzoek van Maurice de Hond ziet drie op de vier Nederlanders wel wat in een benzine-boycot in de hoop een benzine-oorlog te starten. Dat is ongeveer hetzelfde resultaat vergeleken met het onderzoek van de Telegraaf.
Zo tankt zestig procent het liefst bij de goedkopere benzinestations. Vier op de vijf ondervraagden wil af van het "kwartje van Kok", waarbij de lezersenquête van de Telegraaf met het resultaat van 93 procent komt. Twintig procent van de ondervraagde mensen beweert minder met de auto te rijden dan vroeger, want ze zijn de dure brandstof beu. Een liter Euro ongelood kost nu gemiddeld €1,40.
m-a-r-k-t-w-e-r-k-i-n-g.
*zucht*
Wat is eigenlijk een benzine-boycot? Laat men dan de auto helemaal staan?
Het is wel een onvolledig bericht trouwens, de achterliggende gedachte is dat automobilisten de marktleiders Shell en Esso gaan mijden, om zo lagere prijzen af te dwingen. Hetzelfde had al eens effect bij Albert Heijn: mensen bleven weg, AH snapte waarom en ging een prijzenoorlog aan, gevolg is dat er weer veel meer mensen bij AH boodschappen zijn gaan doen.
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
Wat een gelul alsof iedereen dan maar een week met het OV zou gaan.
feit is dat de prijzen artificieel hoog worden gehouden, door speculanten die als gekken olie kopen, en daarmee door blijven gaan, en de prijs blijven opdrijven, totdat de markt gaat crashen
geduld, een jaar geduld, en de markt valt in elkaar
The exile ends, and a hero will return home
50 Eurocent is genoeg voor een liter brandstof.
Het kan maar op één manier stoppen: stem volgende keer geen VVD. VVD is een auto-onvriendelijke partij. Onzinnge boetes en onbetaalbare benzine.
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
(Niet bedoeld als links-/rechts-bash post, overigens.)
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
De benzine wordt gewoon steeds duurder, daar is niets aan te doen. Chevron deed niet voor niets die oproep een paar dagen geleden. De prijs van een vat ligt nu rond de $60 en zal deze winter richting de $80 gaan en de komende jaren zeker over de $100 kunnen gaan.
Kwartje van Kok is ingevoerd om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen en kosten van het autogebruik meer gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer. Volgens mij zijn beide nog niet gelukt, dus moeten we het gewoon houden.
Benzine prijs moet nog veeeeel hoger. Gelukkig gaat dat vanzelf foto Over een paar jaar zitten we op de 2.50 euro / liter fotofoto (Als het al 85% is), dan is dat goed te verdedigen want zonder auto's hadden we ook niet al die wegen nodig of flitskasten of politieagenten of stoplichten of rotondes of viaducten of tunnels enz enz enz. Daar komen nog allerlei indirecte kosten bij tgv vervuiling en de ruimte die al die auto's innemen in wijken bijvoorbeeld.
Autorijden mag nog veeeeeeeeel duurder foto
1. ga naar de supermarkt en koop 40 liter slaolie
2. gooi dit in je tank
3. tank de tank af met diesel
resume
je rijdt veel schoner, ( wel friteslucht foto ) en enorm goedkoper en net zo zuinig foto
voor diegenen met en makro pas . haal 100 liter foto
vriend van mij rijdt al 14 jaar zo met zijn oude golf diesel en ding rijdt nog steeds super. verstopte verstuivers ???? NOOOOIT van gehoord. zit niets vervuilends in slaolie namelijk
een brood is de afgelopen zoveel jaar 20x zo duur geworden. benzine is in diezelfde periode maar!!! 10x zo duur geworden. Ik kan zo op google niet de onderzoeken vinden, maar ik neem aan dat dit wel klopt.
Dus eigenlijk zou de benzine prijs 2x zo hoog moeten. dit is markt werking zoals anderen zeggen.
Omgerekend is de benzine dus nu een pond in Nederland en ik betaal hir tussen de 87 en 89 Pence.
Kwartje van Kok er af en het ligt net aan gelijk
Ik weet dat ik nu een beetje off topic ga maar als ze in Holand toch bezig gaan met boycotten gaan ze daarna de banken ook doen?
Je betaald je een ongeluk voor een hoop dingen waarbij bijna niks geen mensen meer aan te pas komen en ze hebben winsten waar je ziek van wordt.
En service is er al helemaal niet meer.
Engeland is niet een gemakkelijk land maar de service is hier gelukkig nog wel beter
Verder moeten we zondag helemaal niet tanken en de fiets pakken. Dat zal ze leren foto
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
Ik klaag niet over de prijzen in ieder geval.
Als er minder accijns binnen komt, dan moet dan gat elders gevuld worden.Dus waar denk jij dat er op bezuinigd moet worden ? Of waar moet er meer geld worden binnengehaald ?
Zolang de politieke wil er niet is, zullen er toch geen alternatieven komen. Daarvoor wordt er veel te veel aan accijnzen binnengehaald.
Zalm lacht zich rot. En de rest van het kabinet geeft geen donder om het milieu, laat staan om de portemonaie van de burgers.
Alleen het bedrijfsleven kan het tij keren. Als brandstoffen zo duur worden dat transport te duur wordt, dan pas zullen er alternatieven komen. Tot die tijd wordt het gewoon aan de consument doorberekend.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
JE kan ze wel boycotten maar een prijs oorlog gaan ze niet starten..
Zolang de shell mn stagevergoeding kan ophoesten vind ik het best foto
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
De benzine prijs is niet hoog door Shell, maar door de staat. Bedankt Zalm !! foto
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
Zonder mijn auto kan ik niet naar me werk, als ik niet kom zit ik zonder werk, als ik geen werk heb dan gaan jullie belastingcenten mijn salaris betalen. Ik denk dat jullie dan wel gaan klagen omdat jullie belasting geld mij onderhoudt.
Dus boomknuffelaars en al die andere die vinden dat de prijs omhoog moet; kop houden en zoek een goede bezigheid in jullie leven. foto
Nederland heeft daarnaast een van de grootste wegen-dichtheden ter wereld. Bovendien maakt men zich in Amerika minder druk over milieu.
Maar goed, het is inderdaad een afweging die je als land kunt maken. Wil je dat iedereen meebetaalt aan infrastructuur, of alleen de mensen die het gebruiken? Wil je auto-gebruik stimuleren of juist terugdringen? Kun je de inkomsten van de belastingen missen, of zal je ergens anders dan meer belasting op moeten heffen? Ik kan er wel mee leven foto Leuk dat je iedereen die geen auto rijdt boomknuffelaar noemt. Noem ik jou bouwvakker? Weet je wat het leuke is, de mensen die zeggen dat de prijs hoger wordt krijgen gelijk en dan betaal jij gewoon meer en wij niet foto
Misschien moet je die schoolboekjes nog eens inkijken?
En waar denk je dat die heffingen voor zijn? Omdat ze het in Den Haag leuk vinden je dwars te zitten?
Mooi begin toch ? Dan kan daarna lekker iedereen betalen voor de dingen die hij wel gebruikt.
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
Dat is waar ik op kots, niet als die accijnzen zouden worden geheven vanuit een oprecht voornemen autogebruik te ontmoedigen (waar ik weliswaar op tegen zou zijn, maar dat is een ander verhaal), wat bovendien vergezeld zou gaan van een veel daadkrachtiger aanpak op het gebied van openbaar vervoer - in plaats van de dwangmatige privatiseringsacties die tot op heden hebben plaatsgevonden.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
De kale prijs per liter voor wat wij zouden betalen is een lachertje foto
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
Toch leuk een vrije markteconomie, power to the people. Alleen is het heel moeilijk om iedereen (of veel) te mobiliseren en op één lijn te krijgen. Maar als dat lukt, dan krijg je leuke dingen zoals dit. Of de val van een regering, een revolutie, enz foto
Tussen 1980 en 2000 is de benzine tegenover de inflatie gezet slechts 10 cent gestegen en sinds 2000 betaal je niet meer aan de overheid.
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
Tuurlijk je hebt helemaal gelijk hoor
Als je een motor aan de hand van dat octrooi maakt en het niet verkoopt kunnen wij op water rijden?
Als we straks op water overgaan, missen ze enorme inkomsten..
Weet gewoon zeker dat het harstikke mogelijk is, maar ze het niet willen doorzetten...
Het gaat slecht met de economie (doet men ons geloven, grote bedrijven halen record winsten). Men (de werkende mens) betaald klauwen met geld voor hun dagelijkse goederen, om woon werk verkeer te bekostigen. Of het nu OV, auto en dus benzine/diesel of gewoon een nieuwe fiets is. Ieder kan zich nog de tijd dat herinderen dat 2.00 gulden echt de limiet was herinderen nu zitten we bijna aan 1.50 (euro). we gaan bezuinigen met alle miseire vandien. We zitten in een neergaand spieraal al heeft er nog nooit zo veel geld op spaarrekening in nederland gestaan. Maak somige goederen goedkoop, en je doorbreekt dit maakt terug komende goedkoper. Ipv van meer.... en nog een beetje meer. te vragen.
Over 10 jaar rijden we toch allemaal op baterijen/ of nog beter waterstof.
Boycot de regering, doe maar eens een weekje niet tanken, roken en drinken. Eens kijken of ze gaan piepen.
Iedereen aan de slaolie! foto
Only the light called darkness can show who i really am...
Diesel: afgelopen 5 jaar met 30% gestegen. Afgelopen 10 jaar met 70%.
De opbouw van de Shell Brandstofprijs:
Bij een literprijs van 1,375 is de opbouw:
35 cent per liter voor het produkt zelf
7 cent per liter aan kosten voor Shell
1,5 cent per liter bruto winst voor Shell
5 cent per liter kosten en bruto winst voor pomphouder
67 cent accijns en kale heffingen
Dit bij elkaar opgeteld is: 1,155
En dan komt er nog 19% BTW hieroverheen, en dan kom je ongeveer op die 1,375
(bron PDFje van Shell site)
In totaal betaal je dus bijna 90 cent belasting over die 1,375.
Die 35 cent is dus de grote variabele hier. Die 67 cent wordt ieder jaar door de overheid opnieuw bepaald (vooral verhoogd).
Nu ben ik er helemaal niet op tegen dat het fossiele brandstofgebruik wordt teruggedrongen. Maar waar is het alternatief? Ik rijd diesel en zou graag op koolzaadolie willen rijden (zonnebloemolie blijkt te werken, maar om nou telkens een winkelwagen flessen te halen.... de afval aan plastic flessen staat me ook tegen). Enneh... nog liever rijd ik op waterstof. Maar ja... een Prius vind ik ronduit lelijk, daarnaast zijn dergelijke auto's nauwelijks betaalbaar.
Ja, het stijgen van brandstofprijzen werkt. Ik zit minder vaak in de auto, kan daardoor mijn klanten ook minder goed bedienen - ik spring niet zomaar even in de auto en rijd erlangs: eerst probeer ik e.e.a. telefonisch op te lossen. Dit kost ongetwijfeld mijn klanten geld. Alternatief is: ik ga erlangs, maar ik heb mijn voorrijtarieven al drastisch moeten verhogen - dus het kost mijn klanten alsnog geld. Ik ben daar vast niet de enige in. De stijgende prijzen hebben dus vast ook hun weerslag op de diensten-economie.
Mijn volgende auto wordt trouwens geen diesel meer maar gewoon een goedkopere benzine auto.
foto
ga maar de regering boycotten, allemaal klagen maar klagen bij de verkeerde fotofoto
</b>
Het Westen (in mijn opinie Europa en de VS) moeten hun economieën beschermen tegen concurrerende landen die buiten het Westen vallen, zoals bijvoorbeeld China. Het Westen heeft de economie van China dusdanig gestimuleerd, dat zij nu 1 van de grootste olieverbruikers zijn. De Westerse leiders moeten leren dat zij de verantwoordelijk zijn voor de welvaart en welzijn van de eigen bevolking en niet voor de welvaart en het welzijn van de hele wereld.
dop eraf..... volschijten
Hoe duurder het is, hoe beter.
Dat remt onnodig gebruik ten minste af.
Op naar de twee euro!
Kunnen we de accijnzen niet verhogen of zo?
foto
Iedereen een oude diesel kopen!
Dan kunnen de boeren massaal overgaan op koolzaad productie. ( scheelt weer in de subsidies )
a) te jong om te mogen rijden
b) te oud om te mogen rijden
c) ??
????
a) te jong om te mogen rijden
b) te oud om te mogen rijden
c) ??
????
[/quote]
c) te "onverstandig"(?) om te mogen rijden foto
echt typisch nederland dit foto
het enige wat het gepeupel wil is zo min mogelijk belasting + goedkope drank en benzine
En als je dan toch bezig bent met lan vergelijken: je mag ook wel even in groot-britanie, Denemarken, italie, noorwegen, ijsland, zweden of finland gaan tanken hoor. Daar is de adviesprijs nog hoger. Landen waar je minder hoeft te betalen heb je vaak op andere manieren als automobilist nog flinke afdracht verplichting of krijg je gewoon veel minder voorzieningen. Je mag het wegennet en voertuig voorzieningen dan ook meteen vergelijken, dan zit je hier helemaal zo slecht nog niet in vergelijking met de landen waar je lekker weinig hoeft te betalen.
In Oostenrijk betaal je 1.04 euro voor een liter. waar zitten dan de verschillen.
JUIST in het zakkenvullen van deze regering 7.7 miljard extra sinds de invoering van her kwartje van KOK.
Die kan en nu niets meer aan doen en de huidige regiring vindt het wel een lekker potje.
Nog een voorbeeld: In dezelfde vakantie kocht ik in Samnaun een paakje Samson shag a 2.25 euro HIER betaal je 4.80 euro.
Wie is nu de schuldige? Ik de lul omdat ik het hier blijf kopen en de regering denkt ze kopen het toch wel foto
De wereld-olievoorraad raakt op en je kunt je kop wel in het zand steken maar dat veranderd niets aan de feiten. De hogere benzineprijzen van nu zijn nog maar een voorproefje van wat komen gaat. foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken