Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven
Een conducteur heeft reizigers in een overvolle trein dinsdag gesmeekt een klaagbrief naar de directie van de NS te schrijven. "Zo kan het niet langer", klonk het volgens het AD door de geluidsinstallatie in de trein op het traject Dordrecht-Venlo.
De conducteur had al drie keer zijn excuses gemaakt voor de overvolle trein. Uiteindelijk zei hij dat zijn collega nog zó om een extra treinstel had gevraagd, maar dat dat niet was toegewezen.
Een woordvoerder van de NS laat weten dat het incident wordt onderzocht. Het optreden van de conducteur is volgens hem 'niet gebruikelijk'. "Het is gebruikelijk om het aan de planning door te geven als een trein overvol is. Zo nodig kunnen wij dan extra treinen inzetten."
De woordvoerder kon niet zeggen of de oproep al tot brieven of mails heeft geleid. De conducteur hoeft volgens hem geen reprimande te verwachten. "Deze oproep getuigt in elk geval van grote betrokkenheid."
Conducteur smeekt reizigers klaagbrief te schrijven (Foto: Novum)
Goh, zou er toch nog hoop zijn voor de NS?
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
Probeer eens op een vrijdag de trein vanuit Groningen naar Zwolle en verder te pakken bv. Gegarandeerd een succes. Of nog beter, de trein vanaf Zwolle naar Groningen op een zondag.
Technisch gezien mogen die treinen eingelijk niet eens rijden als ze zo vol zijn, maar je krijgt die mensen die er in zitten onmogelijk weer uit, dus als conducteur heb je geen keuze. Als je de problemen aankaart en dan 0 steun van de werkgever krijgt vind ik dat schandalig. Dus terechte oproep van deze conducteur.
Arriva vertikt het om meer treinstellen te sturen, waardoor de conducteur regelmatig zijn excuses maakt aan medereizigers en verteld dat hij niet meer op stations zal stoppen tot in Groningen.
Mensen die er dan eerder uit hadden gemoeten moeten vanuit Groningen maar weer een trein terug nemen.
Echt te belachelijk voor woorden....
Blijkbaar willen ze het niet dus vandaar die noodkreet van de conducteur.
foto
Drukke ochtend spits komt er een treintje met 4 wagons aan om vervolgens in de okselharen van je medepassagier te kruipen. En dan om 13:00 een trein met 16 wagons die maar 10% vol is.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
Moet je om 12:00u eens kijken wat voor lege kolos er voor je neus staat
... en idd, 2-3 uurtjes na de spits zit je in je eentje in een wagon, van een idioot lange trein.
Maar goed, zoals gezegd, dit speelt al zo ongelooflijk lang dat je de uitleg van de NS niet eens meer serieus kunt nemen.
Deze treinen rijden niet op tijd., ze doen er 7 minuten! over om tussen sappemeer oost en hoogezand ( een stukje van 600 meter ) te rijden, terwijl eigenlijk de hele rit tussen sappemeer oost en groningen niet langer dan 10 minuten mag duren.
Omroepen bij storingen doen ze pas na een half uur, als je mazzel hebt.
incheck poortjes liggen er vaak uit, zodat je naar een andere moet rennen.
Als je trouwens je OV kaart bij de arriva wilt opladen, kom je er achter dat het meestal niet functioneert en je naar het hoofdstation moet gaan om dit te regelen.
Ze hebben het informatie met de reistijden BUITEN het perron neergezet met de display de andere kant op zodat je eerst van het perron af moet lopen voor je enige informatie kan zien.
's morgens moet je welhaast over de mensen heenlopen omdat er dan twee wagonladingen studenten de trein inlopen omdat ze te lamlendig zijn om die 50 meter naar de halte europapark te lopen..
ik kan wel doorgaan maar ik heb maar een half uurtje pauze..
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Nu de gehele planningsafdeling van de NS ontslaan en betrokken mensen inzetten.
Beetje overdreven.
oOoO - Radio On Tour: KINK voor No Guts No Glory - OoOo
NoWasteArmy; reddingsactie BOERENKOOL
Maar meestal ontstaan de problemen door sein/wisselstoringen, kapotte bovenleidingen en aanrijdingen, daar kan de NS niets aan doen behalve op anticiperen en ProRail op het matje roepen.
Voorbeeld met 50 wagons:
spits: 10 treinen p/u met 5 wagons
buiten de spits 5 treinen p/u met 10 wagons.
Wellicht logistiek gezien makkelijker dan het buiten de spits tijdelijk elders opstallen van de wagons ...
Lijkt mij tenminste de meest voor de hand liggende verklaring
Dit is natuurlijk een drogreden van jewelste.
alleen erg jammer dat exact op het moment dat die trein vertrok, de deuren opengingen van de licht vertraagde trein aan de andere kant van het perron die vol zat met mensen die toch graag nog de overstap hadden gemaakt
Erg vervelend natuurlijk als het je overkomt maar als je het vanuit de conducteur z'n positie bekijkt ook wel weer begrijpelijk. De conducteur heeft natuurlijk toch een verantwoordelijkheid.
Dus kan me dit soort wanhoopsacties zoals in dit nieuwsbericht goed voorstellen, ik hoop alleen dat hij niet achter de schermen alsnog flink aan de beurt is geweest.
Nu moet de OV kaart een probleem verhelpen waar de scholen deels verantwoordelijk voor zijn.
Dat zou al enorm schelen in het aantal te vervoeren personen.
Ga ook eens kaarten controlleren vóór het perron, zodat je al dat gajes uit de trein kan houden. Scheelt ook een hoop.
En laat dan de treinen niet zo'n debiel eind rijden, maar maak wat vlotte pendel trajecten zoals Rotterdam > Breda, Breda > Eindhoven, Eindhoven > Utrecht, Utrecht > Amsterdam en terug.
Als er dan een probleem is, ligt niet je hele fcking dienstregeling in de war.
Als er in Vlissingen een gekke boer tegen een trein aan knalt, hebben ze nu in Zwolle vertraging (ik overdrijf, maar je bent het vast met me eens).
Als er één groep moet wachten, kunnen de andere gewoon verder.
Oh ja, en als conducteur kun je ook best eens vriendelijk zijn én mensen behoorlijk informeren!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken