Nieuws
Philips krijgt nieuwe slogan
"In plaats van dingen beter te maken, moet het naar 'eenvoud en zin'", zo zegt topman Gerard Kleisterlee van Philips vandaag bij de presentatie van de nieuwe campagne. De omslag naar 'zin en eenvoud' is het werk van de Italiaan Andrea Ragnetti. Hij werd in 2003 de eerste marketingbaas die zitting kreeg in het Philips-bestuur. "Er zijn geen omzetdoelstellingen", zei de Italiaan. "We willen het merk meer waarde geven." Het Philips-merk moet dus stijgen in de wereldwijde merkentop. Hoeveel de campagne gaat kosten is niet bekend.
Philips lanceerde vandaag ook een nieuw bedrijfsonderdeel dat zich gaat richten op consumenten en gezondheid. Dit nieuwe onderdeel voor onder meer elektrische tandenborstels en defibrillators moet over enkele jaren 1 miljard euro aan omzet binnenhalen.
Ik dacht dat niemand een slechtere slogan kon bedenken dan: 'Let's make things better'.
Maar bij Philips konden ze het!
PS: Met de oude slogan gaven ze eigenlijk toe dat ze slechte dingen maakte, en het van nu af aan beter gingen doen foto
Ik bedoel dus zo van: ' We admit we made crap, but let's make things better. We're not gonna fix them, we just make it better (than the crap we used to make)'.
NonSense and Simplicity
Volgens mij heeft iemand teveel "chick"movies zitten kijken....
foto
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
jammer dat ze ervoor hebben gekozen om er op achteruit te gaan qua slogan foto
foto
Philips was al jarenlang kampioen lelijke vormgeving.
Volgens mij is het het design geweest waardoor Philips nauwelijks mobiele telefoons verkocht. Het waren technisch behoorlijk geavanceerde toestellen, maar met die dingen kon je gewoon niet in het openbaar gezien worden.
Als iemand van Philips dit leest: Ik wil best wel bij Philips op de design afdeling komen adviseren, om zo het 'coolness' gehalte wat op te krikken.
Het gebruikte materiaal lijkt vaak ook zo 'el cheapo'. Als je het vergelijkt met de materialen van bijvoorbeeld Sony, ziet dat er altijd een stuk 'gelikter' en sjieker uit.
Als iedereen eens wat chauvinistischer zou zijn dan zou het beter gaan met Philips.
Natuurlijk koop ook ik geen lelijke spullen, maar ik ben wel bereid om iets meer geld voor Nederlands fabrikaat te geven. Dan blijft Philips tenminste in Nederland....
Neem aan dat ze het wel doen, maar aangezien die vorige slogan bij mij, en zo te zien vele andere, de gedachte opriep dat ze voorheen shit-dingen maakten en dat ze het nu beter gingen doen....zo heb ik bij deze nu dat hun produkten dus maar simpel zijn(?!) en dus niet gerelateerd zijn aan de termen: technologische hoogstandjes, inovatief, mooi design.......nee, gewoon simpel.
Lijkt alsof ze met die slogan steeds de bedrijfscultuur/richting/organisatie willen aangeven van het bedrijf Philips.
Jij koopt geen lelijke spullen, maar bent wel bereid meer geld neer te tellen voor een Nederlands produkt.
Ik denk er precies zo over, en velen met mij, maar.......
ALs puntje bij paaltje komt, kies jij dan voor Nederlands en lelijk, of buitenlands en mooi?
Ik kies het tweede. Dit is precies hetzelfde wat de ondergang van DAF betekende. Ik zeg dit niet om Philips af te zeiken, maar om de kritiek te geven die dit bedrijf nodig heeft om te overleven.
Ik hou van Nederland en van Philips, en zeg daarom keihard waar het op staat.
dingen beter maken zijn ze niet goed in dus dat laten ze maar achterwegen foto
En die slogan vind ik geen cent meer waard... foto
p.s. Nee hoor, ik ben geen Zeeuws meisje...
inderdaad... ik dacht ik herken iets....
Reviews van Philips televisies op bijvoorbeeld UK sites zijn over het algemeen fantastisch, maar de Nederlander vindt het weer bagger natuurlijk.
Qua thuis-defi's is Philips overigens al veruit marktleider en tandenborstels maken ze ook al jaren, dus echt nieuw kan ik die omzet niet noemen. Dat ze hun bedrijf anders structureren, tja.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
PS Nog even een leuk plaatje:
foto
Philips is het paradepaardje van de Nederlandse Elektronica-industrie!
Enne er is wel degelijk verschil tussen tandenborstels.
foto
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
Hoezo zin en simpeler?
--> sneller en makkelijker kapot/defect fotofoto
Ben altijd al fan geweest van philips spullen, heb hier nog een set MFB speakers op mijn pc hangen.
Ze hebben een tijdje in een dipje gezeten maar laatste tijd gaat het zeker vooruit.
Sense en Simplicity zal wel snel verbasteren naar Slecht en Simpel-Is-Het-Nie
als je het mij vraagt...
phillips krijgt een Patent toeslag van €10,- voor ELKE dvd speler die ter wereld wordt vekocht, en dat geldt nog voor jaren..
Phillips hoeft infeite alleen maar dingen uit te vinden om te blijven bestaan.
Ja er worden steeds meer producten in lage lonen landen gemaakt, zou dat misschien kunnen komen omdat wij voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten? Philps maakt nog steeds heel veel in Nederland en niet geheel onbelangrijk....zo'n 90 procent van alle research en development zitten nog in Nederland en dat moeten wij zo houden.
maar niemant weet toch wat senseo en simplitie betekenen foto
Amerikanen waren juist zeer te spreken over 'Let's make things better'.
Nu slogan is fantastisch!
Amerikanen waren juist zeer te spreken over 'Let's make things better'.
Nieuwe slogan is fantastisch!
De reclame campagne belooft veel, maar de slogan is wat minder, al slaat hij de spijker op de kop. En zijn nu inderdaad uit op een nieuwe aanpak, want het eerste dat ik ervan gehoord heb is al magnificent: ze gaan XML gebruiken om hun chipgegevens op te slaan, om deze zo makkelijker van afdeling naar afdeling kunnen sturen, en zullen zo porberen hun collega's (leveranciers etc.) ervan te overtuigen hier ook op over te stappen. Makes sense, en heeft veel nut, en XML houdt het simpel.
Less is More (geen goede slogan, maar gaat wel op!)
En ik wil ook altijd Phlips producten kopen, maar meestal is het toch JVC... Die hebben net weer wat meer vormgeving.
En om het af te sluiten... Ik hoop dat philips met RVS (of ivm het gewicht alumnium namaak) producten komt, en ophoud met plastic zooi te maken. Vierkant, Mat, Gelast, en met niet meer dan 10 knoppen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken