[Upd] Basis voor kabinet VVD-CDA

Politiek • Geschreven door Peter (pberends) op 30-07-2010 @ 21:02
Laatste update: 30-07-2010 22:13

print 

De VVD, het CDA en de PVV gaan onderhandelen over een kabinet met gedoogsteun door de partij van Geert Wilders. Dit hebben de leiders van de drie partijen afgesproken met informateur Ruud Lubbers.

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en VVD-leider Mark Rutte 'zien perspectief' voor zo'n kabinet. Volgens Wilders zijn er echter te veel meningsverschillen met het CDA, waaronder de islam, zodat een meeregeren voor de PVV er niet in zit.

De PVV-leider is echter blij dat hij vrijuit kan blijven zeggen wat hij wil, wanneer de PVV gedoogsteun geeft aan een kabinet VVD-CDA.

Wilders gaf aan dat de stabiliteit van een minderheidskabinet valt of staat met de betrouwbaarheid van de gedogende partij. "We zullen ons betrouwbaar tonen en dit kabinet op punten die in het regeerakkoord staan niet naar huis sturen", aldus Wilders.

Update 22:13
Het Radio 1-journaal meldt dat het bij het eventuele minderheidskabinet de bedoeling gaat zijn dat de PVV steun geeft aan het economische beleid van de VVD en het CDA. In ruil daarvoor zullen wensen van de PVV op het gebied van immigratie, integratie, veiligheid en ouderenbeleid gehonoreerd worden.


PVV-leider Geert Wilders: Gedoogsteun beste optie (Foto: Novum)

Bron: NOS Teletekst


Lees ook:

» 11:05 SP weer bijna op niveau VVD in peiling50
» 11/02 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 11/02 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31


delen | eKudos nujij

19045 views / 496 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 496 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Hopelijk is nu eindelijk het gezeur over al die formaties voorbij
Wilders vernietigt dit land
2 weken en dan trekt Wilders de stekker eruit. Je legt het lot van een land toch niet in handen van Geert Wilders? In de handen van één enkel persoon.
userIcon
Met dank aan alle PVV-stemmers wederom CDA de komende jaren/maanden.
userIcon
Veel asocialer dan deze coalitie kan het niet worden, me dunkt. Hopelijk komen vakbonden en dergelijke in het verweer wanneer het te gek wordt. Ik hoop snel op nieuwe verkiezingen.

Ik ga er vanuit dat Emile Roemer nu een stuk meer stemmen weet te trekken.
Als het kabinet steun geeft aan de Palestijnen meteen de stekker eruit trekken Geert! Israël rules US & Netherlands!
userIcon
Dus die 1,5 miljoen PVV-stemmers helpen nu het CDA in de regering. Balkenende zal ze dankbaar zijn.
userIcon
dit viel te verwachten, er is geen basis voor een samenwerking, maar wilders wil een links kabinet buitenspel zetten. zelf wil ie niet meeregeren omdat ie lekker in de oppositie wil zeiken dat andere het niet goed doen en dat als hij daar had gezeten we allang een prachtig land hadden gehad.
en ik geloof dat de kiezer wel heeft kenbaar gemaakt helemaal klaar te zijn met het cda en wie zijn daar weer!, jawel: het cda met die judas van een verhagen
userIcon
Waarom moet het zolang duren. Wij de kiezers hebben gestemd en toch komt er een CDA in
Dit is het einde van het CDA als ze dit gaan doen Een minderheidskabinet is een risicovolle onderneming. De pvv kan op ieder moment de stekker eruit trekken. Het is is nog maar de vraag wat wilders terug wil voor zijn gedoogsteun. Wat wilders gaat de plannen van de vvd en het cda niet zomaar goedkeuren. Ik vind het wel erg dom van de vvd en het cda. De pvv hoeft geen verantwoordelijkheid te dragen als het hele zooitje in de soep loopt. Wilders kan lekker achterover leunen. Echt zo dom.
userIcon
Worden interessante tijden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:07 schreef CamelNLD het volgende:
Waarom moet het zolang duren. Wij de kiezers hebben gestemd en toch komt er een CDA in
Juist vanwege dat stemmen op PVV krijgen we weer CDA, wat had je dan verwacht dat PVV in z'n eentje de meerderheid zou krijgen?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 30-07-2010 @ 21:08 fotoboek no homepage
userIcon
Raar!
Wanneer het CDA zich op zeer fundamentele punten niet kan vinden in de visie van de PVV, moet die partij niet vervolgens wel de gedoogsteun van diezelfde partij laten welgevallen.

Morele prostitutie.
man Djeez (Redactie Frontpage / Weblog) 30-07-2010 @ 21:09 fotoboek no homepage
userIcon
Geweldig! Over een half jaar opnieuw stemmen, en dan gaat links enorm winnen! Eerst ff door de zure appel heen bijten, en dan een kabinet SP-PvdA-GL!
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:08 schreef DriekOplopers het volgende:
Raar!
maar waar
userIcon
Geen PvdA Geen D66 en geen Groen-Links mocht dit gaan lukken
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:09 schreef Djeez het volgende:
Geweldig! Over een half jaar opnieuw stemmen, en dan gaat links enorm winnen! Eerst ff door de zure appel heen bijten, en dan een kabinet SP-PvdA-GL!
Ik hoop met je mee.
Ik denk niet dat Wilders er zelf snel een eind aan zal maken.. maar als een van zijn ventjes niet mee stemt hebben ze al geen meerderheid... CDA en VVD leggen het lot van hun wetten in de handen van mensen als H. Brinkman.

Persoonlijk denk ik dat Wilders hier erg goed aan doet, krijgt wat voor elkaar zonder te regeren en is NIET verantwoordelijk voor dingen waarvoor hij dat niet wil zijn.. en ik snap ook niet dat VVD en CDA daarin mee gaan.. ik denk dat ze hier stemmen aan hem weggeven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:03 schreef dakraam het volgende:
Hopelijk is nu eindelijk het gezeur over al die formaties voorbij
Nou, hoho, we zijn er nog lang niet. Nu gaan ze pas echt onderhandelen.
PVV ole ole, de bezem erdoor, die bak ellende loopt over..
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:07 schreef supereend1984 het volgende:
Dit is het einde van het CDA als ze dit gaan doen Een minderheidskabinet is een risicovolle onderneming. De pvv kan op ieder moment de stekker eruit trekken. Het is is nog maar de vraag wat wilders terug wil voor zijn gedoogsteun. Wat wilders gaat de plannen van de vvd en het cda niet zomaar goedkeuren. Ik vind het wel erg dom van de vvd en het cda. De pvv hoeft geen verantwoordelijkheid te dragen als het hele zooitje in de soep loopt. Wilders kan lekker achterover leunen. Echt zo dom.
Wat er ook gebeurt, Nederlanders stemmen toch wel weer rechts... dus maak je niet druk.

Kennelijk zijn er in Nederland genoeg rijken die vinden dat de arme moeten leiden, en dan heb je nog de anti Buitenlandse stemmers die op rechts stemmen waardoor rechts een meerderheid blijft behalen... rechts kan de was (blijven) doen.
man pberends (Redactie Frontpage) 30-07-2010 @ 21:11 fotoboek no homepage
userIcon
Dat wordt lachen, met de PVV erbij heeft zo'n kabinet net 1 zetel meerderheid (Hero Brinkman included). Aangezien Wilders nogal geil is om bij de volgende verkiezingen de grootste te worden zal hij waarschijnlijk rare geintjes gaan flikken. In de Eerste Kamer hebben de drie partijen overigens geen meerderheid, wat regeren ook moeilijk maakt.

Overigens zou het me niet verbazen dat dit puur een toneelspel is om de PvdA gaar te koken voor een middenkabinet met VVD-PvdA-CDA.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:08 schreef DriekOplopers het volgende:
Raar!
Wanneer het CDA zich op zeer fundamentele punten niet kan vinden in de visie van de PVV, moet die partij niet vervolgens wel de gedoogsteun van diezelfde partij laten welgevallen.

Morele prostitutie.
Helemaal mee eens, toch niet helemaal onverwachts en juist dat zegt wat over hoe moreel het moralistische CDA nou eigenlijk blijkt te zijn.
userIcon
Hup.... en de verantwoordelijken voor de huidige crisis en teloorgang van Nederland mogen weer een paar jaar extra lopen kutten....
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:09 schreef Djeez het volgende:
Geweldig! Over een half jaar opnieuw stemmen, en dan gaat links enorm winnen! Eerst ff door de zure appel heen bijten, en dan een kabinet SP-PvdA-GL!
Ik mag hopen van niet...
userIcon
Dit duivels kabinet mag er nooit komen...
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:09 schreef Djeez het volgende:
Geweldig! Over een half jaar opnieuw stemmen, en dan gaat links enorm winnen! Eerst ff door de zure appel heen bijten, en dan een kabinet SP-PvdA-GL!
Het kan van mij niet snel genoeg beginnen, ik word dit asociale betuttelende zeikerige landje een beetje beu. Zie je ook weer duidelijk terug op Fok.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:12 schreef Yi-Long het volgende:
Hup.... en de verantwoordelijken voor de huidige crisis en teloorgang van Nederland mogen weer een paar jaar extra lopen kutten....
Derde en laatste keer, met dank aan de PVV-stemmers, goed nagedacht mensen
userIcon
nee, niet weer het CDA, we waren er verdomme net vanaf!
MOOI ZOOOO....heb hoop op goede resultaten. en toch is het maar goed dat de pvv geen ministers levert uit dat onervaren zooitje.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:09 schreef Djeez het volgende:
Geweldig! Over een half jaar opnieuw stemmen, en dan gaat links enorm winnen! Eerst ff door de zure appel heen bijten, en dan een kabinet SP-PvdA-GL!
Droom nog maar even verder.. Of weet je wat bekom eerst even van het mislukken van de paarse nachtmerrie
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Een partij zoals het CDA hoort altijd in het kabinet te zitten. Nuchtere betrouwbare partij met degelijke normen en waarden.
Degelijke normen en waarden uit de tijd dat roken nog gezond en seks nog vies was ja.
Slimme zet van Wilders. Domme zet van de VVD en CDA. Bovendien hebben VVD en CDA geen meerderheid in de Eerste Kamer. Dit wordt zo dus een regering van winegum.
userIcon
quote:
Wilders gaf aan dat de stabiliteit van een minderheidskabinet valt of staat met de betrouwbaarheid van de gedogende partij. "We zullen ons betrouwbaar tonen en dit kabinet op punten die in het regeerakkoord staan niet naar huis sturen", aldus Wilders.
Wilders in een vraaggesprek met Paul Witteman donderdag 9 juni, 1.00 uur: "Wij laten het breekpunt van de AOW leeftijd niet vallen. als we dat zouden doen, zou dat puur kiezersbedrog zijn."

Donderdag 9 juni 10.00 uur: PVV laat breekpunt AOW-leeftijd vallen.

hoe betrouwbaar is een partij, die zijn eigen kiezers al bedriegt?
man pberends (Redactie Frontpage) 30-07-2010 @ 21:16 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Een partij zoals het CDA hoort altijd in het kabinet te zitten. Nuchtere betrouwbare partij met degelijke normen en waarden.
Die sluwe vos van een Maxime Verhagen betrouwbaar noemen gaat wel erg ver .
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:15 schreef hendrik64 het volgende:

[..]


Wilders in een vraaggesprek met Paul Witteman donderdag 9 juni, 1.00 uur: "Wij laten het breekpunt van de AOW leeftijd niet vallen. als we dat zouden doen, zou dat puur kiezersbedrog zijn."

Donderdag 9 juni 10.00 uur: PVV laat breekpunt AOW-leeftijd vallen.

hoe betrouwbaar is een partij, die zijn eigen kiezers al bedriegt?
de PvdA heeft de boel drie jaar lang belazerd onder regeringsverantwoording dus tja..
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:16 schreef pberends het volgende:
[..]


Die sluwe vos van een Maxime Verhagen betrouwbaar noemen gaat wel erg ver .
Leuke docu over hem gehoord op de radio, waarin al zijn huidige en vroegere vrienden hem wel minimaal een tikje manipulatief noemden.
userIcon
Piratenpartij-lijst17-TON is de beste oplossing
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Een partij zoals het CDA hoort altijd in het kabinet te zitten. Nuchtere betrouwbare partij met degelijke normen en waarden.
Nee CDA werkt dit land al jaren terug naar de jaren 50 door alle burger-vrijheden te verbieden.
userIcon
Dat wordt binnenkort weer stemmen tellen
userIcon
Schitterend, iedereen zijn zin.

Nu even kijken, waar over de kamervragen gesteld worden.

anno 2010
Cda en Vvd + Pvv

succes
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:11 schreef vivke het volgende:
PVV ole ole, de bezem erdoor, die bak ellende loopt over..
PVV blijft gewoon in de kamer hoor, ze krijgen 0,0 regeringsverantwoording. Ze mogen ja knikken als het kabinet iets voorstelt. doen ze dat niet, valt het kabinet. Een coalitie van net iets meer dan een derde van alle stemmen met gedoogsteun van een zeer wispelturige partij. Ik denk niet, dat Lubbers daar serieus werk van gaat maken met zijn staat van dienst.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:15 schreef hendrik64 het volgende:

[..]


Wilders in een vraaggesprek met Paul Witteman donderdag 9 juni, 1.00 uur: "Wij laten het breekpunt van de AOW leeftijd niet vallen. als we dat zouden doen, zou dat puur kiezersbedrog zijn."

Donderdag 9 juni 10.00 uur: PVV laat breekpunt AOW-leeftijd vallen.

hoe betrouwbaar is een partij, die zijn eigen kiezers al bedriegt?
Daarom is het huidige systeem ook niet goed, je moet op één man stemmen en niet op een partij die vervolgens een coalitie moet vormen met een (of meerdere) partijen en zo hun verkiezingsprogramma niet waar zullen maken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:15 schreef hendrik64 het volgende:

[..]


Wilders in een vraaggesprek met Paul Witteman donderdag 9 juni, 1.00 uur: "Wij laten het breekpunt van de AOW leeftijd niet vallen. als we dat zouden doen, zou dat puur kiezersbedrog zijn."

Donderdag 9 juni 10.00 uur: PVV laat breekpunt AOW-leeftijd vallen.

hoe betrouwbaar is een partij, die zijn eigen kiezers al bedriegt?
Die zijn reuzebetrouwbaar De PVV kan tot nog toe nog niet iets doen dat door de aanhang niet geniaal wordt gevonden.
tot nog toe
Dit is een schande voor Nederland, met dank inderdaad aan al dat hersenloze stemvee wat nog nooit van populisme heeft gehoord. Een flinke stap terug in de beschaving.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:15 schreef alpeko het volgende:
Slimme zet van Wilders. Domme zet van de VVD en CDA. Bovendien hebben VVD en CDA geen meerderheid in de Eerste Kamer. Dit wordt zo dus een regering van winegum.
tja ze hebben elkaar toch nodig he. Het lijkt me beter dan dat de pvv ook nog eens ministers gaat leveren.
en wat betreft de eerste kamer, in maart kunnen we lekker rechts gaan stemmen.
Wat een slecht nieuws zeg. Dit is misschien nog wel erger dan wanneer de PVV zou gaan mee regeren.

Waarom, omdat wanneer het mis gaat de PVV buiten schot blijft.
man pberends (Redactie Frontpage) 30-07-2010 @ 21:22 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:18 schreef raistlin6 het volgende:
[..]


Leuke docu over hem gehoord op de radio, waarin al zijn huidige en vroegere vrienden hem wel minimaal een tikje manipulatief noemden.
Z'n vrienden noemen hem manipulatief. Wat noemen z'n vijanden hem wel niet dan?
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:05 schreef raistlin6 het volgende:
Met dank aan alle PVV-stemmers wederom CDA de komende jaren/maanden.
zolang PvdA maar uit de regering wordt gehouden
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22 schreef pberends het volgende:
[..]


Z'n vrienden noemen hem manipulatief. Wat noemen z'n vijanden hem wel niet dan?
Maar hij is wel heel gezellig
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:18 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


de PvdA heeft de boel drie jaar lang belazerd onder regeringsverantwoording dus tja..
Dus omdat de PvdA de boel belazerd zou hebben (het lijkt me trouwens eerder het CDA, maar goed) moet de PVV de zaak ook maar gaan belazeren? Vreemde gedachtengang houd jij er af en toe op na.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:20 schreef Hoy het volgende:
Dit is een schande voor Nederland, met dank inderdaad aan al dat hersenloze stemvee wat nog nooit van populisme heeft gehoord. Een flinke stap terug in de beschaving.
hmm dat is wel heel erg simpel om zo te denken.

dit gebeurt er nou als problemen maar lang genoeg worden genegeerd...niks populisme...typisch gefrustreerde opmerkingen van een linkse moralistje.....
userIcon
Alles beter dan links..
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:23 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Dus omdat de PvdA de boel belazerd zou hebben (het lijkt me trouwens eerder het CDA, maar goed) moet de PVV de zaak ook maar gaan belazeren? Vreemde gedachtengang houd jij er af en toe op na.
Dat is jouw interpretatie Niet mijn woorden. Maar de tijd zal het leren Voorlopig is er ook nog geen akkoord dus er ken nog van alles gebeuren
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22 schreef the_gamemaster het volgende:
Wat een slecht nieuws zeg. Dit is misschien nog wel erger dan wanneer de PVV zou gaan mee regeren.

Waarom, omdat wanneer het mis gaat de PVV buiten schot blijft.
Het was erger geweest als PVv geen enkel verantwoordelijkheid krijgt, nu doen ze mee.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]


Nee je geeft het aan Osama Cohen en zijn taliban partij!

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Ik snap soms echt niet hoe dom mensen kunnen zijn... De taliban bedankt de PvdA en meteen is het een taliban-partij? Dus als ik een moslim vind die PVV zou willen bedanken en het een goede partij vindt dan is de PVV een moslimpartij? Denk eens na man!
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:19 schreef Harunobu het volgende:
Dus eigenlijk is de formatie mislukt en weet de VVD het helemaal niet meer. Ik hoop dat de koningin ingrijpt. Ze zit daar toch niet voor niets?
Wat is het alternatief? VVD+PvdA+CDA is onhaalbaar. Paars is onhaalbaar. Zonder de VVD is het onhaalbaar tenzij CDA verlinksts. Nieuwe verkiezingen zullen hooguit een verschuiving binnen rechts betekenen (verlies VVD/CDA, winst Wilders).
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Ik wil je nog wel eens horen als straks het zuur wéér komt... eigen bijdrage in de zorg naar 750 euro bijvoorbeeld.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:20 schreef Ouwesok het volgende:
[..]


Die zijn reuzebetrouwbaar De PVV kan tot nog toe nog niet iets doen dat door de aanhang niet geniaal wordt gevonden.
tot nog toe
Nee, de aanhang zijn net een kudde schapen; die lopen gedwee de herder na. Het is net een religie, die PVV. zegt een gelovige
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:26 schreef alpeko het volgende:
[..]


Wat is het alternatief? VVD+PvdA+CDA is onhaalbaar. Paars is onhaalbaar. Zonder de VVD is het onhaalbaar tenzij CDA verlinksts. Nieuwe verkiezingen zullen hooguit een verschuiving binnen rechts betekenen (verlies VVD/CDA, winst Wilders).
Het kan ook andersom, dat PVv smelt. Zo moeten nu steeds hun mond dichthouden en alleen maar ja knikken. Dat is toch ook absurd voor zo n partij.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]


Nee je geeft het aan Osama Cohen en zijn taliban partij!

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Laat me raden: jij bent een hersenloze PVV'er?
userIcon
Wilders is een briljant en pienter man
Ben stiekem toch een beetje benieuwd hoe hij het straks gaat doen
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:30 schreef ViezeFreddiey het volgende:
Wilders is een briljant en pienter man
Ben stiekem toch een beetje benieuwd hoe hij het straks gaat doen
Als kamerlid? Exact hetzelfde als de laatste jaren gok ik.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:30 schreef ViezeFreddiey het volgende:
Wilders is een briljant en pienter man
Ben stiekem toch een beetje benieuwd hoe hij het straks gaat doen
Inderdaad, politiek is een theater geworden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
zolang PvdA maar uit de regering wordt gehouden
Dus jij hebt liever die schijnheilen van het CDA in de regering? Die manipuleren met brieven over Uruzgan en zo? Die een regeerakkoord zodoende niet na hoopten te komen? Het CDA heeft gereformeerde streken: achter de ellebogen. Mijn grootvader zei altijd: "Waar ow veur motreagen en de fienen, zonder da'j het markt, word ie bezeikt." (Pas op voor motregen en fijnen (gereformeerden), voor je het weet word je drijfnat [bezeikt])
userIcon
Ik snap niet waarom het CDA als grootste verliezende partij zoveel in te brengen heeft.
Maar alles is beter dan een links cabinet. En zeker zonder PvdA.
Die hebben vorig cabinet ook verknalt door als een laffe hond weg te lopen, in plaats van bepaalde zaken op te lossen.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 30-07-2010 @ 21:34 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Een partij zoals het CDA hoort altijd in het kabinet te zitten. Nuchtere betrouwbare partij met degelijke normen en waarden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]


Nee je geeft het aan Osama Cohen en zijn taliban partij!

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Ach ja, omdat de Taliban de PvdA feliciteert, is de Pvda een talibanpartij? Stond je ook te schreeuwen dat de PVV extreemrechts was, toen Filip de Winter de PVV feliciteerde?
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:24 schreef skrewsaus het volgende:
[..]

Nee je geeft het aan Osama Cohen en zijn taliban partij!

Alles liever en beter als de pvda in de regering.
Zie hier de intelligentie van de gemiddelde PVV'er. En stel je dat dan vier jaar lang voor. Tnx Verhagen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:25 schreef Pupp3t het volgende:
Alles beter dan links..
Ja, laten we er een totalitair, militair bewind tegenaan gooien. Is altijd nog beter dan links. Wat een oerstom gelul.
man Djeez (Redactie Frontpage / Weblog) 30-07-2010 @ 21:35 fotoboek no homepage
userIcon
Ik vrees enorm voor mijn portemonnee. Eigen risico naar 750 euro, een zekere afschaffing van huur-, zorg- en kindertoeslag en bevriezing van de kinderbijslag. Nog erger, je kunt om het minste of geringste worden ontslagen. En zonder oprotpremie, tenzij je een falende topbestuurder bent. Ohja, het PGB wordt definitief afgeschaft, geen zorg voor mijn autistische dochter. Bedankt egoïstische diknekken, jullie krijgen er weer een paar ruggen bij komend jaar!
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:06 schreef Kiegie het volgende:
Dus die 1,5 miljoen PVV-stemmers helpen nu het CDA in de regering. Balkenende zal ze dankbaar zijn.
En wilders is het cda en de vvd ook dankbaar (mits het gaat lukken). Want wilders hoeft niks te doen, af en toe een plan goedkeuren van het kabinet. En als hij er geen zin meer in heeft trekt hij de stekker er gewoon uit. God, ik had verhagen en rutte wel slimmer ingeschat.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:25 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]


Dat is jouw interpretatie Niet mijn woorden. Maar de tijd zal het leren Voorlopig is er ook nog geen akkoord dus er ken nog van alles gebeuren
KAN er nog van alles gebeuren.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22 schreef the_gamemaster het volgende:
Wat een slecht nieuws zeg. Dit is misschien nog wel erger dan wanneer de PVV zou gaan mee regeren.

Waarom, omdat wanneer het mis gaat de PVV buiten schot blijft.
Ja en dan zeikt hij het kabinet af en word de pvv nog groter
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:26 schreef Nober het volgende:
[..]


Ik wil je nog wel eens horen als straks het zuur wéér komt... eigen bijdrage in de zorg naar 750 euro bijvoorbeeld.
http://basjacobs.wordpres(...)inkomens-het-hardst/
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:35 schreef Djeez het volgende:
Ik vrees enorm voor mijn portemonnee. Eigen risico naar 750 euro, een zekere afschaffing van huur-, zorg- en kindertoeslag en bevriezing van de kinderbijslag. Nog erger, je kunt om het minste of geringste worden ontslagen. En zonder oprotpremie, tenzij je een falende topbestuurder bent. Ohja, het PGB wordt definitief afgeschaft, geen zorg voor mijn autistische dochter. Bedankt egoïstische diknekken, jullie krijgen er weer een paar ruggen bij komend jaar!
1 klein lichtpuntje, je deelt de ellende met de rest van werkend Nederland
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:36 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


DAT LIGT HEEL ANDERS, WANT...
OMDAT...
NOU JA, JE SNAPT ZELF OOK WEL DAT DAT HEEL ANDERS LIGT.

Pssssst Je caps lock staat aan
userIcon
Dan toch maar even mijn mening ventileren. Waar ik dit een walgelijke coalitie zou vinden, moet ik eerlijkheidshalve ook toegeven niet een duidelijke, andere oplossing te zien. Rutte wil graag minister-president worden en hij kan aardig wat punten van zijn verkiezingsprogramma erdoor drukken. Wilders kan lekker blijven schreeuwen en daardoor het intellectueel net iets minder bedeelde deel van de bevolking achter zich aan laten blijven huppelen. Dus van die partijen snap ik het wel.

Het is me echter een compleet raadsel waarom het CDA dit zou willen. Ze hebben al een hoop zetels verloren en deze constructie zal de mensen niet terug laten rennen. Het verbaast me dat ze niet vier jaar in de oppositie willen zitten. Heb ook geen flauw idee wat voor eigen beleidspunten ze hiermee willen gaan behalen. Een socialere vriendelijkere samenleving, waarin het gezin weer centraal komt te staan? Lijkt me sterk.

Ik weet nogmaals niet een andere werkbare oplossing, maar wat ik wel weet is dat ik heel sterk hoop op een snelle val van het kabinet, waarna CDA wordt afgestraft bij de daarop volgende verkiezingen, zodat deze coalitie niet eens meer te bespreken valt. Zonder overdreven dramatisch te willen doen, zie ik de samenleving hier de komende tijd behoorlijk door achteruitgaan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:35 schreef Djeez het volgende:
Ik vrees enorm voor mijn portemonnee. Eigen risico naar 750 euro, een zekere afschaffing van huur-, zorg- en kindertoeslag en bevriezing van de kinderbijslag. Nog erger, je kunt om het minste of geringste worden ontslagen. En zonder oprotpremie, tenzij je een falende topbestuurder bent. Ohja, het PGB wordt definitief afgeschaft, geen zorg voor mijn autistische dochter. Bedankt egoïstische diknekken, jullie krijgen er weer een paar ruggen bij komend jaar!
Je kunt het mooi brengen, af en toe, maar dit is inderdaad helaas wel de bittere realiteit van een rechtse regering. Nog maar een keer de link naar Bas Jacobs: http://basjacobs.wordpres(...)inkomens-het-hardst/
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:33 schreef LekkerSimpel het volgende:
Ik snap niet waarom het CDA als grootste verliezende partij zoveel in te brengen heeft.
Maar alles is beter dan een links cabinet. En zeker zonder PvdA.
Die hebben vorig cabinet ook verknalt door als een laffe hond weg te lopen, in plaats van bepaalde zaken op te lossen.
Ik ben geen fan van de PvdA, maar als die hypocriete CDA'ers niet de Uruzgan-missie tegen afspraak in hadden willen verlengen, had de PvdA niet weg hoeven lopen.

En nu komt die kut-CDA weer in de regering. Bedankt, PVV-stemmers, stelletje klootmongolen dat jullie zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:36 schreef humberto.tan het volgende:
[..]


DAT LIGT HEEL ANDERS, WANT...
OMDAT...
NOU JA, JE SNAPT ZELF OOK WEL DAT DAT HEEL ANDERS LIGT.

hm hm
userIcon
Ik ga een fles wijn opentrekken. Zolang dat nog kan.
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:09 schreef Djeez het volgende:
Geweldig! Over een half jaar opnieuw stemmen, en dan gaat links enorm winnen! Eerst ff door de zure appel heen bijten, en dan een kabinet SP-PvdA-GL!
En het land verder naar de klote helpen
in je dromen!!!!
userIcon
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:36 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


KAN er nog van alles gebeuren.
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:36 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


KEN er nog van alles gebeuren.
Wat jij wil Ik ben niet zo moeilijk..

Op zich zou het een vernieuwing van de politiek betekenen zo'n minderheidskabinet.. Want ook links krijgt zo de kans om zaken waar de PVV niet in mee wil gaan er door te krijgen.

En of je nou CDA of PvdA krijgt beiden hebben ze aardig wat fouten gemaakt afgelopen drie jaar dus lood om oud ijzer..

Dan zou je een minderheidskabinet PVV, SP, PvdD moeten vormen om geheel te vernieuwen..
100  van 496 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 11:05 SP weer bijna op niveau VVD in peiling50
» 11/02 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 11/02 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden