Phil Spencer is een draaikont
Phil Spencer staat aan het hoofd van Xbox. Het blijkt dat hij andere dingen beweert tegenover gamers, dan wat er wordt bedongen bij ontwikkelaars. 14 augustus zei hij nog dat “framerate belangrijker is dan resolutie”, vandaag blijkt hij achter de schermen een andere mening te hebben.
Bungie laat weten dat Phil Spencer eist dat Destiny op 1080p draait: “Phil Spencer is a great friend of ours, and has been putting great effort into making sure that the Xbox One edition of Destiny hits 1080p and is a great experience.”
Eerder werd de eis van Microsoft bekend dat Blizzard Diablo III op een hogere resolutie moest laten draaien dan de toen gehaalde 900p. De production director van Diablo 3 John Hight zegt, “We did find it challenging early on to get it to 1080p. That's why we made the decision to drop to 900. That's what we demoed and were showing around E3 time. And Microsoft was just like, 'This is unacceptable. You need to figure out a way to get a better resolution.' So we worked with them directly, they gave us a code update to let us get to full 1080p.”
Het is heel aardig van Microsoft om Blizzard te helpen met de code. Deze boost was mogelijk door het gebruiken van rekenkracht die was gereserveerd voor de Kinect. Helaas ging het verhogen van de resolutie ten koste van de framerate met alle gevolgen van dien. En dat is niet het uitgangspunt van Spencer, zei hij laatst. In een reactie op het Diablo-incident legt Spencer de verantwoordelijkheid bij Blizzard:
Wat bedoelt Spencer nu eigenlijk? Wat vind hij belangrijker: framerate of resolutie? Bijna alle gamers gaan te allen tijde voor gameplay.