Long Journey Home krijgt Epic beurs

Epic Games investeert ieder jaar in totaal $5 miljoen in geselecteerde games die Unreal Engine 4 gebruiken. De games moeten vooral innovatief zijn en de procedureel genereerde levels van ruimteverkennings RPG The Long Journey Home zijn blijkbaar goed genoeg voor een leuk zakcentje.

Je bent de kapitein van het eerste ruimteschip dat door hyper-space kan springen, de Daedalus 7. De eerste sprong gaat goed fout en nu moet je jouw bemanning terug naar huis leiden. Het universum wordt procedureel gegenereerd en elk stukje wordt dus pas gecreëerd als je er bent. Een route onthouden van een vorige playthrough heeft dus geen zin. Je krijgt te maken met ruimtestormen, buitenaardse wezens, piraten en vreemde planeten. Hoe je met deze uitdagingen omgaat is aan jou. Ga je onderhandelen met de aliens of schiet je ze af? Zijn er brandstoffen en etenswaren te vinden op de planeten? Is de zwaartekracht niet te sterk op die planeet, zodat je nog wel kunt vertrekken? Welke route is het beste om te volgen?

De inspiratie voor deze game is afkomstig van games als Starflight en Star Control II en tv-series Firefly en Farscape. De Duitse ontwikkelaar Daedalic is bekend van Blackguards en Goodbye Deponia en heeft voor The Long Journey Home een aparte studio opgericht met de weinig spannende naam Daedalic Entertainment Studio West.

Eind dit jaar komt The Long Journey Home uit op pc, Mac OS, Linux, Xbox One en PlayStation 4.

The Long Journey Home - art & screens - 2

The Long Journey Home - art & screens - 3

The Long Journey Home - art & screens - 1

The Long Journey Home - art & screens - 4

The Long Journey Home - art & screens - 5

The Long Journey Home - art & screens - 6

The Long Journey Home - art & screens - 7

The Long Journey Home - art & screens - 8

The Long Journey Home - art & screens - 9

The Long Journey Home - art & screens - 10

The Long Journey Home - art & screens - 11

The Long Journey Home - art & screens - 12