Nieuws
Eurlings schuift km-heffing op lange baan
De kilometerheffing wordt voorlopig niet ingevoerd, zo liet minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat) gisterenavond in een brief weten. Volgens het regeerakkoord zou de heffing vóór 2011 worden ingevoerd, maar dat plan is nu van de baan. De coalitiepartijen PvdA en CU willen dat voor de verkiezingen minstens de vrachtwagens per km gaan betalen.
Als argument voor zijn beslissing, voert Eurlings aan dat de risico's te groot zijn. Hij vindt dat hij hiermee een belofte heeft ingelost: "Zorgvuldigheid boven snelheid". Daarom wordt in zijn termijn de kilometerheffing niet ingevoerd.
De oppositie is niet tevreden met de beslissing. De VVD-Kamerlid Aptroot noemt de brief laf. "De minister heeft steeds een grote mond gehad, hij heeft nooit naar waarschuwingen geluisterd. Nu durft hij de heffing niet in te voeren. Laf. Slappe knieën."
SP-Kamerlid Roemer zag het al aankomen. "Het CDA heeft de kilometerheffing nooit gewild. Ze riepen in de vorige kabinetsperiode: eerst rijden, dan beprijzen." Het SP is tegen de heffing omdat het volgens hen 'elitebelasting' zou zijn.
De andere aanvankelijke voorstander van de kilometerheffing, GroenLinkser Vendrik, noemt het een klap in het gezicht van milieuminister Cramer (PvdA). De prijs zou worden bepaald naar milieukenmerken van de auto. "Eurlings heeft eerst de luchtvaart gered met het afschaffen van de vliegtaks, en nu dit. Dat is niet goed voor het milieu."
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
De schoft! Hoe durft hij!
Die rare Eurlings zei pas nog dat hij nou juist knopen door ging hakken maar dat is dus kennelijk niet zo.
Volgens mij snapt hij geen ene moer van dat hele verkeer en waterstaat en het blijft natuurlijk een CDA er dus onbetrouwbaar.
Ze zitten lang te praten over dingen, voeren dit in. Het blijkt niet te werken, weer lang vergaderen en vervolgens maar weer afschaffen.
Eurlings: Gladjakker
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Voer je een belasting in, en weiger je naderhand om hem terug te draaien als de omstandigheden zijn veranderd, dan ben je een enorme lul.
Wat mij betreft heeft hij dus op dat punt de juiste keuze gemaakt.
Of het systeem uberhaupt goed gewerkt zou hebben, is de grote vraag overigens...
Het autorijden wordt zo prijzig gemaakt, dat mensen met een modaal inkomen het niet meer kunnen betalen.
Daarnaast betaal je je volkomen blauw aan benzine accijnzen.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Die vliegtax kwam er omdat men wilde dat de mensen minder gingen vliegen.
Die vliegtax is weer afgeschaft omdat mensen minder gingen vliegen.
Wie is er dan een lul of een leugenaar of wat je dan ook voor woord mag verzinnen?
Maar Eurlings was nou juist zo trots op het feit dat hij snelle beslissingen nam.
Daarbij zal men in de toekomst op GPS gegevens gaan bekeuren. Krijg je volautomatisch de bekeuringen op de mat.
Moet er niet aan denken, ik verhuis nog eerder dan dat ik zo'n kastje in mijn auto laat plaatsen.
Twitch.tv/bensel15
simpelste methode is benzine prijs, maar we zijn al een van de hoogste in Europa.
Het is gewoon geld vangen, altijd al geweest, en de enige die daar het meest last van hebben zijn degene die net aan een autootje kunnen betalen.
misschien dat ze gewoon eerst al het geld dat ze van de heiligekoe belasting ontvangen eens niet in algemene middelen storten.
Al die plannen die beter waren voor het milieu zoals 80km zones werken misschien in het beste geval voor 1% van wat er daadwerkelijk "berekend" was. Kom eerst maar is met een werkelijke oplossing die niet als doel heeft de schatkist spekken
In London is wel aangetoond dat spitsrijden wel degelijk een blijvende invloedt heeft. Alleen gebruiken de Engelsen een goedkoper systeem waarbij er van elk voertuig een foto wordt gemaakt en de verwerking pas achteraf plaats vindt. Hier in Nederland mag dat niet vanwege privacy wetgeving en zinken we weg in onnodig complexe systemen.
Nogmaals erg jammer want het helpt wel degelijk. Dit heeft niet met treehuggen te maken. Wanneer de wegenbelasting wordt afgeschaft en dit systeem voor in plaats komt dan betalen alleen diegenen meer die daadwerkelijk veel km maken.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
Google maar fijn op depopulation.
Heel simpel: Zuinige auto? Minder betalen. Duurdere slurper? Meer betalen. Zuinige auto maar veel kilometers? Ook wat meer betalen. Durdere slurper maar weinig rijden? Dan ook wat minder betalen.
Dat systeem is bijzonder simpel: in de benzine prijs verwerken. Dat scheelt ook nog eens enorm in de administratie en wat voor geld verslindende computer systemen onze knappe koppen ministers dan ook bedenken.
Ik hou er niet van dat de overheid gaat bijhouden waar ik rij, waar ik vandaan kom, waar ik naartoe ga, en hoe hard ik daarbij gereden heb.
We leven niet in Rusland ofzo... Totalitaire bullshit alleen maar omdat het technisch kan.
Kijk, nu is het zo dat de gegevens niet opgeslagen worden en niet gebruikt zullen worden voor snelheidsboetes. Maar de opportunisten zitten al jaren met hun kont in hun stoel te schuiven om dat wel in te voeren. Dus is het alleen maar een kwestie van tijd voordat het wel voor langere tijd opgeslagen wordt, net als je internetverkeer.
Ik wil me best aan de snelheid houden, als het verkeer maar gewoon netjes zou doorstromen en ik elke dag wanneer ik zin heb op een circuit kan rijden.
Maar de overheid houdt zich niet bezig met betere doorstroming van het verkeer. En circuits zijn tegen het zere been van de milieuorganisaties. En helaas worden die milieuorganisaties gerund door mensen met handenvol geld, die verder niks anders met hun leven weten te doen.
De brandstofprijs IS al heel hoog dus er wordt al betaald door de vervuiler. Of vind je een EURO per LITER nog niet genoeg accijns???
En vind je die 1000 euro per jaar wegenbelastin die de gemiddelde dieselrijder per jaar ophoest ook nog niet genoeg? De auto mobilist wordt al uitgemolken ten top in dit land zodat we met zijn allen op die karresporen die we hier snelwegen noemen in de file mogen aanschuiven. En dat willen ze NOG DUURDER MAKEN????? !!!!!!!!!!
Be-lach-e-lijk
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Even heel simpel: ik betaal nu 40 euro wegenbelasting voor mijn auto en rij ongeveer 500km per maand (dus érg weinig). Dan zou ik dus geen 40 euro per maand meer betalen maar wel 55 euro aan kmheffing! Ik word dus met mijn weinige km's al 15 euro per maand genaaid. En dan doe ik mijn woon-werk verkeer zelfs bijna uitsluitend per fiets.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
je bent verdwaald. BNW is op het forum.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Oftewel, niet zeuren
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken