Niet alleen VW übervervuiler
Het zal voor velen niet helemaal uit de lucht komen vallen: niet alleen het automerk Volkswagen is een grotere vervuiler dan dat ze zelf eerder beweerden, ook andere merken kunnen er wat van.
De dieselmodellen van Audi, Peugeot, Mercedes en het oerdegelijke, maar tevens oersaaie Opel, pleuren drie tot acht keer zoveel stikstofoxiden als is toegestaan in de atmosfeer. Gratis tip voor minister Schultz-Van Haegen of staatssecretaris Dijksma: wellicht is het een goed idee om dit soort vervuilers voortaan uit de binnensteden te weren, net zoals jullie eerder met oude auto's van plan waren? En dan met name misschien de Mercedes-Benz C-Class 220, die ongeveer twintig keer zoveel uitstoot heeft dan testen zouden laten zien?
De genoemde merken zijn door het TNO getest en zij hebben het ministerie weer ingelicht met de kanttekening 'hier is iets mis gegaan...'. De NOS heeft het e-mailverkeer tussen beide instanties opgevraagd en ontdekte dat er meer boefjes op de weg zijn dan VW alleen.
Het rapport komt uit 2015 en is een wat meer onafhankelijk test op 6 modellen dieselauto's. Bovengenoemde merken deden het met hun model ongeveer net zo goed als een gemiddelde VW, BMW scoorde echter wel een voldoende.
Het is niet bekend of de vervuilers, net als VW, ook sjoemelsoftware gebruiken. Daar zou nader onderzoek voor nodig zijn. Wel is aangetoond dat de software, die de hoeveel uitstoot zou moeten regelen, toch wat ander gedrag vertoont dan tijdens de test op de rollerbank. Zodra de omstandigheden namelijk verschillen van de officiële tests (altijd dus), dan neemt de hoeveelheid uitstoot toe. Iets dat die software juist zou moeten verhinderen.
Branchevereniging BRAI wil voorlopig niet ingaan op de moeilijke vragen van de NOS.
Du bist nicht allein... (Foto: ANP)
En dat is ook wat er bij Renault aan de hand is.. Onder de 17 graden werkt het systeem niet meer goed.
Ik denk dat dit gewoon aantoont dat we net als Japan moeten stoppen met diesel auto's.
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Nu blijkt Mercedes veel erger te zijn en er andere merken zijn die ook meer vervuilen, maar ik vraag me af of daar nu ook zo'n hetze tegen komt.
en niet op KILO's te belasten maar op UITSTOOT te belasten..
en bij elke APK gewoon verplichte test.. en indien meer dan x% afwijking t.o.v. eerst gemeten waarde ( voor die op kenteken komt
Das wel een jaar lekker goedkoop
Fokkerblokker
idem voor de belasting.. oudere auto.. zo laten.. of een meting.. en dan mag je kiezen wat jou portomonee het beste uit komt ;-)
want daar kan je toch niet van op aan
Uitstoot deeltjes (licht)
0.042 g/km
Milieuclassificatie
Euro 2
CO2 uitstoot gecombineerd
127 g/km
Vandaar dat ze het in een lab doen.
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Maar die zijn nog niet getest.
Bij lagere druk (50bar) en dus lagere temperatuur ook minder NOx. Maar meer verbruik.
Daarnaast komt er veel fijnstof vrij bij de verbranding in diesels.
Juist hier zijn regels voor. Richtlijnen die deze schadelijke effecten begrenzen. Maar daar houden de fabrikanten zich dus niet aan. Deden ze dat wel, dan was er ook geen uitstoot-probleem (minder uitstoot, nog steeds niet 100% schoon uiteraard)
(genoemde cijfers zijn onbetrouwbaar, gaat om idee)
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Bij het ontwerpen van luidsprekers worden zaken als luchtvochtigheid, temperatuur, luchtdruk etc meegenomen in de berekeningen en beoordelingen. Moet hier ook kunnen. Tabellen met uitstootwaarden voor een gegeven druk/temp/vochtigheid.
Je zult het met me eens zijn dat de momenteel genoemde verschillen niet alleen verklaart kunnen worden door de net iets andere omstandigheden op de openbare weg. Daarnaast, een auto wordt gebruikt op de openbare weg, niet in een gecontroleerde omgeving. Dan moet ie daar ook voor ontworpen en getest worden.
No excuse
'Til the end
Been living to win, Been living to win
Dat is toch een peugeot blokje,ik heb er tot 1jaar terug bij volvo gewerkt.
Al die fabrikanten willen aan een hoog vermogen komen,dan heb je eigenlijk niet veel keuze als je concurerend wil zijn.
En wat jij noemt kun je ook weer op finetunen, dat ze onder die specifieke omstandigheden goed scoren, net zoals ze nu doen.
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Fokkerblokker
Ford heeft nog nooit een eigen fatsoenlijke kleine diesel gebouwd.
Maar kunnen er wel met de centen inzitten.
Dit soort tests zouden door een onafhankelijk orgaan gedaan moeten worden, met standaard auto's zoals ze bij de dealer naar buiten rollen. De testroutines waren ook niet bepaald representatief voor dagelijks gebruik, maar daar zijn ze volgens mij mee bezig. Hoe dan ook zal het nooit precies het zelfde zijn als daadwerkelijk gebruik, maar dan kan je de cijfers tenminste met elkaar vergelijken.
Fokkerblokker
Hoe kouder het is,hoe schoner de uitstoot met de zelfde hoeveelheid aan brandstofinspuiting.
Maar waarom het dan juist niet gemeten kan worden,is wel vreemd.
Verder gebruikt Peugeot voor 120pk nog steeds een 1.6, terwijl Volvo daar nu de 2 liter d2 voor heeft.. Waarmee ze die gare 1.6 Peugeot blokken hebben weggegooid
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Er gingen ook nagenoeg de zelfde onderhoudsproducten in.
Peugeot is een erg goede diesel bouwer,maar merken zijn natuurlijk niet scheutig met info over waar komen de componenten vandaan.
Bij volvo moest je niet zeggen dat de c30 s40 en v50 op een ford platform stonden,dat was vloeken.
Verschil als ik benzine zou rijden ~400euro per jaar.
Bovendien kun je het aan de geiten opvoeren, dat is in elk geval in Ethiopië gebeurd toen dat een poosje marxistisch was (d.w.z. die beesten vraten het uit zichzelf op, het was niet de bedoeling).
De 1.6tdci was gewoon een gerebrande 1.6hdi, maar de 1.8 is volledig Ford eigen.
Zoals ook hier staat: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine
[ Bericht gewijzigd door Glijdt_licht op woensdag 20 januari 2016 @ 22:18 ]
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Ik rij overigens zo'n c30.
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
He Big Brother, kom eens van die troon en doe wat met die berg data. Luie zak hooi!
Wel een mooie one liner dan.
:T
Ik rij overigens 25000km per jaar met een benzine auto (1998)
Overigens zijn de lease auto's bij ons tegenwoordig standaard benzine auto's ook al rijden ze 50000km per jaar.
Er zijn ook wat mensen die over de 80000km per jaar zitten, die hebben nog wel een diesel.
1. Leg per auto de bijtelling vast zoals aangegeven door de fabrikant. Dus bv 90 gram is 17% bijtelling
2. Hoeveel procent een leaser zuiniger of minder zuinig is dan de opgave van de fabrikant gaat van de bijtelling af of komt er bovenop. Dus als iemand een auto heeft die 3,5L/100km zou verbruiken, maar hij verbruikt 7L, dan komt et gewoon 100% bij, en is zijn bijtelling 117%. Maar verbruikt iemand 3,2L/100km dan is hij zo'n 10% zuiniger, waardoor de bijtelling 7% wordt..
4. Hiermee zorg je dat fabrikanten realistische cijfers moeten geven, en dat leasers op hun verbruik en dus uitstoot moeten letten. Als fabrikanten heb realistische cijfers geven moeten hun gebruikers veel meer bijtelling betalen =ontevredenheid over dat merk
[ Bericht gewijzigd door Glijdt_licht op woensdag 20 januari 2016 @ 22:52 ]
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken