Een politieman, ingezet voor het bewaken van de Britse ambassade in Berlijn, is geschorst nadat hij een collega-bewaker begroette met een Hitlergroet. De 42-jarige man staat momenteel onder onderzoek voor het maken van het gebaar, en de daaropvolgende groet, aangenomen als “Sieg Heil” of “Heil Hitler”.
De agent kan worden vervolgd voor het gebruik van het illegale teken, zo meldde een woordvoerder van de politie vandaag. “De politieman hief zijn rechterarm op bij aankomst bij het bureau en groette zijn collega met een ongepaste zin.”
Uiting van rassenhaat, het vertonen van Nazi-symbolen en het uitvoeren van de Hitlergroet zijn misdaden die in Duitsland kunnen worden bestraft met een celstraf.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Als agent heb je toch een soort van voorbeeldfunctie, lijkt me. Als je zoiets doet dan ben je èrgens toch niet geschikt voor dat vak. Nogal stupide actie.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Tja tis wel stijl! Je moet het maar durven! Of, nou ja, durven! Tis gewoon ongeloofelijk stom natuurlijk! Tis ook niet goed te praten of wat, maar vind het op een rare manier toch wel humor! Ja humor in de zin van een domme actie dan he, begrijp me niet verkeerd!!!
Tsss, ik zit me de laatste tijd een beetje te verdiepen in Hitler en zijn soortgenoten, maar de oorlog is niet dankzij Hitler begonnen hoor. Mij is me altijd grootgebracht dat meneer Hitler de oorlog is begonnen en gewoon is begonnen met joden te vermoorden, maar wie zich eens heel erg verdiept in de Duitse cultuur en zijn geschiedenis komt dingen tegen die grote vergelijkenissen hebben met deze tijd. de zogenoemde moslimhaat.
Denk daar maar eens over na.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Op donderdag 29 april 2004 18:12 schreef Fokslet het volgende: Tsss, ik zit me de laatste tijd een beetje te verdiepen in Hitler en zijn soortgenoten, maar de oorlog is niet dankzij Hitler begonnen hoor. Mij is me altijd grootgebracht dat meneer Hitler de oorlog is begonnen en gewoon is begonnen met joden te vermoorden, maar wie zich eens heel erg verdiept in de Duitse cultuur en zijn geschiedenis komt dingen tegen die grote vergelijkenissen hebben met deze tijd. de zogenoemde moslimhaat.
Denk daar maar eens over na.
Ga toch lekker terug naar Stormfront.net Met loze argumenten extreem rechts goedpraten.... triest
Op donderdag 29 april 2004 18:16 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ga toch lekker terug naar Stormfront.net Met loze argumenten extreem rechts goedpraten.... triest
Ik denk dat hij het geenszins zo bedoelde. Hij bedoelde denk ik dat het niet zozeer Hitler zijn schuld was, maar meer de schuld van de maatschappij dat Hitler de kans gaf om aan de macht te komen. Het is niet zo dat hij de enige was die anti-semitisch was en dat hij IEDEREEN heeft overgehaald om dat ook te worden.
Ik denk dat hij dat bedoelde.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door. Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you? Proud member of the UVT vinyl-crew
Tis inderdaad wel een goed puntje van Fokslet. De jodenhaat is begonnen omdat een of andere duitse jood die in frankrijk zat voor studie, een pistool heeft weten te bemachtigen. Daarmee is hij de Duitse ambassade in Parijs ingelopen en heeft daar de ambassadeur doodgeschoten. Dat schoot in het verkeerde keelgat bij de Duitse machthebber, die toch al wat gevoelig was voor invloeden van buitenaf, en niet een uitgesproken eigen mening had!
Nog een voorbeeldje; de swastika is niet als teken voor de jodenhaat 'ontworpen'. Het is van oorsprong een oud germaans of romeins teken wat stond voor kracht en zuiverheid! Tja, dat het nu gebruikt is bij wijze van 'logo' en op die manier ons aan die verschrikkelijke periode doet denken is een ander verhaal.
Er zijn niet alleen maar klote dingen gebeurd in die oorlog. Volkswagen bijvoorbeeld, is op 'de markt' gebracht onder het bewind van Hitler. Hij vond namelijk dat iedereen een auto moest kunnen rijden. De eerste insteek was dan ook een degelijke goedkope auto. Dat is tegenwoordig wel anders met V W maar dat terzijde. De duitse autobahn, nog zoiets. En wekeloosheid was er in die tijd zelden. Er was werk voor iedereen, en wie te lui was om te werken die moest het maar uitzoeken. Moeten ze nu eens proberen.
En dat heeft allemaal niets met stormfront.nl (welke sites bezoek jij trouwens) te maken of met het goedpraten van het verhaal!
Een Britse politieman... Say no more... foto Als je de Britten een beetje kent is dit niet iets om je over te verbazen.
Ik heb in GB op de middelbare school gezeten. Regelmatig ging d'r een klasgenoot achter de leraar(es) staan en bracht de linkerwijsvinger onder de neus en hief de rechterarm omhoog. Leerlingen lachen, leerkracht zag het niet. In het begin ergerde ik me eraan, tot ik me realiseerde dat de Britten nou eenmaal de oorlog niet hebben meegemaakt en er dientengevolge een 'ander' gevoel voor humor op nahouden... (denk in deze ook aan de Fawlty Towers aflevering The Germans.) Ook is de bijnaam van vrijwel ieder Brits schoolhoofd Hitler. Voor leerlingen onder elkaar, welteverstaan.
Een Duitse collega van m'n pa heeft een Brit een keer een klap op z'n bek gegeven toen die (waarschijnlijk in een melancholische bui, terugdenkend aan z'n schooldagen) hem dacht te moeten groeten door de linkerwijsvinger onder de neus te brengen en de rechterarm omhoog te heffen. Daar kon ik toch alleszins begrip voor opbrengen (die klap, niet die groet foto).
Op donderdag 29 april 2004 18:14 schreef Marruk het volgende: Och, alsof jullie nooit in een melige bui een dergelijke groet uitoefenen.
In wat voor bui dan ook, ik maak NOOIT de hitlergroep. En een agent hoort het al helemaal niet te doen.
De lucht is groen... Het gras is blauw... Ik ben niet stoned... Wat lul je nou??? +=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+= - - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
Het zal vast als grap bedoeld zijn geweest.. al die ophef foto
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Op donderdag 29 april 2004 18:16 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ga toch lekker terug naar Stormfront.net Met loze argumenten extreem rechts goedpraten.... triest
Nou ja zeg, doe eens even normaal. Mag men tegenwoordig niet meer ergens in verdiepen zodat hij weet waar hij over lult? Ik praat niks goed. Ik zeg alleen waar het op staat en als je er niet tegen kan, donder je maar op.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
Op donderdag 29 april 2004 18:25 schreef zooodannn het volgende: Tis inderdaad wel een goed puntje van Fokslet. De jodenhaat is begonnen omdat een of andere duitse jood die in frankrijk zat voor studie, een pistool heeft weten te bemachtigen. Daarmee is hij de Duitse ambassade in Parijs ingelopen en heeft daar de ambassadeur doodgeschoten. Dat schoot in het verkeerde keelgat bij de Duitse machthebber, die toch al wat gevoelig was voor invloeden van buitenaf, en niet een uitgesproken eigen mening had!
Hitler heeft in 1939 een brief geschreven naar Engeland in de hoop een verdrag te kunnen tekenen. Hierin verklaarde hij dat hij geen zin had in oorlog en het diplomatiek op wilde lossen. Omdat er in het Lagerhuis nogal veel joden zaten die ongelovelijk trots waren op het deel dat ze veel plek innamen in belangrijke groepen toendertijd, hebben hun gezegd dat hij letterlijk naar de maan kon lopen. Joden (niet allemaal, zet er maar extreem voor) gedroegen zich toen net zoals de extreme moslims nu. Met praatjes dat hun alles zouden overnemen en dat het niet lang duurde dat iedereen naar Joden zou luisteren. De jodenhaat die na de eerste wereld oorlog al bestond werd dankzij deze uitspraken dusdanig aangewakkerd dat de Duitse bevolking om aktie vroeg.
En zo gaat het nu ook met de moslims. Hun zeggen ook telkens dat hun de rest van de wereld over zullen nemen en dat alle ongelovigen dood moeten. Zo creeer je gewoon haat tegenover moslims en dat is toendertijd ook zo gegaan met de joden.
Aangezien je niet alle moslims over 1 kam kan scheren, kunnen we dat ook niet doen met de joden. Vandaar dat ik de slachting van 6 miljoen joden afkeur net zoals ieder ander dat doet. Ik zeg alleen dat het niet Hitler's schuld is geweest dat de tweede wereldoorlog is begonnen. Hij stond voor zijn volk, en dus kwam hij ook op voor zijn volk.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
Misschien was het wel een gewone mislukte saluut. Dat ie saluteerde en plots een vlieg zag en hem wegjoeg zo dat het net leek alsof hij de groet ten toon spreide. Of hij rekte nog de laatste slaap uit zijn lijf of hij wees ergens naar maar vergat zijn vinger.
Lijkt me niet dat een man van 42 dat jarenlang heeft weten te onderdrukken, zal vast een vergissing zijn en niet zo bedoeld zijn.
Uiting van rassenhaat, het vertonen van Nazi-symbolen en het uitvoeren van de Hitlergroet zijn misdaden die in Duitsland kunnen worden bestraft met een celstraf.
Je gaat toch geen hitler groet in duitsland doen, Of waar dan ook.
Die vent was fout, Ja HIJ ja. En het hakenkruis hoort daarbij en een hitlergroet ook.
Slechtte grap en terecht dat hij opgepakt is.
Als ze voor iedere hitler groet mensen hier zouden moeten oppakken ben je wel ff bezig met al die neonazi's en zwartenhaters. NIET normaal die mensen. Meestal jongeren die bij en groep willen horen maarja. ik erger me daar al niet meer aan. foto
Op donderdag 29 april 2004 19:09 schreef Manke het volgende: Uiting van rassenhaat, het vertonen van Nazi-symbolen en het uitvoeren van de Hitlergroet zijn misdaden die in Duitsland kunnen worden bestraft met een celstraf.
voorbeeld voor NL?
Om toe te passen op bijvoorbeeld moslims die Nederlandse vrouwen als hoeren omschrijven, en Europeanen in het algemeen als minder dan honden en varkens? Prima idee! foto
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Op donderdag 29 april 2004 19:07 schreef Fokslet het volgende:
[..] Ik zeg alleen dat het niet Hitler's schuld is geweest dat de tweede wereldoorlog is begonnen. Hij stond voor zijn volk, en dus kwam hij ook op voor zijn volk.
Pardon? Jij insinueert dus dat het de schuld van de joden is geweest dat hij heel Europa aanviel? Nu doe je alsof hij een of andere redder van Europa is geweest. Ook andere bevolkingsgroepen zijn de dupe geworden van zijn praktijken en zijn olijke expansiedrift had vooral tot doel zijn felbegeerde Derde Rijk te bewerkstelligen (niet dat hij die term zelf bedacht had overigens).
Joden hebben inderdaad altijd wel op machtige posities gezeten en op die manier regelmatig mensen tegen de haren in gestreken, maar beweren dat het niet de schuld van Hitler is geweest dat de oorlog is begonnen is wel heel, heel erg simplistisch gesteld.
Op donderdag 29 april 2004 18:16 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ga toch lekker terug naar Stormfront.net Met loze argumenten extreem rechts goedpraten.... triest
Achut achut, daar hebben we ons aller vriend Vasalinie weer... hoezo "loze argumenten" hoezo "goedpraten" de persoon in kwestie haalt een mooi omstreden onderwerp naar voren, en jij ga hem daar op afkatten? Wil je soms zeggen dat ie ongelijk heeft? Leer jij dan eerst maar eens goed je geschiedenis (begin voor de grap eens met Discovery Channel)... en verder vind ik de vergelijking met de hedendaagse "moslimhaat" niet meer dan een duidelijke en beargumenteerbare waarneming...
On-topic:
Ik neem aan dat het een geintje was van die agent, zoniet, dan is het inderdaad een idioot
There are only 10 types of people: -. Those who know binairy -. Those who don't
Stormfront is ook de naam van een bepaalde website/organisatie (hint m.b.t. het correcte webadres).
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Op donderdag 29 april 2004 19:59 schreef Keessss het volgende: Ze moeten niet zo moeilijk doen, ik maak zelf wel uit wat voor tekens ik draag cq gebruik!
Nee, dat maak jij niet uit, er zijn niet voor niets wetten. Dat jij niet weet waar die tekens en gebruiken voor staan door je stuitende domheid maakt het gebruik van die tekens nog niet rechtvaardig.
Op donderdag 29 april 2004 19:50 schreef marruuuk het volgende: bij een agent verwacht je het niet echt maar zeg nou zelf heb jij nooit voor de grap sieg heil gezegd of de hitlergroet nagedaan
Nope, never! Het zou niet eens in mijn hoofd komen om dat te doen.
In de tekst staat ook dat hij "zijn collega groette met een ongepaste zin" Hoogst waarschijnlijk dus "heil hitler"of "sieg heil" of iets dergelijks. Dat kan je niet eens meer als grapje zien.
Dacht altijd dat het grondgebied van de ambassade toehoorde aan het land van desbetreffende ambassade. Mocht de agent dus de Britse ambassade bewaken, stond ie op Brits grondgebied. Dan vervallen dus de laatste 2 regels van deze newspost.
Heeft ie daar de groet gebracht..? Neen.. Hij heeft dat gedaan op het bureau.. Dus ergens heeft dan het verhaal van de Britse ambassade hier weer totaal geen waarde..
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
Dis ies terrible. Vat vas dis man thingkin. He muss haf bin out of 'is Mind, No? Hie muss be careful or ïe might be shot by memberz ov de Vrench Résistance. Misschien hattie wel een aflevering gezien van Allo Allo, wat weer een komische remake is van the Underground Railroad(oid, over het verzet in België, met het cabaret Candide ipv van een café in "Nouvillon", genoemd naar Novilon zeil). Duitsers zijn heel erg bezig geweest met Berufsverbote, methodes zoals de nazi's ze gebruikten. Ik zie geen verschil tussen rechts en links fascisme, alleen is het aantal slachtoffers van linkse regimes intussen veel groter en is de onderdrukking erger: Cuba, Pol Pot van Cambodja, het Nigaragua van de Sandinisten, de Bolsjewiki na 1917, de republikeinse regering van Spanje voor Franco, De vele Veenmoorden in de weimarrepubliek, waardoor de bevolking ging verlangren naar Hitler,de DDR met de steun aan de Raf en andere terroristen, Roemenië, het Yoegoslavie van Tito met concentratiekamp eilanden voor de kust, maoistisch Albanie, Het China van Mao zelf en zijn lieftallige 3e echtgenote, de heropvoedingskampen in Vietnam, waardoor mensen liever op zee in een lekke roeiboot verzuipen dan onder "socialisme" leven.
Op donderdag 29 april 2004 20:24 schreef Antijeweetwel het volgende: Wat is het probleem? ik doe dat dage-lijks
i rest my case
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
Ik denk dat hij gewoon een groet deed zonder na te denken dat een hand 40 centimer boven het hoofd gezien wordt als een Hitler groetje. Het was dus een spontane reflex-groet kan je wel zeggen. Maar triest dat er geen vrijheid van meningsuiting is in GB
Op donderdag 29 april 2004 20:40 schreef right-wing het volgende: Ik denk dat hij gewoon een groet deed zonder na te denken dat een hand 40 centimer boven het hoofd gezien wordt als een Hitler groetje. Het was dus een spontane reflex-groet kan je wel zeggen. Maar triest dat er geen vrijheid van meningsuiting is in GB
Plus Sieg Heil zeggen. En het was in Duitsland. Dit heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken maar met nazisme. Maar dat verschil snapt de gemiddelde FPer blijkbaar niet.
Op donderdag 29 april 2004 18:49 schreef Trancentral het volgende: leuke collega heb je dan foto , je gaat iemand die dat voor de grap deed toch niet aangeven? foto
Zoals ik al eerder zei; je weet niet of het wel of niet een grap was..
Tis inderdaad wel een goed puntje van Fokslet. De jodenhaat is begonnen omdat een of andere duitse jood die in frankrijk zat voor studie, een pistool heeft weten te bemachtigen. Daarmee is hij de Duitse ambassade in Parijs ingelopen en heeft daar de ambassadeur doodgeschoten. Dat schoot in het verkeerde keelgat bij de Duitse machthebber, die toch al wat gevoelig was voor invloeden van buitenaf, en niet een uitgesproken eigen mening had!
foto Okay dan, ga nu dan maar eens echte boeken lezen over WO II alsjeblieft, voordat je nog eens met dit soort bull komt aankakken. Waar Fokslet op doelt, is dat de maatschappij al helemaal doordrenkt was anti-semitisme en maar al te graag de Joden hielp naar een andere wereld te brengen. Die Jodenhaat zat er al in voor de Middeleeuwen! Hitler was de juiste man op de juiste plaats om de Joden versneld uit te roeien. Lees voor de gein eens "Hitlers Gewillige Beulen" van Goldhagen. Daarin staat een en ander uitgelegd...
En als je nu nog als Brit niet snapt dat de Hitlergroet in Duitsland nogal gevoelig ligt... Tsja, eigen schuld dikke bult.
Dat sommige hier de tweede wereldoorlog na lopen te vertellen. Hoe hypocriet is dat. Het is gewoon een grap van die agent waarschijnlijk en zo hij dat in beperkte kring doet, moet ie dat zelf weten.
Op donderdag 29 april 2004 20:40 schreef right-wing het volgende: Ik denk dat hij gewoon een groet deed zonder na te denken dat een hand 40 centimer boven het hoofd gezien wordt als een Hitler groetje. Het was dus een spontane reflex-groet kan je wel zeggen. Maar triest dat er geen vrijheid van meningsuiting is in GB
Lijkt me erg sterk dat dit daadwerkelijk is gebeurd. Ik kan me wel voorstellen hoe het gebeurd is.
Maarja gewoon de waarheid proberen te achterhalen.. als dit waar is dan moet de man uit zijn functie worden gezet. Je mag als ambtenaar zijnde geen politiek gedachtengoed etc. uitoefenen.
Op donderdag 29 april 2004 18:48 schreef American_Nightmare het volgende: Het zal vast als grap bedoeld zijn geweest.. al die ophef foto
Ja een grap in de categorie "tegen een stewardess zeggen dat je een bom in je schoen hebt". De categorie waarvan iedereen weldenkend mens wel moet weten dat er een aantal mensen zijn die er zeker NIET om kunnen lachen.
Op donderdag 29 april 2004 18:26 schreef Philosocles het volgende: Een Britse politieman... Say no more... foto Als je de Britten een beetje kent is dit niet iets om je over te verbazen.
Op vrijdag 30 april 2004 01:32 schreef BombSki het volgende: ehm wat een sukkel.. maar wtf is stormfront.net.. in mijn ogen lijkt et op een filmsite ofzo.. margoed
Ik denk dat hij .org bedoelde. Ik denk dat de strekking wel duidelijk is. fotofoto
-de Hitlergroet is humor -want Hitler heeft WOII niet begonnen -integendeel, Adolf heeft heel Duitsland maar weer mooi uit het puin geholpen met z'n VW's en de Autobahn -dat weegt op tegen 6 miljoen omgebrachte joden -ze vroegen er tenslotte zelf om
He Fokslet, jij hebt zeker geen opa of oma meer die het je even wil uitleggen? (Of die zijn net na de oorlog opgepakt en gedetineerd) Lees een boek!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Op donderdag 29 april 2004 18:12 schreef Fokslet het volgende: Tsss, ik zit me de laatste tijd een beetje te verdiepen in Hitler en zijn soortgenoten, maar de oorlog is niet dankzij Hitler begonnen hoor. Mij is me altijd grootgebracht dat meneer Hitler de oorlog is begonnen en gewoon is begonnen met joden te vermoorden, maar wie zich eens heel erg verdiept in de Duitse cultuur en zijn geschiedenis komt dingen tegen die grote vergelijkenissen hebben met deze tijd. de zogenoemde moslimhaat.
Denk daar maar eens over na.
Dat jij je daar in moet verdiepen... zoiets wordt je toch gewoon bijgebracht op school? Thans wel waar ik vandaan kom...
Op vrijdag 30 april 2004 09:50 schreef Mwanatabu het volgende: De score zover:
-de Hitlergroet is humor -want Hitler heeft WOII niet begonnen -integendeel, Adolf heeft heel Duitsland maar weer mooi uit het puin geholpen met z'n VW's en de Autobahn -dat weegt op tegen 6 miljoen omgebrachte joden -ze vroegen er tenslotte zelf om
He Fokslet, jij hebt zeker geen opa of oma meer die het je even wil uitleggen? (Of die zijn net na de oorlog opgepakt en gedetineerd) Lees een boek!
Denk dat je beter maar je strotje kan houden, want als ik het zo lees weet je niet eens waar je over praat. En ja ik heb nog oma's en opa's, dus? Die verklaren mij ook dat Engeland zich net zo vijandig heeft opgesteld als dat Hitler deed in de geschiedenisboeken, maar over de Engelsen hoor je niks. Dat de Engelsen net zo hard duizenden tot tienduizenden onschuldige Duitsers hebben vermoord, hoor je ook nergens. Nee, het draait alleen om die 6 miljoen joden (begrijp me niet verkeerd, walgelijke aktie foto) maar al die andere onschuldige mensen die toevallig in Duitsland woonden, daar hoor je helemaal niks over. Verdienen deze mensen ook niet hun respect?
Maar het leuke van Fok is dat er kinderen rondhangen die alleen geloven wat de geschiedenisleraar hun verleden week nog heeft verteld en de rest is bull.
Niemand heeft door hoe we gehersenspoeld worden. Alleen de Duitsers hebben wat gedaan. Nou de Italianen konden er ook wat van, maar hey, horen we daar iets van foto De Japanners wilden ook hun graantje meepikken, maar hey, horen we daar wat van? Ook de Amerikanen en Engelsen hebben oorlogmisdaden gepleegd in de WOII, maar hey, horen we daar iets van?
Je scheldt me maar uit voor Nazi of wat je ook zo graag over je lippen wilt krijgen. Ik weet waar ik voor sta en dat is de waarheid. Als niemand mij die wilt vertellen (ja, alleen in het voordeel van 1 partij) dan ga ik er zelf wel achteraan. En dan pas kom je erachter dat we 60 jaar na dato nog steeds belogen worden.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
Op vrijdag 30 april 2004 12:19 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Denk dat je beter maar je strotje kan houden, want als ik het zo lees weet je niet eens waar je over praat. En ja ik heb nog oma's en opa's, dus? Die verklaren mij ook dat Engeland zich net zo vijandig heeft opgesteld als dat Hitler deed in de geschiedenisboeken,
Wat ik zeg: die zijn ws. na de oorlog opgepakt.
quote:
maar over de Engelsen hoor je niks. Dat de Engelsen net zo hard duizenden tot tienduizenden onschuldige Duitsers hebben vermoord, hoor je ook nergens.
Hoor je wel. De bombardementen op de Duitse steden, daar doel je toch op? Weet iedereen hoor. Wordt niet ontkend.
quote:
Nee, het draait alleen om die 6 miljoen joden (begrijp me niet verkeerd, walgelijke aktie foto) maar al die andere onschuldige mensen die toevallig in Duitsland woonden, daar hoor je helemaal niks over. Verdienen deze mensen ook niet hun respect?
Elk burgerslachtoffer verdient respect.
quote:
Maar het leuke van Fok is dat er kinderen rondhangen die alleen geloven wat de geschiedenisleraar hun verleden week nog heeft verteld en de rest is bull.
Ik zit al tien jaar niet meer op school. En jij?
quote:
Niemand heeft door hoe we gehersenspoeld worden. Alleen de Duitsers hebben wat gedaan. Nou de Italianen konden er ook wat van, maar hey, horen we daar iets van foto De Japanners wilden ook hun graantje meepikken, maar hey, horen we daar wat van? Ook de Amerikanen en Engelsen hebben oorlogmisdaden gepleegd in de WOII, maar hey, horen we daar iets van?
"Zij doen het ook" ...en waren dus net zo fout. Is dat een excuus? Hoor es, niemand zegt hier dat oorlog een schone zaak is en dat alle wreedheden door één kant alleen werden gepleegd. Maar er is een verschil tussen doelbewust burgerslachtoffers incalculeren en doelbewust mensenopsluiten, deporteren en ombrengen.
quote:
Je scheldt me maar uit voor Nazi of wat je ook zo graag over je lippen wilt krijgen.
Ik heb je geen Nazi genoemd. Een Nazi-sympathisant, dat ben je.
quote:
Ik weet waar ik voor sta en dat is de waarheid. Als niemand mij die wilt vertellen (ja, alleen in het voordeel van 1 partij) dan ga ik er zelf wel achteraan. En dan pas kom je erachter dat we 60 jaar na dato nog steeds belogen worden.
Ja joh, de waarheid is dat "de joden" er zelf om vroegen, en Hitler gaf ze wat ze toekwam, niet? Ook al de vrouwen en kinderen. Net zoals "de moslims" er nu om vragen? Dat vergelijk maakte je toch? En waarover worden we belogen? Worden de burgerslachtoffers aan Duitse zijden ontkend? Nee. Wordt er ontkend dat ook de geallieerde troepen fout bezig waren vaak? Nee. Jouw stelling dat Engeland zich te halsstarrig opstelde is makkelijk te weerleggen: sla een encyclopedie open bij de naam "Chamberlain". Lijkt me dat duidelijk wordt dan dan Engeland Duitsland zelfs [b] teveel ruimte heeft gegeven nog.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Op vrijdag 30 april 2004 09:50 schreef Mwanatabu het volgende: De score zover:
-de Hitlergroet is humor -want Hitler heeft WOII niet begonnen -integendeel, Adolf heeft heel Duitsland maar weer mooi uit het puin geholpen met z'n VW's en de Autobahn -dat weegt op tegen 6 miljoen omgebrachte joden -ze vroegen er tenslotte zelf om
He Fokslet, jij hebt zeker geen opa of oma meer die het je even wil uitleggen? (Of die zijn net na de oorlog opgepakt en gedetineerd) Lees een boek!
Lezen (correctie: GOED lezen) is niet jouw sterkste punt he? Je ziet bij Fokslet wat woordjes staan als 'hitler, werkloosheidsvermindering, autowegen) en dus ga je dr vanuit dat zij lachend achter dr schooltafeltje heeft gezeten toen er werd verteld over 6 miljoen vermoordde Joden.
Fout!
Lees wat er staat knul, herinner jij je nog een zekere P. Fortuyn? Die hier in Nederland zowat 35% van de bovolking achter zich had? Waarmee? Met goede plannen voor de werkeloosheid? Met goede plannen voor de gezondheidszorg? Oh nee, hij wilde de wereldvrede bewaren he, en arme landen helpen?
Ga me nou niet aanvallen dat ik Fortuyn vergelijk met Hitler. Ik doe dat wel, maar dan met de manier waarop Fortuyn aan de macht zou zijn gekomen.
Want hoe je het ook went of keert, dat was door Moslimhaat. Hitler kwam aan de macht door Jodenhaat. Dat Hitler nog een stel achterlijke figuren erbij had waardoor het verschrikkelijke uitmoorden van die Joden is begonnen, keurt iedereen af, das logisch. Maar feit is dat de meeste Duitsers achter Hitler stonden (in ieder geval in het begin). En waarom mag er niet gepraat worden over goede dingen die hij gedaan heeft? Waarom is dat een soort van taboe? Iedereen keurt het vermoorden van zoveel mensen af, maar het is echt niet zo dat Hitler volledig TEGEN de gedachten van zijn volk Joden de schuld gaf van alles, en dat hij PERSOONLIJK ervoor verantwoordelijk is dat er 6 miljoen Joden zijn omgekomen.
De bevolking is nog altijd verantwoordelijk voor de regering. Want zij hebben de meeste macht door te bepalen wie er aan het hoofd van hun land staat.
Oh en on-topic: Niet slim om als politieagent in Engeland tijdens diensttijd zo'n groet te doen.
Op vrijdag 30 april 2004 12:19 schreef Fokslet het volgende: Die verklaren mij ook dat Engeland zich net zo vijandig heeft opgesteld als dat Hitler deed in de geschiedenisboeken, maar over de Engelsen hoor je niks.
Ik neem aan niet onder Chamberlain?
quote:
Dat de Engelsen net zo hard duizenden tot tienduizenden onschuldige Duitsers hebben vermoord, hoor je ook nergens. Nee, het draait alleen om die 6 miljoen joden (begrijp me niet verkeerd, walgelijke aktie foto) maar al die andere onschuldige mensen die toevallig in Duitsland woonden, daar hoor je helemaal niks over. Verdienen deze mensen ook niet hun respect?
Je hoort eigelijk sowieso weinig over burgerslachtoffers in WOII, ook in landen van de 'good guys'. Maar de eenzijdige visie op de geschiedenis komt grotendeels doordat de winnaars de geschiedenis schrijven. Zo is de opinie over WOI ook nog steeds warped al kan men daar al een stuk objectiever naar kijken. WOII ligt wat dat betreft nog te vers in het geheugen en blijft nog een beetje een taboe. Echter in de geschiedenisles in Nederland wordt wel aandacht besteed aan bijvoorbeeld de rol van Frankrijk en de rest van Europa in de aanlop van WOII, de andere landen hebben zeker geen schone handen in de aanloop van WOII. Vooral Frankrijk niet. De oorsprong van de Jodenhaat wordt eigelijk grotendeels achterwege gelaten... Maar het blijft wel als een paal boven water staan lijkt me dat de Nazi's de echte 'bad guys' waren. Ze hebben immers ruim 5 miljoen Joden vermoord.
quote:
Niemand heeft door hoe we gehersenspoeld worden. Alleen de Duitsers hebben wat gedaan. Nou de Italianen konden er ook wat van, maar hey, horen we daar iets van foto De Japanners wilden ook hun graantje meepikken, maar hey, horen we daar wat van? Ook de Amerikanen en Engelsen hebben oorlogmisdaden gepleegd in de WOII, maar hey, horen we daar iets van?
Over de Italianen hoor je ook wel wat hoor. En de Japanners waren een ver van ons bed show. Daar zul je wel meer over horen in Amerikaanse geschiedenislessen. Over misdaden van de geallieerden hoor je niets aangezien zij de geschiedenis hebben geschreven...
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:36 schreef Mwanatabu het volgende: Op vrijdag 30 april 2004 12:19 schreef Fokslet het volgende: "Zij doen het ook" ...en waren dus net zo fout. Is dat een excuus? Hoor es, niemand zegt hier dat oorlog een schone zaak is en dat alle wreedheden door één kant alleen werden gepleegd.
Dat hoor je anders vaak genoeg. Zeker op FoK
quote:
Ik heb je geen Nazi genoemd. Een Nazi-sympathisant, dat ben je.
Wat een onzin, Fokslet is gewoon kritisch over de geschiedenis. Beetje sneu om dan gelijk met 'nazi' te gaan gooien, want dat blijkt nergens uit...
quote:
En waarover worden we belogen? Worden de burgerslachtoffers aan Duitse zijden ontkend? Nee.
Nee, maar hoor je er iemand over?
quote:
Wordt er ontkend dat ook de geallieerde troepen fout bezig waren vaak? Nee.
Ja
Leef in vrede
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Jij bent DE MAN _O_ _O_ _O_
Ja humor in de zin van een domme actie dan he, begrijp me niet verkeerd!!!
Denk daar maar eens over na.
Met loze argumenten extreem rechts goedpraten.... triest
Waar is de vrijheid van meningsuiting gebleven?!
Stelletje Linkse fascisten. foto
Ik denk dat hij dat bedoelde.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
Nog een voorbeeldje; de swastika is niet als teken voor de jodenhaat 'ontworpen'. Het is van oorsprong een oud germaans of romeins teken wat stond voor kracht en zuiverheid! Tja, dat het nu gebruikt is bij wijze van 'logo' en op die manier ons aan die verschrikkelijke periode doet denken is een ander verhaal.
Er zijn niet alleen maar klote dingen gebeurd in die oorlog. Volkswagen bijvoorbeeld, is op 'de markt' gebracht onder het bewind van Hitler. Hij vond namelijk dat iedereen een auto moest kunnen rijden. De eerste insteek was dan ook een degelijke goedkope auto. Dat is tegenwoordig wel anders met V W maar dat terzijde.
De duitse autobahn, nog zoiets. En wekeloosheid was er in die tijd zelden. Er was werk voor iedereen, en wie te lui was om te werken die moest het maar uitzoeken. Moeten ze nu eens proberen.
En dat heeft allemaal niets met stormfront.nl (welke sites bezoek jij trouwens) te maken of met het goedpraten van het verhaal!
Ik heb in GB op de middelbare school gezeten. Regelmatig ging d'r een klasgenoot achter de leraar(es) staan en bracht de linkerwijsvinger onder de neus en hief de rechterarm omhoog. Leerlingen lachen, leerkracht zag het niet. In het begin ergerde ik me eraan, tot ik me realiseerde dat de Britten nou eenmaal de oorlog niet hebben meegemaakt en er dientengevolge een 'ander' gevoel voor humor op nahouden... (denk in deze ook aan de Fawlty Towers aflevering The Germans.) Ook is de bijnaam van vrijwel ieder Brits schoolhoofd Hitler. Voor leerlingen onder elkaar, welteverstaan.
Een Duitse collega van m'n pa heeft een Brit een keer een klap op z'n bek gegeven toen die (waarschijnlijk in een melancholische bui, terugdenkend aan z'n schooldagen) hem dacht te moeten groeten door de linkerwijsvinger onder de neus te brengen en de rechterarm omhoog te heffen. Daar kon ik toch alleszins begrip voor opbrengen (die klap, niet die groet foto).
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
En een agent hoort het al helemaal niet te doen.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
:'(
foto kots opmerkingen allemaal
p.s. Mischien was hij wel helemaal niet nazi foto
Ik praat niks goed. Ik zeg alleen waar het op staat en als je er niet tegen kan, donder je maar op.
Xantossa
Serenade of Darkness
Joden (niet allemaal, zet er maar extreem voor) gedroegen zich toen net zoals de extreme moslims nu. Met praatjes dat hun alles zouden overnemen en dat het niet lang duurde dat iedereen naar Joden zou luisteren. De jodenhaat die na de eerste wereld oorlog al bestond werd dankzij deze uitspraken dusdanig aangewakkerd dat de Duitse bevolking om aktie vroeg.
En zo gaat het nu ook met de moslims. Hun zeggen ook telkens dat hun de rest van de wereld over zullen nemen en dat alle ongelovigen dood moeten. Zo creeer je gewoon haat tegenover moslims en dat is toendertijd ook zo gegaan met de joden.
Aangezien je niet alle moslims over 1 kam kan scheren, kunnen we dat ook niet doen met de joden. Vandaar dat ik de slachting van 6 miljoen joden afkeur net zoals ieder ander dat doet. Ik zeg alleen dat het niet Hitler's schuld is geweest dat de tweede wereldoorlog is begonnen. Hij stond voor zijn volk, en dus kwam hij ook op voor zijn volk.
Dat ie saluteerde en plots een vlieg zag en hem wegjoeg zo dat het net leek alsof hij de groet ten toon spreide.
Of hij rekte nog de laatste slaap uit zijn lijf of hij wees ergens naar maar vergat zijn vinger.
Lijkt me niet dat een man van 42 dat jarenlang heeft weten te onderdrukken, zal vast een vergissing zijn en niet zo bedoeld zijn.
voorbeeld voor NL?
Je gaat toch geen hitler groet in duitsland doen, Of waar dan ook.
Die vent was fout, Ja HIJ ja. En het hakenkruis hoort daarbij en een hitlergroet ook.
Slechtte grap en terecht dat hij opgepakt is.
Als ze voor iedere hitler groet mensen hier zouden moeten oppakken ben je wel ff bezig met al die neonazi's en zwartenhaters. NIET normaal die mensen.
Meestal jongeren die bij en groep willen horen maarja. ik erger me daar al niet meer aan. foto
Nu doe je alsof hij een of andere redder van Europa is geweest. Ook andere bevolkingsgroepen zijn de dupe geworden van zijn praktijken en zijn olijke expansiedrift had vooral tot doel zijn felbegeerde Derde Rijk te bewerkstelligen (niet dat hij die term zelf bedacht had overigens).
Joden hebben inderdaad altijd wel op machtige posities gezeten en op die manier regelmatig mensen tegen de haren in gestreken, maar beweren dat het niet de schuld van Hitler is geweest dat de oorlog is begonnen is wel heel, heel erg simplistisch gesteld.
On-topic:
Ik neem aan dat het een geintje was van die agent, zoniet, dan is het inderdaad een idioot
-. Those who know binairy
-. Those who don't
foto
heb jij nooit voor de grap sieg heil gezegd of de hitlergroet nagedaan
Die britten geloofden toch dat hitler een sp[rookjesfiguur was en robin hood echt was? Waarom dan zo kwaad? foto
In de tekst staat ook dat hij "zijn collega groette met een ongepaste zin" Hoogst waarschijnlijk dus "heil hitler"of "sieg heil" of iets dergelijks. Dat kan je niet eens meer als grapje zien.
Mocht de agent dus de Britse ambassade bewaken, stond ie op Brits grondgebied. Dan vervallen dus de laatste 2 regels van deze newspost.
Heeft ie daar de groet gebracht..? Neen.. Hij heeft dat gedaan op het bureau.. Dus ergens heeft dan het verhaal van de Britse ambassade hier weer totaal geen waarde..
Hie muss be careful or ïe might be shot by memberz ov de Vrench Résistance. Misschien hattie wel een aflevering gezien van Allo Allo, wat weer een komische remake is van the Underground Railroad(oid, over het verzet in België, met het cabaret Candide ipv van een café in "Nouvillon", genoemd naar Novilon zeil).
Duitsers zijn heel erg bezig geweest met Berufsverbote, methodes zoals de nazi's ze gebruikten. Ik zie geen verschil tussen rechts en links fascisme, alleen is het aantal slachtoffers van linkse regimes intussen veel groter en is de onderdrukking erger: Cuba, Pol Pot van Cambodja, het Nigaragua van de Sandinisten, de Bolsjewiki na 1917, de republikeinse regering van Spanje voor Franco, De vele Veenmoorden in de weimarrepubliek, waardoor de bevolking ging verlangren naar Hitler,de DDR met de steun aan de Raf en andere terroristen, Roemenië, het Yoegoslavie van Tito met concentratiekamp eilanden voor de kust, maoistisch Albanie, Het China van Mao zelf en zijn lieftallige 3e echtgenote, de heropvoedingskampen in Vietnam, waardoor mensen liever op zee in een lekke roeiboot verzuipen dan onder "socialisme" leven.
PS pro_jeex rules
levenslang foto
eerst een bom melding en nu dit, nee van de beveiliging moet je het hebben foto
En als je nu nog als Brit niet snapt dat de Hitlergroet in Duitsland nogal gevoelig ligt... Tsja, eigen schuld dikke bult.
Het is gewoon een grap van die agent waarschijnlijk en zo hij dat in beperkte kring doet, moet ie dat zelf weten.
Ga mieren rapen joh
Maarja gewoon de waarheid proberen te achterhalen.. als dit waar is dan moet de man uit zijn functie worden gezet. Je mag als ambtenaar zijnde geen politiek gedachtengoed etc. uitoefenen.
Nog ff en ze lijken op het nederlandse OM foto
oh je bent me broer foto
-de Hitlergroet is humor
-want Hitler heeft WOII niet begonnen
-integendeel, Adolf heeft heel Duitsland maar weer mooi uit het puin geholpen met z'n VW's en de Autobahn
-dat weegt op tegen 6 miljoen omgebrachte joden
-ze vroegen er tenslotte zelf om
He Fokslet, jij hebt zeker geen opa of oma meer die het je even wil uitleggen?
(Of die zijn net na de oorlog opgepakt en gedetineerd)
Lees een boek!
Maar het leuke van Fok is dat er kinderen rondhangen die alleen geloven wat de geschiedenisleraar hun verleden week nog heeft verteld en de rest is bull.
Niemand heeft door hoe we gehersenspoeld worden. Alleen de Duitsers hebben wat gedaan. Nou de Italianen konden er ook wat van, maar hey, horen we daar iets van foto De Japanners wilden ook hun graantje meepikken, maar hey, horen we daar wat van? Ook de Amerikanen en Engelsen hebben oorlogmisdaden gepleegd in de WOII, maar hey, horen we daar iets van?
Je scheldt me maar uit voor Nazi of wat je ook zo graag over je lippen wilt krijgen. Ik weet waar ik voor sta en dat is de waarheid. Als niemand mij die wilt vertellen (ja, alleen in het voordeel van 1 partij) dan ga ik er zelf wel achteraan. En dan pas kom je erachter dat we 60 jaar na dato nog steeds belogen worden.
Wat ik zeg: die zijn ws. na de oorlog opgepakt. Hoor je wel. De bombardementen op de Duitse steden, daar doel je toch op? Weet iedereen hoor. Wordt niet ontkend. Elk burgerslachtoffer verdient respect. Ik zit al tien jaar niet meer op school. En jij? "Zij doen het ook" ...en waren dus net zo fout. Is dat een excuus?
Hoor es, niemand zegt hier dat oorlog een schone zaak is en dat alle wreedheden door één kant alleen werden gepleegd. Maar er is een verschil tussen doelbewust burgerslachtoffers incalculeren en doelbewust mensenopsluiten, deporteren en ombrengen. Ik heb je geen Nazi genoemd. Een Nazi-sympathisant, dat ben je. Ja joh, de waarheid is dat "de joden" er zelf om vroegen, en Hitler gaf ze wat ze toekwam, niet? Ook al de vrouwen en kinderen. Net zoals "de moslims" er nu om vragen? Dat vergelijk maakte je toch?
En waarover worden we belogen? Worden de burgerslachtoffers aan Duitse zijden ontkend? Nee. Wordt er ontkend dat ook de geallieerde troepen fout bezig waren vaak? Nee.
Jouw stelling dat Engeland zich te halsstarrig opstelde is makkelijk te weerleggen: sla een encyclopedie open bij de naam "Chamberlain". Lijkt me dat duidelijk wordt dan dan Engeland Duitsland zelfs [b] teveel ruimte heeft gegeven nog.
Fout!
Lees wat er staat knul, herinner jij je nog een zekere P. Fortuyn? Die hier in Nederland zowat 35% van de bovolking achter zich had? Waarmee? Met goede plannen voor de werkeloosheid? Met goede plannen voor de gezondheidszorg? Oh nee, hij wilde de wereldvrede bewaren he, en arme landen helpen?
Ga me nou niet aanvallen dat ik Fortuyn vergelijk met Hitler. Ik doe dat wel, maar dan met de manier waarop Fortuyn aan de macht zou zijn gekomen.
Want hoe je het ook went of keert, dat was door Moslimhaat. Hitler kwam aan de macht door Jodenhaat. Dat Hitler nog een stel achterlijke figuren erbij had waardoor het verschrikkelijke uitmoorden van die Joden is begonnen, keurt iedereen af, das logisch. Maar feit is dat de meeste Duitsers achter Hitler stonden (in ieder geval in het begin). En waarom mag er niet gepraat worden over goede dingen die hij gedaan heeft? Waarom is dat een soort van taboe? Iedereen keurt het vermoorden van zoveel mensen af, maar het is echt niet zo dat Hitler volledig TEGEN de gedachten van zijn volk Joden de schuld gaf van alles, en dat hij PERSOONLIJK ervoor verantwoordelijk is dat er 6 miljoen Joden zijn omgekomen.
De bevolking is nog altijd verantwoordelijk voor de regering. Want zij hebben de meeste macht door te bepalen wie er aan het hoofd van hun land staat.
Oh en on-topic: Niet slim om als politieagent in Engeland tijdens diensttijd zo'n groet te doen.
Maar het blijft wel als een paal boven water staan lijkt me dat de Nazi's de echte 'bad guys' waren. Ze hebben immers ruim 5 miljoen Joden vermoord. Over de Italianen hoor je ook wel wat hoor. En de Japanners waren een ver van ons bed show. Daar zul je wel meer over horen in Amerikaanse geschiedenislessen. Over misdaden van de geallieerden hoor je niets aangezien zij de geschiedenis hebben geschreven... Dat hoor je anders vaak genoeg. Zeker op FoK Wat een onzin, Fokslet is gewoon kritisch over de geschiedenis. Beetje sneu om dan gelijk met 'nazi' te gaan gooien, want dat blijkt nergens uit... Nee, maar hoor je er iemand over? Ja
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken