Bol.com opent online juwelierswinkel

Bol.com heeft maandag een sieraden- en horlogewinkel geopend. De Ahold-dochter biedt in de gespecialiseerde webwinkel 25 duizend artikelen en dat aantal moet nog worden uitgebreid. Dat heeft een woordvoerder van de webwinkel bevestigd.

Met 25 duizend sieraden en horloges is Bol.com naar eigen zeggen flink groter dan normale juweliers, die niet meer dan duizend artikelen in hun fysieke zaak beschikbaar hebben. Er zijn overigens wel andere webjuweliers die meer dat tienduizend artikelen aanbieden.

Bol.com zegt geen bedreiging te zijn voor de juweliersbranche. Net als bij de andere speciaalzaken van het online warenhuis kunnen namelijk andere aanbieders hun waren verkopen via de site. "Ze kunnen het dus als een kans zien", aldus de woordvoerder. Als voorbeeld haalt zij een dekbeddenleverancier aan, die na aansluiting bij Bol.com honderd dekbedden per maand extra verkoopt.

Bol.com, dat oorspronkelijk begon als boeken- en cd-webwinkel, heeft de afgelopen jaren al meer speciaalzaken geopend. Vorig jaar begon het warenhuis met woon- en vrijetijdsartikelen. Uiteindelijk moet het bedrijf een zo breed mogelijk assortiment krijgen. Concurrent Wehkamp.nl gebruikt dezelfde tactiek. Het voormalige postorderbedrijf uit Overijssel opende bijvoorbeeld een jaar geleden een drogisterij.