Game Controllers: Piranha Starterkits

Als gamer speel je tegenwoordig ook vaak met vrienden. Multiplayer-games zijn er in overvloed te vinden. Als je een officiële joystick van Nintendo aanschaft in de winkel betaal je er toch al gauw 35 euro voor. Vaak is dat net iets te duur als je 4 controllers in je bezit wilt hebben. Met deze starterkit van Piranha ben je meteen een heel eind op weg om alles in je bezit te hebben en voor een schappelijke prijs. In deze kit kun je de volgende spullen vinden: een 4 MB memory card, een game-controller en een linkcable GBA SP-NGC.

Memory card
Laat ik beginnen met de memory card. Er wordt wel beweerd dat het probleem bij replica's van memory cards is dat ze vaak sneller stuk gaan en soms speldata niet goed opslaan. Ik heb er tot nu toe nog geen last mee gehad en kon er op internet ook weinig problemen over vinden.

Linkcable GBA sp-NGC
Hier valt weinig bijzonders over te vertellen. Deze kabel ziet er ietsje anders uit dan de officiële kabel maar werkt net zo goed. Persoonlijk heb ik liever altijd alles origineel, maar een extra kabel voor als er vrienden op bezoek komen kan natuurlijk nooit kwaad. Tegenwoordig komen er immers steeds meer spellen uit waarbij de multiplayer-optie aanwezig is als je in het bezit bent van een GBA SP en een linkcable.

Controller
De controller is toch wel iets anders dan die van Nintendo en om heel eerlijk te zijn speelt hij iets minder lekker. Er zit ook een vreemde turbo knop in het midden van de controller. Toch is deze controller ideaal om te hebben als extra controller voor als je vrienden een avond Mario Party komen spelen. Qua prijs is dit dan toch een stuk aantrekkelijker dan een originele.