De NS gaat akties ondernemen om de zogenaamde 'platte wielen' die ontstaan als gevolg van bladeren op de rails te voorkomen. Elk jaar weer ondervindt de NS veel hinder in de herfst door alle bladeren op de rails. Wanneer er bladeren op de rails liggen dan slippen de wielen, hierdoor worden ze vierkant.
De NS wil in totaal zeventien miljoen euro besteden om de wielen dit jaar ronder te houden dan voorgaande jaren.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Ik vraag me toch af wat ze nu met die 17 miljoen willen gaan doen. Vorig jaar is het ze ook niet gelukt en 17 miljoen voor een paar bladeren en wielen rond houden, eigenlijk toch om te lachen. foto
De rails wordt gladder zodat de wielen gaan slippen, alleen is er zo weinig wrijving dat ze door blijven glijden. Ofwel, hoe de fuck worden die wielen zo snel vierkant?????
Problemen met bladeren lijkt alleen bij de NS te bestaan, nog geen berichten van soortgelijke problemen bij het spoor in het buitenland. Ze doen ook alles om de schuld van vertragingen ergens op te schuiven.
Mijn idee is meer dat Tatum bladeren op de rails strooit. foto
iedereen loopt te zeiken over jamai maar als je een goeie browser gebruikt zie je ze lelijke kop niet foto (Mozilla foto )
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
quote: ik vraag me serieus af hoe die wielen precies vierkant worden. hebbik nie goed opgelet bij mijn natuurkunde vroeger ?!?!
Ik denk dat ze bedoelen dat als een trein af moet remmen voor een station om te stoppen dan slippen de wielen over het spoor en slijt dus één kant van het wiel af. Als dit vaker gebeurd krijg je slijtplekken aan de verschilende "kanten" van het wiel.
quote: ik vraag me serieus af hoe die wielen precies vierkant worden. hebbik nie goed opgelet bij mijn natuurkunde vroeger ?!?!
*heeft alleen maar in brugklas en 2e klas natuurkunde gehad* maar wat ik denk is dat door de wrijving de metalen wielen zachter worden, en als die niet regelmatig rollen, drukt het gewicht van de trein te lang op één punt en dan wordt dat punt dus platter..als t maar vaak genoeg gebeurt krijg je dus hoekige wielen..
enne..ik zou gewoon een stel borstels op de trein monteren die de blaadjes wegschuiven...handig zat!
Ze kunnen ook gewoon wat borstels aan de voor- en achterkant van het treinstel bevestigen, zodat de blaatjes weg zijn als de wielen over de rails heen rijden foto Maar ja, waarom zou de NS een slimme, doch simpele oplossing gebruiken, als ze ook 17 miljoen eurotjes kunnen uitgeven, dan mogen ze tenminste weer de tarieven omhoog gooien foto
Them cowards fucked with the wrong building, they meant to hit ours\nBetter evacuate all children, its nuclear showers
Het vierkant worden van de wielen is altijd al het geval. Dat is normale slijtage. Dat komt omdat het wiel rond perfect rond is en deze met de oneffenheden "klappen" maakt op de rails. Bij deze "klappen" slijt het wiel harder op die punten, waardoor er een nog grotere oneffenheid onstaat.
Zoals ik al zei is dit altijd zo, echter omdat het zo "glad" is maakt het wiel veel meer omwentelingen, dus slijt deze harder.
waarom hebben ze daar in rusland etc geen last van? als dr hier 1 blaadje in de weg ligt, of de temperatuur komt 1 graad onder 0, is de hele NS van slag...
en knal die kutbanner er eens uit [ Dit bericht is gewijzigd door Danoontje__Power ]
Waarom is Tatum over de Datum dan??? Of is dat weer een irri banner?
Ik heb het idee dat de NS dit soort maatregelen voornamelijk neemt om te laten zien dat ze de reiziger en het vertragingsprobleem serieus willen nemen. Of het veel uit zal maken, de anti-blader maatregelen vraag ik mezelf af. Het lijkt mij meer dweilen met de kraan open, om blaadjes van het spoor af te gaan halen...
Hmmm, ik vertrek maar gewoon zo erg op tijd dat ik normaliter 50 minuten te vroeg op plaats van bestemming zou zijn...Echt, ik vrees met grote vrees de winter, ik erger me al vaak aan het OV zónder vertraging. Overigens is het wel zo dat je nooit wat over het spoor in het buitenland zou horen, maar wie ooit met de trein in GB heeft gereisd weet dat dat ook niet veel soeps is. Mega oude treinstellen, immens veel vertragingen, midden op je route stilstaan in een weiland, het is ook niet veel daar hoor. Zelfde fout als in NL namelijk, treinbedrijf ook particulier geworden.
[offtopic]En ik snap trouwens niet wat er aan de hand is met dat Tatum en Jamai gedoe? Ik zíe ze niet eens? (blij toe, daar niet van, maar toch...[/offtopic]
zijn de wielen de laatste jaren anders dan? Slim van ze om in te spelen op die bladeren smoes.. 17 miljoen euro is wel errug veel, geen wonder dat kaartjes belachelijk duur zijn.NS zou onder supervisie moeten staan van de overheid foto [ Dit bericht is gewijzigd door Raggamamma ]
"Your ignorance is overwhelmed by your stupidity"********* *anonymus
haha dat is net zo als een paar jaar geleden toen reden de treinen niet meer omdat het zo warm is waardoor de rails ging krimpen, nou het is maar goed dat ze in spanje geen treinen op rails hebben. en nederland is ook het enige land geloof ik met vallende bladeren op de rails... [ Dit bericht is gewijzigd door jojo27 ]
De NS weer in de bocht met hun wielen van pisbakkenstaal.
Ik hoor nooit iets over de Belgische treinen, de Duitse treinen of de Franse treinen, hebben hun geen bladeren of eeen afdoende systeem om dat tegen te gaan.
Dat is het laatste, hun hebben een hele goedkope doch simpele oplossing namelijk een bezem voor de wielen die het spoor schoonbezemt.
Dit fenomeen treed overal ter wereld op, echter in landen om ons heen wordt er gewoon voor gezord dat de wielen in deze periode van het jaar vaker vervangen worden (geslepen). Ook zullen ze wel gebruik maken van reserve treinstellen. De NS heeft echter zo hard bezuinigd op materieel en onderhoud dat ze er niet tegenop kunnen werken en de treinen langer met 'vierkante' wielen moetem rijden.
Dus om te voorkomen: - Ronde wielen op voorraad - Voldoende personeel voor onderhoud - Reservere materieel
quote: Dit fenomeen treed overal ter wereld op, echter in landen om ons heen wordt er gewoon voor gezord dat de wielen in deze periode van het jaar vaker vervangen worden (geslepen). Ook zullen ze wel gebruik maken van reserve treinstellen. De NS heeft echter zo hard bezuinigd op materieel en onderhoud dat ze er niet tegenop kunnen werken en de treinen langer met 'vierkante' wielen moetem rijden.
Dus om te voorkomen: - Ronde wielen op voorraad - Voldoende personeel voor onderhoud - Reservere materieel
maar om dit te kunnen doen moeten ze de prijzen van de treinkaartjes verhogen.. en als dat gebeurt krijgen ze gelijk iedere reiziger over zich heen....
dus tjah omdat wij voor een duppie op de eerste rij willen zitten krijgen we vertraging
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
Ronde wielen zijn er zat op vooraad. Voldoende persooneel. :n weet je hoeveel tijd een wiel vervangen kost. Moeten ze 60 mensen aan een trein laten werken. Ga jij terug naar je economie les. Reserve materieel kost geld en deze iets eer dan 17 miljoen. maar ach ze mogen de kaartjes niet verhogen dus dat geld heb je in een laadje liggen.
En een bezem voor de trein. Moeten ze er STAALBORSTELS voor binden. Een normale bezem is namelijk zo weg.
gewoon ff investeren in magneettreinen, geen vierkante wielen meer, veel sneller, kost veel minder energie en je lost de werkloosheid ook meteen op voor de volgende 10 jaar of zo...
quote: En een bezem voor de trein. Moeten ze er STAALBORSTELS voor binden. Een normale bezem is namelijk zo weg.
Je bent me voor... idd een soort bezem voor iedere wiel zou uitkomst kunnen bieden. Slijtage is een probleem. (Staalborstels slijten ook hoor) Vreemd dat het nu een aantal jaren een probleem is... Of hadden we 15 jaar geleden geen bladeren? Zal vast met de zuinigheid van onderhoud te maken hebben. Dus of die privatisering nu wel zo'n goed idee was?
Juist! Goed zo! Ik vind ook dat er streng actie ondernomen moet worden tegen bladeren. Die bladeren denken zeker dat ze zomaar alles kunnen maken! foto
trein weegt een paar ton toch wel. als er blad op de rails ligt dan staan de wielen stil bij het remmen inplaats van dat ze grip hebben dus slijten ze veel harder. Simpel toch foto
Maar 17 miljoen voor een beetje blad opruimen is toch best wel een beetje teveel.
... sja.. daar heeft de ns weer last van, de syntus (achterhoek) heeft geen last van vierkante wielen en dat komt omdat ze zand strooiers gebruiker zodra er dus bladeren, ijzel, sneeuw oid ligt kunne ze dat ding aanzette bij het remmen en hebben de wielen dus meer grip, mochten ze dan toch doorslippen zijn ze nog uitgerust met ABS.. dat heeft dus als voordeel dat je wiel gelijkmatig afgesleten wordt... vind het een beetje gek dat de ns zo'n dergelijk systeem niet kan inbouwen... ipv. 17 milj. uit te geven aan nix...
Okee, volgens mij is de term 'bladeren op de rails' vakjargon, wat slaat op dat de rails inderdaad glad worden. Echter niet hoofdzakelijk door bladeren, maar door een laagje corrossie en vocht. De NS ontwikkeld naar mijn weten hier een speciaal soort gel voor dat op de rails moet worden aangebracht door een speciaal toestel. Dit kost natuurlijk wat meer dan een borsteltje of een Tatum voor op je trein. foto
offtopic Welke banners? gebruik eens eens een goede explorer foto
Laat ze idd eens wat op die treinen bouwen dan, hebben ze er ook niet zo last meer van foto
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN! * You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest * I can resist everything except temptation. * If everything seems under control, you're just not going fast enough
quote: Door Punicaa - maandag 8 september 2003 @ 12:02 Toch vreemd dat je nooit iets over vierkante wielen hoorde toen de NS nog niet geprivatiseerd was.
Nou, de wielen worden dus weldegelijk vierkant. Ik sta wel eens op het station bij Hengelo, daar vlakbij is er een werkplaats van de NS. En ze komen elke hersft met treinen voorbij die vierkante wielen hebben. Het verschil met normale wielen is, zal ik maar zeggen, duidelijk hoorbaar. Het is dus absoluut geen smoesje ofzo.
Ik snap het niet he in rusland is het -20 graden en rijden de treinen gewoon en hier in nederland is er bij het vallen van 1 blad of 2 bladeren al gelijk panier omdat er zogenaamde platte wielen ontstaan??? foto Wat is dit voor een kut land qua openbaar vervoer??? En ook wat is dit voor een kut land qua politiek??? foto
we blijven hopen...
De rails wordt gladder zodat de wielen gaan slippen, alleen is er zo weinig wrijving dat ze door blijven glijden. Ofwel, hoe de fuck worden die wielen zo snel vierkant?????
Mijn idee is meer dat Tatum bladeren op de rails strooit. foto
[offtopic]
Die Jamai / Tatum ad is irri foto
[/offtopic]
BNN @ work foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
quote:
ik vraag me serieus af hoe die wielen precies vierkant worden. hebbik nie goed opgelet bij mijn natuurkunde vroeger ?!?!
Ik denk dat ze bedoelen dat als een trein af moet remmen voor een station om te stoppen dan slippen de wielen over het spoor en slijt dus één kant van het wiel af. Als dit vaker gebeurd krijg je slijtplekken aan de verschilende "kanten" van het wiel.
ik vraag me serieus af hoe die wielen precies vierkant worden. hebbik nie goed opgelet bij mijn natuurkunde vroeger ?!?!
*heeft alleen maar in brugklas en 2e klas natuurkunde gehad*
maar wat ik denk is dat door de wrijving de metalen wielen zachter worden, en als die niet regelmatig rollen, drukt het gewicht van de trein te lang op één punt en dan wordt dat punt dus platter..als t maar vaak genoeg gebeurt krijg je dus hoekige wielen..
enne..ik zou gewoon een stel borstels op de trein monteren die de blaadjes wegschuiven...handig zat!
Maar ja, waarom zou de NS een slimme, doch simpele oplossing gebruiken, als ze ook 17 miljoen eurotjes kunnen uitgeven, dan mogen ze tenminste weer de tarieven omhoog gooien foto
Bij deze "klappen" slijt het wiel harder op die punten, waardoor er een nog grotere oneffenheid onstaat.
Zoals ik al zei is dit altijd zo, echter omdat het zo "glad" is maakt het wiel veel meer omwentelingen, dus slijt deze harder.
AC Sparta Praha!
en knal die kutbanner er eens uit
[ Dit bericht is gewijzigd door Danoontje__Power ]
*zucht foto
Nou misschien verziek je niet alleen de wielen en de rails, maar als ze te vierkant worden kan de trein niet eens meer wegkomen.
Blij dat ik een half jaar stage loop en met de fiets naar m'n werk kan foto
weg met die reclame onder elk nieuwsbericht..
[ Dit bericht is gewijzigd door DJKoster ]
Ik heb het idee dat de NS dit soort maatregelen voornamelijk neemt om te laten zien dat ze de reiziger en het vertragingsprobleem serieus willen nemen. Of het veel uit zal maken, de anti-blader maatregelen vraag ik mezelf af. Het lijkt mij meer dweilen met de kraan open, om blaadjes van het spoor af te gaan halen...
Overigens is het wel zo dat je nooit wat over het spoor in het buitenland zou horen, maar wie ooit met de trein in GB heeft gereisd weet dat dat ook niet veel soeps is. Mega oude treinstellen, immens veel vertragingen, midden op je route stilstaan in een weiland, het is ook niet veel daar hoor. Zelfde fout als in NL namelijk, treinbedrijf ook particulier geworden.
[offtopic]En ik snap trouwens niet wat er aan de hand is met dat Tatum en Jamai gedoe? Ik zíe ze niet eens? (blij toe, daar niet van, maar toch...[/offtopic]
17 miljoen euro is wel errug veel, geen wonder dat kaartjes belachelijk duur zijn.NS zou onder supervisie moeten staan van de overheid foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Raggamamma ]
<offtopic> die reklame is weg, hulde aan fok!
(//offtopic: joepie, de irritante reclame is weg!)
en nederland is ook het enige land geloof ik met vallende bladeren op de rails...
[ Dit bericht is gewijzigd door jojo27 ]
quote:
haha dat is net zo als een paar jaar geleden toen reden de treinen niet meer omdat het zo warm is waardoor de rails ging krimpen,...
Door hitte zet de rails uit.
Ik hoor nooit iets over de Belgische treinen, de Duitse treinen of de Franse treinen, hebben hun geen bladeren of eeen afdoende systeem om dat tegen te gaan.
Dat is het laatste, hun hebben een hele goedkope doch simpele oplossing namelijk een bezem voor de wielen die het spoor schoonbezemt.
Dus om te voorkomen:
- Ronde wielen op voorraad
- Voldoende personeel voor onderhoud
- Reservere materieel
quote:
Dit fenomeen treed overal ter wereld op, echter in landen om ons heen wordt er gewoon voor gezord dat de wielen in deze periode van het jaar vaker vervangen worden (geslepen). Ook zullen ze wel gebruik maken van reserve treinstellen. De NS heeft echter zo hard bezuinigd op materieel en onderhoud dat ze er niet tegenop kunnen werken en de treinen langer met 'vierkante' wielen moetem rijden.
Dus om te voorkomen:
- Ronde wielen op voorraad
- Voldoende personeel voor onderhoud
- Reservere materieel
maar om dit te kunnen doen moeten ze de prijzen van de treinkaartjes verhogen.. en als dat gebeurt krijgen ze gelijk iedere reiziger over zich heen....
dus tjah omdat wij voor een duppie op de eerste rij willen zitten krijgen we vertraging
Voldoende persooneel. :n weet je hoeveel tijd een wiel vervangen kost. Moeten ze 60 mensen aan een trein laten werken. Ga jij terug naar je economie les. Reserve materieel kost geld en deze iets eer dan 17 miljoen. maar ach ze mogen de kaartjes niet verhogen dus dat geld heb je in een laadje liggen.
En een bezem voor de trein. Moeten ze er STAALBORSTELS voor binden. Een normale bezem is namelijk zo weg.
[offtopic]
Die 2 idols zijn vast druk bezig met bladeren rapen want ze zijn er niet meer foto
[/offtopic]
quote:
En een bezem voor de trein. Moeten ze er STAALBORSTELS voor binden. Een normale bezem is namelijk zo weg.
Je bent me voor... idd een soort bezem voor iedere wiel zou uitkomst kunnen bieden. Slijtage is een probleem. (Staalborstels slijten ook hoor)
Vreemd dat het nu een aantal jaren een probleem is... Of hadden we 15 jaar geleden geen bladeren? Zal vast met de zuinigheid van onderhoud te maken hebben. Dus of die privatisering nu wel zo'n goed idee was?
Die bladeren denken zeker dat ze zomaar alles kunnen maken! foto
quote:
Acties NS tegen bladeren
Wat willen ze gaan doen dan? Stiptheidsacties... foto Ohhhh wacht even, dat verklaart een hoop.
quote:
Ik denk dat als het zo simpel op te lossen was als met een paar borstels dat ze dat ondertussen al wel hadden ingevoerd...
Bij een ander bedrijf...ja. Maar bij de NS is echt wel een borsteltje los. foto
trein weegt een paar ton toch wel.
als er blad op de rails ligt dan staan de wielen stil bij het remmen inplaats van dat ze grip hebben dus slijten ze veel harder.
Simpel toch foto
Maar 17 miljoen voor een beetje blad opruimen is toch best wel een beetje teveel.
het staat mischien niet mooi,maja je bespaard een hoop geld NS!
Welke banners? gebruik eens eens een goede explorer foto
Laat ze idd eens wat op die treinen bouwen dan, hebben ze er ook niet zo last meer van foto
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
quote:
Door Punicaa - maandag 8 september 2003 @ 12:02
Toch vreemd dat je nooit iets over vierkante wielen hoorde toen de NS nog niet geprivatiseerd was.
Nou, de wielen worden dus weldegelijk vierkant. Ik sta wel eens op het station bij Hengelo, daar vlakbij is er een werkplaats van de NS. En ze komen elke hersft met treinen voorbij die vierkante wielen hebben. Het verschil met normale wielen is, zal ik maar zeggen, duidelijk hoorbaar. Het is dus absoluut geen smoesje ofzo.
http://www.hardox.com/nl/productinfo.asp
of van Weldox
http://www.oxelosund.ssab.se/enproducts/weldox/index.htm
of zelfs Armox
http://www.oxelosund.ssab.se/enproducts/armox/index.htm
wat nou 4kante wielen
hebben ze geen ama's meer over..? die zetten ze ook in onder 1 sofi nummer met de naam F vogelpest foto (kippenruimersfoto)
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken